Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання додатніх та від'ємних чисел, удосконалювати практичні навички порівнювати раціональні числа, визначати їх модуль.
Добропільський міський відділ освіти Добропільської міської ради
Добропільська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №19
Додропільської міської ради Донецької області
План – конспект
уроку математики в 6 класі з теми:
Вчитель
математики та
інформатики
вищої категорії
Стешенко Марина
Анатоліївна
Добропілля, 2018 рік
Тема уроку:
Додавання та віднімання раціональних чисел
Мета:
Формувати групи компетенцій:
Завдання уроку: узагальнення знань учнів із даної теми, уміння застосовувати отримані знання на практиці
Очікувані результати :
Тип уроку: удосконалення знань,умінь і навичок.
Форма урокe: урок з використанням елементів дистанційних технологій, ІКТ.
Обладнання та матеріали для уроку: зошит, підручник, комп’ютер з виходом в Інтернет, особистий акант Google, курс в Classroom.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, шановні гості! Добрий день діти!
Привітаємо один одного, партнери по обличчю – посміхніться один одному, партнери по плечу – потисніть руки один одному. Ми команда, сідайте.
Вчитель: Тисячоліттями люди захоплюються зоряним небом. Ясною ніччю прекрасні зірки виділяються, подібно блискучим коштовним камінням, на чорному тлі космічного простору. Люди завжди прагнули розгадати таїнство космосу. Людина давно почала осягати міжпланетний простір. Але, на жаль, людські можливості обмежені, і тут на допомогу вченим приходить наука математика.
Під час нашої віртуальної космічної подорожі ми перевіримо та закріпимо свої знання і вміння з теми «Додавання та віднімання раціональних чисел», розв’язуючи вправи, що передбачають додавання та віднімання раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, розкриття дужок.
(Записати тему уроку в зошит).
Діти, після нашого уроку ви підвищите свої вміння розв’язувати вправи, що передбачають додавання та віднімання раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, розкриття дужок.
Ми розділились на 2 групи: одна буде постійно працювати за комп’ютерами в курсі Classroom, інша працює на картках. Тож згадаємо техніку безпеки на уроці, на слайді представлено як треба правильно сидіти за партою та за комп’ютером.
ІІ. Узагальнення та систематизація знань з теми «Додавання та віднімання раціональних чисел»
Вчитель: Добре, ми вже готові полетіти в космос, але ще потрібно пройти цикл теоретичної та практичної підготовки на Землі.
Вчитель: Ви всі виставили домашні роботи в курс Classroom, я їх перевірила, виставила оцінки та зробила скринінг виконання роботи.
1. Сума від’ємних чисел завжди від’ємна
2. Сума двох раціональних чисел із різними знаками завжди додатня
3. Сума протилежних чисел дорівнюю нулю
4. Сума двох від’ємних чисел може бути додатньою
5. Сума двох від’ємних чисел може дорівнювати нулю
6. Якщо сума двох раціональних чисел додатня, то додатні мають різні знаки
7. Віднімання раціональних чисел може бути замінена на додавання з протилежним числом
8. Число, протилежне 5, це -5
9. Число, обернене до 7, це
10. Модуль будь-якого числа – число додатнє
Робота з інтерактивною вправою на LearningApps.org: https://learningapps.org/display?v=pmzhgq7et18; https://learningapps.org/display?v=pdj851iy318
ІІІ. Вдосконалення вмінь з теми «Додавання та віднімання раціональних чисел»
Вчитель:
«Знання - це найцінніша ноша», але «Розум полягає не тільки в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання», так говорив видатний філософ і вчений Стародавньої Греції Аристотель. Діти, де ми можемо застосовувати набуте?
(до розв’язування рівнянь, прикладів, текстових задач, спрощення виразів)
Завдання № 1.
Подивіться в ілюмінатори нашого космічного корабля - ви бачите там НМО - невідомі модульні об'єкти. Для того, щоб нейтралізувати небезпеку, необхідно вирішити рівняння, що містять змінну під знаком модуля.
Робота за варіантами. Кожний варіант отримує картку з рівняннями. Вирішивши рівняння, представники варіантів записують відповідь на дошці.
Завдання № 2 для варіантів:
Варіант № 1 Розв’яжіть рівняння:
|
Відповідь: 1) Х1 = 4,2, Х2 = - 4,2 2) коренів немає |
Варіант № 2 Розв’яжіть рівняння:
|
Відповідь: 1) коренів немає 2) Х1 = 20,5, Х2 = - 20,5 |
Варіант № 3 Розв’яжіть рівняння:
|
Відповідь: 1) Х1 = 18,46, Х2 = - 18,46 2) коренів немає |
Варіант № 4 Розв’яжіть рівняння:
|
Відповідь: 1) коренів немає 2) Х1 = 4,2, Х2 = - 4,2 |
Вчитель: Рівняння вирішені, НМО нейтралізовані.
Завдання № 3 Розкрийте дужки та знайдіть значення виразу
1 учень розв’язує приклад на дошці, інші – в зошитах.
Вчитель: А тепер давайте трішки відпочинемо та знімемо напряг з наших очей. Уважно дивіться за рухом планет на екрані. Демонстрація презентації «Корекція зору. »
Рівняння:
( Х + 14,3 ) = 3,4 – 1,1
Х + 14,3 = 4,5
Х = 4,5 – 14,3
Х = 10,1
(Правильна відповідь: Х = 18,8)
Вчитель: Коди знайдені, планета врятована від забруднення. Ми говоримо мовою фантастики, але намагаємося вирішити проблеми, які стоять перед нами сьогодні. Нам пора повертатися додому, на Землю.
Скажіть, стикаємося ми, жителі планети Земля, з подібними проблемами?
Демонстрація відеокліпу.
Ми повинні зберегти свою планету і, може, зробити її ще кращою.
IV. Подведення підсумків.
Ігровий момент «Найрозумніший»
На дошці записані числа: -11 та 3. Учень швидко відповідає на запитання, які учитель ставить у короткій формі
Вчитель: Наша подорож і разом з ним наш урок добігають кінця.
Діти, сядьте рівненько, заплющте очі. Прислухайтеся до зіркової мови. Відкрийте очі. Молодці! Ми з вами гарно провели час, виконали всі завдання.
Вам сподобалася мандрівка?
Як ви думаєте, які знання допомогли вам у мандрівці?
Що треба знати і вміти з даної теми?
V. Домашнє завдання
VІ. Рефлексія.
Свої враження про проведений урок учні записують на Plickers
1