Урок "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
план-конспект уроку "Додавання раціональних чисел" із різними інтерактивними вправами
Перегляд файлу

1

 

Тема: Додавання раціональних чисел.

Мета:

навчальна: відпрацьовувати вміння виконувати додавання чисел з різними і однаковими знаками; формувати вміння розв’язувати вправи, які передбачають додавання чисел з різними і однаковими знаками;

розвивальна: формувати вміння бачити закономірності, розвивати творчі здібності, кмітливість учнів;

виховна: виховувати об’єктивність та чесність під час оцінювання власних знань, спостережливість, працьовитість.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевіряю готовність учнів до уроку, налаштовую їх на роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Задля економії часу. Запитую чи виникли запитання під час виконання домашнього завдання. Якщо виникли то по ходу даю відповіді.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальна робота із сигнальними картками

  1. Чи правильно виконане додавання?

‒3 + (‒5) = ‒2;

‒3 + (‒5) = 2;

‒3 + (‒5) = -8;

‒3 + 5 = 2;

‒7 + 5 = ‒2;

‒7 + (‒5) = 2;

2,5 + (‒1,5) = ‒1;

2,5 + (‒1,5) = 1;

3,5+(‒3,5) = 0;

‒8 + 0 = 8;

‒5,5 + 0 = ‒5,5;

‒3,6 + 1,2 = ‒2,4.


2) Замініть пропуск відповідними знаками доданків, щоб рівності стали правильними:

1) ... 6 + ...8 = 14;   2) ... 6 + ... 8 = 2;

3) ... 6 + ... 8 = ‒2;  4) ... 6 + ... 8 = ‒14.

5) ... 4 + ...3 = 7;   6) ... 4 + ... 3 = 1;

7) ... 4 + ... 3 = ‒1;  8) ... 4 + ... 3 = ‒7.

3) Як додаються числа з однаковими знаками?

4) Як додаються числа з різними знаками?

IV. Застосування знань, умінь, навичок.

Інтерактивна вправа «Закодуй слово»

Якось трапилась цікава історія. Завітали до нас жителі планети Нібіру. Вони там, на далекій планеті, чули про нашого славетного Великого Кобзаря – Т.Г.Шевченка. Але є невелика прикрість вони не розуміють нашої мови. І дали нам спеціальну шифр-програму. Попросили закодувати одну із поезій Т.Г. Шевченка, щоб відчути її велич. Давайте допоможемо їм пізнати красу слова нашого Кобзаря.

Прошу об’єднатися в  пари. Перед вами є шифр-програма. Кожне слово є сумою чисел, які знаходяться вище і зліва над даною буквою. Спробуємо зашифрувати вірш «Садок вишневий коло хати». Шифруємо по 2 рядки. Учні за 1 партою 1-2, за другою -2-3, за третьою 3-4 і т. д. Час на виконання до 5 хв. Вперед. Бажаю успіху!


С

а

д

о

к

 

в

и

ш

н

е

в

и

й

 

к

о

л

о

 

х

а

т

и,

 

 

‒35

5

-20

‒12

1

 

6

12

50

-25

22

6

12

-16

 

1

‒12

-23

‒12

 

44

5

-22

12

 

 

Х

р

у

щ

і

 

н

а

д

 

в

и

ш

н

я

м

и

 

г

у

д

у

т

ь.

 

 

44

-11

-37

35

-3

 

-25

5

‒20

 

6

12

50

-25

43

-10

12

 

-18

-37

‒20

-37

-22

42

 

 

П

л

у

г

а

т

а

р

і

 

з

 

п

л

у

г

а

м

и

 

й

д

у

т

ь,

 

-28

-23

-37

-18

5

-22

5

-11

-3

 

 

 

-28

-23

-37

-18

5

-10

12

 

-16

‒20

-37

-22

42

 

С

п

і

в

а

ю

т

ь,

 

і

д

у

ч

и,

 

д

і

в

ч

а

т

а,

 

 

 

 

‒35

-28

-3

6

5

26

-22

42

 

-3

-20

-37

37

12

 

‒20

-3

6

37

5

-22

5

 

 

 

 

А

 

м

а

т

е

р

і

 

в

е

ч

е

р

я

т

ь

 

ж

д

у

т

ь.

 

 

 

5

 

-10

5

-22

22

-11

-3

 

6

22

37

22

-11

43

-22

42

 

23

‒20

-37

-22

42

 

 

 

З

а

т

и

х

л

о

 

в

с

е,

 

т

і

л

ь

к

о

 

д

і

в

ч

а

т

а

-1

5

-22

12

44

-23

‒12

 

6

‒35

22

 

-22

-3

-23

42

1

-12

 

‒20

-3

6

37

5

-22

5

Т

а

 

с

о

л

о

в

е

й

к

о

 

н

е

 

з

а

т

и

х.

 

 

 

 

 

-22

5

 

‒35

‒12

-23

‒12

6

22

-16

1

-12

 

-25

22

 

-1

5

-22

12

44

 

 

 

 

 

Шифр-програма

10

‒6

11

‒13

0

‒15

‒5

а

б

в

г

ґ

д

12

е

є

ж

з

и

і

‒10

ї

й

к

л

м

н

‒22

о

п

р

с

т

у

50

ф

х

ц

ч

ш

щ

32

ь

ю

я

 

 

 

Інтерактивна вправа «Валентинка»

Як ви знаєте попереду у нас День святого Валентина. Це улюблене свято людей будь-якого віку. День закоханих існував ще у Древньому Римі. За однією із легенд священик Валентин, покровитель цього свята, незважаючи на строгі заборони таємно обвірчував закоханих солдат. В 15 ст. з’явилась традиція дарувати один одному любовні записки – Валентинки. І ця традиція залишилася до нашого часу.

Зараз прошу об’єднується клас у 3 команди. Об’єднуємося в команди по рядах. Завдання перед вами: знайти пару і прикріпити сердечко з правильною відповіддю. Виходимо прикріплювати валентинки по черзі. Перемагає та команда, яка швидше віднайде кожному пару.

Завдання для 1 команди

15 + (‒21)

‒6

‒11+(‒12)

‒23

‒8 + 21

13

‒15 +23+ (‒12)

‒4

4,3 + (‒7,4)

‒3,1

‒1,5 + 3,5

2

‒2,3 + (‒14,3)

‒16,6

‒12,6 + 6,2 + (‒1,4)

‒7,8

Завдання для 2 команди

14 + (‒22)

‒8

‒12+(‒16)

‒28

‒7 + 26

19

‒13 +21+ (‒15)

‒7

3,4 + (‒4,7)

‒1,3

‒2,5 + 3,5

1

‒3,3 + (‒14,4)

‒17,7

‒14,6 + 5,2 + (‒2,2)

‒11,6

Завдання для 3 команди

11 + (‒24)

‒13

‒15+(‒12)

‒27

‒6 + 21

15

‒16 +25+ (‒12)

‒3

5,3 + (‒7,5)

‒2,2

‒3,5 + 5,5

2

‒3,3 + (‒15,5)

‒18,8

‒16,6 + 4,2 + (‒2,4)

‒14,8

Фізкультхвилинка «Україно»

Вправа «Чудеса Вінниччини»

Клас об’єднується в 2 команди по рядах. Кожен із учасників команди розв’язує по 6 завдань. Вчитель повідомляє учасника чи перші 6, чи наступні 6. Після того, як учасники знайдуть значення числових виразів – відкриваються пазли на яких зображено чудеса Вінниччини.

«Вінницький фонтан»

В 2011 р почалася нова сторінка в туристичній історії Вінниці. Практично в центрі міста на набережній відкрився великий світломузичний фонтан. Офіційна інформація повідомляє, що це найбільший подібний фонтан у Європі.

Набережна була повністю реконструйована. Вдень фонтан теж працює, але без спецефектів. Взимку фонтан повністю опускається під воду. Технічні параметри фонтану:

Довжина – 97 м

Ширина – 10 м

Висота центрального струменя – 63 м

Розліт води по фронту – 140 м

Кількість підводних ліхтарів – 560 шт

 

«Палац Потоцьких у Тульчині»

Палац знаходиться прямо на в'їзді в місто з боку Вінниці. Побудований у 1782 році за проектом французького архітектора Лакруа. У 2009 році ліва галерея, що з'єднувала головний будинок з боковим корпусом, була розібрана на реставрацію. Сама реставрація почалася ще в 1975 році! Раніше позаду палацу було розбито парк, зараз його практично не розпізнати: на цьому місці житлові будинки. У палаці розмістилося училище культури.


Завдання для І команди

38 + (‒14)

24

‒18+(‒22)

‒40

‒6 + 6

0

‒23 +0

‒23

53 + (‒75)

‒22

‒35 + 55

20

‒3 + (‒15)

‒18

‒5 + 4 + (‒12)

‒13

‒8 +(‒4) + (‒15)

‒27

20 + (‒22) + 3

1

‒55 + 40 + (‒9)

‒24

‒5,8 + 4,2 + 3,6

2

Завдання для ІІ команди

28 + (‒13)

15

‒26+(‒24)

‒50

‒24 + 24

0

‒45 +0

‒45

45 + (‒86)

‒41

‒86 + 56

‒30

‒23 + (‒16)

‒39

‒7 + 5 + (‒23)

‒25

‒11 +(‒5) + (‒16)

‒32

40 + (‒36) + 3

‒1

‒38 + 43 + (‒15)

‒10

‒7,9 + 3,6 + 7,3)

3


 

Вправа «Чарівний квадрат»

Розставте у квадратиках (на рис.) дев'ять чисел -5;  -4; -3; -1; 0; 1; 2; 3; 4; 5 так, щоб сума чисел, які лежать в од­ному ряду, дорівнювала нулю.

Додаткові вправи

№181 варіант 3

  1. (16,23+(-1,7))+(-12,41) = 14,53-12,41= 2,12.
  2. .
  3. (-18,83+11,4)+(-12,3+19,73) = -7,43+7,43 = 0.

 

V. Підсумки уроку. Рефлексія.

Під час уроку я дізнався…, зрозумів…, навчився…

 

VI. Домашнє завдання

Повторити основні поняття теми.

Виконати №181, №182, №183 (в.4)

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 жовтня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку