Урок "Віднімання виду 350-170 двома способами"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи. Урок складений за підручником "Математика 3 клас (ІІ частина)" Гісь О. М., Філяк І. В. 2017 ТОВ "Ранок"
Перегляд файлу

Дата: 05.02. 2019

Предмет: Математика

Тема: Віднімання виду 350-170 двома способами

Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрація «Одеські катакомби», відеоматеріал про «Одеські катакомби»

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація набутих знань

1) Перевірка домашнього завдання

Завдання 7,8 сторінка 35

Завдання 7

1) 90:30 = 3 ( к.) – прокатав 1 дитину

2) 27:3 = 9 ( д.)

Відповідь: 9 дітей

Завдання 8

а:30  = 30

а = 30*30

а = 900

2) Усні обчислення

-Діти, відкрийте підручник на сторінці 36 завдання 1. Знайдіть в кожному рядку по дві «заховані» рівності на додавання чи віднімання.

1)130-80 = 50

170+330 = 500

2) 400-40 = 360

510-90 = 420

3) 20+980 = 1000

1000-160 = 840

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось обчислювати вирази віднімати числа виду 350-170 двома способами, а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.

- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть число 840.

IV. Робота над темою уроку

- Відкрийте підручники на сторінці 36 завдання 2.

- Щоб віднімати 350-170 розглянемо два способи.

І спосіб. Щоб відняти 350-170 , потрібно подивитись скільки сотень в першому доданку, та скільки десятків. Нам потрібно другий доданок розкласти на розрядні доданки на 100 і 70. І потім в дужках ми віднімаємо 350-100. І від результату віднімаємо 70.

ІІ спосіб.  Можна і навпаки відняти. Другий доданок ми розкладаємо не на розрядні доданки, а на зручні. Тобто на 150 і 20. Щоб було зручно відняти 350-150. І від результату відняти 20.

- Знайдіть вправу 3 сторінка 37. Потренуймося обчислювати усно.

420-130 = (420-100) – 30 = 190

420-130 = (420-120) – 10 = 190

930-260 = (930-200)-60 = 670

930-260 = (930-230)-30 = 670

640-380 = (640-300)-80 = 260

640-380 = (640-340)-40 = 260

560-490 = (560-400)-90 = 70

560-490 = (560-460)-30 = 70

V. Вивчення нового матеріалу

- В Одесі, діти, ми розглядали найрізноманітніші цікаві місця. Нагадайте, які ви пам’ятаєте? Зараз ми дізнаємось про нове. Але для цього переглянемо коротке відео про нього. ( відео про Одеські катакомби).

- Тож, діти, запрошую вас до надзвичайно екскурсії Одеськими катакомбами.

- Запишіть задача 4 сторінка 37.

- Отже, яка висота одного поверху житлового будинку? ( 3 м.)

- Яка глибина сільської криниці? ( утричі більше висоти поверху житлового будинку)

- А яка найбільша глибина тунелю в катакомбах? ( на 26 метрів більша, ніж глибина криниці.)

- Що в нас питається в задачі? ( яка найбільша глибина тунелю в Одеських катакомбах?)

( записую короткий запис на дошці)

- Діти, ми зможемо дізнатись яка глибина сільської криниці? Якою дією? ( множення) Що ми будемо множити? ( 3*3)

- Потім, якщо м знайдемо глибину криниці, ми зможе знайти глибину тунелю? Якою дією? (додавання)

Один учень працює біля дошки, інші в зошитах

1) 3*3 = 9(м.) – глибина сільської криниці.

2) 9+26 = 35 (м.)

Відповідь: 35 м. глибина тунелю

- А зараз діти дістаньте лінійки. Давайте пригадаємо скільки в 1 см мм? ( 10мм)

- Запишіть завдання 5 сторінка 38. – Прочитайте завдання. Ознайомтесь з довжинами найбільших у світі катакомб. Які катакомби найдовші?  Які найменші?

- Перейдіть до другого завдання. Накресліть довжини катакомб у зменшених розмірах:

перший відрізок довжиною 30 мм.

другий відрізок, що на 2 см довший від першого

ламану, що має у 5 разів більшу довжину, ніж другий відрізок

- Перейдіть до третього завдання.  Визначте за своїми рисунками:

 У скільки разів Одеські катакомби довші за Паризькі;

Скільки найбільше разів Римські катакомби за довжиною помістились би в Одеські

- Запишіть Задача 6 сторінка 38. Прочитайте , що це таке Одеські катакомби.

- Скільки ц каміння привезли на будову? ( 950 ц.)

- Скільки ц використали за 3 дні? ( 600 ц.)

- По скільки щодня? (порівну)

- Скільки ц взяли на четвертий день? ( на 40 ц каміння)

- Що в нас питається в задачі? ( скільки ц каміння вже використали на будові? Скільки ц каміння ще залишилось на будові?)

- За 3 дні використали 600 ц каміння, порівну щодня, ми зможемо дізнатись скільки використали ц каміння за 1 день? Якою дією? (ділення) Що ми будемо ділити? 600:3

- На четвертий день взяли на 40 ц менше, ніж попереднього дня, ми зможемо дізнатись скільки взяли? Якою дією? ( віднімання)

-Ми зможемо дізнатись скільки ц каміння вже використали на будову, якщо за 3 дні – 600 ц , а за 4 день ми дізнамєось з дії? Якою дією? (додавання)

- Потім ми зможемо дізнатись скільки центнерів залишилось на будові? Якою дією? (віднімання)

1) 600:3 = 200 (ц.) – використовували за 1 день

2) 200-40 = 160( ц.) – використали на 4 день

3) 600+160 = 760 (ц.) – використали на будові

4) 950-760 = 190 (ц.)

Відповідь: 750 ц. використали, 190ц. – залишилось

- Запишіть завдання 8 сторінка. Нам потрібно доповнити одеське запрошення, знайшовши на плашці числа, які відповідають рівностям.

1) 249-209 = 40 Одеси,

2) 500-430 = 70 інакше

3)20+180 = 200 Одеса

4) 3*200 = 600 приїде

5) 360:6 = 60 до

6) 450:9 = 50  Вас!

VI. Підсумок уроку

- Що нового про Одесу ви дізнались?

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 9, 10 сторінка 39.

1) 1000м-60м = 940м        2)100см+10см+1см = 111см           4)40мм-8мм = 36мм

2) 1000м-660м = 340м     3) 100см-10см-1см = 89см              5) 26мм+20мм = 40мм

Завдання 10

1) 160:8 = 20 (м.) – в 1 автобусі «Богдан»

2) 20+30 = 50 (м.) – в 1 автобусі «Сетра»

3) 300:50 = 6(а.)

Відповідь: 6 автобусів

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель___________________________Вершиніна Л. П.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
3593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку