Метою даної розробки уроку є закріплення знань учнів виконувати арифметичні дії з раціональними числами, розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь. Урок присвячений Всесвітньому дню авіації та космонавтики.
За допомогою уроку, учні разом з вчителем, пройдуть віртуальний шлях та дізнаються деякі відомості цього польоту.
Урок включає в себе теоретичну та практичну частину, домашнє завдання.
Клас: 6
Тема уроку: Розв’язування вправ та задач на всі дії з раціональними числами.
Мета уроку:
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: кросворд, підручник, презентація.
Підручник: Тарасенкова Н.А. Математика: підруч. Для 6 класу загальноосвіт. навч. закл./ Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2004. – 304 с.
Хід уроку:
1. Організаційний етап.
(Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу).
Добрий день! Всі Ви, напевно, знаєте, що вчора було свято – Всесвітній день авіації та космонавтики. У цей день 1961 року радянський космонавт Юрій Гагарін на космічному кораблі стартував з космодрому та вперше в світі здійснив орбітальний обліт планети Земля. Його політ в космічному просторі тривав 108 хвилин.
2. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми з вами віртуально пройдемо цей шлях та дізнаємось деякі відомості цього польоту. Розпочинаємо наш політ нам необхідно пройти підготовку. Для цього розглянемо та розгадаємо кросворд.
Запитання:
По вертикалі:
1. Які числа утворюють множину цілих та дробових чисел. (РАЦІОНАЛЬНІ)
По горизонталі:
1. Чому дорівнює корінь рівняння: -у + 7 = 4? (ТРИ)
2. Яке число отримаємо при діленні двох раціональних чисел з однаковими знаками? (ДОДАТНЄ)
3. Чому дорівнює значення виразу: (-5 + (-19)) : (-2)? (ДВАНАДЦЯТЬ)
4. Який знак отримаємо при додаванні двох раціональних чисел з однаковими знаками? (МІНУС)
5. Один із компонентів дії додавання. (ДОДАНОК)
6. Як називається рівність, що містить невідоме, значення якого треба знайти.
(РІВНЯННЯ)
7. Яку властивість множення використовують для розкриття дужок?
(РОЗПОДІЛЬНА)
8. Який знак отримаємо при множенні двох раціональних чисел з однаковими знаками? (ПЛЮС)
9. Як називається значення невідомого, за якого рівняння перетворюється в правильну числову рівність. (КОРІНЬ)
10. Чому дорівнює корінь рівняння: 4х – 4 = 0? (ОДИН)
11. Один із компонентів дії ділення. (ДІЛЬНИК)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
4. Вироблення вмінь.
Ми продовжуємо наш політ і за допомогою наступних завдань, з’ясуємо назву космічного корабля та космодрому, з якого вирушив у політ Юрій Гагарін. Кожній відповіді буде відповідати своє значення.
Виконання письмових вправ:
Відповідь: космодром – Байконур
а) 5 (x – 4) = 3x – 10; б) 12 – 5 (x + 1) = 7 – 2x + 3x;
в) ; г) ; д) .
Відповідь: корабель – Схід-1
Індивідуальне завдання:
5. Підсумки уроку.
Фронтальне опитування учнів за допомогою опорного конспекту:
а) з різними знаками, треба ...;
б) з однаковими знаками, треба ...;
а) з різними знаками, треба ...;
б) з однаковими знаками, треба ...;
1) треба позначити ... за х; виразити невідоме через х;
2) скласти ...;
3) пояснити та записати ...
6. Домашнє завдання.
Усно: повторити параграф 26-29
Письмово: виконати завдання 1397, 1519 (стор. 239).
Презентація: