Урок "ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 230 + 70; 200 – 60. ДІЇ З ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ".

Про матеріал

Урок присвячений до дня Святого Миколая.Діти протягом уроку виконують цікаві завдання:відбувається змагання між рядами,індивідуальне завдання на карточках і багато іншого....

Перегляд файлу

19.12.17.Урок 52. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 230 + 70; 200 – 60. ДІЇ З ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ. УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ КРУГЛИХ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК.РОЗШИРЕНА ЗАДАЧА НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ.

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання круглих чисел виду 230 + 70; 200 – 60; формувати вміння виконувати дії з іменованими числами; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати ділову активність, наполегливість у досягненні мети, позитивні риси характеру, інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Все за вікном сніжно-біле,

Пора ця нам дарує диво:

Сніжок чарівним покривалом

Нашу землю укриває .

– Діти, які ви знаєте зимові свята?

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Сьогодні за вашою роботою на уроці буде спостерігати… А хто, дізнаємось,виконавши приклади.

1.Гра «Шифрувальник»(робота в парі)

740-40 К,720+150 О,410+60 Я,220+110 В,970-330 Й,860-320 ТИ,800-500 С,500+500 ЛАЙ,500+150 МИ

(розв’язати приклади, відповіді поставити у порядку зростання-Святий Миколай)

– Зараз зима, і в цю пору року  є багато чудових, чарівних свят, яких ми з вами чекаємо дуже. А всі свята розпочинає День Святого Миколая, 19 грудня. Сьогодні – день святого Миколая.

Ходить він завжди вночі

Має від дверей ключі,

 Знає, хто живе і де,

Як себе щодня веде.

Чемним діткам, хоч потроху,

В чобітки та у панчохи

Він кладе солодощі,

 А нечемним - різочки!

Цей святий здавна вважається покровителем діток. З неба він бачить кожного з вас. Знає, хто цілий рік був старанним, слухняним, а хто бешкетував і лінувався. І кожен малюк гадає, що ж принесе Святий Миколай : різочку чи подаруночок.

Ви хочете спитати, як Святий Миколай встигає до всіх діток? Знайте, що у нього є багато помічників – це маленькі янголята.І ці янголятка і будуть давати нам завдання,за кожне виконане завдання вони нам будуть давати сніжинки з буквами.І перша сніжинка  за гру «Шифрувальник»це буква-

2. Перевірка домашнього завдання

3.Каліграфічна хвилинка

Гра «Знайди “зайве” число»

1 ряд- 5; 10; 11; 15; 20;35;40;60;75;90

2 ряд- 40; 30;10;60; 19; 20;100;80;70

3 ряд-12; 32;16; 60;34; 13;84;38;96

Відповідь: 1) 11 — не ділиться на 5; 2) 19 — не кругле; 3) 13 — не парне.

4. Математичний диктант(біля дошки один учень)

— Запишіть числа, в яких:

 9 сот. 7 дес. 1 од.(971); 7 сот. 8 дес(780); 4 сот. 7 од.(407);5 од. ІІІ розряду 7од. І розряду(507);

9 од. III розряду 4 од. II розряду(940);

— Запишіть число, яке стоїть попереду числа 340(339)

— Запишіть, скільки всього десятків у числі 568(56дес.)

— Запишіть «сусідів» числа 600(599,601).Запишіть числа двісті вісімнадцять, сімсот сімдесят сім, триста сорок.

Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється третя буква

– Цікавий факт. За своє життя Святий Миколай зробив багато добрих справ для людей : рятував бідних від голоду, від смерті.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам проявити свої вміння розв’язувати задачі, обчислювати приклади з круглими десятками, пригадаємо, як розв’язувати приклади з іменованими числами і будемо  працювати старанно, уважно, наполегливо.

 Вам доведеться розв’язати багато завдань.  Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз від нашого гостя. Та про це дізнаємося в кінці уроку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота(с.84,завдання №535-усно)

2. Пояснення нового матеріалу за малюнками (с. 84, завдання 536)

    230 + 70 = 300

200  30

(Число 230 розкладаємо на розрядні доданки. До десятків додаємо десятки: 30 + 70 = 100. А потім до сотень додаємо сотні: 200 + 100 = 300.)

    200 – 60 = 140

100  100

(Число 200 розкладаємо на 100 і 100. Від однієї сотні віднімаємо 60,дістаємо 40. Отриманий результат додаємо до другої сотні: 100 + 40 = 140.)

3. Первинне закріплення (с. 85, завдання 537)

— Обчисліть приклади з коментуванням.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Завдання від сніговичка. Заповніть пропуски.  Командна гра.

Який ряд швидше вийде до дошки і заповнить пропуски?(з кожного ряду по 2 учні)

1 дм = … см            1 м = … см      1кг=…г        1 дм=…мм      1 м=…дм      1 грн=…к.

– Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється четверта буква()

2. Перетворення іменованих чисел (с. 85, завдання 538)

1 ряд-1 ст.       2 ряд-2 ст.     3 ряд- 3 ст.

2 учня працюють біля дошки(по рядочкам)

3. Робота над задачею (с. 85, завдання 540)

— Прочитайте завдання.

— Скільки літрів повітря вдихає людина під час ходьби за хвилину? (9 л)

— Чи знаємо ми, скільки літрів повітря вдихає людина за 1 хвилину під час бігу? (Ні, але можемо дізнатися, адже знаємо, що у 5 разів більше.)

— Що запитується в задачі?

Під час аналізу задачі учитель на дошці складає короткий запис умови у вигляді таблиці.

 

л за 1 хв

Кількість хвилин

Усього (л)

Х.

9 л

-

Б.

?, у 5 разів >

2 хв

?

 

 

 

— Що дізнаємося в першій дії? (Скільки літрів повітря вдихає людина під час бігу за 1 хвилину)

— Що дізнаємося в другій дії? (Скільки літрів повітря вдихає людина під час бігу за 2 хвилини)

— Скільки дій в задачі? (Дві)

Розв’язання

1)9*5=45(л)-за 1 хвилину під час бігу

2)45+45=90(л)

Розв’язання учні записують у зошитах, один учень біля дошки

Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється п’ята буква( )

Вправа для очей

4. «Чобіток» Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

1) Обчисліть приклади.

642 + 315                    320+ 483              408 – 100

984 – 541                     200 – 40               540 + 60

2) Розв’яжіть задачу.

З Києва,зі Львова і з Харкова надійшли листи до Святого Миколая.Всього їх було 980 .З Харкова та з Києва надійшло 760 листів,а з Харкова і з Львова-530.Скільки листів надійшло з кожного міста?

Картка 2

1) Обчисліть приклади.

759 – 347                   408 – 100                      280 + 513          

984 – 541                     200 – 40                        642 + 315                  

2) Розв’яжіть задачу.

Спортсменові треба пробігти на стадіоні дистанцію 1000м.Він пробіг 2 кола по 400м.Скільки метрів залишилося пробігти?

5.Гра «Мовчанка»

Учні виходять до дошки і на вушко вчителю говорядь відповідь:

800+130-20-110+200*0=…(800)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Робота з буквами.

– Що за сюрприз чекав на вас?

(Діти складають із букв слово «Подарунок»).

– Ви і справді розумники – впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. За це Святий Миколай приготував для вас маленькі подарунки

2. • Найважче мені…

• Найцікавішим моментом уроку був…

– Я вітаю вас з святом. А ви можете також бути чарівниками. Для цього не обов’язково вам дарувати подарунки, можна просто допомоги близьким людям : комусь словом, а комусь і ділом

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 85, завдання 542; 543.

Святий Миколай


От настав прощатись час,

Залишаю вже я вас.

Будьте добрі й завжди щирі,

Живіть в злагоді і мирі.

Мамі й татку помагайте,

Менших себе не чіпайте.

Вчителям у поміч будьте,

І мене ви не забудьте.

Швидко мчиться часу лік,

Знов прийду я через рік

На велике, світле свято.

З Миколаєм вас, малята!


 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
1678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку