Дата: 05.02. 2019
Предмет: Математика
Тема: Віднімання виду 350-170 двома способами
Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.
Обладнання: ілюстрація «Одеські катакомби», відеоматеріал про «Одеські катакомби»
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація набутих знань
1) Перевірка домашнього завдання
Завдання 7,8 сторінка 35
Завдання 7
1) 90:30 = 3 ( к.) – прокатав 1 дитину
2) 27:3 = 9 ( д.)
Відповідь: 9 дітей
Завдання 8
а:30 = 30
а = 30*30
а = 900
2) Усні обчислення
-Діти, відкрийте підручник на сторінці 36 завдання 1. Знайдіть в кожному рядку по дві «заховані» рівності на додавання чи віднімання.
1)130-80 = 50
170+330 = 500
2) 400-40 = 360
510-90 = 420
3) 20+980 = 1000
1000-160 = 840
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми навчимось обчислювати вирази віднімати числа виду 350-170 двома способами, а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.
- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.
- Пропишіть число 840.
IV. Робота над темою уроку
- Відкрийте підручники на сторінці 36 завдання 2.
- Щоб віднімати 350-170 розглянемо два способи.
І спосіб. Щоб відняти 350-170 , потрібно подивитись скільки сотень в першому доданку, та скільки десятків. Нам потрібно другий доданок розкласти на розрядні доданки на 100 і 70. І потім в дужках ми віднімаємо 350-100. І від результату віднімаємо 70.
ІІ спосіб. Можна і навпаки відняти. Другий доданок ми розкладаємо не на розрядні доданки, а на зручні. Тобто на 150 і 20. Щоб було зручно відняти 350-150. І від результату відняти 20.
- Знайдіть вправу 3 сторінка 37. Потренуймося обчислювати усно.
420-130 = (420-100) – 30 = 190
420-130 = (420-120) – 10 = 190
930-260 = (930-200)-60 = 670
930-260 = (930-230)-30 = 670
640-380 = (640-300)-80 = 260
640-380 = (640-340)-40 = 260
560-490 = (560-400)-90 = 70
560-490 = (560-460)-30 = 70
V. Вивчення нового матеріалу
- В Одесі, діти, ми розглядали найрізноманітніші цікаві місця. Нагадайте, які ви пам’ятаєте? Зараз ми дізнаємось про нове. Але для цього переглянемо коротке відео про нього. ( відео про Одеські катакомби).
- Тож, діти, запрошую вас до надзвичайно екскурсії Одеськими катакомбами.
- Запишіть задача 4 сторінка 37.
- Отже, яка висота одного поверху житлового будинку? ( 3 м.)
- Яка глибина сільської криниці? ( утричі більше висоти поверху житлового будинку)
- А яка найбільша глибина тунелю в катакомбах? ( на 26 метрів більша, ніж глибина криниці.)
- Що в нас питається в задачі? ( яка найбільша глибина тунелю в Одеських катакомбах?)
( записую короткий запис на дошці)
- Діти, ми зможемо дізнатись яка глибина сільської криниці? Якою дією? ( множення) Що ми будемо множити? ( 3*3)
- Потім, якщо м знайдемо глибину криниці, ми зможе знайти глибину тунелю? Якою дією? (додавання)
Один учень працює біля дошки, інші в зошитах
1) 3*3 = 9(м.) – глибина сільської криниці.
2) 9+26 = 35 (м.)
Відповідь: 35 м. глибина тунелю
- А зараз діти дістаньте лінійки. Давайте пригадаємо скільки в 1 см мм? ( 10мм)
- Запишіть завдання 5 сторінка 38. – Прочитайте завдання. Ознайомтесь з довжинами найбільших у світі катакомб. Які катакомби найдовші? Які найменші?
- Перейдіть до другого завдання. Накресліть довжини катакомб у зменшених розмірах:
перший відрізок довжиною 30 мм.
другий відрізок, що на 2 см довший від першого
ламану, що має у 5 разів більшу довжину, ніж другий відрізок
- Перейдіть до третього завдання. Визначте за своїми рисунками:
У скільки разів Одеські катакомби довші за Паризькі;
Скільки найбільше разів Римські катакомби за довжиною помістились би в Одеські
- Запишіть Задача 6 сторінка 38. Прочитайте , що це таке Одеські катакомби.
- Скільки ц каміння привезли на будову? ( 950 ц.)
- Скільки ц використали за 3 дні? ( 600 ц.)
- По скільки щодня? (порівну)
- Скільки ц взяли на четвертий день? ( на 40 ц каміння)
- Що в нас питається в задачі? ( скільки ц каміння вже використали на будові? Скільки ц каміння ще залишилось на будові?)
- За 3 дні використали 600 ц каміння, порівну щодня, ми зможемо дізнатись скільки використали ц каміння за 1 день? Якою дією? (ділення) Що ми будемо ділити? 600:3
- На четвертий день взяли на 40 ц менше, ніж попереднього дня, ми зможемо дізнатись скільки взяли? Якою дією? ( віднімання)
-Ми зможемо дізнатись скільки ц каміння вже використали на будову, якщо за 3 дні – 600 ц , а за 4 день ми дізнамєось з дії? Якою дією? (додавання)
- Потім ми зможемо дізнатись скільки центнерів залишилось на будові? Якою дією? (віднімання)
1) 600:3 = 200 (ц.) – використовували за 1 день
2) 200-40 = 160( ц.) – використали на 4 день
3) 600+160 = 760 (ц.) – використали на будові
4) 950-760 = 190 (ц.)
Відповідь: 750 ц. використали, 190ц. – залишилось
- Запишіть завдання 8 сторінка. Нам потрібно доповнити одеське запрошення, знайшовши на плашці числа, які відповідають рівностям.
1) 249-209 = 40 Одеси,
2) 500-430 = 70 інакше
3)20+180 = 200 Одеса
4) 3*200 = 600 приїде
5) 360:6 = 60 до
6) 450:9 = 50 Вас!
VI. Підсумок уроку
- Що нового про Одесу ви дізнались?
VIIІ. Домашнє завдання
Завдання 9, 10 сторінка 39.
1) 1000м-60м = 940м 2)100см+10см+1см = 111см 4)40мм-8мм = 36мм
2) 1000м-660м = 340м 3) 100см-10см-1см = 89см 5) 26мм+20мм = 40мм
Завдання 10
1) 160:8 = 20 (м.) – в 1 автобусі «Богдан»
2) 20+30 = 50 (м.) – в 1 автобусі «Сетра»
3) 300:50 = 6(а.)
Відповідь: 6 автобусів
Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:
Вчитель___________________________Вершиніна Л. П.