Урок "Округлення чисел до десятків, до сотень "

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів поняття округлення чисел, засвоєння правила округлювати числа до десятків, до сотень, сформувати вміння округляти числа до будь-якого розряду; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність. Урок складений до підручника "Математика 3 клас (ІІ частина) Гісь О.М., Філяк І.В.
Перегляд файлу

Дата: 06.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Округлення чисел до десятків, до сотень

Мета: сформувати в учнів поняття округлення чисел, засвоєння правила округлювати числа до десятків, до сотень, сформувати вміння округляти числа до будь-якого розряду; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність.

Обладнання: схеми до задач, усні обчислення

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання

Завдання 9, 10 сторінка 39.

1) 1000м-60м = 940м        2)100см+10см+1см = 111см           4)40мм-8мм = 36мм

2) 1000м-660м = 340м     3) 100см-10см-1см = 89см              5) 26мм+20мм = 40мм

Завдання 10

1) 160:8 = 20 (м.) – в 1 автобусі «Богдан»

2) 20+30 = 50 (м.) – в 1 автобусі «Сетра»

3) 300:50 = 6(а.)

Відповідь: 6 автобусів

2) Усні обчислення

- Діти, погляньте будь ласка на дошку, що на ній зображено? ( промінь із числами). Розгляньте уважно де розташовані числа на промені.

- Добре тепер погляньте нижче. Нам потрібно за зразком розмістити кожне число між двома найближчими сотнями.

Зразок:

0< 46 < 100

100 < 171 < 200                     400 < 450 < 500

300 < 324 < 400                     500 < 589 < 600

- Добре, діти, подивіться у нас є промінь із числами. Нам потрібно правильно кожне число між двома найближчими десятками.

268     295       274         252      305         287

( схема променю)

 

- Добре, а тепер відкрийте підручники на сторінці 43. Зараз ви самостійно розв’яжете завдання. Хлопці виконують завдання 3, а дівчатка на сторінці 44 завдання 4

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось округлювати числа до сотень та до десятків, а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.

- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть число 4.

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Діти, подивіться будь ласка на дошку, в нас є число 549 ≈ 500. Так я з ним зробила одне перетворення. А тепер подивіться на цей приклад 549 ≈ 550. Як ви гадаєте що я з цими числами зробила?

- Так, я їх округлила.

- Відкрийте будь ласка сторінку 44 завдання 5. Розгляньмо довідничок.

- Щоб оцінити або швидко прикинути, яким буде результат, числа можна округлювати. Подивіться будь ласка, за якими способами ми можемо округлювати числа? ( до сотень та до десятків.) Подивіться уважно як округлюють числа.

Знак ≈ означає «приблизно дорівнює»

- Давайте розглянемо як округлити до сотень

- Візьмемо будь- яке трицифрове число.

- Якщо десятки дорівнюють 5, 6, 7, 8, 9, тоді сотню ми збільшуємо на одиницю.

Наприклад: 356 ≈ 400. 365 ≈ 400,  375 ≈ 400,  385 ≈ 400.

- Якщо десятки дорівнюють 0, 1, 2, 3, 4, тоді сотню ми залишаємо як і є

Наприклад: 345 ≈ 300,  335 ≈ 300, 328 ≈ 300, 312 ≈ 300, 309 ≈ 300

- Тепер давайте розглянемо як округляють числа до десятків.

34* , якщо одиниці дорівнюють 5, 6, 7, 8, 9, тоді ми збільшуємо на одиницю десятки

Наприклад: 345 ≈ 350, 346 ≈ 350,  347 ≈ 350, 348 ≈ 350, 349 ≈ 350

- Якщо одиниці дорівнюють 0, 1, 2, 3, 4, , тоді десятки ми залишаємо, а після них записуємо нулі.

Наприклад: 344 ≈ 340,  343 ≈ 340,  342 ≈ 340,  341 ≈ 340

V. Робота над темою уроку

- Давайте потренуємось округлювати числа. Знайдіть завдання 6 сторінка 45.

- Запишіть в зошиті. Округліть числа до сотень:

1) 115 ≈ 100, 128 ≈ 100,  462 ≈ 500, 59 ≈ 100, 393 ≈ 400, 540 ≈ 500

- Округліть ці числа до десятків

2) 115 ≈ 120, 128 ≈ 130, 462 ≈ 460, 59 ≈ 60, 393 ≈ 390, 540 ≈ 540.

- Добре запишіть Завдання 7 сторінка 45. Округли до сотень ціну кожної пари взуття.

86 ≈ 100,   390 ≈ 400, 210 ≈ 200, 950 ≈ 1000.

- Запишіть задача 8 сторінка 45. Прочитайте задачу про себе, один учень вголос

- Скільки всього грн заплатили за штани, светр і шалик? ( 930 грн)

- Скільки коштують штани? ( 360 грн)

- Скільки коштують штани і светр разом? ( 840 грн)

- Добре ,якщо штани коштують 360 грн, а штани і светр разом – 840 грн, ми зможемо дізнатись скільки коштує светр? Якою дією? ( віднімання) Що ми будемо віднімати?  ( 840-360)

- Якщо за всю покупку заплатили 930 грн, ми зможемо дізнатись скільки коштує шалик? Якою дією? ( віднімання) Що ми будемо віднімати ( 930-840)

1)840-360 = 480 (грн) – коштує светр

2) 930-840  = 90 ( грн)

Відповідь: 480 грн – светр, 90 грн - шалик

VI. Підсумок уроку

- Що ми сьогодні нового дізнались?

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 10, 11 сторінка 45

Завдання 10

1) 42:6 = 7 (с.) –у першому залі

2) 7+2 = 9 (с.) – у другому залі

3) 36:9 = 4 ( ч.)

Відповідь: по 4 чоловіки у другому залі

Завдання 11

1) 500, 100, 800, 700, 1000

2) 520, 50, 800, 660, 990.

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила

Вчитель_______________________Вершиніна Л. П.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
34553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку