План-конспект уроку, мета якого – систематизувати й узагальнити знання учнів з теми "Додавання раціональних чисел", розвивати пізнавальний інтерес, культуру усного мовлення, навички колективної навчальної співпраці учнів; виховувати любов до природи, бажання охороняти довкілля..
Тема ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Мета : сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення і систематизації матеріалу ;закріпити вміння та навички розв’язувати вправи на додавання раціональних чисел; виховувати любов до природи, бажання охороняти довкілля.
Тип уроку : урок узагальнення знань,умінь і навичок.
Хід уроку
Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Червоної книги. Охорона природи - це обов’язок кожного з нас. Зберегти її важко, бо люди забруднюють і руйнують місця, де живуть рослини і тварини , полюють на тварин . Тому за ідеєю англійського зоолога , професора Пітера Скотта була створена Червона книга . Міжнародна Червона книга складається з кількох великих томів , куди включено 300 видів і підвидів ссавців , 300 видів птахів, понад 100 видів плазунів, 40 видів земноводних . Це було у 1968 році .
В Україні також є Червона книга , до якої занесено 382 види тварин , 541 вид рослин . Рік її затвердження ви дізнаєтесь , коли усно розв’яжете наступ ні приклади.
-15,5+16,5=1 Отже , в Україні Червону книгу
(7+(-5))4,5=9 затверджено 29 жовтня 1992 року
- 3+12=9 постановою Верховної Ради
-5,8+7,8=2 України.
На дошці записані запитання кросворда . Учні усно його розгадують і у виділеному стовпці читають назву тварини , внесеної до Червоної книги .
1.Як називається вісь О У ?
2.Щоб поділити дріб на дріб ,треба ділене помножити на число , ....... до дільника.
З .Якщо точка лежить на осі ОХ , то її ордината дорівнює ....
4.-5+10 = ...
5.Математик, який був переможцем Олімпійських ігор .
6.Його записують у „ два поверхи „
7.Добуток двох взаємнообернених чисел дорівнює ....
1. |
|
0 |
р |
д |
и |
н |
а |
т |
|
2. |
|
0 |
б |
е |
р |
н |
е |
н |
е |
3. |
|
н |
У |
л |
ь |
|
|
|
|
4. |
п ‘ |
я |
т |
ь |
|
|
|
|
|
5. |
|
п |
і |
ф |
а |
г |
0 |
Р |
|
6. |
|
д |
р |
і |
б |
|
|
|
|
7. |
0 |
д |
и |
н |
и |
ц |
і |
|
Якщо ви на всі запитання дали відповідь, то ви знайшли ключове слово . Ключове слово : дельфін .
Учитель . Найбільший морський ссавець , який мешкає біля берегів України , це дельфін білобочка .Тіло білобочки торпедоподібне ,щелепи з 200 гострими зубами. Може рухатися зі швидкістю близько 50 км/год, а стрибки вгору перевищують 5м . Завдовжки він буває більший за Зм і важить від 119 до 150 кг. Живуть невеликими групами і ведуть нічний спосіб життя .
4. Розв’язування рівнянь.
На картках записано рівняння , а на звороті - склади . Потрібно розв’язати рівняння і розставити картки в порядку зростання знайдених коренів та перевернути картки .Тоді записані на звороті склади утворять слово , що є назвою птаха . (Троє учнів виконують завдання на дошці.)
Картка 1 Картка 2 Картка З
X-12 =(-6)+10 X - 8 = -10 + 30 X + 7 = (-15) + 30
Х=16 X = 28 X = 8
На звороті першої картки записано склад „лі” , другої -,,кан” , третьої - „пе”. Учні утворюють слово пелікан .
Учитель . Пелікан рожевий .Під великим дзьобом у нього знаходиться об’ємний мішок , що розтягується . Коли пелікан опускає відкритий дзьоб у воду , мішок наповнюється водою з плаваючими рибкам . Але перед тим як з’їсти рибок , пеліканам доводиться процідити воду , на що іноді витрачається ціла хвилина .Часом буває ,що набрана вода важить більше , ніж сам птах .
5.Додавання раціональних чисел
А |
|
О |
|
Г |
Ф |
Н |
М |
Л |
І |
18 |
|
21 |
|
-8 |
-27 |
12 |
-5 |
8 |
-17 |
.-16,6+ (-10,4) 5. -16,4+ (-0,6)
2.14 ,35 + (-6,35) 6. 18,3 + (-6,3) Ключове слово - фламінго .
Учитель. Фламінго - дуже граціозний птах з надзвичайно вишуканим забарвленням . Щоб насититися , птах має з’їсти за добу стільки корму , що за масою дорівнює близько чверті власної ваги . Фламінго із піску будують гнізда у вигляді зрізаного конуса . Висота гнізда залежить від того , яким буде літо: сухим чи дощовим . Якщо літо очікується дощове , то гнізда будуються високими , щоб їх не змогла затопити вода , якщо засушливим - то більш низькими .Тривалість життя фламінго у заповідниках - ЗО років .
До Червоної книги занесені і бобри - тварини , які ведуть напівводяний спосіб життя , мешкають у лісових річках , створюють із гілок хатки .
2.3авдання : дізнайтесь довжину тіла бобра (в дм). Допоможе вам у цьому цікавий квадрат.
-8,4 |
-13 |
-0,5 |
8 |
-18 |
-25 |
-20 |
19 |
15 |
4.3найдіть суму вибраних трьох чисел-і ви отримаєте відповідь на питання.
(-13+8+15=1 Одм).Скільки це см ?
З.Завдання:дізнайтесь масу бобра в кілограмах.
Як називаються використані в завданні геометричні фігури ? 4.3авдання : бобер добре плаває і пірнає .Розв’яжіть рівняння і дізнайтесь скільки хвилин бобер може знаходитися під водою ?
X - 8 = (-5 ) +2
5 хвилин - скільки це секунд ? Яку частину 5 хв. становлять від 1 год ?
б.Самостійна робота
Учитель. Крім ссавців і птахів , до Червоної книги занесено і квіти. Виконавши дії , ви дізнаєтесь назву цих квітів .
12,5 + 3,2, 0,5 + 1,5, (-6 ) + (-4 ), 35 + (-20 ), -28+14, 15 +(- 13 ) , -6+ 10-7+(-7), -1 +25, 8 + (-2), 2 + 44:2
и |
п |
ж |
с |
і |
н |
д |
к |
24 |
15,7 |
4 |
15 |
2 |
-14 |
-10 |
6 |
Підсніжники - найперші квіти весни .Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці нуль градусів .Температура всередині квітки близько 8 градусів тепла . Під - сніжник витримує до 10 градусів морозу .
7.Дидактична гра
Приймають участи 2 команди .Вони отримують набори карток з цифрами 1,2,3,4. Завдання команд полягає у тому , щоб за допомогою карток показати правильну відповідь на приклади , які зачитує учитель :
42+(-21) , -24 + 36 , 69 : 3 ,62 + (-20 ), 36 : 3 , 15 +(-11 ) і т.д.
Перемагає команда , яка дала більше правильних відповідей .
8. Підсумок уроку
1 .Які числа називаються раціональними ?
2. Сформулюйте правила додавання раціональних чисел .
У нашому краї також росте багато рослин і живуть тварини ,занесені до Червоної книги : джмелі, метелики , нарцис , бобри , білки , лебеді, сови, кажани , лелеки .
Охороняйте природу , бо всі види тварин , рослин потрібні .Нехай природа радує нас своєю красою .