Конспект уроку вчителя інформатики Кузнецової С. А.
Інформатика. 5 клас. Урок №17
Тема уроку : Додавання зображень із файлу та їх форматування.
Мета уроку:
закріпити поняття про типи графічних зображень, особливості роботи з графічними об’єктами;
розвивати вміння вставляти зображення в документ, застосовувати знання в подібній і новій ситуації;
виховувати самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу; бажання піклуватися про своє здоров'я
Обладнання : комп’ютери, мультимедійний проектор, зошит, аркуші паперу А4, картки з завданнями, картки з малюнками, клей, магніти, гілочки та зелені листочки, жетони для оцінювання
Тип уроку: комбінований.
Девіз уроку (вислів, написаний на дошці)
Те, що я чую, я забуваю;
Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю;
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти;
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю навичок;
Коли я передаю знання іншим - стаю майстром.
На протязі уроку вчитель декілька разів привертає увагу учнів до девізу уроку і з дітьми вирішує, який рядок відповідає етапу уроку, на якому вони знаходяться.
Основні етапи :
Етап |
Час |
Форми навчання |
Методи та прийоми навчання |
Зміст |
||||
Самовизначення до діяльності учнів |
1 хв. |
фронтальна |
словесний |
Вправа Дихальна гімнастика. Привітання з учнями. Перевірка підготовки учнів до заняття.
|
||||
Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу
Актуалізація опорних знань
Постановка навчальної задачі. |
7 хв. |
колективна
|
словесно- наочний
|
Учні нашої школи сталі лауреатами обласного Медіафестивалю для учнів «Видатні люди нашого краю», 2015 (демонстрація соціальних плакатів за допомогою відеопроектора).
(Малюнки, які супроводжують текст, пояснюють його зміст, та характер героїв, події, які відбуваються, називають ілюстраціями).
Підручники також неможливо уявити без малюнків, схем тощо. Вони допомагають краще зрозуміти навчальний матеріал.
|
||||
Етап засвоєння і застосування нових знань і способів дій. «Відкриття нового знання» |
7 хв. |
колективна
|
словесно- наочний
|
Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. (Розповідь вчителя з демонстрацією роботи з графічними об’єктами за допомогою відеопроектора) Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічки Вставлення 1. Зображення. Вставлення → Зображення → Виберіть у вікні потрібне зображення, вказавши його місце розташування на дисках комп'ютера. 2. Графіка. Вставлення → Графіка (кліпи з колекції Microsoft Office) . 3. Автофігури (рисунки на основі прямих і кривих ліній, прямокутників і еліпсів…). Вставлення → Фігури , вибирати необхідний об’єкт. 4. Діаграми. Вставлення → Діаграма. (Використовується як ілюстрації до статистичних даних). 5. Організаційні діаграми SmartArt. Вставлення → SmartArt 6. Художній текст — об’єкт WordArt. Вставлення → WordArt. (За допомогою цього Інструмента можна створювати красивий текст) 7. Художні рамки. Прикрасити документ можна за допомогою команд Стрічки Розмітка сторінки.
Робота з графічними об’єктами. Будь ласка, доповніть речення:
Якщо викликати контекстне меню (за допомогою _----------- (правої )кнопки миші), можна вибрати пункт Формат малюнка і у вікні, що з'явиться, можна встановити найрізноманітніші параметри — обрамлення, розмір, спосіб обтікання текстом — визначає взаємне розміщення зображення і тексту на сторінці |
||||
Хвилинка релаксації |
1 хв. |
колективна |
|
В в. Закрийте очі. Уявить: Ви їсте шоколад, отримуєте задоволення, мозок отримує енергію для подальшої роботи . Відкрийте очі і продовжуємо працювати. |
||||
Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу. |
3 хв.
1 хв.
1 хв. |
робота в парах
колективна
робота в парах
|
«Творча лабораторія»
наочний
словесно- наочний
|
Завдання 1 (Планування практичної роботи) ( на парті лежать аркуші паперу А4, картки з малюнками, клей)
Вправа («Навчання в русі») «Ярмарок ідей» (учні обмінюються досвідом – встають з за парт, підходять один до одного і переглядають роботи однокласників)
Завдання 2. Відновіть пошкоджений алгоритм ( на парті лежать 3 полоси аркушу з пунктами алгоритму (Додаток 2)).
|
||||
Фізкультхвилинка. |
1 хв. |
колективна
|
|
Інструктаж з безпеки життєдіяльності в вигляді Вв (для психологічного розвантаження) «Познайом мишеня з правилами БЖД» ( учні встають в коло, передають мишеня один одному після того, як «навчили» мишеня будь якому правилу з БЖД) |
||||
Застосування нових знань. Формування практичних навичок. (Робота за комп’ютером ) |
15 хв
1 хв.
1 хв. |
індивідуальна
індивідуальна
колективна
|
самостійна робота
наочний
наочний
|
Практичне завдання (Кожен учень отримає картку з завданням (Додаток 3)) Три учня, яки виконають роботу раніше, отримають по 3 жетона, наступні три учня отримають по 2 жетона, всі інші – по 1 жетону. «Створення роздаткового матеріалу для вчителів» (за макетом попереднього планування).
Учні, яки виконали роботу раніше, допомагають однокласникам.
Вправа Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (після 6 хв роботи за ПК) «Уважно подивіться на іграшку» (учні уважно розглядають мишеня здалека, а потім вчитель ховає іграшку і задає 3 питання по зовнішньому вигляду іграшки).
Вправа («Навчання в русі») «Ярмарок ідей» (після 12 хв. роботи за ПК) (учні обмінюються досвідом – встають з за комп’ютерів, підходять один до одного і переглядають роботи однокласників) |
||||
Перевірка розуміння навчального матеріалу. Рефлексія |
3 хв. |
колективна |
словесний |
Вправа «Мікрофон» (Додаток 5) Учні по черзі «беруть мікрофон» і пояснюють, 1. Як вставити графічне зображення в документ? 2. Які ви знаєте види графічних зображень? 3. Як скопіювати зображення? 4. Як встановити такі властивості графічних зображень: — налаштування розмірів зображення; — зміна стилів обтікання зображення текстом |
||||
Підбиття підсумків |
2 хв. |
індивідуальна
|
словесно-наглядний
|
Підбиття підсумків самими учнями ( на гілочку (Додаток 6) треба наклеїти зелений листочок, якщо відповідь перша)
Гілочки прикріпити до стовбура дерева, який намальований на дошці. (див. фотозвіт)
Повідомлення вчителя Так як виконання всіх робіт заохочувалось жетонами, то пора підвести підсумки.
Учні визначають майстрів, яки допомагали однокласникам. |
||||
Інформація про домашнє завдання |
1 хв. |
|
Дуже корисне домашнє завдання |
Погляньте сюди – це вітальна листівка, яку створила дівчинка вашого віку для своєї сестрички на День народження. Створіть дома вітальну листівку в текстовому процесорі Microsoft Word. |
||||