Дата: 29.01.2019
Предмет: Математика
Тема: Додавання виду 70+60, 260+50 частинами
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання круглих чисел виду 260 + 50; 70+60 частинами; формувати вміння виконувати дії над задачами; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: схеми до задач, ілюстрації «дельфіни»
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація набутих знань
1) перевірка домашнього завдання
- Відкрийте зошити з домашнім завданням. Прочитайте задачу №9 на сторінці 19.
1) 68+24 = 92 ( сх.) – пройшли туристи
2) 192-92 = 100 ( сх.)
Відповідь: 100 сходинок залишилось пройти
- Далі вам потрібно було розв’язати кругові приклади
290-50 = 240 680+20 = 700 320-100 =220
240+130 = 370 700-70 = 630 220+80 = 300
370+310 = 680 630-310= 320 300-10 = 290
2) Усні обчислення
- Діти, подивіться на дошку, на ній намальовані гаманці. В кожному є копійки. Подивіться скільки у кожному гаманцю не вистачає копійок, щоб вийшла гривня. 1 грн – це скільки копійок? ( 100)
100-70 = 30 ( коп.)
100-60 = 40 (коп.)
100-20 = 80 (коп.)
100-30 = 70 (коп.)
- Подивіться будь ласка на завдання 2 сторінка 20. Щоб дітстатися до тіні, чайкам потрібно пройти 2 м. Якщо перша чайка пройшла – 40 см, друга чайка – 10, а третя – 80 см.
2м = 200см
1) 200 – 40 см = 160 ( см)
2) 200-10 = 190 ( см)
3) 200 – 80 = 120 (см)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми навчимось додавати числа виду 70+60, 260+50 частинами., а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі. І знову відкриємо одне з цікавих міст Одеси.
- діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.
- Пропишіть рядок цифри 8
IV. Робота над темою уроку
1. Робота за підручником
- Діти, знайдіть завдання 3 сторінка 20. Хто це: « Я першим зустрічаю і останнім проводжаю всі кораблі, що приходять в Одесу. Хто я». Даю підказки ( Маяк)
- Ось діти відомий маяк в Одесі. ( ілюстрація)
- Подивіться будь ласка на дошку. Як додавати способом розкладання на зручні доданки.
Щоб додати 70+60. Ми другий доданок розкладемо на зручні доданки 30 і 30. До першого доданку ми додаємо 30 , що в результаті виходиться сотня. І потім сотню додаємо до 30.
Щоб додати 260+50 ми перший доданок розкладаємо на розрядні доданки, а другий на зручні доданки. Додаємо до 60 , 40 і додаємо до 200. І потім до результату додаємо 10.
- Знайдіть вправу 5 сторінка 21. Потренуймось обчислювати усно.
80+30 = 80+(20+10) = 110 470+70 = 470+ (30+40) = 540
350+90 = 350+(50+40) = 440 660+80 = 660+(20+60) = 760
V. Первинне закріплення.
- Діти запишіть задача 6 сторінка 21. Прочитатйте задачу про себе. Один учень читає вголос.
- Скільки лежаків було на пляжі? ( 72)
- По скільки рядів, порівну в кожному? ( 8)
- А в скільки в інших рядах лежаків? (45)
- Що в нас питається? ( скільки в таких рядах розкладено 45 лежаків)
- Ми зможемо дізнатися по скільки в кожному з 8 рядів лежаків? Якою дією? ( ділення)
- Якщо ми дізнаємось скільки лежаків в одному ряді, ми зможемо дізнатися рядів вмішують 45 лежаків? Якою дією? ( ділення)
Один учень працю біля дошки
1) 72:8 = 9 ( леж.) – у кожному з 8 рядів
2) 45:9 = 5 ( ряд)
Відповідь: 5 рядів вміщують 45 лежаків
- запишіть в зошиті Задача 7 сторінка 22. Прочитайте задачу про себе.
- Скільки на пляжі «Дельфін» встановили парасоль? (40)
- По скільки у кожному ряді? ( по 8)
- Скільки встановили парасоль на пляжі «Медуза»? ( 54)
- Що в нас питається? ( скільки парасоль у кожному ряду на пляжі «Медуза», якщо тут на 1 ряд з парасолями більше, ніж на пляжі «Дельфін»)
1) 40: 8 = 5 ( ряд.) – на пляжі « Дельфін»
2) 5+1 = 6 ( ряд.) – на пляжі «Медуза»
3) 54: 6 = 9 ( пар.)
Відповідь: 9 парасоль в одному ряді на пляжі « Медуза»
- Діти, запишіть в зошиті Задача 8 сторінка 22. А зараз подивіться відео « Цікавинки про Чорне море»
Запишіть посередині варіант. Два учні працюють за дошками.
І варіант ІІ варіант
Вираз: (50+а):10 = Вираз: 430 – (b+40) =
якщо а = 90 якщо b = 190
( 50+90):10 = 14(м.) 430-(190+40) = 200(м)
Відповідь: 14 м висота хвилі Відповідь: 200 м довжина хвилі
VI. Підсумок уроку
- Про що нового про Одесу ми дізнались?
- Що ви запам’ятали цікаве про Чорне море?
VII. Домашнє завдання.
Задача 10-12 сторінка 23
Задача 10
1) 90+70+40 = 200 грн – перший козачок
2) 70+40+50 = 160 грн – другий козачок
3) 150+60+30 = 240 грн – третій козачок
Завдання 11.
750+2*20 =750+40 = 790
750+3*20 = 750+60 = 810
750+4*20 = 750+80 = 830
Завдання 12
Прочитайте задачу
1) 81:9 = 9 ( муш.) –на один сувенір
2) 36:9 = 4 ( сув.)
Відповідь: 4 сувеніри зробили з 36 мушель
Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:
Вчитель___________________________Вершиніна Л.П.