Урок "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання додатніх та від'ємних чисел, удосконалювати практичні навички порівнювати раціональні числа, визначати їх модуль.

Перегляд файлу

 

 

Добропільський міський відділ освіти Добропільської міської ради

Добропільська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №19

Додропільської міської ради Донецької області

 

 

План – конспект

  уроку математики в 6 класі з теми:

 

http://54.ngsdo.ru/preview/do/853375bc7543d6c09e08d5754ebbde1a_1477311487_510_380.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель

математики та

інформатики

вищої категорії

Стешенко Марина

Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

Добропілля, 2018 рік

Тема уроку:

Додавання та віднімання раціональних чисел

 

Мета:

  1. Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання додатніх та від’ємних  чисел, удосконалювати практичні навички порівнювати раціональні числа, визначати їх модуль.
  2. Розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, конструктивність та логічне мислення, навички арифметичних обчислень, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійного, творчого підходу під час розв’язування нестандартних завдань.
  3. Виховувати культуру математичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах.

 

Формувати групи компетенцій:

  • Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.
  • Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.
  • Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.
  • Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.
  • Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.
  •  

Завдання уроку: узагальнення знань учнів із даної теми, уміння застосовувати отримані знання на практиці

 

Очікувані результати :

  • учні повинні знати правила додавання та віднімання раціональних чисел;
  • вміти розв’язувати вправи, що передбачають додавання та віднімання раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, розкриття дужок.

 

Тип уроку: удосконалення знань,умінь і навичок.

 

Форма урокe: урок з використанням елементів дистанційних технологій, ІКТ.

Обладнання та матеріали для уроку: зошит, підручник, комп’ютер з виходом в Інтернет, особистий акант Google, курс в Classroom.

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, шановні гості! Добрий день діти!

Привітаємо один одного, партнери по обличчю – посміхніться один одному, партнери по плечу – потисніть руки один одному. Ми команда, сідайте.

 

Вчитель: Тисячоліттями люди захоплюються зоряним небом. Ясною ніччю прекрасні зірки виділяються, подібно блискучим коштовним камінням, на чорному тлі космічного простору. Люди завжди прагнули розгадати таїнство космосу. Людина давно почала осягати міжпланетний простір. Але, на жаль, людські можливості обмежені, і тут на допомогу вченим приходить наука математика.

Під час нашої віртуальної космічної подорожі ми перевіримо та закріпимо свої знання і вміння з теми «Додавання та віднімання раціональних чисел», розв’язуючи вправи, що передбачають додавання та віднімання раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, розкриття дужок.

(Записати тему уроку в зошит).

Діти, після нашого уроку ви підвищите свої вміння розв’язувати вправи, що передбачають додавання та віднімання раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, розкриття дужок. 

Ми розділились на 2 групи: одна буде постійно працювати за комп’ютерами в курсі Classroom, інша працює на картках. Тож згадаємо техніку безпеки на уроці, на слайді представлено як треба правильно сидіти за партою та за комп’ютером.

 

ІІ. Узагальнення та систематизація знань з теми «Додавання та віднімання раціональних чисел»

 

Вчитель: Добре, ми вже готові полетіти в космос, але ще потрібно пройти цикл теоретичної та практичної підготовки на Землі.

  1. Перевірка домашньої роботи: наявність на Classroom, показати графік рівня виконання роботи

Вчитель: Ви всі виставили домашні роботи в курс Classroom, я їх перевірила, виставила оцінки та зробила скринінг виконання роботи.

  1. Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

  • Математичний диктант «Повторюємо правила» на Plickers

1. Сума відємних чисел завжди відємна

2. Сума двох раціональних чисел із різними знаками завжди додатня

3. Сума протилежних чисел дорівнюю нулю

4. Сума двох відємних чисел може бути додатньою

5. Сума двох відємних чисел може  дорівнювати нулю

6. Якщо сума двох раціональних чисел додатня, то додатні мають різні знаки

7. Віднімання раціональних чисел може бути замінена на додавання з протилежним числом

8. Число, протилежне 5, це -5

  9. Число, обернене до 7, це

10. Модуль будь-якого числа – число додатнє

  • Хвилинка усних розрахунків

Робота з інтерактивною вправою на LearningApps.org: https://learningapps.org/display?v=pmzhgq7et18; https://learningapps.org/display?v=pdj851iy318

ІІІ. Вдосконалення вмінь з теми «Додавання та віднімання раціональних чисел»

Вчитель:

«Знання  - це найцінніша ноша», але «Розум полягає не тільки в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання», так говорив видатний філософ і вчений Стародавньої Греції Аристотель. Діти, де ми можемо застосовувати набуте?

(до розв’язування рівнянь, прикладів, текстових задач, спрощення виразів)

  1.           Вчитель: Я бачу, ви добре готові до нашої подорожі. Але щоб ракета подолала силу земного тяжіння і відірвалася від Землі, ви повинні виконати наступне завдання.

Завдання № 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вчитель: Завдання виконано вірно. Ракета успішно стартувала.

Подивіться в ілюмінатори нашого космічного корабля - ви бачите там НМО - невідомі модульні об'єкти. Для того, щоб нейтралізувати небезпеку, необхідно вирішити рівняння, що містять змінну під знаком модуля.

 

Робота за варіантами. Кожний варіант отримує картку з рівняннями. Вирішивши рівняння, представники варіантів записують відповідь на дошці.

 

Завдання № 2 для варіантів:

Варіант № 1

Розвяжіть рівняння:           

  1. Х = 4,2
  2. Х + 14,2 = 8,3

 

Відповідь:

1) Х1 = 4,2, Х2 = - 4,2

2) коренів немає

Варіант № 2

Розвяжіть рівняння:                      

  1. Х = 9,1
  2. Х 19,1 = 1,4

 

Відповідь:

 1) коренів немає

 2) Х1 = 20,5, Х2 = - 20,5

Варіант № 3

Розвяжіть рівняння:                      

  1. Х = 18,46
  2. Х + 1,4 = 0,8

 

Відповідь:

1) Х1 = 18,46, Х2 = - 18,46

2) коренів немає

Варіант № 4

Розвяжіть рівняння:                      

  1. Х = -19,5
  2. Х - 1,4 = 2,8

 

Відповідь:

1) коренів немає

2) Х1 = 4,2, Х2 = - 4,2

 

Вчитель: Рівняння вирішені, НМО нейтралізовані.

  1. Вчитель: Увага! До ваших ракет наближаються комети та астероїди. Щоб зберегти корабель від пошкоджень, активувати захисне поле, необхідно знайти значення виразу:

Завдання № 3 Розкрийте дужки та знайдіть значення виразу

 

1 учень розвязує приклад на дошці, інші – в зошитах.

 

  1.  Фізкультхвилинка.

Вчитель: А тепер давайте трішки відпочинемо та знімемо напряг з наших очей. Уважно дивіться за рухом планет на екрані. Демонстрація презентації «Корекція зору. »

  1.   Вчитель:  На борт нашого корабля надходять якісь дивні зашифровані сигнали. На зв'язок з нами вийшли інопланетяни. Давайте вирішимо приклади і розшифруємо повідомлення інопланетян.

                                        

 

 

  1.   Вчитель:  На рідній планеті цих істот повітря дуже забруднене, кругом маса дрібного пилу, на поверхні морів, річок, океанів помітні смуги нафтової плівки, в атмосфері тягнуться «димові хвости». Очисні споруди заводів і фабрик не працюють, тому що неправильно розраховані коди активації. Діти, знайдіть помилки в розв’язанні рівнянь. Коріння рівнянь і будуть кодами активації, які запустять очисні споруди.

 

Рівняння:


  1. ( Х + 14,3 ) + 1,1 = 3,4

          ( Х + 14,3 )  = 3,4 – 1,1

          Х + 14,3  = 4,5

          Х = 4,5 – 14,3

          Х = 10,1

(Правильна відповідь: Х = 18,8)

 


 


Вчитель: Коди знайдені, планета врятована від забруднення. Ми говоримо мовою фантастики, але намагаємося вирішити проблеми, які стоять перед нами сьогодні. Нам пора повертатися додому, на Землю.

Скажіть, стикаємося ми, жителі планети Земля, з подібними проблемами?

Демонстрація відеокліпу.

Ми повинні зберегти свою планету і, може, зробити її ще кращою.

 

 

 

IV. Подведення підсумків.

Ігровий момент «Найрозумніший»

На дошці записані числа: -11 та 3. Учень швидко відповідає на запитання, які учитель ставить у короткій формі

  1. Модулі.
  2. Яке з чисел більше?
  3. Два цілих числа між ними.
  4. Два числа, менші за обидва.
  5. Два числа, більші за обидва.
  6. Сума чисел.
  7. Різниця.
  8. Сума першого та числа, протилежного другому.

 

Вчитель: Наша подорож і разом з ним наш урок добігають кінця.

Діти, сядьте рівненько, заплющте очі. Прислухайтеся до зіркової мови. Відкрийте очі. Молодці! Ми з вами гарно провели час, виконали всі завдання.

Вам сподобалася мандрівка?

Як ви думаєте, які знання допомогли вам у мандрівці?

 Що треба знати і вміти з даної теми?

V. Домашнє завдання

 

VІ. Рефлексія.

Свої враження про проведений урок учні записують на Plickers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
2618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку