Урок Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 380 + 590. Розширена задача на зведення до одиниці.

Про матеріал
Ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння застосовувати ці знання під час розв'язування задач, прикладів, рівнянь; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння застосовувати ці знання під час розв'язування задач, прикладів, рівнянь; вчити обчислювати довжину сторони прямокутника за його периметром і відомою стороною; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: картки для індивідуального опитування, завдання для усних       обчислень, відео-матеріал.

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Задачі вирішувати.

Свій розум розвивати.

           Видумуй, пробуй, твори!

           Розум, фантазію прояви!

           Активним і уважним бувай

           І про кмітливість не забувай!

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання

  • Завдання №560

 Прочитайте результати обчислень у порядку зменшення.

(810, 660, 410, 400, 300)

  • Задача №561

- Про що дізналися в першій дії? (Скільки кілометрів пройшов пішоход за 1 годину.)

- Про що дізналися в другій дії? (Скільки кілометрів подолав вершник на коні за 1 годину.)

- За скільки годин подолає 24 км вершник на коні? (За 2 години.)

2.Завдання для індивідуального опитування.

Картка1

1.230 + 580                             840 – 220                               780 - 70

  270 + 30                                360 + 360                               570 + 150

2.Порівняти.

2 м 6 дм 4 см  * 4 м

4 м 6 дм 1 см * 461 см

8 м 7 дм * 7 м 6 дм

Картка2

1.430 + 360                       180 + 240                           590 – 90

  880 – 310                        680 + 160                           470 + 140

2. Порівняти

  3 м 6 дм 9 см * 2 м 8 дм 3 см

  8 м 3 дм 5 см * 835 см

  2 м 9 дм * 390 см

3.Фронтальне опитування.

- Назвати сусідів числа 504, 236, 424, 789.

- Назвіть всі трицифрові числа, у яких всі три числа однакові.

- Назвіть число у якому 56 дес., 81 дес., 63 дес.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися усно віднімати круглі трициф-рові числа з переходом через розряд виду 230 - 80; застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів, рівнянь. Будемо вчитися обчислювати довжину сторони прямокутника за його периметром і відомою стороною.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Підготовча робота .

Завдання №564 – з коментуванням.

  1. Пояснення нового матеріалу.

Завдання №565 – з поясненням.

Наприклад: число 420 розклади на зручні доданки 300 і 120. Від числа 120 відняти 70, буде 50. До числа 300 додати 50, буде 30.

2.Первинне закріплення.

Завдання №566 – з коментуванням.

Фізкультхвилинка

(відео «Весела зарядка»)

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 88, завдання 567)

— Для того, щоб знайти масу 1 л бензину, треба дізнатися масу 1 л гасу.

1000 - 200 = 800 (г) — маса 1 л гасу

Тепер можемо дізнатися масу 1 л бензину, для цього: 800 - 90 = 710 (г).

2. Робота над задачею на зведення до одиниці (с. 89, завдання 568)

Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання короткої умови.

18 м тканини — 9 дитячих плащів

24 м тканини — ? дорослих плащів (?, на 2 м >)

План розв’язання

1) Скільки метрів тканини йде на один дитячий плащ?

2) Скільки метрів тканини йде на один дорослий плащ?

3) Скільки плащів для дорослих можна пошити з 24 метрів тканини?

Розв’язання задачі учні записують самостійно.

Розв’язання

1) 18 : 9 = 2 (м) — йде на пошиття одного дитячого плаща

2) 2 + 2 = 4 (м) — йде на пошиття одного дорослого плаща

3) 24 : 4 = 6 (пл.)

Відповідь: 6 плащів для дорослих можна пошити з 24 метрів тканини. Після розв’язання задачі учні зачитують тільки відповіді.

3. Гра «Знайди "зайве" число»

1) 5; 10; 11; 15; 20;

2) 40; 30; 19; 20;

3) 12; 16; 34; 13.

Відповідь: 1) 11 — не ділиться на 5; 2) 19 — не кругле; 3) 13 — не парне.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 89, завдання 569)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Поясніть, яким способом вам легше обчислити приклад 540 — 90.

Завдання для допитливих

Господарка купила два відра картоплі, по 8 кг у кожному, 4 кг капусти і 9 кг яблук. Скільки кілограмів овочів купила господарка?

Відповідь: 8 ∙ 2 + 4 = 20 (кг) — овочів купила господарка. Яблука не враховуємо, адже це — фрукти.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 89, завдання 570; 571.

 

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
1753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку