Урок " Додавання виду 70+60, 260+50 частинами"

Про матеріал
Урок супроводжується логічними завданнями. Діти більше пізнають про Чорне море за допомогою різноманітних прикладів та задач Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання круглих чисел виду 260 + 50; 70+60 частинами; формувати вміння виконувати дії над задачами; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики. Урок складений за підручником " Математика 3 клас (ІІ частина) Гісь О. М., Філяк І. В.
Перегляд файлу

Дата: 29.01.2019

Предмет: Математика

Тема: Додавання виду 70+60, 260+50 частинами

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання круглих чисел виду 260 + 50; 70+60 частинами; формувати вміння виконувати дії над задачами; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: схеми до задач, ілюстрації «дельфіни»

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація набутих знань

1) перевірка домашнього завдання

- Відкрийте зошити з домашнім завданням. Прочитайте задачу №9 на сторінці 19.

1) 68+24 = 92 ( сх.) – пройшли туристи

2) 192-92 = 100 ( сх.)

Відповідь: 100 сходинок залишилось пройти

- Далі вам потрібно було розв’язати кругові приклади

290-50 = 240                  680+20 = 700                 320-100 =220                 

240+130 = 370               700-70 = 630                  220+80 = 300

370+310 = 680                630-310= 320                 300-10 = 290

2) Усні обчислення

- Діти, подивіться на дошку, на ній намальовані гаманці. В кожному є копійки. Подивіться скільки у кожному гаманцю не вистачає копійок, щоб вийшла гривня. 1 грн – це скільки копійок? ( 100)

100-70 = 30 ( коп.)

100-60 = 40 (коп.)

100-20 = 80 (коп.)

100-30 = 70 (коп.)

- Подивіться будь ласка на завдання 2 сторінка 20. Щоб дітстатися до тіні, чайкам потрібно пройти 2 м. Якщо перша чайка пройшла – 40 см, друга чайка – 10, а третя – 80 см.

2м = 200см

1) 200 – 40 см = 160 ( см)

2) 200-10 = 190 ( см)

3) 200 – 80 = 120 (см)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось додавати числа виду 70+60, 260+50 частинами., а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі. І знову відкриємо одне з цікавих міст Одеси.

- діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть рядок цифри 8

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за підручником

- Діти, знайдіть завдання 3 сторінка 20. Хто це: « Я першим зустрічаю і останнім проводжаю всі кораблі, що приходять в Одесу. Хто я». Даю підказки ( Маяк)

- Ось діти відомий маяк в Одесі. ( ілюстрація)

- Подивіться будь ласка на дошку. Як додавати способом розкладання на зручні доданки.

Щоб додати 70+60. Ми другий доданок розкладемо на зручні доданки 30 і 30. До першого доданку ми додаємо 30 , що в результаті виходиться сотня. І потім сотню додаємо до 30.

Щоб додати 260+50 ми перший доданок розкладаємо на розрядні доданки, а другий на зручні доданки. Додаємо до 60 , 40 і додаємо до 200. І потім до результату додаємо 10.

- Знайдіть вправу 5 сторінка 21.  Потренуймось обчислювати усно.

80+30 = 80+(20+10) = 110                          470+70 = 470+ (30+40) = 540

350+90 = 350+(50+40) = 440                      660+80 = 660+(20+60) = 760

V. Первинне закріплення.

- Діти запишіть задача 6 сторінка 21. Прочитатйте задачу про себе. Один учень читає вголос.

- Скільки лежаків було на пляжі? ( 72)

- По скільки рядів, порівну в кожному? ( 8)

- А в скільки в інших рядах лежаків? (45)

- Що в нас питається? ( скільки в таких рядах розкладено 45 лежаків)

- Ми зможемо дізнатися по скільки в кожному з 8 рядів лежаків? Якою дією? ( ділення)

- Якщо ми дізнаємось скільки лежаків в одному ряді, ми зможемо дізнатися рядів вмішують 45 лежаків? Якою дією? ( ділення)

Один учень працю біля дошки

1) 72:8 = 9 ( леж.) – у кожному з 8 рядів

2) 45:9 = 5 ( ряд)

Відповідь: 5 рядів вміщують 45 лежаків

- запишіть в зошиті Задача 7 сторінка 22. Прочитайте задачу про себе.

- Скільки на пляжі «Дельфін» встановили парасоль? (40)

- По скільки у кожному ряді? ( по 8)

- Скільки встановили парасоль на пляжі «Медуза»? ( 54)

- Що в нас питається? ( скільки парасоль у кожному ряду на пляжі «Медуза», якщо тут на 1 ряд з парасолями більше, ніж на пляжі «Дельфін»)

1) 40: 8 = 5 ( ряд.) – на пляжі « Дельфін»

2) 5+1 = 6 ( ряд.) – на пляжі «Медуза»

3) 54: 6 = 9 ( пар.)

Відповідь: 9 парасоль в одному ряді на пляжі « Медуза»

- Діти, запишіть в зошиті Задача 8 сторінка 22. А зараз подивіться відео « Цікавинки про Чорне море»

 

Запишіть посередині варіант. Два учні працюють за дошками.

І варіант                                         ІІ варіант

Вираз: (50+а):10 =                        Вираз: 430 – (b+40) =

якщо а = 90                                    якщо b = 190

( 50+90):10 = 14(м.)                      430-(190+40) = 200(м)

Відповідь: 14 м висота хвилі       Відповідь: 200 м довжина хвилі

VI. Підсумок уроку

- Про що нового про Одесу ми дізнались?

- Що ви запам’ятали цікаве про Чорне море?

VII. Домашнє завдання.

Задача 10-12 сторінка 23

Задача 10

1) 90+70+40 = 200 грн – перший козачок

2) 70+40+50 = 160 грн – другий козачок

3) 150+60+30 = 240 грн – третій козачок

Завдання 11.

750+2*20 =750+40 = 790

750+3*20 = 750+60 = 810

750+4*20 = 750+80 = 830

Завдання 12

Прочитайте задачу

1) 81:9 = 9 ( муш.) –на один сувенір

2) 36:9 = 4 ( сув.)

Відповідь: 4 сувеніри зробили з 36 мушель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель___________________________Вершиніна Л.П.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
2704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку