Урок "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

Вашій увазі представлена розробка відкритого уроку математики у 6 класі "Додавання і віднімання раціональних чисел". Розробка містить достатню кількість розвиваючих завдань , кі діти залюбки вирішують.

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ на додавання і віднімання раціональних чисел

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів розв’язувати вправи, які передбачають додавання та віднімання раціональних чисел, розкриття дужок, удосконалити  практичні навички та вміння використовувати правила додавання і віднімання раціональних чисел та розкриття дужок для спрощення й обчислення значень виразів;
  • розвивати логічне мислення, пізнавальну активність учнів, увагу, пам’ять;
  • виховувати інтерес до вивчення математики, наполегливість, самостійність.

Тип уроку: узагальнення знань,вмінь.

Девіз уроку:    «Міркуємо -  швидко!

                             Відповідаємо -  точно!

                            Рахуємо – правильно!

                            Пишемо – охайно!»

Хід уроку

I.    Організаційний етап.

Учитель налаштовує учнів на роботу та перевіряє готовність їх до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

Два учні біля дошки виконують завдання. Вчитель перевіряє наявність домашнього завдання у зошитах учнів.

III .Формулювання мети і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми повторимо матеріал з теми:Додавання і віднімання раціональних чисел,та підготуємось до контрольної роботи.

    Асоціативний кущ.

З чим у вас асоціюється слова раціональні числа?

Відповідь(від’ємні та додатні числа,число 0).

IV . Актуалізація опорних знань,умінь та навичок.

1.Теоретичний бліцтурнір “Скринька пам’яті”.

Учні по черзі дістають зі скриньки аркуші, на яких написані запитання і відразу відповідають.

За правильну відповідь учитель дає кожному учневі картку з написом: Ти молодець ! , за неправильну – «Вивчи правило!»

Запитання до бліцтурніру:

  1. Сформулюй правило додавання двох від’ємних чисел.
  2. Якому числу дорівнює сума протилежних чисел.
  3. Сформулюй правило додавання двох чисел з різними знаками.
  4. Що називається модулем раціонального числа? Назвати основну властивість модуля.
  5. Сформулюй правило віднімання раціональних чисел.
  6. Сформулюй правило розкриття дужок перед якими стоїть знак “+”.
  7. Сформулюй правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак “-”.

2.Графічний диктант Так чи ні.

Один учень працює біля дошки, а решта учнів записують у зошиті відповіді, користуючись словами так або ні , а потім здійснюють перевірку відповіді учня біля дошки за ключем – відповіддю.

  3. Чи є правильним твердження?

1.Числа які знаходяться праворуч від 0 на координатній прямій додатні. +

2.Число протилежне додатному натуральне. 

3.Числа, які записані зі знаком мінус називають протилежними. –

4.Протилежними називається два числа, що відрізняються одне від одного лише знаком.  +

5.Нуль число ні додатне, ні від’ємне. +

6.Найменшого цілого від’ємного числа не існує .+

7.Модулем від’ємного числа називають протилежне йому число. –

4. Усний рахунок

1. Назвіть числа, які протилежні числам:

5; -2,1; -1,9;  4 3/4; -9; -32/5 ;-7.

  1. Знайдіть модулі чисел.

3,4; -4,3; -2 1/2; -6; 3,8.

3. Обчислити:

1) |-5+8|=3

2) |-9-20|=29

3) |2,8|+|-4,3|=7,1

4) -19-(-7)=-12

5) -2+(-6)=-8

6) 13-(-4)=17

7)  -200+200.

4. Розкрийте дужки.

1) 15+( k – р );

2) 72-( - b + с );

3) – 13 – ( к + n);

4) 51-( m-n+ k );

5)  ( 18 + k ) – ( p – 71 ).

V. Застосування знань, умінь, навичок.

Дізнайтеся ім’я казкового героя, виконавши  наступне  завдання:

1.  Встановити відповідність та прочитати слово.

1).   –(-13,6)- 9,5                                                                              б  -10     

2).   -5+(-25)                                                                                      у  4,1

3).   4,6 – 8                                                                                        р  -2,7

4).   -10,2 + 0,2                                                                                 а  28,4

5).   –(-8,1)+ 20,3                                                                              т  1,3

6).   -5,4+6,7                                                                                     і  -30

7).   -10,2+7,8                                                                                  н )  -2,4

8).   3,1-5,8                                                                                       о-3,4

- Так який казковий герой з царства казок сховався під цими літерами ?

Відповідь:  Буратіно

 

  1. Гра “Хто швидше .

Три групи вирішують ланцюжком числові приклади, останній у групі називає результат.

 

І група         Число     - 8

Відповідь:  100

ІІ група     Число     10

 

Відповідь:  100

ІІІ група        Число    0

 

Відповідь:  100

3 .  Розв’язати  рівняння

1).  7,4 – (х-2,6)=19                                2) -5,2+(у-4,2)=-9,4

     Х-2,6=7,4 – 19                                         у-4,2=-9,4-(-5,2)

     Х-2,6=-11,6                                              у-4,2=-9,4+5,2

     Х=-11,6+2,6                                             у-4,2=-4,2

     Х=-9                                                           у=-4,2+4,2

                                                                         У=0

3)                              4)                         5)

4. Самостійна робота

Учні отримують завдання самостійної роботи на окремих картках

  1. Виконайте дії
  1. 3 + (-7)
  1. -9 + 6
  1. -6 + 10
  1. 14 + (-8)
  1. -4 + (-5)
  1. -2 + (-7)
  1. -7,6+7,6
  1. 4,7+(-4,7)
  1. 2 - 5
  1. 3 - 4
  1. -19,6  - 4,6
  1. -16,7 - 5,5
  1. -6 - (-12)
  1. -2 - (-15)
  1. Розв᾽яжіть рівняння

2)

2)

      3)

3)

  1. Розкрийте дужки

 

VI. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи

Виконати завдання на картках

VІI. Підсумок уроку.

Запитання до учнів:

  1. Як пройшов урок?
  2. Що нового ви дізналися на уроці?
  3. Що найбільше вам сподобалося на уроці?
  4. Яка форма роботи найбільше сподобалася?
  5. Що було найважчим на уроці?
  6. Над чим ще потрібно працювати?

 

Ми так добре попрацювали, що мені не хочеться з вами прощатися. Тому я пропоную вирішити ще задачу поки не пролунав дзвоник.

Знайти суму цілих послідовних чисел від -1000 до 1000, поясніть відповідь.

 

Дякую за урок!

 

 

 

 

Відділ освіти Конотопської міської ради

Конотопський міський методичний кабінет

Конотопська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11

 

 

 

 

 

 

 

Розв᾽язування вправ

на додавання і віднімання раціональних чисел

 

 

 

 

  методична розробка відкритого уроку

з математики у 6-А класі

вчителя математики

Шпикилевої Юлії Петрівни

спеціаліст

 

Конотоп, 2016

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку