Дана розробка дає можливість провести урок в ігровій формі. При цьому превірити засвоєння теоретичного матеріалу учнями, набути практичних вмінь і навиків, закріпити вивчений матеріал, а також використати онлайн - сервіс «learningАpps.org".
Урок-квест. Математика 6 клас
Тема уроку. Додавання та віднімання раціональних чисел.
Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Додавання та віднімання раціональних чисел»; формувати математичну компетентність: мотивувати учнів до навчання, виробляти комплекс математичних знань умінь і навичок; формувати інтелектуальну та полікультурну компетентність: розвивати навички навчальної праці, самостійність, самооцінку, самоконтроль, вміння працювати в колективі, логічне мислення; забезпечити позитивне ставлення учнів до математичної діяльності: виховувати пізнавальний інтерес до математичних знань; забезпечити здоров’язбережувальну компетентність: викликати позитивні емоції використовуючи ігрові форми і методи навчання.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійне обладнання, матеріал на онлайн-сервісах.
Девіз уроку. Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати ці знання.
Арістотель
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Для проведення квесту учні класу об’єднуються у дві команди. Кожна команда обирає капітана, який керуватиме своєю командою під час гри: підтримувати дисципліну, розподілятиме завдання, організовуватиме роботу при розв’язуванні спільних завдань. Кожна команда озвучує свою назву і отримає лист-путівник із назвами станцій. Щоб ширше розвивати зацікавленість учнів при вивченні даної теми, картки із завданнями можна розкласти в класі у вказаних місцях під номером відгаданого запитання та назвами станцій. Перемагає та команда, яка виконала більше завдань і набрала більше балів.
Учитель. Девізом нашого уроку є слова Арістотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати ці знання». Сьогодні ми узагальнимо ввесь вивчений матеріал теми «Додавання та віднімання раціональних чисел» і з’ясуємо чи вмієте ви застосовувати отримані знання при розв’язуванні завдань. А проведемо ми його у вигляді квесту.
Термін квест, в перекладі з англійської мови (quest), означає пошук, пошуки пригод. Це аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. У нас командна гра, тож пригадаємо правила гри в команді. (учні озвучують відомі їм правила).
Бажаю вам успіху!
ІІ. Завдання квесту.
Лист-путівник.
Станція 1. «Морський бій» (кожна команда по черзі в довільному порядку вказує номер комірки, а команда-суперник дає відповідь на відповідне запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Максимальна кількість балів – 8. ). Для більш ефективного виконання завдання «Морський бій» можна створити в програмі PowerPoint з використанням трігерів.
Станція 2. «Перегони". (команди отримують картки-старт із завданням, виконавши його, вписують отриману відповідь у лист-путівник у рядок «Відповідь 1». Щоб приступити до виконання наступного завдання, команда сама вибирає картку під номером, що є відповіддю на перше запитання в путівнику і так далі. Кількість карток – 12, за кожну правильну відповідь кожна команда отримує 1 бал).
Лист-путівник № 1 |
Станція 1. «Морський бій»
1 – А. Які числа називаються від’ємними? 2 – К. Які числа називаються раціональними? 3 – А. Що називається модулем числа ? 4 – О. Чому дорівнює модуль додатного числа? 1 – К. Чому дорівнює модуль від’ємного числа? 2 – К. Як називаються компоненти додавання? 3 – К. Як називаються компоненти віднімання? 4 – К. Як додати два від’ємних числа? 1 – Д. Як знайти суму додатного та від’ємного числа? 2 – Д. Які числа називаються протилежними? 3 – Д. Чому дорівнює сума двох протилежних чисел? 4 – Д. Число нуль додатне чи від’ємне? 1 – О. Як від одного раціонального числа відняти інше? 2 – О. Чому дорівнює різниця 0 – 5? 3 – О. Що таке координатна пряма? 4 – О. Як порівняти числа з різними знаками?
Станція 2. «Перегони» |
|||||||||||||||||||||||||
Картка - старт. Допишіть речення. При множення будь-якого числа на нуль отримаємо…. Отриманий результат запишіть у лист-путівник цифрою. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 1. |
||||||||||||||||||||||||||
1. Число шість догори ногами. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 2. |
||||||||||||||||||||||||||
2. Ця цифра рівна і до стовпчика подібна. Всі рахунки, всі таблички починають з… |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 3. |
||||||||||||||||||||||||||
3. Скільки буде 1∙2 ? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 4. |
||||||||||||||||||||||||||
4. Десять яблук мав Данило, рум’яних, і красивих. Якщо два із них він з’їв, то залишилось їх…. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 5. |
||||||||||||||||||||||||||
5. Думає вправно твоя голова: п’ять плюс один, ти отримуєш… |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 6 |
||||||||||||||||||||||||||
6. Два апельсини було у Юрка. Татко один ще купив для синка. Довго тепер син не вийде з квартири, поки всі фрукти не з’їсть, всі… |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 7. |
||||||||||||||||||||||||||
7.Скільки пальців на обох руках? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 8. |
||||||||||||||||||||||||||
8. Скільки у веселки кольорів? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 9. |
||||||||||||||||||||||||||
9. Дві одинички поряд – це число… |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 10. |
||||||||||||||||||||||||||
|
10. Два ока, два вуха і хвіст. Разом буде?... |
|||||||||||||||||||||||||
Відповідь11. |
||||||||||||||||||||||||||
11. Скільки місяців у кварталі? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 12 |
||||||||||||||||||||||||||
Перевірте відповіді на станції «Призова» та отримайте бали |
Додаток 1 Відповіді. (лист-путівник №1)
Лист-путівник № 2 |
Станція 1. «Морський бій»
1 – А. Які числа називаються від’ємними? 2 – К. Які числа називаються раціональними? 3 – А. Що називається модулем числа ? 4 – О. Чому дорівнює модуль додатного числа? 1 – К. Чому дорівнює модуль від’ємного числа? 2 – К. Як називаються компоненти додавання? 3 – К. Як називаються компоненти віднімання? 4 – К. Як додати два від’ємних числа? 1 – Д. Як знайти суму додатного та від’ємного числа? 2 – Д. Які числа називаються протилежними? 3 – Д. Чому дорівнює сума двох протилежних чисел? 4 – Д. Число нуль додатне чи від’ємне? 1 – О. Як від одного раціонального числа відняти інше? 2 – О. Чому дорівнює різниця 0 – 5? 3 – О. Що таке координатна пряма? 4 – О. Як порівняти числа з різними знаками?
Станція 2. «Перегони» |
|||||||||||||||||||||||||
Картка - старт. Допишіть речення. При множенні один на один отримаємо…. Отриманий результат запишіть у лист-путівник цифрою. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 1. |
||||||||||||||||||||||||||
1. Скільки місяців у році? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 2. |
||||||||||||||||||||||||||
2. Одному з братів 10 років, інший - на 9 років старший. Скільки років старшому брату? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 3. |
||||||||||||||||||||||||||
3. «Чортова дюжина» - це число -… |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 4. |
||||||||||||||||||||||||||
4. Наступне парне число за числом 16 – це число… |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 5. |
||||||||||||||||||||||||||
5. Число чотири у квадраті |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 6. |
||||||||||||||||||||||||||
6. Сьоме число в ряді простих чисел. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 7. |
||||||||||||||||||||||||||
7.Скільки пальців на трьох руках? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 8. |
||||||||||||||||||||||||||
8. Число, яке можна записати у вигляді 21+22+23. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 9. |
||||||||||||||||||||||||||
9. Чому дорівнює добуток числа 4 і числа 5? |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 10. |
||||||||||||||||||||||||||
|
10. Число, що дорівнює сумі перших шести натуральних чисел. |
|||||||||||||||||||||||||
Відповідь11. |
||||||||||||||||||||||||||
11. Число, що записується двома двійками. |
||||||||||||||||||||||||||
Відповідь 12 |
||||||||||||||||||||||||||
Перевірте відповіді на станції «Призова» та отримайте бали |
Станція 3. «Мудрі знаки».
Завдання для команди 1.
Завдання. Визначте знак відповіді та занесіть його в порядку виконання до бланку. Правильне виконання дасть можливість утворити малюнок. |
|
||||||||||||||||||||||||||
1. - 6 – 2; 2. 5 – 9; 3. -2 + 16; 4. -12 – (-4); 5. 21 – 22;
6. – ǀ-13,3 7. - + 8. -3 – (-5,6); 9. – 2,4 + 5 10. – 1,4 + (- 1,6); 11. 6,7 – (- 2); 12. - 0,125 + 1; 13. 0 – (- 7);
|
14. 15. – (- 5) + 13; 16. – 0,6 – 8; 17. 1,7 – (- 13,8); 18. – 14 + 16,1; 19. 4 – (- 6,7); 20. 5,5 – 6,5; 21. 14 – 16,34; 22. 13; 23.12 + 54; 24. – 3 – 18; 25. – 2,5 - . |
Додаток 3. Відповідь до завдань команди 1.
Завдання для команди 2.
Завдання. Визначте знак відповіді та занесіть його в порядку виконання до бланку. Правильне виконання дасть можливість утворити малюнок. |
|
||||||||||||||||||||||||||
1. - 8 – 7; 2. 4 – 11; 3. - 3 + 14; 4. -12 + 4; 5. 22 – 29;
6. – ǀ-16,3 7. - + 8. - 3 – 5,6; 9. – 2,2 + 7 10. – 2,4 + (- 2,6); 11. 16,7 – (- 18); 12. - 0,125 - 1; 13. 0 – 7;
|
14. 15. – (- 7) + 26; 16. – 0,3 – 10; 17. 8,8 – (- 23,8); 18. – 14 – 45; 19. 6 – (- 3,7); 20. 4,5 – 7,5; 21. 78 – 96,34; 22. 63; 23. 22 + 94; 24. – 5 – 68; 25. – 9,5 - . |
Додаток 4. Відповідь до завдань команди 2
Станція 4. « Капітанський місток».
(капітани команд виконують завдання на онлайн-сервісах «learningАpps.org»
https://learningapps.org/4721339
ІІІ. Підбиття підсумків проведення квесту.
(команди підраховують бали занесені до таблиці результатів)
Станція 1 «Морський бій» Максимальна кількість балів - 8 |
Станція 2 «Перегони» Максимальна кількість балів - 12 |
Станція 4 «Мудрі знаки» Максимальна кількість балів - 25 |
Станція 5 «Капітанський місток» Максимальна кількість балів - 12 |
Загальний бал команди |
|
|
|
|
|
Учитель. Успіх приходить до того, хто мислить категоріями успіху. Сьогодні ми узагальнили та систематизували теоретичну та практичну складові теми «Додавання та віднімання раціональних чисел». У домашній самостійній роботі закріпимо індивідуальні знання, вміння і навички.
IV. Рефлексія.
У кожного з вас на парті лежать Смайлики із різною гримасою обличчя. Виберіть ті, які відповідають вашому теперішньому настрою.
V. Домашнє завдання.
Самостійна робота. (два варіанти)
1 варіант : -17 < b < -6;
2 варіант: -19 < b < -7.
1 варіант : а) -4 + (-7); б) -12+6; в)-7,9 +7,9; г) - 2
2 варіант: а) -5 + (-2); б) -62+1; в)-9,3 +9,3; г) -5
3. Знайдіть значення різниці:
1 варіант : а) 3,6 – 8,7); б) -17,9 – 10,1; в) -9 -7,9; г) -5
2 варіант: а) 9,6 – 11,7); б) - 87,9 – 1,1; в) -5 -7,8; г) -1
4. Розв’яжіть рівняння.
1 варіант : а) х + 14 = 8; б) 2,9 – х = 14,7;
2 варіант: а) х + 4,6 = - 9,4; б) 19 – х = 27.
Список використаних джерел
Інтернет – ресурси
Відповіді. (лист-путівник №1)
Відповідь 1 |
Відповідь 2 |
Відповідь 3 |
Відповідь 4 |
Відповідь 5 |
Відповідь 6 |
0 |
-26 |
-3,7 |
9 |
4 |
42 |
Відповідь 7 |
Відповідь 8 |
Відповідь 9 |
Відповідь 10 |
Відповідь 11 |
Відповідь 12 |
-345 |
- |
ні |
-57,69 |
Так |
-; - |
Додаток 2
Відповіді. (лист-путівник №2)
Відповідь 1 |
Відповідь 2 |
Відповідь 3 |
Відповідь 4 |
Відповідь 5 |
Відповідь 6 |
1 |
-4,6 |
-14 |
2 |
1 |
34 |
Відповідь 7 |
Відповідь 8 |
Відповідь 9 |
Відповідь 10 |
Відповідь 11 |
Відповідь 12 |
-875 |
- |
так |
ні |
7 |
+; - |
- |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
- |
Додаток 3. Відповідь до завдань команди 1.
Додаток 4. Відповідь до завдань команди 2.
- |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
- |