Дата: 01.02.2019
Предмет: Математика
Тема: Додавання виду 380+120. Віднімання виду 500-340
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання та відніманням круглих чисел виду 380 + 120; 500-340 частинами; формувати вміння виконувати дії над задачами; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики
Обладнання: роздатковий матеріал, наочність, відеоматеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація набутих знань
1) Перевірка домашнього завдання
Задача 11, Завдання 12 та 13. Сторінка 27
1) 30*9 = 270 ( грн) – за 9 квитків
2) 390-270 = 120 ( грн) – за решту квитків
3) 120:40 = 3 ( кв.)
Відповідь: 3 квитки по 40 грн
Завдання 12.
(820 – 50):10 = 77
(820-500):10 = 32
(820-310):10 = 51
Завдання 13
420-z= 80
z = 420-80
z = 340
2) Індивідуальні картки.
- У кожного з вас є картки – це математичний тест. Підпишіть листочки, вам потрібно обрати та обвести кружечком правильну відповідь. На це вам 3 хвилини.
1. Сума чисел 360 і 220 становить
А) 540; Б) 580; В) 680; Г) 140
2. Різниця чисел 360 і 220 становить:
А) 580; Б) 540; В) 14; Г) 140
3. Сума трицифрового числа і двоцифрового не може бути:
А) круглим числом; Б) двоцифровим числом; В) трицифровим числом Г) 1000
4. Різниця трицифрового числа і двоцифрового не може бути
А) одноцифровим числом Б) двоцифровим числом; В)1000 Г) круглим числом
5. Число 570 – це значення виразу:
А) 630+40; Б) 670-170; В) 210+350; Г) 600-30
6. Число 850 НЕ є значенням виразу:
А) 400+450; Б)900-50 В) 970-220 Г) 780+70
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми навчимось обчислювати вирази додавати та віднімати числа виду 380+120; 500-340 а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.
- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.
- Пропишіть рядок цифри 7
IV. Робота над темою уроку
- Відкрийте підручники на сторінці 29 завдання 2.
- Діти подивіться, щоб додати 380+120. Нам потрібно розкласти перший доданок на 300 і 80, і другий доданок так само на 100 і 20. Тепер погляньте як нам краще додати. Сотні із сотнями, десятки із десятками.
(300+100)+(80+20) = 500
- А тепер давайте розберемо як відняти 500-340. Перший доданок залшаємо без змін, бо в ноьму немає десятків так? Одні сотні. Другий доданок ми розкладаємо на розрядні доданки. Нам простіше спочатку відняти сотні, і від отриманого результату десятки.
(500-300)-40 = 160
- Добре, тепер потренуємось розв’язати усно завдання 3 сторінка 29. Прокоментуйте.
540+260 = (500+200)+(40+60) = 800
630+170 = (600+100)+(30+70) = 800
400-280 = (400-200)-80 = 120
900-350 = (900-300)-50 = 550
V. Вивчення нового матеріалу
- Діти, так як ми почали дізнаватись про Одесу, тож давайте ми нею прогуляємось. І першим місцем у нас буде відомий будинок-стіна.
Будинок з однією стіною – найбільш незвичайний будинок Одеси та її архітектурна родзинка, що цілий рік збирає біля себе натовпи здивованих туристів.
Якщо дивитися на будинок прямо, він здається звичайним старовинним будинком - з красивими кованими балконами, оригінальними карнизами і ліпним декором стін і мало чим відрізняється від інших житлових будинків історичної частини Одеси. Але варто відійти трохи в сторону і поглянути на нього під певним кутом і будинок постає зовсім в іншому образі - він здається зовсім плоским, ніби складається всього з однієї фасадної стіни.
Цікавий візуальний ефект досягається за рахунок незвичайної архітектури будівлі. У неї немає задньої стіни, а бічні примикають до головного фасаду під гострим кутом, завдяки чому споруда має трикутну форму. Через цю особливість будинок і отримав своє прізвисько - Плоский. З цієї ж причини спорудження нерідко наділяють містичними властивостями і називають Будинком Відьом.
- Запишіть у зошитах Задача 4 сторінка 30. Прочитайте задачу
- Скільки кожному козачку слід пройти км до зустрічі ( 1)
- Скільки пройшов Дзиґа? ( 230 м)
- Скільки пройшов Писар? ( 370 м)
- щ в нас питається в задачі? ( скільки метрів залишилось пройти кожному козачкові?)
- Діти, ми зможемо дізнатись скільки пройшов Відчайдух, якщо він пройшов стільки, скільки двоє його друзів разом? Якою дією? ( додавання) Що будемо додавати? ( 230+370)
- Добре, потім ми зможемо дізнатись скільки ще метрів потрібно пройти кожному козачкові до будинку-стіни? Якою дією? ( віднімання) Від чого і що ми будемо віднімати?
- давайте пригадаємо 1 км це скільки метрів? ( 1000)
- Один учень працює біля дошки.
1) 230+370 = 600 (м.) – пройшов Відчайдух
2) 1000 – 600 = 400(м.) – залишилось пройти Відчайдуху
3) 1000 – 370 = 630 (м.) – залишилось пройти Писарю
4) 1000-230 = 770 ( м.)- залишилось пройт Дзизі
Відповідь: 400 м, 630 м, 770м,
- Добре наступне у нас місце називається фонтан парфумів. Це єдиний в світі подібний фонтан. Він був подарований Одесі в честь 210-річчя її заснування. Автором виступив француз Крістоф Лакарен. Замість води фонтан щогодини розпорошує духи, Які парфумер підбирав особисто сам спільно з співробітниками Львівської косметичної фабрики.
- Запишіть задача 5 сторінка 30. Прочитайте задачу про себе.
- Скільки туристів прийшло в неділю? ( 90)
- Скільки у пятницю і суботу разом? ( 200)
- Що питається в задачі? ( скільки туристів було у суботу і скільки в неділю, якщо всього сюди приходило 340 туристів?)
- Діти, м знаємо скільки приходило в п’ятницю туристів, і скільки разом в п’ятницю і суботу ми зможемо дізнатись скільки прийшло у суботу? Якою дією? (віднімання). Що будемо віднімати? 200-90
- Потім ми зможемо дізнатись скільки прийшло туристів в неділю, якщо м знаємо що в пятницю і суботу – 200, і всього за 3 дні – 340 туристів? Якою дією? ( віднімання)
Один учень працює біля дошки
1)200-90 = 110 (т.) – в суботу
2) 340-200 = 140 (т.)
Відповідь: 110 т – в суботу, і 140 – в неділю
- наступна зупинка вулиця Дерибасівська- одна з головних вулиць в Одесі.
- Запишіть Завдання 7 сторінка 30. Прочитайте умову. На вулиці Дерибасівській – математичні змагання. Приз отримає той, хто найшвидше обчислить вирази.
- Ваше завдання обчислити вирази а в зошиті записати тільки відповіді, хто написав перший піднімає руку – і підходить до мене. Викликаю тільки перших трьох. Але ще попереджую завдання повинно бути охайним і правильним. ( по стовпчикам)
690, 440, 620, 720, 220, 390, 630, 630, 540, 600, 1000, 110.
- переможець отримує медальку – найрозумніший.
- Запишіть задачу 8 сторінка 31. Прочитайте заголовок.
- Діти, скільки коштує порція крабів? (30)
- скільки коштує порція креветок? ( 20)
- скільки коштує порція раків? (40)
Прочитайте умову першої задачі
- скільки гривень тато заплатив за крабів? (90)
- скільки гривень заплатив за раків? (120)
- Скільки гривень він заплатив за креветок? ( 60)
- Скільки коштує вся покупка? Складіть і запишіть рівність за схемою
( 30+20+40)*3= 270 ( грн)
- діти, скільки всього грошей зекономив тато завдяки акції? ( 90 грн)
- Скільки гривень зекономив тато на кожній порції раків завдяки акції?
VI. Підсумок уроку
- Що нового про Одесу ви дізнались?
- яке цікаве місто ви запам’ятали?
- А де б ви хотіли побувати?
VIIІ. Домашнє завдання
- завдання 9, 10 сторінка 31
Завдання 9
400:х = 40
х = 400:40
х = 10
Завдання 10
1) 70+20 = 90 (п.) – розсмішив дядько Льоня
2) 90+70 = 160 (п.)
Відповідь: 160 покупців
Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:
Вчитель____________________Вершиніна Л. П.