Урок "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Представлений урок є уроком узагальнення й систематизації знань, вмінь та навичок учнів за темою «Додавання раціональних чисел». В структуру нестандартного уроку - подорожі включено такі елементи, які надають вчителеві можливість щодо формування соціальних компетентностей учнів, а саме в процесі роботи на уроці учні залучаються до різних форм роботи, – фронтальної, групової, індивідуальної; вчаться висловлювати власну точку зору, вислухувати думку іншого; виконувати завдання, які передбачають самостійний та раціональний пошук їх розв’язання; виявляти ініціативу; нести відповідальність за результати власної діяльності.
Перегляд файлу

 

Режець Елла Василівна, вчитель математики.

Криворізька загальноосвітня  школа І – ІІІ ступенів № 48.

Розробка уроку «Додавання раціональних чисел. 6 клас».

 

Тема уроку. Додавання раціональних чисел

Тип уроку. Узагальнення знань, вмінь, навичок

Мета уроку. 

- Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми "Додавання раціональних чисел", здійснити підготовку учнів до вивчення теми "Віднімання раціональних чисел"; удосконалювати вміння застосовувати правила додавання раціональних чисел для знаходження значень виразів, розв'язування рівнянь та виконання обчислень зручним способом; розвивати техніку обчислень;

-  розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння застосовувати знання на практиці; вміння грамотно висловлювати власні думки, аргументувати й коректно відстоювати власну позицію; розвивати вміння працювати  самостійно та в групі;

- виховувати інтерес до предмету засобами ігрових технологій та їх елементів; самостійність, відповідальність; усне та письмове математичне мовлення; культуру спілкування; активність, уважність, спостережливість.

Форма проведення уроку. Урок - подорож.

Обладнання. Роздатковий матеріал набори завдань для роботи в групі, картки з текстом самостійної роботи.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні я пропоную вам уявити себе пасажирами дивовижного казкового автобусу  та вирушити в незвичайну подорож математичним містом "Додавання раціональних чисел".  Сподіваюсь, що вона буде цікавою, захоплюючою і корисною. Подорожуючи, ми повторимо тему «Додавання раціональних чисел» та підготуємось до вивчення теми «Віднімання раціональних чисел».

- Отже, вперед!

ІV. Актуалізація опорних знань.

Повторення правил додавання раціональних чисел та виконання усної вправи на їх застосування. (В цей час два учні на звороті дошки записують вправи з домашньої роботи):

- Відправляючись у будь-яку подорож необхідно перевірити наявність квитків та зібрані у валізу речі. Перевіримо й ми свій "математичний багаж".

1. Спочатку перевіримо наші "квитки" правила додавання раціональних чисел.

- Щоб додати два числа з різними знаками, треба

  1. знайти.....
  2. від більшого модуля....
  3. перед отриманим числом поставити......

- Щоб додати два від'ємних числа, треба

  1. знайти.....
  2. додати.....
  3. перед отриманим числом......

- Сума двох протилежних чисел дорівнює.....

2. Тепер перевіримо, чи всі речі на місці, чи нічого з того, що нам знадобиться в дорозі, ми не забули (виконання усної вправи).

Дано два числа  7 і (12). Дайте відповіді на запитання в короткій формі.

  1. Модулі?
  2. Яке з чисел більше?
  3. Модуль якого числа більше?
  4. Протилежне до першого?
  5. Протилежне до другого?
  6. Сума чисел?
  7. Сума першого і протилежного до другого?
  8. Сума другого і протилежного до першого?

V. Застосування знань. Розв'язування тренувальних вправ.

  1. - Отже, відправний пункт нашої подорожі "Зупинка вивчених уроків". Перевіримо вправу з домашньої роботи.

 

  1. - А зараз ми потрапляємо на центральну "Вулицю Додавання", де нас зустрічають її мешканці з подарунками, вишитими рушниками. Проте, щоб отримати ці математичні диво-рушники треба виконати додавання раціональних чисел.

Робота в групах – четвірках з використанням ігрової технології "Математичне лото"  (додаток).

Завдання:

  1. 14 + 8;
  2. 8 + 14;
  3. 14 + ( 8);
  4. 7,23 + (18,4).

 

  1. - Подякуємо мешканцям за чудові подарунки та відправимося далі. І ось ми вже на "Проспекті Числових виразів". Його мешканці пропонують нам таку розвагу:

- Складіть числовий вираз і обчисліть його значення до суми чисел 4і додайте число.

Один з учнів складає і записує відповідний вираз на звороті дошки, решта учнів складають його самостійно, потім здійснюється перевірка. Ті учні, які виконали завдання правильно, на полях свого зошита роблять помітку «+1», що буде враховано при оцінюванні самостійної роботи. Інший учень, працюючи біля дошки, знаходить значення одержаного виразу, супроводжуючи розв’язання необхідним коментарем.

 

Фізкультхвилинка.

 

- А зараз ми зупинились біля місцевого спортивного комплексу "Рухливий". 

Вже втомилися  сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки діють, як вітряк.

Вище руки піднімайте

І повільно опускайте.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

  1. - А нас вже радо зустрічають мешканці "Бульвару зручних обчислень".

Чим вони нас порадують і здивують?

 

- Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислень

 

1)  8,34 + ( 6,88) + 8,34 + 7,88 = ...

2) 1,6 + 0,8 + (1,8) + 3,4 = ...

 

Двоє учнів послідовно працюють біля дошки, коментуючи розв’язання й аргументуючи обраний порядок дій.

 

  1. - Рухаємося далі й потрапляємо на "Провулок нерозв'язаних рівнянь".

 

- Його сумні мешканці просять допомоги, оскільки серед них немає жодного, хто міг би розв'язати рівняння, які є ключиком до гарного настрою.

 Розв'язування рівнянь.

     1) х 1,7 = 5;     – учень працює біля дошки.

    2) х 2,5 = 2  – резервна вправа для організації індивідуальної роботи.

  - Ми залишаємо вдячних і радісних мешканців "Провулку розв'язаних рівнянь" і потрапляємо в "Історичний район" нашого міста. І зараз екскурсовод повідомить нам дещо цікаве... (виступ учня з історичною довідкою про додатні й від'ємні числа та дії з ним)и.

 - Виникли від'ємні числа в Китаї в І ст. до нашої ери у зв'язку з розв'язуванням рівнянь. Тоді від'ємні і додатні числа відрізняли не за знаками, а за кольором. Так, додатні числа писали червоним кольором, їм раділи, називали їх "чен" і позначали ними наявні гроші, прибуток. А від'ємні числа позначали чорним кольором, їх називали "фу" і позначали збиток, борг. Індійські математики Брахмагупта (VІІ ст.) і Бхаскара (ХІІ ст.) використовували такі правила дій для додатних і від'ємних чисел (впізнайте їх) "Сума майна і майна є майно",  "Сума двох боргів є борг", "Сума майна і боргу дорівнює їх різниці", "Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю".

V. Самостійна робота.

 - Нарешті наша подорож наближається до свого завершення і я пропоную перевірити, чим вона збагатила кожного з вас і наскільки вдалою може бути наша наступна подорож містом «Віднімання раціональних чисел».

 Зупинка "Самостійні міркувалки".

Виконання самостійної роботи на окремих аркушах з надрукованим текстом. Час виконання – 5 хв.             

 

 

  

  І варіант                                                                Прізвище, ім'я _____________________

 

  1. Виконайте додавання.           

                                         

1)  36 + 24 =   _____________

 

2)  0,57 + (0,43) = _______________________________

 

3)* + = _____________________________________

 

     2. Обчисліть зручно

 

7 + (18) + (12) + 7 = ____________________________

 

  1. Розв'яжіть рівняння

 

х 3,7 = 4,5.

 

 

 

 

 

 

   

 ІІ варіант                                                                Прізвище, ім'я ____________________

 

  1. Виконайте додавання.          

                                         

1)  24 + 16 =  ____________

 

2)  0,36 + (0,64) = _________________________

 

3)* + = _____________________________

 

  1. Обчисліть зручно

 

   8 + (14) + (16) + (8) =

 

  1. Розв'яжіть рівняння

 

х 7,3 = 9,1.

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

 - Ну ось ми і в школі. Тепер зателефонуємо батькам по «Математичному телефону», щоб вони не хвилювались і готувались до зустрічі з нами. А номер зв’язку ми отримаємо, давши відповідь на запитання:

- Яке число треба поставить замість *, щоб утворилась правильна
рівність? 

а) 12 + * = 30;    б) * + 13 = 0;  в) * + 14 = 20;     г) * + (14) = 0;  д) * + 10 + (12) = 0.

 

 

VІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

 

ІХ. Запис домашнього завдання (різнорівневого).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

http://static7.depositphotos.com/1060595/748/v/950/depositphotos_7488922-Seamless-embroidered-good.jpg

 

https://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=f063bca9f43ae4e8ada9190f9914e385&n=33&h=215&w=264

http://vyshivanka.org/wp-content/uploads/2012/03/cropped-Vyshivanka_ukrainian-ornaments-25.jpg

14 + 8 =

 

8 + 14 =

 

 

14 + ( 8) =

 

7,23 + (18,4) =

 

14 + 8 =

 

8 + 14 =

 

 

14 + ( 8) =

 

7,23 + (18,4) =

 

14 + 8 =

 

8 + 14 =

 

 

14 + ( 8) =

 

7,23 + (18,4) =

 

 

 

6

 

6

 

 

11,17

 

 

22

 

 

6

 

6

 

 

11,17

 

 

22

 

 

6

 

6

 

 

11,17

 

 

22

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку