Урок "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал

План-конспект уроку, мета якого – систематизувати й узагальнити знання учнів з теми "Додавання раціональних чисел", розвивати пізнавальний інтерес, культуру усного мовлення, навички колективної навчальної співпраці учнів; виховувати любов до природи, бажання охороняти довкілля..

Перегляд файлу

   Тема ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Мета : сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелекту­альних і творчих здібностей у процесі узагальнення і систематизації матеріалу ;закріпити вміння та навички розв’язувати вправи на додавання раціональних чисел; виховувати любов до природи, бажання охороняти довкілля.

Тип уроку : урок узагальнення знань,умінь і навичок.

                                           Хід уроку

  1. Вступне слово учителя.

   Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Червоної книги. Охорона при­роди - це обов’язок кожного з нас. Зберегти її важко, бо люди забруднюють і руйнують місця, де живуть рослини і тварини , полюють на тварин . Тому за ідеєю англійського зоолога , професора Пітера Скотта була створена Червона книга . Міжнародна Червона книга складається з кількох великих томів , куди включено 300 видів і підвидів ссавців , 300 видів птахів, понад 100 видів плазунів,  40 видів земноводних . Це було у 1968 році .

В Україні також є Червона книга , до якої занесено 382 види тварин , 541 вид рослин . Рік її затвердження ви дізнаєтесь , коли усно розв’яжете наступ ні приклади.

  1. Усний рахунок.

 -15,5+16,5=1             Отже , в Україні Червону книгу

 (7+(-5))4,5=9            затверджено 29 жовтня 1992 року

         - 3+12=9             постановою Верховної Ради     

      -5,8+7,8=2             України.

  1. Кросворд-розминка.

На дошці записані запитання кросворда . Учні усно його розгадують і у виділеному  стовпці читають назву тварини , внесеної до Червоної книги .

       1.Як називається вісь О У ?

       2.Щоб поділити дріб на дріб ,треба ділене помножити на число , .......  до дільника.

 З .Якщо точка лежить на осі ОХ , то її ордината дорівнює     ....

 4.-5+10 =  ...

      5.Математик, який був переможцем Олімпійських ігор .

      6.Його записують у „ два поверхи „

      7.Добуток двох взаємнообернених чисел дорівнює     ....

1.

 

0

р

д

и

н

а

т

 

2.

 

0

б

е

р

н

е

н

е

3.

 

н

У

л

ь

 

 

 

4.

п ‘

я

т

ь

 

 

 

 

5.

 

п

і

ф

а

г

0

Р

 

6.

 

д

р

і

б

 

 

 

7.

0

д

и

н

и

ц

і

 

 

Якщо ви на всі запитання дали відповідь, то ви знайшли ключове слово . Ключове слово : дельфін .

Учитель . Найбільший морський ссавець , який мешкає біля берегів України , це дельфін білобочка .Тіло білобочки торпедоподібне ,щелепи з 200 гострими зубами. Може рухатися зі швидкістю близько 50 км/год, а стрибки вгору перевищують 5м . Завдовжки він буває більший за Зм і важить від 119 до 150 кг. Живуть невеликими групами і ведуть нічний спосіб життя .

4. Розв’язування рівнянь.

На картках записано рівняння , а на звороті - склади . Потрібно розв’язати рівняння і розставити картки в порядку зростання знайдених коренів та пере­вернути картки .Тоді записані на звороті склади утворять слово , що є наз­вою птаха . (Троє учнів виконують завдання на дошці.)

            Картка 1 Картка 2 Картка З

X-12 =(-6)+10 X - 8 = -10 + 30 X + 7 = (-15) + 30

Х=16                    X = 28                               X = 8

На звороті першої картки записано склад „лі” , другої -,,кан” , третьої - „пе”. Учні утворюють слово пелікан .

Учитель . Пелікан рожевий .Під великим дзьобом у нього знаходиться об’єм­ний мішок , що розтягується . Коли пелікан опускає відкритий дзьоб у воду , мішок наповнюється водою з плаваючими рибкам . Але перед тим як з’їсти рибок , пеліканам доводиться процідити воду , на що іноді витрачається ціла хвилина .Часом буває ,що набрана вода важить більше , ніж сам птах .

5.Додавання раціональних чисел

  1. Завдання : розв’язати приклади і кожній відповіді поставити відповідну букву із таблиці.

А

 

О

 

Г

Ф

Н

М

Л

І

18

 

21

 

-8

-27

12

-5

8

-17

 

 

 

  .-16,6+ (-10,4)            5. -16,4+ (-0,6)

  2.14 ,35 + (-6,35)           6. 18,3 + (-6,3)            Ключове слово - фламінго .

  1.   9,25+ 8,75               7. -5,5 + (-2,5)
  2. -5,2 + 0,2                  8. 24 + (-3)

Учитель. Фламінго - дуже граціозний птах з надзвичайно вишуканим забар­вленням . Щоб насититися , птах має з’їсти за добу стільки корму , що за ма­сою дорівнює близько чверті власної ваги . Фламінго із піску будують гнізда у вигляді зрізаного конуса . Висота гнізда залежить від того , яким буде літо: сухим чи дощовим . Якщо літо очікується дощове , то гнізда будуються висо­кими , щоб їх не змогла затопити вода , якщо засушливим - то більш низьки­ми .Тривалість життя фламінго у заповідниках - ЗО років .

До Червоної книги занесені і бобри - тварини , які ведуть напівводяний спосіб життя , мешкають у лісових річках , створюють із гілок хатки .

      2.3авдання : дізнайтесь довжину тіла бобра (в дм). Допоможе вам у цьому ці­кавий квадрат.

-8,4

-13

-0,5

8

-18

-25

-20

19

 15

 

  1. першого рядка виберіть найменше число.
  1. другого рядка виберіть найбільше число.
  1. третього рядка виберіть не найменше і не найбільше число.

4.3найдіть суму вибраних трьох чисел-і ви отримаєте відповідь на питання.

(-13+8+15=1 Одм).Скільки це см ?

З.Завдання:дізнайтесь масу бобра в кілограмах.

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg


 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\20121215195746.jpg

 

Як називаються використані в завданні геометричні фігури ? 4.3авдання : бобер добре плаває і пірнає .Розв’яжіть рівняння і дізнайтесь скільки хвилин бобер може знаходитися під водою ?

X - 8 = (-5 ) +2

5 хвилин - скільки це секунд ? Яку частину 5 хв. становлять від 1 год ? 

б.Самостійна робота

Учитель. Крім ссавців і птахів , до Червоної книги занесено і квіти. Вико­навши дії , ви дізнаєтесь назву цих квітів .

12,5 + 3,2,  0,5 + 1,5,   (-6 ) + (-4 ), 35 + (-20 ),  -28+14,  15 +(- 13 ) , -6+ 10-7+(-7),    -1 +25,              8 + (-2), 2 + 44:2

 

 

и

п

     ж

с

і

н

д

к

24

15,7

4

15

2

-14

-10

6

 

Підсніжники - найперші квіти весни .Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці нуль градусів .Температура всередині квітки близько 8 градусів тепла . Під - сніжник витримує до 10 градусів морозу .

            7.Дидактична гра

Приймають участи 2 команди .Вони отримують набори карток з цифрами 1,2,3,4. Завдання команд полягає у тому , щоб за допомогою карток показати правильну відповідь на приклади , які зачитує учитель :

42+(-21) , -24 + 36 , 69 : 3 ,62 + (-20 ), 36 : 3 , 15 +(-11 ) і т.д.

Перемагає команда , яка дала більше правильних відповідей .

8. Підсумок уроку

1 .Які числа називаються раціональними ?

2. Сформулюйте правила додавання раціональних чисел .

У нашому краї також росте багато рослин і живуть тварини ,занесені до Червоної книги : джмелі, метелики , нарцис , бобри , білки , лебеді, сови, кажани , лелеки .

Охороняйте природу , бо всі види тварин , рослин потрібні .Нехай природа радує нас своєю красою .

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 серпня 2022
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку