Виховний захід "Математична естафета"

Про матеріал

Позакласний виховний захід з математики "Математична естафета" дуже зручно проводити у паралельних класах. Причому цей захід є прикладом проведенн інтегрованого заходу з математики та фізичної культури

Перегляд файлу

 

         Мета  проведення:  сприяти  розвитку  полікультурних  та  комунікативних    компетентностей   учнів;  стимулювати  інтерес  і  зацікавленість  до  вивчення  математики  та  до  підтримки  особистої  спортивної  підготовки  на  достатньому  рівні.

 

         Організація  естафети:

  1. Математична  естафета  проводиться  серед  учнів  різних  класів  (естафету  можна  провести  і  серед  кількох  команд  одного  класу).
  2. Команда  обирає  назву,  розробляє  емблему,  складає  девіз.  У  кожній  команді  обирається  капітан.
  3. Учитель  загодя  повідомляє  учням,  який  навчальний  матеріал  слід  повторити  перед  проведенням  естафети.
  4. Учні  ознайомлюються  із  правилами  проведення  естафети  (послідовність  конкурсів,  вимоги  до  кожного  конкурсу,  кількість  учасників  в  окремому  конкурсі)  та  із  подвійною  системою  оцінювання  результатів  конкурсів  (оцінюється  правильність    математичних  результатів  та  спортивні  досягнення).
  5. Естафета  проводиться  в актовому  залі,  який  прикрашається  повітряними  кульками,  плакатами,  емблемами  команд,  та  відповідно  технічно  обладнаний  (програвач,  мікрофон).
  6. Для  проведення  конкурсів  учитель  має  підготувати:  роздатковий  матеріал  по  кожному  конкурсу,  суддівські  таблиці  для  занесення  набраних  балівто що.
  7. Обирається  журі  (обов’язковий  інструктаж  щодо  оцінювання  конкурсів).
  8. Запрошуються  уболівальники.

 

Правила  гри:

  1. Ведучий  змагання – учитель  математики  або  старшокласник.
  2. Естафета  складається  з  шести  конкурсів,  за  кожний  з  яких  команди  набирають  певну  кількість  балів  (оголошується  відразу  після  конкурсу).
  3. Виграє  команда,  яка  набере  найбільшу  сукупну  кількість  балів.

 

 

 

 

 

  Ведучий:

          Добрий  день,  шановні  уболівальники  та  гості  Математичної  естафети!  Ми  раді  привітати  вас  в  актовому залі  нашої школи  і  сподіваємось,  що  сьогоднішній  турнір  буде  цікавим  і  вам,  і  учасникам,  і  в  пам`яті  вашій  залишаться  лише  приємні  спогади  про  сьогоднішній  день.

Всі  ви  знаєте  приказку  „ Сила  є – розуму  не  потрібно „. Так  от  сьогодні  ми  подивимось  чи  так  це  насправді.  Чи  може  все  ж  таки  мати  розумну  голову  на  плечах  не  завадить.

        За  ходом  нашого  змагання  та  його  результатами  буде  спостерігати  шановне журі:

1.

2.

3.

 

        А  в  естафеті  приймають  участь  команди:

        6 – А  „ Супер  стар”

        6 – Б  „ Дважди  два”

Команди  по  черзі  називають  девізи,  вітають  одна  одну.

  1. Ми  команда  „Супер  стар”,

ми  виходемо  на  старт.

Бійтесь  нас!  Ми переможем,

бо  інакше  ми  не  можем!

  1. Ми  команда  „ Два жди  два”.

Зайві  будь–які  слова.

Перемогу  ми  здобудем,

бо  найкращими  ми  будем!

 

 

           Безумовно  обличчям  команди  є  її  капітан.  І  тому  перший  наш  конкурс – це  конкурс  капітанів.  Підійдіть  будь  ласка,  капітани  команд!  Для  цього  конкурсу,  як  і  для  всіх  інших  конкурсів,  вам  знадобляться  треноване  тіло  й  розумна  голова.  Конкурс  полягає  в  тому,  що   протягом  1  хвилини, піднімаючи  та  опускаючи  торс  як  можливо  більше  разів, треба   дати  правильні  відповіді  на  найбільшу  кількість  питань.  Кількість  вірних  відповідей  оцінюється  5, 3, 1  балами,  а  кількість  піднімань  торсу  3, 2, 1 балом  ( відповідно  до  зайнятого  місця ).

 

 

І.   Конкурс  капітанів

Варіант  1

1. 7 8       (  56  )

2.  Градусна  міра  розгорнутого  кута ?   ( 180о )

3.  50 %  від  10?   (  5  )

4.  Кут  більше  0о,  але  менше  90о?   ( гострий )

5.   32   (  9  )

6.  Промінь,  який  ділить  кут  навпіл?  (  бісектриса )

7.  Результат  ділення?   (  частка  )

8.  Трикутник  з  рівними  сторонами?  (  рівносторонній  )

9.   Сума  довжин  сторін  многокутника?  ( периметр)

10.  Скільки  грамів  в  одному  кілограмі?  ( 1000)

 

Варіант  2

1.  9 6      (  54  )

2.  Градусна  міра  прямого  кута ?    (  90о)

3.  50 %  від  20?   (  10  )

4.  Кут  більше 90о,  але  менше  180о?   ( тупий )

5.   42   (  16  )

6.  Як  знайти  площу  прямокутника?

7.  Результат  множення?   (  добуток  )

8. Дріб, в якого чисельник більше ніж  знаменник? (неправильний)

9.   Скільки  грамів  в  одному  кілограмі?  ( 1000)

10.   Кут  у  180о  називається?  ( розгорнутий )

 

 

ІІ.   „ Несправний  телефон”

         Всім   відомо,  що  математика  розвиває  логічне  мислення,  зорову  і  слухову  пам`ять.  Зараз  ми  з  вами  проведемо  своєрідний  тест  на  якість  запам`ятовування.  Всі  ви  знаєте  дитячу  гру  у  „ несправний  телефон”.  Для  цього  конкурсу  знадобляться  5  учасників  від  кожної  команди.  Гравці  стають  по  одному   у  шеренгу.  Перший  гравець  читає  запропоноване  математичне  твердження  і  передає  те,  що  запам`ятав  наступному  гравцю.  Останній  гравець  записує  те,  що  почув  і  передає  у  журі.  Конкурс  оцінюється  так:  швидкість -3, 2, 1 бали;  правильність -  5, 3, 1 бал.

 Текст  у  двох  записках  однаковий:

Дві  змінні  величини,  відношення  відповідних  значень яких  є  сталим,  називаються  прямо  пропорційними.

 

ІІІ.       Доріжка”

          Кожен  вчитель  математики  нашої  школи  знає,  що  будь–яка  контрольна  робота  з  математики  для  наших  дітей  це  не  тільки  перевірка  знань,  навичок  та  вмінь  з  області  математики,  а  ще  й  іспит  на  кмітливість  та  винахідливість  у  майстерності  передати  шпаргалку  або  списати.  Тож  для  наступного  конкурсу  мені  потрібні  кмітливі,  спортивні  і  дуже  розторопні   гравці     (по  5  від  кожної  команди ).  Вам  необхідно  виконати  наступне:  подолати  шлях до столика із завданням на присядках, розв`язати  одну  дію  приклада,  повернутися  до команди  так само.  Конкурс  оцінюється  аналогічно  попереднім.

 

 

Варіант  1

10 ∙ (  0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16

1) 0,6: 3 = 0,2

2) 0,2 + 0,5 = 0,7

3) 10 ∙ 0,7 = 7

4) 32 = 9

5) 7 + 9 =1

 

Варіант  2

0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = 17

1) 6,6: 3 = 2,2

2) 2,2 – 0,2 = 2

3) 0,5 ∙ 2 = 1

4) 42 = 16

5) 1 + 16 = 17

 

 

 

ІV.    „Пазли”

Кожна команда  отримує повітряну кульку, у якій сховані папірці.  Із  цих  папірців  ви  повинні  скласти  повний  текст  задачі  і  розв`язати  її  правильно  і  швидко.  Оформляти  рішення  не  потрібно,  напишіть  одне  число  -  відповідь. 

Варіант  1

                На  педагогічну  раду  зібрались  40  суворих  вчительок.  0,5  від  усіх  вчительок  почали  по  черзі  лаяти  одного  дуже  сумного  шестикласника.  Кожна  четверта  з  решти  намагалася   підтримати  бідолашного  учня.  А  всі  інші  просто  сиділи  мовчки.  Скільки  суворих  вчительок  не  знайшли  слів   ні  для   лайки  ні  для  підтримки?

             Відповідь:  15

 

Варіант  2

 У   красеня  Васю  до  нестями  закохалися  50  дівчаток.    20  дівчат  побігли  топитися.  Одна  четверта  частина  цих  дівчат  дорівнює  кількості  дівчат,  які  вже  розлюбили  Васю.  Решта  пообіцяли  любити  Васю  до  кінця  своїх  днів.  Яка  кількість  дівчат  дала  Васі  таку  поспішну  обіцянку?

             Відповідь:  25

А зараз конкурс для вболівальників

“Веселі запитання”

Запитання:

1. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?

Відповідь: 50.

2. Щоб яйце стало крутим, його потрібно варити 8 хвилин. А через скільки хвилин по крутішають 6 яєць?

Відповідь: 8 хвилин.

3. Супутник Землі робить оберт за 100 хвилин, а наступний за 1 год. 40хв. Як це пояснити?

Відповідь: 1 год 40 хв. = 100 хв.

4. У Мамеда було 10 овець. Всі окрім дев’яти повтікали. Скільки овець залишилося в Мамеда?

Відповідь: 9 овець.

5. Двоє підійшли до річки. Біля берега стояв човен, в який може поміститись лише одна людина, але вони обидва переправилися через річку. Як це могло статися?

Відповідь: Вони підійшли до різних берегів.

6. Троє коней пробігло 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?

Відповідь: 30 км.

7. Лікар виписав 3 уколи. Через кожні півгодини укол. За який час хворому вколють всі ліки?

Відповідь: через 1 годину.

8. Два батька і два сина купили 3 апельсина. Кожен отримав по апельсину. Як так вийшло?

Відповідь: дід – батько - син.

9. В сім’ї семеро братів, у кожного брата по сестрі. Скільки дітей в сім’ї?

Відповідь: 8 дітей.

10. Палицю розпиляли на 12 шматочків. Скільки розпилів було зроблено?

Відповідь: 11.

11. Птахолов спіймав 5 синиць, і зустрів по дорозі 5 учениць. Кожній подарував по синиці , в клітці ж залишилася 1 пташка. Як це могло статися?

Відповідь: Останню синицю віддав разом з кліткою.

12. В кімнаті чотири кути. В кожному кутку сидить кішка. Навпроти кожної кішки по три кішки. На хвості в кожної кішки по кішці. Скільки всього кішок в кімнаті?

Відповідь: 4 кішки.

13. Кут, міра якого 10 градусів розглядають через лупу, яка збільшує в 4 рази. Якої величини кут побачать у лупу?

Відповідь: 10 °.

14. Ви – пілот літака. Літак летить в Лондон через Париж. Висота польоту 8 тисяч метрів, температура за бортом мінус 40 градусів, середня швидкість 900 км/год. Який вік пілота?

Відповідь: Такий же,як і у капітана літака.

 

V.  «Математична естафета»

Командам по черзі задають по одному запитанню. Час на обдумування - 20 секунд.

За правильну відповідь – 1 бал.

  1. Летіла зграя качок. Всього 5. Одну вбили. Скільки залишилося? (одна, інші відлетіли)
  2. На яке число неможливо поділити? (на 0)
  3. Як називаються числа, які додають? (доданки)
  4. Як називаються числа, які множать? (множники)
  5. Фігура, що має 3 сторони, 3 вершини. (трикутник)
  6. Прямокутник з рівними сторонами. (квадрат)
  7. Як називається сума довжин усіх сторін прямокутника? (периметр)
  8. Яке число ділиться на всі числа без остачі? (0)
  9. Чому дорівнює добуток всіх цифр? (0)
  10. Двоє грали в шашки 4:00. Скільки годин грав кожен з них? (4)
  11. У сім'ї два батька і два сина. Скільки чоловіків в родині? (3)
  12. У батьків п'ять синів. Кожен має одну сестру. Скільки всього дітей у сім'ї? (6)
  13. Найменше натуральне число? (1)
  14. Найбільше натуральне число? (не існує)
  15. Одиниця швидкості на морі? (вузол)
  16. Чому дорівнює 1 пуд? (16 кг)
  17. Що шукаємо, розв’язуючи рівняння? (корінь)
  18. Результат віднімання. (різниця)
  19. В колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (10)

VІ . «Римовані задачки»

А на наступні запитання старайтеся відповідати якнайшвидше, але будьте уважні адже запитання не прості а у віршованій формі. Правильна відповідь – 2 бали.

  1. Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – і отримаєш … (не два, а шість)
  2. Вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно… (не п’ять, а чотири)
  3. Ходить в народі чутка така: шість мінус три - ми отримаєм… (не два, а три)
  4. Повторяв учитель Ірі, що два більше, ніж… (один, а не чотири)
  5. Менше в десять раз, чим метр, всім відомо… (дециметр)
  6. Біля дошки ти кажи, що кінців у палки… (два, а не три)
  7. На уроках будеш спать, за Відповідь получиш… (два, а не п’ять)
  8. Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну лишилось -… (не дві, а чотири)
  9. Миш рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього… (п’ять, а не чотири).

 

VІІ. «Пантоміма»

   Кожна команда обирає по одному учаснику, які отримують картки із математичними термінами, які потрібно показати команді суперника.

 

  1. Пряма
  2. Змінна х
  3. Дріб
  4.  

 

 

 

 

 

 

VІІІ . « Конкурс знавців прислів’їв та приказок з числами» 

Необхідно по черзі (підняття рук) назвати прислів’я, приказки або заспівати пісню, де зустрічається математична термінологія.

А зараз слово надається журі

Ведучий.   Є наука, що розум приводить  у порядок ясний і чіткий,

Нам вона теореми доводить, що поєднують формул рядки.

Математику всі ви впізнали,  від людей всіх їй честь і хвала,

Також всім, хто її підкоряли,  промовляєм подяки слова.

Скільки, ще теорем невідкритих  і задач нерозв’язаних є!

Хай живе математика в світі і для розуму думки дає!

А зараз команди дають урочисту клятву

Клянусь любить задачи, рівняння й теореми,

Клянусь, що не заплачу, великая матема!

І захищать  клянусь я честь своєї школи

В бою я не зігнуся, хоч буде бій суровий!

Ведучий: На цьому наше свято закінчується. Дякуємо всім за увагу!!!!

doc
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку