Урок математики у 2-В класі.
Тема. Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел. Ряд натуральних чисел.
Мета. Повторити матеріал про нерівності; навчитися відрізняти істинні нерівності від хибних; розвивати уяву, логічне мислення; виховувати повага до себе та до оточуючих.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок
Всіх покликав на урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі діти просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Учитель.Зверніть увагу на дошку і прочитайте тему сьогоднішнього уроку. Які поняття з тих, що ви прочитали вам уже знайомі?
Учні. Натуральні числа-це числа, які ми використовуємо для підрахунку.
ІІ. Мотивація до навчання.
Учитель. Діти, подивіться уважно, що незвичайного ви побачили у мене на столі.
Учні. У вас стоїть лампа Алладіна.
Учитель. Так. Алладін прислав до нас свого Джина, який буде не просто спостерігати за вами зі своєї лампи, а ще й слідкуватиме за тим, як ви виконуватимете завдання від Алладіна. І якщо ви гарно з ними впораєтесь, то він все ж прийде до вас в гості в кінці уроку з подарунками.
Учитель. На дошці ви бачите шкалу, на якій написано: «Чудово», «Добре», «Можу краще», а на столі у вас лежать мавпочки, бо ж це був незамінний помічник для Алладіна. Цю мавпочку ви маєте прикріпити біля слова, яке, на вашу думку, позначає ваш рівень знань з математики. Але пам’ятайте, що в кінці уроку ваш вибір може змінитися.
(Діти приклеюють мавпочок біля відповідного рівня).
Перегляньте історію про Алладіна
ІІІ. Повторення матеріалу.
3.1. Робота в парах.
Відкрийте у своїх підручниках с.24. У першому завданні вам необхідно прочитати числа від 31до 50 в прямому порядку, а від 21до 30 –в зворотньому. Той хто сидить праворуч читає числа в прямому порядку, а той, хто сидить ліворуч- читає числа в зворотньому порядку. На це завдання я вам даю 1 хв.
3.2. Перевірка завдання.
Отже, Іринка назви прочитай числа від 31до 50 в прямому порядку. Молодець
А тепер, Вероніка прочитай числа від 21до30 в зворотньому порядку.
3.3. Хвилинка Знайка.
Учитель. Прочитайте у своїх підручниках завдання 2 і обов’язково зверніть увагу на виділені фрагменти.
Учитель. Визнач, який з варіантів є рядом натуральних чисел. Обгрунтуй свій вибір.
А. 1,3,5.,.. Б. 1,2,3… В. 0,1,2…
IV. Вивчення нового матеріалу.
4.1. Математичний диктант.
Відкриваєте свої робочі зошити і записуєте сьогоднішнє число і класна робота.
Я вам двічі читатиму завдання. Ви перший раз слухаєте його, а прослухавши другий раз, записуєте відповідь. Відповідь на всі завдання ви пишете в один рядочок через кому.
1, не існує, 1;2;3;4;5;6;7;8; 9, 100, 90 і 92, 98 і 100.
4.2. Робота біля дошки. Розв’язування прикладів.
Алладін у своїй чарівній лампі разом із Джином надіслав нам ще й кілька прикладів. Але він викликає до дошки тільки тих, хто гарно піднімає руку і добре поводиться на уроці.
Ви виходите до дошки, витягуєте для себе приклад і розв’язуєте його на дошці, а інші записують його у зошитах.
50+(28-12)=66 (12-2)+(4+13)=27
(32+8)-(13-4) =31 17-4-2= 11
12-(2+4)= 6 17+4-2=19
4.3. Пояснення вчителя.
Учитель. Подивіться уважно на дошку. Що на ній написано?
Учні. На ній написано нерівності.
12>6 2<5
Учитель. Правильно. Запам’ятайте, що нерівністю ми називаємо результат порівняння двох різних чисел за допомогою знака > або <.Нерівність буває істинна(правильна) або хибна (неправильно). Тобто, нерівність 15>10- істинна (правильна), а 10>15-хибна, оскільки число 10 менше за 15.
4.4. Самостійна робота
Кожна пара отримує завдання на листочках виконує його і хто перший впорається із завданням, ті і перемогли.
Постав знак < або > у нерівностях
15 10 19 32 32 21
28 42 26 23 21 15
4.5. Математична фізкультхвилинка.
4.6.Робота в зошиті-книжці
У наступному завданні №7 у вас є зразок запису нерівності.
Запишіть у робочий зошит за зразком нерівності
Після запису разом всі коментують.
4.7. Робота над задачею.
Ми з вами розв’язала вже не одну сотню задач. Скажіть мені, будь ласка, з яких двох компонентів складається задача. (Дане й шукане).
У книжці у вас є задача №9, прочитайте її уважно. Простим олівцем підкресліть дане і обведіть шукане. Запишіть коротку умову задачі, розв’язок та відповідь.
Учитель. То що у цій задачі відоме?
Учитель. А що у задачі шукане?
То скільки меду з’їв ведмідь за зиму?
Розв’язують задачу.
Учитель. А тепер давайте спробуємо з вами з’ясувати скільки ж меду залишиться у нашого ведмедика, якщо замість невідомого підставити якесь число. Я вам кожному роздам таблички, які ви маєте заповнити.
Х-6 |
3 |
4 |
10 |
х |
|
|
|
V. Підсумок уроку.
На початку уроку я вам говорила, що Алладін прийде до вас за умови виконаних вами усіх завдань. І от вам залишилося ще виконати завдання мотоперегонів. Спочатку оберіть собі транспорт, на якому будеш брати участь у перегонах. А тепер за 4 хвилини виконайте усі поставлені перед вами завдання перегонів. І скажу вам по секрету, хто виконає усі завдання правильно, той на своєму мотоциклі поїде разом з Алладіном у навколосвітню подорож.
Молодці. Ви усі впоралися із завданням, тому всі їдете у подорож. Та перед цим давайте знову ж таки повернемося до нашої шкали знань і, можливо, хтось із вас хоче змінити місце знаходження вашої мавпочки?