15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Урок математики " Письмове віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування задач."

Про матеріал
На допомогу вчителям початкових класів. Розв'язування двоцифрових прикладів і задач.Успіхів у роботі!
Перегляд файлу

ТЕМА. ПИСЬМОВЕ ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з прийомами письмового віднімання двоцифрових чисел; вдосконалювати вміння розвязувати задачі вивчених видів; узагальнювати вміння розв'язувати нерівності; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
  • Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати

власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

 

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку,

 правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

 

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу,

 докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про зимові свята України;

громадянської: виховувати повагу до народних традицій.

 Типуроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, «Я у світі».

 Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю і

мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

 І.    ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Психологічна настанова

Пам'ять-  одна із найцікавіших властивостей людини. Так, як не можна забувати своїх батьків,так не можна забувати свій народ та його історію.

Любов у нас до Батьківщини

Іде із серця глибини.

Ми- патріоти України,

Її ми дочки і сини.

Тут народились ми й живемо,

Тут щастя випало рости.

Палку любов в серцях несемо

Ми – українці, я і ти!

І сила, й мудрість до людини

Від Матері – Вітчизни йде.

Ми – патріоти України

І кращої нема ніде!

2. Мотивація навчальної діяльності

— Знання наших прадідів про цілющі властивості води на багато тисячоліть випередили останні досягнення науковців. Вода має «пам'ять». Феноменом структурної пам'яті води експериментально вперше довів японський учений Емото.

Вода — за давньоукраїнськими віруваннями, найвеличніший дар неба Матері-Землі, бо вона оживлює її та робить плодючою. Вода також виступає як  спосіб магічного очищення.

У народі кажуть: «Будь багатий, як земля, а здоровий, як вода!».

Після Святої літургії миряни, колядуючи, ідуть на річку до хрестильниці (до місця освячення води). Тут священик читає молитви на освячення води, благословляє воду хрестом через його занурення у воду.  Після водосвяття священик благословляє людей свяченою водою. В Україні є гарний звичай ставити хрест з льоду на тому місці, де відбувається водосвяття.

Від найдавніших часів Християнська церква вважає освячену Йорданську воду за велику святість та приписує їй чудодійну силу. Вона зціляє душу і тіло людини, очищає її від усякої скверни, позбавляє різних хвороб. Люди приносять освяче­ну воду додому, і ця вода стоїть цілий рік, не псується, а весь час свіжа.

  • Як називається це свято?
  • Подорожуючи математичною країною, розв'яжемо цю загадку...

3.  Актуалізація опорних знань

1) Усні обчислення (з використанням прийому «Тихе   опитування»).
'  Назвіть 6 послідовнихчисел від 48; від 37; від 59.

 Назвіть числа, які отримаємо в результаті дії додавання.

80 + 8 + 7 20 + 6 + 7 50 + 4 + 7

30 + 5 + 6 40 + 7 + 5 60 + 3 + 8

 Знайдіть помилки і виправте їх.
50-38 = 28 40-17 = 23
30 - 14 = 24 90 - 16 = 86

2) Математичний диктант (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

  • Знайти суму чисел 23 і 52.
  • Знайти різницю чисел 90 і 26.
  • Наскільки 80 більше ніж 55?
  • На скільки 33 менше ніж 65?
  • Зменшуване 87, від'ємник 42. Знайти різницю.
  • Число 77 зменшити на 60.
  • Число 48 збільшити на 11.
  • Число 70 зменшити на 16.
  • Число 43 збільшити на 18.
  • Зменшуване 93, від'ємник 31. Знайти різницю.
  •  Відповіді: 75; 64; 25; 32; 45; 17; 59; 54; 61; 62.

3) Каліграфічна хвилинка.

  • Випишіть відповіді математичного диктанту.
  • Дівчата виписують відповіді у порядку зростання. 17; 25; 32; 45; 54; 59; 61; 62; 64; 75.
  • Хлопці виписують відповіді у порядку спадання. 75; 64; 62; 61; 59; 54; 45; 32; 25; 17.

II.  ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.   Повідомлення теми та мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)

 Поясніть розв'язання задачі та спосіб обчислення.

Цього року найсміливіші купалися в ополонці. З них чоловіків було 63, юнаків — на 17 менше, ніж чоловіків, а дівчат — на 29 менше, ніж юнаків. Скільки було сміливих дівчат?

Спосіб 1 (усно)
.1)63 -17 = 46 (юнаків)
2) 146 -29 = 17 (дівчат)
Спосіб 2 (письмово у стовпчик)

 63 46

11 _29

46 17

 Який спосіб раціональніший?

 Яка тема уроку? (Ми будемо вчитися письмово віднімати двоцифрові
числа і використовувати цей спосіб обчислення під час розв'язування задач.)

2. Мотивація навчальної  діяльності (з використанням прийому «Мікрофон»

 Як ви вважаєте, де стануть нам у пригоді ці знання? (Відповіді учнів)

3. Опрацювання навчального матеріалу

1)   Робота за підручником (с. 96).

а) Обчислення прикладів № 615 з нової теми (фронтально, з використанням прийому «Коментування»)
 

Пригадай алгоритм!

  • Підписую десятки під десятками, одиниці під одиницями.
  • Письмові обчислення починаю виконувати з одиниць.
  • Додаю (віднімаю) одиниці.
  • Додаю (віднімаю) десятки.
  • Читаю результат.

 

б) Обчислення прикладів № 617 з вивченої теми. Самостійна робота ( з використанням
прийому «Взаємоперевірка»).

Варіант 1

63 - 28 = 75 - 54 = 84 - 42 =

52-17= 81-24 =

Варіант 2

53 - 38 = 65 - 44 = 74 - 32 =

42-27= 71-34 =

Висновок, Письмове віднімання починай з віднімання одиниць!

 

в) Розв'язування задачі № 618 (1), що містить подвійне зменшення
кілька одиниць.

  • Чи можна одразу дізнатися, скільки купили синіх кульок? (Ні]
  • Що потрібно дізнатися, щоб відповісти на це питання? (Треба дізнатися скільки купили зелених кульок.)
  • Якою дією? (Відніманням)
  • Чому? (В умові сказано «на 17менше».)
  • Як дізнатися? (63 -17)
  • Чи можна тепер дати відповідь на питання задачі? (Так)
  • Яку дію треба виконати? Чому? (Дію віднімання, тому що в умові  сказано «на 29 менше»).

Розв'язання:

  1. 63 - 17 = 46 (к.) — зелених;
  2. 46 -29 = 17 (к.)

Відповідь: купили 17 синіх кульок.

 

г) Самостійне розв'язування задачі № 618 (2) (робота в міні-групах з використанням
прийому «Навчаючи вчусь»).

 Складіть та розв'яжіть подібну задачу.

 Які компоненти відомі?
Коментування дітей (корекція вчителя).

2)   Фізкультхвилинка.

 У цей день колядники приходять до кожної оселі з віншуваннями та щедрівками.
На Буковині довго зберігався звичай серед парубків — співати величальних
пісень у хаті господаря:

Гей, ти, пане господарю,

 В тебе в дворі, як у раю:

 В тебе верби груші родять,

 В тебе дочки в злоті ходять,

 В тебе сини в царя служать,

 Царевочку собі дружать,

 В царя дочку заручили

 Та й додому пригостили.

Гей, ти, пане господарю...

3) Продовження роботи за підручником(є. 97).

а) Робота з нерівностями № 620 (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— Доберіть усі можливі значення букви, щоб нерівності були правильними.

Варіант 1

270 - а <180 - 91 ... 270)

 Варіант 2

 480 + Ь>620(Ь=.Ш ...)

Варіант З

с - 320 < 250 = 569 ... 320)

 5) Розв'язування завдання з логічним навантаженням № 621 (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

1) 14 + 2 = 16 (г.) — якщо у всіх порівну;

1 частина — Петрик; 2 частини — Миколка; 1 частина — Валя.

  1.               16 : 4 = 4 (г.) — Петрик
  2.               4 • 2 = 8 (г.) — Миколка
  3.               4)4-2 = 2 (г.) — Валя

4) Робота в « інформаційній» студії.
19 січняВодохреща

У цей день освячену воду люди намагалися швидко набрати в посуд і рознести по домівках, вірячи, що у того, хто зробить це першим, худоба розмножуватиметься і взагалі господарство йтиме краще. Дівчата вмивалися свяченою водою, вкинувши попередньо в посудину калину або коралове намисто, а витиралися червоною матерією, щоб мати гарний колір обличчя. Дівчата та жінки прагнули захопити з водою і кілька камінців. Улітку їх клали на городі, що за повір'ям позитивно впливало на врожай овочевих культур: огірків, капусти тощо.

Народні прикмети

  • Якщо на Водосвяття дерева вкриті інеєм, то весною у відповідний день тиж­ня треба сіяти ярову пшеницю: «вродить, як гай».
  • Якщо в цей день ясно й сонячно, то хліба в даному році будуть чисті, а якщо похмуро, небо вкрите хмарами — у хлібі буде багато «сажки».
  • Попіл після Різдвяних свят не можна зберігати — ні в хаті, ні надворі, бо бу­де «пожежа»; ввечері на Водосвяття його потрібно винести на річку й виси­пати на лід.

У казках вода: водиця іде заливати вогонь; женеться по п'ятах за героєм; по­вертає зір; дає молодість; силу; богатирська; жива і мертва (живуща і цілюща); тече з рук і ніг дівиці; молода і жива; сильна і безсила; жива і говоряща; ожив­лює героя; зміїна; вірна (випробувана); наче кров; на дорозі, у ямці від ноги, "обертає на тварин; свята, що нищить нечистих.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С 97, №622; 623.

2. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон»)

  • Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?
  • 3 чого ми починаємо письмове віднімання двоцифрових чисел?
  • 3 яким видом задач працювали на уроці?
  • Де можна використати ці знання?
  • Що нового дізналися про зимові свята?
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 лютого
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку