Урок "Додавання виду 350+170"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне додавання круглих трицифрових чисел виду 350+170; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи
Перегляд файлу

Дата: 04.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Додавання виду 350+170

Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне додавання круглих трицифрових чисел виду 350+170; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Обладнання: схеми до задач, ілюстрація «Цирк», фото Одеського цирку

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація набутих знань

Усні обчислення

- Діти, відкрийте підручники на сторінці 32 завдання 1. Вибери в кожному ряду такі дві кульки. Отже об’єднуємось в 3 команди. Перша команда ( перший ряд) знаходить кульки за першим випадком.

- Друга команда ( другий ряд) знаходить кульки за другим випадком.

- Третя команда ( третій ряд) знаходить кульки за третім випадком.

- В кожної команди є листочки, де записані від 1 до 4 ряду кульок. Тобто вам потрібно записати дві кульки на один ряд, що вас питається.

1) які в сумі дають 100; ( 40 і 60, 30 і 70, 80 і 20, 90 і 10)

2) які в сумі дають 260; ( 230 і 30, 210 і 50, 140 і 120, 180 і 80)

3) які в сумі дають 780; (550 і 230, 570 і 210, 660 і 120, 700 і 80)

- Добре, а четвертий випадок ми розглянемо разом

4) які в сумі дають 1000; ( 700 і 300, 440 і 560, 910 і 90, 690 і 310)

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось обчислювати вирази додавати числа виду 350+170, а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.

- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть номер останньої кульки, яку ми знайшли в 4 випадку ( 310)

IV. Робота над темою уроку

- Відкрийте підручники на сторінці 32 завдання 2. Давайте розглянемо, як двома способами додати 350+170. Але цього разу ви повинні пояснити як це робити. Подивіться уважно.

- Отже щоб додати 350+170, нам потрібно розкласти другий доданок на 100 і 70, а чому саме так. Бо в першому доданку в нас є 3 сотні. Отже ми додаємо до 350+ 100 і до результату додаємо 70. Але погляньте щоб до 450+70, можна розкласти 70 на зручні доданки 50 і 20. І потім 450+50 і до результату додаємо 20.

- А тепер погляньмо на другий спосіб. Ми перший і другий доданок розкладаємо на розрядні доданки. І потім сотні додаємо до сотень, а десятки до десятків. І результати додаємо.

- Добре, а тепер потренуємось обчислити усно. Завдання 3 сторінка 33. Діти, уважно подивіться на приклади, там є два способи, які ми розглянули.

- Отже, діти ви можете обчислювати такі приклади різними способами.

V. Вивчення нового матеріалу

- Діти, скажіть будь ласка, а чи ви коли-небудь бували в цирку? До речі в Одесі також є цирк. Фото можете побачити на дошці.

- А зараз запишіть Завдання 4 сторінка 34. Прочитайте завдання про себе.

- Діти, що  цікавить Оксанку? ( скільки годин щодня тривають тренування в цирку)

- давайте обчислимо вирази, і дізнаємось скільки годин тривають тренування.

- Отже діти, скільки годин проходять тренування? ( 5 год)

- Прочитайте завдання 2. Яка відстань від арени до купола Одеського цирку?

- Запишемо рівнянням. Один учень працює біля дошки, інші самостійно в зошиті

х*10 = 220

х = 220:10

х = 22.

- Запишіть у зошитах задача 5 сторінка 35. Прочитайте завдання та першу задачу.

- Скільки всього глядачі зробили фотографій? ( 200)

- Скільки фото із жонглером та клоунами? (180)

- Скільки фото із клоунами та дресирувальниками? ( 140)

- Що в нас питається в задачі? ( скільки фотографій окремо з жонглером із клоунами та з дресирувальником зробили глядачі?)

- Отже, діти із жонглером та клоунами зробили 180 фотографій, ми зможемо дізнатись скільки фото зробили тільки з дресирувальником? Якою дією? ( віднімання) Що ми будемо віднімати? ( 200-180)

- Із клоунами та дресирувальником зробили 140 фотографій, ми зможемо дізнатись скільки зробили тільки з жонглером? Якою дією? ( віднімання) Що ми будемо віднімати? ( 200-140)

- Так діти, щоб дізнатись скільки фото було з клоунами, напевно нам потрібно дізнатись скільки фото зробили з жонглером та дресирувальником разом. Якою дією? ( додавання)

- І потім ми зможемо дізнатись скільки фото зробили із клоунами? Якою дією? ( віднімання)

- Отже в першій дії що ми взнаємо? ( скільки фото зробили з дресирувальником) Якою дією? (віднімання)

- В другій дії? ( скільки фото зробили з жонглером) Якою дією? (віднімання)

- В третій дії? ( фото з жонгером та дресирувальником разом) Якою дією? ( додавання)

- В четвертій дії? ( фото з клоунами) Якою дією? ( віднімання)

1) 200-180 = 20 ( ф.) – з жонглером

2) 200-140 = 60 (ф.) – з дресирувальником

3) 20+60 = 80 (ф.) – разом

4) 200-80 = 120 ( ф.)

Відповідь: 20, 60, 120 – фото.

- Давайте перевіримо.

- Добре, переходимо до 2 задачі. Прочитайте задачу про себе.

- Скільки роздали дітям мандаринок? (60)

- По скільки кожному ? ( порівну)

- По скільки кожен отримав цукерок? ( на 2 цукерки більше ніж мандаринок)

- Скільки всього було дітей? ( 30)

- Ми зможемо дізнатись по скільки кожній дитині почистили мандаринів? Якою дією? ( ділення) Що ми будемо ділити? ( 60:30)

- Потім ми зможемо дізнатись скільки кожна дитина отримала цукерок, якщо їх більше на 2 цукерки ніж мандаринів? Якою дією? ( додавання) Що ми будемо додавати? ( 2+2)

- Ми знатимемо скільки кожен отримав цукерок, ми зможемо дізнатись скільки всього цукерок роздали дітям? Якою дією? ( множення)

1) 60:30 = 2 (м.) – почистили кожній дитині

2) 2+2 = 4 ( ц.) – отримала кожна дитина.

3) 30*4 = 120 ( ц.)

Відповідь: 120 цукерок всього.

- Запишіть в зошиті Задача 6 сторінка 35. Прочитайте задачу про себе.

- Діти, давайте пригадаємо формулу як знайти периметр квадрату.

Ркв. = а*4

- Як знайти периметр прямокутника?

Р пр. = ( а+в)*2

- Отже на якому майданчику тренують курочку? ( майданчику квадратної форми зі стороною 4 м.)

- На якому майданчику тренують півника? ( майданчику прямокутної форми, довжиною 5 м і шириною 3 м.)

- Що нас питається в задачі? ( кого тренують на майданчику з більшим периметром?

1) Р кв. = 4*4

Р кв. = 16 ( м.)

2) Р пр. = ( 5+3)*2

Р пр. = 16 ( м.)

Відповідь: їх тренують на однакових майданчиках

 VI. Підсумок уроку

- Що нового про Одесу ви дізнались?

- Діти, по скільки годин триває тренування в цирку?

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 7,8 сторінка 35

Завдання 7

1) 90:30 = 3 ( к.) – прокатав 1 дитину

2) 27:3 = 9 ( д.)

Відповідь: 9 дітей

Завдання 8

а:30  = 30

а = 30*30

а = 900

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель______________________Вершиніна Л.П.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
3023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку