Урок присвячений до дня Святого Миколая.Діти протягом уроку виконують цікаві завдання:відбувається змагання між рядами,індивідуальне завдання на карточках і багато іншого....
19.12.17.Урок 52. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 230 + 70; 200 – 60. ДІЇ З ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ. УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ КРУГЛИХ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК.РОЗШИРЕНА ЗАДАЧА НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ.
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання круглих чисел виду 230 + 70; 200 – 60; формувати вміння виконувати дії з іменованими числами; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати ділову активність, наполегливість у досягненні мети, позитивні риси характеру, інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Все за вікном сніжно-біле,
Пора ця нам дарує диво:
Сніжок чарівним покривалом
Нашу землю укриває .
– Діти, які ви знаєте зимові свята?
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Сьогодні за вашою роботою на уроці буде спостерігати… А хто, дізнаємось,виконавши приклади.
1.Гра «Шифрувальник»(робота в парі)
740-40 К,720+150 О,410+60 Я,220+110 В,970-330 Й,860-320 ТИ,800-500 С,500+500 ЛАЙ,500+150 МИ
(розв’язати приклади, відповіді поставити у порядку зростання-Святий Миколай)
– Зараз зима, і в цю пору року є багато чудових, чарівних свят, яких ми з вами чекаємо дуже. А всі свята розпочинає День Святого Миколая, 19 грудня. Сьогодні – день святого Миколая.
Ходить він завжди вночі
Має від дверей ключі,
Знає, хто живе і де,
Як себе щодня веде.
Чемним діткам, хоч потроху,
В чобітки та у панчохи
Він кладе солодощі,
А нечемним - різочки!
Цей святий здавна вважається покровителем діток. З неба він бачить кожного з вас. Знає, хто цілий рік був старанним, слухняним, а хто бешкетував і лінувався. І кожен малюк гадає, що ж принесе Святий Миколай : різочку чи подаруночок.
Ви хочете спитати, як Святий Миколай встигає до всіх діток? Знайте, що у нього є багато помічників – це маленькі янголята.І ці янголятка і будуть давати нам завдання,за кожне виконане завдання вони нам будуть давати сніжинки з буквами.І перша сніжинка за гру «Шифрувальник»це буква-
2. Перевірка домашнього завдання
3.Каліграфічна хвилинка
Гра «Знайди “зайве” число»
1 ряд- 5; 10; 11; 15; 20;35;40;60;75;90
2 ряд- 40; 30;10;60; 19; 20;100;80;70
3 ряд-12; 32;16; 60;34; 13;84;38;96
Відповідь: 1) 11 — не ділиться на 5; 2) 19 — не кругле; 3) 13 — не парне.
4. Математичний диктант(біля дошки один учень)
— Запишіть числа, в яких:
• 9 сот. 7 дес. 1 од.(971); 7 сот. 8 дес(780); 4 сот. 7 од.(407);5 од. ІІІ розряду 7од. І розряду(507);
9 од. III розряду 4 од. II розряду(940);
— Запишіть число, яке стоїть попереду числа 340(339)
— Запишіть, скільки всього десятків у числі 568(56дес.)
— Запишіть «сусідів» числа 600(599,601).Запишіть числа двісті вісімнадцять, сімсот сімдесят сім, триста сорок.
Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється третя буква
– Цікавий факт. За своє життя Святий Миколай зробив багато добрих справ для людей : рятував бідних від голоду, від смерті.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам проявити свої вміння розв’язувати задачі, обчислювати приклади з круглими десятками, пригадаємо, як розв’язувати приклади з іменованими числами і будемо працювати старанно, уважно, наполегливо.
Вам доведеться розв’язати багато завдань. Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз від нашого гостя. Та про це дізнаємося в кінці уроку.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота(с.84,завдання №535-усно)
2. Пояснення нового матеріалу за малюнками (с. 84, завдання 536)
230 + 70 = 300
200 30
(Число 230 розкладаємо на розрядні доданки. До десятків додаємо десятки: 30 + 70 = 100. А потім до сотень додаємо сотні: 200 + 100 = 300.)
200 – 60 = 140
100 100
(Число 200 розкладаємо на 100 і 100. Від однієї сотні віднімаємо 60,дістаємо 40. Отриманий результат додаємо до другої сотні: 100 + 40 = 140.)
3. Первинне закріплення (с. 85, завдання 537)
— Обчисліть приклади з коментуванням.
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Завдання від сніговичка. Заповніть пропуски. Командна гра.
Який ряд швидше вийде до дошки і заповнить пропуски?(з кожного ряду по 2 учні)
1 дм = … см 1 м = … см 1кг=…г 1 дм=…мм 1 м=…дм 1 грн=…к.
– Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється четверта буква()
2. Перетворення іменованих чисел (с. 85, завдання 538)
1 ряд-1 ст. 2 ряд-2 ст. 3 ряд- 3 ст.
2 учня працюють біля дошки(по рядочкам)
3. Робота над задачею (с. 85, завдання 540)
— Прочитайте завдання.
— Скільки літрів повітря вдихає людина під час ходьби за хвилину? (9 л)
— Чи знаємо ми, скільки літрів повітря вдихає людина за 1 хвилину під час бігу? (Ні, але можемо дізнатися, адже знаємо, що у 5 разів більше.)
— Що запитується в задачі?
Під час аналізу задачі учитель на дошці складає короткий запис умови у вигляді таблиці.
|
л за 1 хв |
Кількість хвилин |
Усього (л) |
Х. |
9 л |
- |
– |
Б. |
?, у 5 разів > |
2 хв |
? |
— Що дізнаємося в першій дії? (Скільки літрів повітря вдихає людина під час бігу за 1 хвилину)
— Що дізнаємося в другій дії? (Скільки літрів повітря вдихає людина під час бігу за 2 хвилини)
— Скільки дій в задачі? (Дві)
Розв’язання
1)9*5=45(л)-за 1 хвилину під час бігу
2)45+45=90(л)
Розв’язання учні записують у зошитах, один учень біля дошки
Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється п’ята буква( )
Вправа для очей
4. «Чобіток» Робота за картками індивідуального контролю
Картка 1
1) Обчисліть приклади.
642 + 315 320+ 483 408 – 100
984 – 541 200 – 40 540 + 60
2) Розв’яжіть задачу.
З Києва,зі Львова і з Харкова надійшли листи до Святого Миколая.Всього їх було 980 .З Харкова та з Києва надійшло 760 листів,а з Харкова і з Львова-530.Скільки листів надійшло з кожного міста?
Картка 2
1) Обчисліть приклади.
759 – 347 408 – 100 280 + 513
984 – 541 200 – 40 642 + 315
2) Розв’яжіть задачу.
Спортсменові треба пробігти на стадіоні дистанцію 1000м.Він пробіг 2 кола по 400м.Скільки метрів залишилося пробігти?
5.Гра «Мовчанка»
Учні виходять до дошки і на вушко вчителю говорядь відповідь:
800+130-20-110+200*0=…(800)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
1.Робота з буквами.
– Що за сюрприз чекав на вас?
(Діти складають із букв слово «Подарунок»).
– Ви і справді розумники – впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. За це Святий Миколай приготував для вас маленькі подарунки
2. • Найважче мені…
• Найцікавішим моментом уроку був…
– Я вітаю вас з святом. А ви можете також бути чарівниками. Для цього не обов’язково вам дарувати подарунки, можна просто допомоги близьким людям : комусь словом, а комусь і ділом
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 85, завдання 542; 543.
Святий Миколай
От настав прощатись час,
Залишаю вже я вас.
Будьте добрі й завжди щирі,
Живіть в злагоді і мирі.
Мамі й татку помагайте,
Менших себе не чіпайте.
Вчителям у поміч будьте,
І мене ви не забудьте.
Швидко мчиться часу лік,
Знов прийду я через рік
На велике, світле свято.
З Миколаєм вас, малята!