Урок " Додавання виду 380+120. Віднімання виду 500-340"

Про матеріал
Урок складений за підручником " Математика 3 клас ( ІІ частина) Гісь О. М., Філяк І. В., 2016. ТОВ Видавництво "Ранок" 2017 Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання та відніманням круглих чисел виду 380 + 120; 500-340 частинами; формувати вміння виконувати дії над задачами; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики
Перегляд файлу

Дата: 01.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Додавання виду 380+120. Віднімання виду 500-340

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання та відніманням круглих чисел виду 380 + 120; 500-340 частинами; формувати вміння виконувати дії над задачами; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики

Обладнання: роздатковий матеріал, наочність, відеоматеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація набутих знань

1) Перевірка домашнього завдання

Задача 11, Завдання 12 та 13. Сторінка 27

1) 30*9 = 270 ( грн) – за 9 квитків

2) 390-270 = 120 ( грн) – за решту квитків

3) 120:40 = 3 ( кв.)

Відповідь: 3 квитки по 40 грн

Завдання 12.

(820 – 50):10 = 77

(820-500):10 = 32

(820-310):10 = 51

Завдання 13

420-z= 80

z = 420-80

z = 340

2) Індивідуальні картки.

- У кожного з вас є картки – це математичний тест. Підпишіть листочки, вам потрібно обрати та обвести кружечком правильну відповідь. На це вам 3 хвилини.

1. Сума чисел 360 і 220 становить

А) 540;   Б) 580;  В) 680;  Г) 140

2. Різниця чисел 360 і 220 становить:

А) 580;  Б) 540;  В) 14;  Г) 140

3. Сума трицифрового числа і двоцифрового не може бути:

А) круглим числом;  Б) двоцифровим числом;  В) трицифровим числом  Г) 1000

4. Різниця трицифрового числа і двоцифрового не може бути

А) одноцифровим числом  Б) двоцифровим числом;  В)1000  Г) круглим числом

5. Число 570 – це значення виразу:

А) 630+40;  Б) 670-170;   В) 210+350;  Г) 600-30

6. Число 850 НЕ є значенням виразу:

А) 400+450;  Б)900-50  В) 970-220  Г) 780+70

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось обчислювати вирази додавати та віднімати числа виду 380+120; 500-340 а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.

- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть рядок цифри 7

IV. Робота над темою уроку

- Відкрийте підручники на сторінці 29 завдання 2.

- Діти подивіться, щоб додати 380+120. Нам потрібно розкласти перший доданок на 300 і 80, і другий доданок так само на 100 і 20. Тепер погляньте як нам краще додати. Сотні із сотнями, десятки із десятками.

(300+100)+(80+20) = 500

- А тепер давайте розберемо як відняти 500-340. Перший доданок залшаємо без змін, бо в ноьму немає десятків так? Одні сотні. Другий доданок ми розкладаємо на розрядні доданки. Нам простіше спочатку відняти сотні, і від отриманого результату десятки.

(500-300)-40 = 160

- Добре, тепер потренуємось розв’язати усно завдання 3 сторінка 29. Прокоментуйте.

540+260 = (500+200)+(40+60) = 800

630+170 = (600+100)+(30+70) = 800

400-280 = (400-200)-80 = 120

900-350 = (900-300)-50 = 550

V. Вивчення нового матеріалу

- Діти, так як ми почали дізнаватись про Одесу, тож давайте ми нею прогуляємось. І першим місцем у нас буде відомий будинок-стіна.

Будинок з однією стіною – найбільш незвичайний будинок Одеси та її архітектурна родзинка, що цілий рік збирає біля себе натовпи здивованих туристів.

 

Якщо дивитися на будинок прямо, він здається звичайним старовинним будинком - з красивими кованими балконами, оригінальними карнизами і ліпним декором стін і мало чим відрізняється від інших житлових будинків історичної частини Одеси. Але варто відійти трохи в сторону і поглянути на нього під певним кутом і будинок постає зовсім в іншому образі - він здається зовсім плоским, ніби складається всього з однієї фасадної стіни.

Цікавий візуальний ефект досягається за рахунок незвичайної архітектури будівлі. У неї немає задньої стіни, а бічні примикають до головного фасаду під гострим кутом, завдяки чому споруда має трикутну форму. Через цю особливість будинок і отримав своє прізвисько - Плоский. З цієї ж причини спорудження нерідко наділяють містичними властивостями і називають Будинком Відьом.

- Запишіть у зошитах Задача 4 сторінка 30. Прочитайте задачу

- Скільки кожному козачку слід пройти км до зустрічі ( 1)

- Скільки пройшов Дзиґа? ( 230 м)

- Скільки пройшов Писар? ( 370 м)

- щ в нас питається в задачі? ( скільки метрів залишилось пройти кожному козачкові?)

- Діти, ми зможемо дізнатись скільки пройшов Відчайдух, якщо він пройшов стільки, скільки двоє його друзів разом? Якою дією? ( додавання) Що будемо додавати? ( 230+370)

- Добре, потім ми зможемо дізнатись скільки ще метрів потрібно пройти кожному козачкові до будинку-стіни? Якою дією? ( віднімання) Від чого і що ми будемо віднімати?

- давайте пригадаємо 1 км це скільки метрів? ( 1000)

- Один учень працює біля дошки.

1) 230+370 = 600 (м.) – пройшов Відчайдух

2) 1000 – 600 = 400(м.) – залишилось пройти Відчайдуху

3) 1000 – 370 = 630 (м.) – залишилось пройти Писарю

4) 1000-230 = 770 ( м.)- залишилось пройт Дзизі

Відповідь: 400 м, 630 м, 770м,

- Добре наступне у нас місце називається фонтан парфумів. Це єдиний в світі подібний фонтан. Він був подарований Одесі в честь 210-річчя її заснування. Автором виступив француз Крістоф Лакарен. Замість води фонтан щогодини розпорошує духи, Які парфумер підбирав особисто сам спільно з співробітниками Львівської косметичної фабрики.

- Запишіть задача 5 сторінка 30. Прочитайте задачу про себе.

- Скільки туристів прийшло в неділю? ( 90)

- Скільки у пятницю і суботу разом? ( 200)

- Що питається в задачі? ( скільки туристів було у суботу і скільки в неділю, якщо всього сюди приходило 340 туристів?)

- Діти, м знаємо скільки приходило в п’ятницю туристів, і скільки разом в п’ятницю і суботу ми зможемо дізнатись скільки прийшло у суботу? Якою дією? (віднімання). Що будемо віднімати? 200-90

- Потім ми зможемо дізнатись скільки прийшло туристів в неділю, якщо м знаємо що в пятницю і суботу – 200, і всього за 3 дні – 340 туристів? Якою дією? ( віднімання)

Один учень працює біля дошки

1)200-90 = 110 (т.) – в суботу

2) 340-200 = 140 (т.)

Відповідь: 110 т – в суботу, і 140 – в неділю

- наступна зупинка вулиця Дерибасівська- одна з головних вулиць в Одесі.

- Запишіть Завдання 7 сторінка 30. Прочитайте умову. На вулиці Дерибасівській – математичні змагання. Приз отримає той, хто найшвидше обчислить вирази.

- Ваше завдання обчислити вирази а в зошиті записати тільки відповіді, хто написав перший піднімає руку – і підходить до мене. Викликаю тільки перших трьох. Але ще попереджую завдання повинно бути охайним і правильним. ( по стовпчикам)

690, 440, 620, 720, 220, 390, 630, 630, 540, 600, 1000, 110.

- переможець отримує медальку – найрозумніший.

- Запишіть задачу 8 сторінка 31. Прочитайте заголовок.

- Діти, скільки коштує порція крабів? (30)

- скільки коштує порція креветок? ( 20)

- скільки коштує порція раків? (40)

Прочитайте умову першої задачі

- скільки гривень тато заплатив за крабів? (90)

- скільки гривень заплатив за раків? (120)

- Скільки гривень він заплатив за креветок? ( 60)

- Скільки коштує вся покупка? Складіть і запишіть рівність за схемою

( 30+20+40)*3= 270 ( грн)

- діти, скільки всього грошей зекономив тато завдяки акції? ( 90 грн)

- Скільки гривень зекономив тато на кожній порції раків завдяки акції?

VI. Підсумок уроку

- Що нового про Одесу ви дізнались?

- яке цікаве місто ви запам’ятали?

- А де б ви хотіли побувати?

VIIІ. Домашнє завдання

- завдання 9, 10 сторінка 31

Завдання 9

400:х = 40

х = 400:40

х = 10

Завдання 10

1) 70+20 = 90 (п.) – розсмішив дядько Льоня

2) 90+70 = 160 (п.)

Відповідь: 160 покупців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель____________________Вершиніна Л. П.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
3319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку