Урок " Віднімання виду 120-50 частинами"

Про матеріал
Діти ознайомлюються з визначними пам'ятками Одеси. Урок складений за підручником "Математика 3 клас (ІІ частина" Гісь О. М., Філяк І. В. Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Дата: 30.01.2019

Предмет: Математика

Тема: Віднімання виду 120-50 частинами.

Мета: формувати в учнів навички обчислення порозрядне віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрація « Одеський театр опери та балету», « Ювілейна монета», схеми до задач

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація набутих знань

1) Перевірка домашнього завдання

Задача 10-12 сторінка 23

Задача 10

1) 90+70+40 = 200 грн – перший козачок

2) 70+40+50 = 160 грн – другий козачок

3) 150+60+30 = 240 грн – третій козачок

Завдання 11.

750+2*20 =750+40 = 790

750+3*20 = 750+60 = 810

750+4*20 = 750+80 = 830

Завдання 12

Прочитайте задачу

1) 81:9 = 9 ( муш.) –на один сувенір

2) 36:9 = 4 ( сув.)

Відповідь: 4 сувеніри зробили з 36 мушель

2) Усні обчислення

-  Діти, подивіться на дошку, хто це? (Сова)

- Сова вважається символом мудрості. То мудра Сова нам принесла нам цікаве завдання. А саме розв’язати кругові приклади.

- Діти, що таке кругові приклади? Як ми їх розв’язуємо.

- Кругові приклади – це такі приклади, в яких відповідь першого є початком наступного.

800+(2*60+40) = 960

(960-900)*10:100 = 6

6*70+80-10*2 = 480

480:6+8*90 = 720

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось віднімати числа виду 120-50 частинами., а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі. І знову відкриємо одне з цікавих міст Одеси.

- Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число, класна робота.

- Пропишіть рядок цифри 8

IV. Робота над темою уроку

- Відкрийте підручники на сторінці 24 завдання 2. Давайте розберемо як віднімати способом розкладання на зручні доданки.

- Щоб додати 120+50, потрібно 120 розкласти на зручні доданки 100 і 20, так само і 50 на 20 і 30. Ми бачимо що 20 – це зручний доданок. Тож ми від 120 віднімаємо 20,і від результату віднімаємо 30. Скільки виходить 70.

- Добре, а тепер потренуймось віднімати усно. ( на дошці)

140-90 = 140-(40+50) = 50                        410-50 = 410-(10+40) = 360

330-40 = 330-(30+10) = 290                      720=80 = 720-(20+60) = 640

1) Робота за підручником

-Знайдіть завдання 4 на сторінці 24. Потрібно доповнити ряди чисел.

1) 120, 160, 200, 240, 280, 320, 360, 400, 440, 480, 520

2) 570, 540, 510, 480, 450, 420, 390, 360, 330, 300, 270

3) 910, 930, 830, 850, 750, 770, 690, 510, 530, 550.

- Запишіть Завдання 5 сторінка 25. Прочитайте завдання про себе. Подивіться на зразок: 60+50 = 110.

1.170+20 = 190

2.150-60 = 90

3.130-50 = 80

V. Вивчення нового матеріалу.

- Діти, пам’ятаєте на уроці Я у світі ми з вами вивчали громадські місця, нагадайте, які ви знаєте? Добре, а зараз подивіться на малюнок. Як ви думаєте що це? ( Одеський театр опери та балету)

- А зараз давайте проглянемо коротке відео про цей театр.

- Відкрийте підручники на сторінці 25 задача 6.

1) Назвіть 5 попередніх і 5 наступних круглих дат

Попередні: 120, 110, 100, 90, 80.

Наступні: 140, 150, 160, 170, 180.

2) Через скільки років театру виповниться 180 років?

180-150 = 30

3) Скільки років тому театр святкував 90 років?

130-90 = 40.

VІ. Первинне закріплення

- Знайдіть завдання 7 сторінка 26. Розгляньте ювілейну монету, яку випустили на 120 років Одеському театру опери та балету. І вона оцінюється дуже високо, вона дуже дорога. Бо це можна так сказати реліквія.

- Розгляньте будь ласка схему та складіть задачу.

Ювілейна монета спочатку коштувала 350 грн, пізніше вона стала коштувати на 70 грн більше, ніж на початку, що на 130 грн менше ніж тепер.

- Отже, спочатку вона коштувала скільки? ( 350 грн)

- Відносно початку скільки вона стала коштувати пізніше? ( на 70 грн більше)

- Відносно теперішнього часу , скільки коштувала пізніше? ( на 130 грн менше)

- Ми зможемо дізнатись скільки коштувала монета пізніше? Якою дією? ( додавання)

- Що ми будемо додавати? 130+70

- Ми зможемо дізнатись скільки коштує тепер монета, якщо відносно пізніше вона коштувала на 130 грн менше? Якою дією? ( додавання)

- Що будемо додавати?

- Отже, що ми дізнаємось в першій дії? ( скільки коштувала монета пізніше) Якою дією? ( додавання)

- Що ми дізнаємось в другій монеті? ( скільки коштує монета тепер) Якою дією? ( додавання)

Один учень працює біля дошки. Інші  в зошитах

1) 350+70 = 420 ( грн) – коштувала монета пізніше

2) 420+130 = 550 ( грн)

Відповідь: 550 грн коштує монета тепер.

- Діти, скільки коштує ювілейна монета тепер?

- У скільки разів більше коштує монета насправді від напису на ній?

550:10 = 55.( р.)

Відповідь: у 55 разів.

- Запишіть в зошит Задача 8 сторінка 26. Прочитайте задачу про себе, один учень читає вголос.

- Діти, скільки передач записали для 7 радіопередач? ( 56 жартів)

- По скільки на кожну радіопередачу ( порівну)

- Для скількох радіопередач потрібно записати у лютому? ( 5)

- Що в нас питається в задачі?

-діти, ми зможемо дізнатись по скільки жартів записали на кожну із семи передач? Якою дією? ( ділення)

-Що ми будемо ділити? 56:7 = 8

- У лютому потрібно записати на 2 жарти менше? Якою дією ми зможемо це дізнатися? ( віднімання)

- Потім, ми зможемо дізнатись скільки потрібно записати жартів для 5 радіопередач? Якою дією? ( множення)

- Отже, в першій дії що ми взнаємо? ( кількість жартів на одну передачу) Якою дією? (ділення)

- Що ми взнаємо в другій дії? ( скільки потрібно записати жартів на лютий на 1 радіопередачу) ( віднімання)

- Що ми взнаємо в третій дії? (скільки жартів записати потрібно записати в лютому) (множення)

1) 56:7 = 8 ( жар.) – на одну радіопередачу в січні

2) 8-2 = 6 (жар.) – потрібно записати в лютому

3) 6*5 = 30 ( жар.)

Відповідь: 30 жартів записати на 5 радіопередач в лютому

- Добре, запишіть завдання 9 сторінка 26. Прочитайте завдання.

Знайдіть і розв’яжіть лише рівняння з невідомим зменшуваним.

- Подивіться у першому рівнянні що в нас неввідомий? ( доданок). Підходить під завдання?

- Подивіться у другому рівнянні, що в нас невідоме? ( ділене). Підходить під завдання?

- Подивіться у третьому рівнянні, що в нас невідоме? ( зменшуване) Підходить?

z-80 = 90

z = 90+80

z = 170

VIІ. Підсумок уроку

- Що нового про Одесу ви дізнались?

- Діти, скільки коштує відома ювілейна монета?

- Скажіть Одеса місто кого?

VIIІ. Домашнє завдання

Задача 11, Завдання 12 та 13. Сторінка 27

1) 30*9 = 270 ( грн) – за 9 квитків

2) 390-270 = 120 ( грн) – за решту квитків

3) 120:40 = 3 ( кв.)

Відповідь: 3 квитки по 40 грн

Завдання 12.

(820 – 50):10 = 77

(820-500):10 = 32

(820-310):10 = 51

Завдання 13

420-z= 80

z = 420-80

z = 340

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель_______________________Вершиніна Л. П.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Белiменко Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
3124
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку