Урок №45 в 9-му класі.
Контрольна робота №4 за темою: «Реалізм»
Мета: предметні (розуміння значення ролі О. де Бальзака й М. В. Гоголя у розвитку та втіленні реалізму й романтизму; уміння характеризувати вивчені твори письменників як вершинні здобутки світової літератури; розширювати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу художніх творів; наполегливість; прагнення самовдосконалення); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне й аналітичне мислення; уміння систематизувати й узагальнювати; навички аналізу художніх творів; комунікативні: навички спілкування в колективі; уміння толерантно висловлювати свою думку й оцінні твердження; толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: вміння виокремлювати головне та художні деталі; загальнокультурні: естетичний смак; вишукані читацькі вподобання; світогляд).
Міжпредметні зв'язки: історія, географія, образотворче мистецтво, мистецтво, музика.
Тип уроку: перевірки та оцінювання досягнень компетентності.
Форма уроку: урок-дослідження, групове створення літературних колажів.
Обладнання: портрети письменників, підручник, ілюстрації до твору, роздатковий матеріал.
Під купою грошей може бути
похоронена людська душа.
Н.Готорн
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. У XIX ст. реалізм як літературний напрям дедалі більше завойовує позиції в європейській літературі, але ще сильними залишаються романтичні мотиви. Перед нами — галерея вічних образів: скнари та філософа Ґобсека, «маленької людини» Акакія Акакійовича, «значної людини», шахраюватого Хлестакова, чиновників, державних службовців різного рангу. Чому вони вічні — поміркуємо під час контрольної роботи.
IІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи в групах.
2. Презентація реалізму як художнього напрямку в різних видах мистецтв. Вправа «Кластер».
3. Повідомлення учнів про зв'язок авторів з Україною (Оноре де Бальзак, Микола Гоголь).
4. Інтерпретація вчинків персонажів (Гобсек, Хлестаков, Башмачкін). Вправи «Діаграма Венна», «Асоціативний кущ», «Закінчи речення».
5. Складання сенканів.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
«Міні-диспут» . Завершуючи наш урок, ми повинні відповісти на найголовніше питання: «Чи можна залишатися людиною, маючи гроші?» (Відповіді учнів). «Інтерактивна вправа мікрофон».
Герой твору вразив мене тим, що …
Презентація учнями створених колажів.
Оцінювання роботи учнів на уроці.
1