Дата: 04.02.2019
Предмет: Математика
Тема: Додавання виду 350+170
Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне додавання круглих трицифрових чисел виду 350+170; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.
Обладнання: схеми до задач, ілюстрація «Цирк», фото Одеського цирку
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація набутих знань
Усні обчислення
- Діти, відкрийте підручники на сторінці 32 завдання 1. Вибери в кожному ряду такі дві кульки. Отже об’єднуємось в 3 команди. Перша команда ( перший ряд) знаходить кульки за першим випадком.
- Друга команда ( другий ряд) знаходить кульки за другим випадком.
- Третя команда ( третій ряд) знаходить кульки за третім випадком.
- В кожної команди є листочки, де записані від 1 до 4 ряду кульок. Тобто вам потрібно записати дві кульки на один ряд, що вас питається.
1) які в сумі дають 100; ( 40 і 60, 30 і 70, 80 і 20, 90 і 10)
2) які в сумі дають 260; ( 230 і 30, 210 і 50, 140 і 120, 180 і 80)
3) які в сумі дають 780; (550 і 230, 570 і 210, 660 і 120, 700 і 80)
- Добре, а четвертий випадок ми розглянемо разом
4) які в сумі дають 1000; ( 700 і 300, 440 і 560, 910 і 90, 690 і 310)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми навчимось обчислювати вирази додавати числа виду 350+170, а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.
- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.
- Пропишіть номер останньої кульки, яку ми знайшли в 4 випадку ( 310)
IV. Робота над темою уроку
- Відкрийте підручники на сторінці 32 завдання 2. Давайте розглянемо, як двома способами додати 350+170. Але цього разу ви повинні пояснити як це робити. Подивіться уважно.
- Отже щоб додати 350+170, нам потрібно розкласти другий доданок на 100 і 70, а чому саме так. Бо в першому доданку в нас є 3 сотні. Отже ми додаємо до 350+ 100 і до результату додаємо 70. Але погляньте щоб до 450+70, можна розкласти 70 на зручні доданки 50 і 20. І потім 450+50 і до результату додаємо 20.
- А тепер погляньмо на другий спосіб. Ми перший і другий доданок розкладаємо на розрядні доданки. І потім сотні додаємо до сотень, а десятки до десятків. І результати додаємо.
- Добре, а тепер потренуємось обчислити усно. Завдання 3 сторінка 33. Діти, уважно подивіться на приклади, там є два способи, які ми розглянули.
- Отже, діти ви можете обчислювати такі приклади різними способами.
V. Вивчення нового матеріалу
- Діти, скажіть будь ласка, а чи ви коли-небудь бували в цирку? До речі в Одесі також є цирк. Фото можете побачити на дошці.
- А зараз запишіть Завдання 4 сторінка 34. Прочитайте завдання про себе.
- Діти, що цікавить Оксанку? ( скільки годин щодня тривають тренування в цирку)
- давайте обчислимо вирази, і дізнаємось скільки годин тривають тренування.
- Отже діти, скільки годин проходять тренування? ( 5 год)
- Прочитайте завдання 2. Яка відстань від арени до купола Одеського цирку?
- Запишемо рівнянням. Один учень працює біля дошки, інші самостійно в зошиті
х*10 = 220
х = 220:10
х = 22.
- Запишіть у зошитах задача 5 сторінка 35. Прочитайте завдання та першу задачу.
- Скільки всього глядачі зробили фотографій? ( 200)
- Скільки фото із жонглером та клоунами? (180)
- Скільки фото із клоунами та дресирувальниками? ( 140)
- Що в нас питається в задачі? ( скільки фотографій окремо з жонглером із клоунами та з дресирувальником зробили глядачі?)
- Отже, діти із жонглером та клоунами зробили 180 фотографій, ми зможемо дізнатись скільки фото зробили тільки з дресирувальником? Якою дією? ( віднімання) Що ми будемо віднімати? ( 200-180)
- Із клоунами та дресирувальником зробили 140 фотографій, ми зможемо дізнатись скільки зробили тільки з жонглером? Якою дією? ( віднімання) Що ми будемо віднімати? ( 200-140)
- Так діти, щоб дізнатись скільки фото було з клоунами, напевно нам потрібно дізнатись скільки фото зробили з жонглером та дресирувальником разом. Якою дією? ( додавання)
- І потім ми зможемо дізнатись скільки фото зробили із клоунами? Якою дією? ( віднімання)
- Отже в першій дії що ми взнаємо? ( скільки фото зробили з дресирувальником) Якою дією? (віднімання)
- В другій дії? ( скільки фото зробили з жонглером) Якою дією? (віднімання)
- В третій дії? ( фото з жонгером та дресирувальником разом) Якою дією? ( додавання)
- В четвертій дії? ( фото з клоунами) Якою дією? ( віднімання)
1) 200-180 = 20 ( ф.) – з жонглером
2) 200-140 = 60 (ф.) – з дресирувальником
3) 20+60 = 80 (ф.) – разом
4) 200-80 = 120 ( ф.)
Відповідь: 20, 60, 120 – фото.
- Давайте перевіримо.
- Добре, переходимо до 2 задачі. Прочитайте задачу про себе.
- Скільки роздали дітям мандаринок? (60)
- По скільки кожному ? ( порівну)
- По скільки кожен отримав цукерок? ( на 2 цукерки більше ніж мандаринок)
- Скільки всього було дітей? ( 30)
- Ми зможемо дізнатись по скільки кожній дитині почистили мандаринів? Якою дією? ( ділення) Що ми будемо ділити? ( 60:30)
- Потім ми зможемо дізнатись скільки кожна дитина отримала цукерок, якщо їх більше на 2 цукерки ніж мандаринів? Якою дією? ( додавання) Що ми будемо додавати? ( 2+2)
- Ми знатимемо скільки кожен отримав цукерок, ми зможемо дізнатись скільки всього цукерок роздали дітям? Якою дією? ( множення)
1) 60:30 = 2 (м.) – почистили кожній дитині
2) 2+2 = 4 ( ц.) – отримала кожна дитина.
3) 30*4 = 120 ( ц.)
Відповідь: 120 цукерок всього.
- Запишіть в зошиті Задача 6 сторінка 35. Прочитайте задачу про себе.
- Діти, давайте пригадаємо формулу як знайти периметр квадрату.
Ркв. = а*4
- Як знайти периметр прямокутника?
Р пр. = ( а+в)*2
- Отже на якому майданчику тренують курочку? ( майданчику квадратної форми зі стороною 4 м.)
- На якому майданчику тренують півника? ( майданчику прямокутної форми, довжиною 5 м і шириною 3 м.)
- Що нас питається в задачі? ( кого тренують на майданчику з більшим периметром?
1) Р кв. = 4*4
Р кв. = 16 ( м.)
2) Р пр. = ( 5+3)*2
Р пр. = 16 ( м.)
Відповідь: їх тренують на однакових майданчиках
VI. Підсумок уроку
- Що нового про Одесу ви дізнались?
- Діти, по скільки годин триває тренування в цирку?
VIIІ. Домашнє завдання
Завдання 7,8 сторінка 35
Завдання 7
1) 90:30 = 3 ( к.) – прокатав 1 дитину
2) 27:3 = 9 ( д.)
Відповідь: 9 дітей
Завдання 8
а:30 = 30
а = 30*30
а = 900
Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:
Вчитель______________________Вершиніна Л.П.