Урок : Дослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!».Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень».

Про матеріал
Цікавий урок з використанням інтерактивних технологій, розроблений до підручника Кравцової Н.М.
Перегляд файлу

                                     Урок  читання

                                                  2 клас

ТЕМАослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!».Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень».

МЕТА: Ознайомити учнів з віршем Віри Ворскло «Христос воскрес!»; вчити складати розповідь за заданою темою, удосконалювати навич-ки свідомого, виразного читання поетичних творів, досліджувати медіа та визначати в ньому головне; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати повагу до українських традицій.
 

Ключові компетентності:

уміння вчитися: учень співпрацює в парах, групі; орієнтується в темі уроку; виділяє основні ознаки; робить висновки; перевіряє результати праці;

інформаційно-комунікативна: готує та робить повідомлення з теми; осмислює та опрацьовує надану інформацію;

загальнокультурна: поважає думку кожного члена групи; вміє вислухати інших; зв’язко і в логічній послідовності висловлює власну думку, дотримуючись норм культури мовлення;

здоров’язбережувальна:  дбайливо ставиться до свого здоров’я та оточуючих;

громадянська: співпрацює в групі, парах.

Обладнання :Презентація, ілюстрації, лепбук.

 

                                        Перебіг уроку

І. Вступна частина. Емоційне налаштування.

           Вправа «До успіху»

 Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

          Вправа «Чарівні окуляри»

Сонячні промені щедро наповнюють наш клас. «Одягніть» чарівні окуляри, через них видно тільки добро. Передаючи окуляри по колу праворуч скажіть компліменти своїм однокдасникам.

        Вправа «Я – сонечко»

Уявіть, що ви – малесенькі сонечка. Такі жовті, теплі, лагідні. Простягніть рученята одне одному.

А тепер привітаймося із сонячними промінцями.

Який у вас настрій? Що ви очікуєте від уроку?

Як потрібно працювати на уроці, щоб отримати гарний результат?

Оберіть настрій.

      Вправа «Смайлик»

- Діти, покажіть за допомогою смайлика настрій з яким ви прийшли на урок.

  10071d1e8ed5a3968b2c7f0c4c6a382b1568622622_3

- Бачу, ви всі прийшли із чудовим настроєм, а якщо хтось і є засмученим, то ми постараємося закінчити наш урок із задоволенням.

       Вправа «Корзина побажань»

Дістаньте  по черзі із кошика картки на яких написані імена дітей.Чиє ім′я назвали, той і каже свої побажання на сьогоднішній урок

      Вправа «Дерево»

Поділіться своїми планами на сьогоднішній урок.

 Я думаю…    Я вважаю…    Я спробую… Я планую…   Я хочу…

Мені б було цікаво…

2. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Кульбабка»

Дмухайте на кульбабку

  1. Вправа «Цокіт копит конячки»

 Відтворюйте дзвінкий цокіт копит конячки.

  1. Гра «Зайве слово»

Послухайте «ланцюжок» слів, визначте яке з них зайве, чому?

 Сміється, регоче, усміхається, пише.

 Письменник, пише, ручка, писанка.

 Різнокольоровий, багатобарвний, пістрявий, весняний.

  1. Вправа для швидкочитання

Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви.

Яє…ко                      дор…ге              ох…роняє

В..сна                       гар…а                 вір…ли

Ві…ок                        кр…щий            ми…итися

               Прочитайте якнайбільше слів на одному диханні.

  1. Мовленнєва розминка

Прочитайте прислів′я разом зі смайликом.

.  5.Вправа «Задом наперед»         

- Прочитайте з дошки розвернуті задом наперед слова і словосполучення , і запам’ятайте їх. ( час – 30с)

ьнедкилеВ, ахсаП, яліден анбреВ,  серксоВ  сотсирХ, акнасиП.

 (Великдень, Пасха, Вербна неділя, Христос Воскрес,Писанка)

  1. Повідомлення теми уроку

                   Вправа «Конструктор» 

Із розсипаних букв складіть слово.     л  В к е и н ь д е )

Одним з найбільших християнських свят є Великдень. Як ще називають це свято? Коли святкується це свято?

Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож у якій дізнаємося багато цікавого про Великдень.

                   Вправа «Сенкан»

 Великдень

…, 

…,    …,   … .

…,    ….,     ….,    …. .

Свято

    4.  Основна частина.

        1.  Перша сторінка : «З історії свята»

Перша сторінка нашого журналу має назву «З історії свята»

 Святкувати Пасху в Україні почали наприкінці першого тисячоліття з приходом християнства. За біблійним сюжетом, Iсус Христос воскрес рано-вранці, i це Воскресіння супроводжувалось великим землетрусом: то ангел небесний відвалив камінь від дверей Гробу Господнього. На світанку жінки-мироносиці Марiя Магдалина, Марiя, мати Якова та Саломія прийшли до гробу з ароматами, щоб обмастити тіло Iсуса, але побачили відвалений камінь i порожній гроб, i тоді схвильованим жінкам з'явився ангел i сповістив про Воскресіння Господнє.

З першим променем сонця священик в церкві сповіщає: «Христос воскрес!», а прихожани хором відповідають: «Воістину воскрес!».

    Під час урочистого обходу храму святять паски, крашанки та різний наїдок. Потім усі розходяться по домівках, щоб сповістити одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом.

        2. Дослідження медіа. Друга сторінка «Цікаві факти про Великдень».

  Друга сторінка нашого журналу  «Цікаві  факти про Великдень»

--Зіскануйте QR-код на с. 111 та перегляньте відео.

— Що нового ви дізналися з відео?

         3.Третя сторінка «Христос воскрес !»Робота над віршем Віри Ворскло «Христос воскрес!»
«Щоденні 5». Слухаю і розумію.
Учитель виразно читає вірш, цікавиться, який настрій учнів після слухання.

Що ви відчуваєте після слухання вірша? Покажіть за допомогою цеглинок лего.
«Щоденні 5». Читаю для себе.
Учні самостійно упівголоса перечитують вірш.
— Скільки строф у вірші? З якою інтонацією потрібно читати вірш?
Вправа «Дуель».
Учні ставлять одне одному запитання за змістом прочитаного вірша.
Гра «Так — ні».Цеглинки ЛЕГО. Зелена цеглинка – правильна відповідь, червона- неправильна.

1

2

3

4

5

6

+

+

  1. Великдень святкують взимку.
    2. Усе радіє Великодню.
    3. Діти сидять у домівках.
    4. Усе пробуджується.
    5. Люди сумують.
    6. Під час Великодніх свят усі промовляють: «Христос народився!».

●Вправа «Установи послідовність»

  Сяють квіти навкруги.

□ Сонце ллє  тепло з небес.

  Дзюрчать струмки.

  Радіє люд увесь.

  Пробудилася  земля, і садочки, і поля…

   Робота з ілюстрацією. Вправа «Входження у малюнок».
— Що зображено на малюнку? Який малюнок намалювали б ви?
— Де на малюнку ви? Розкажіть про свої відчуття.

  1. Четверта сторінка  «Писанка»

  Відгадайте загадку.

Барвисте яєчко по столу котилось,

з ковбаскою подружилось,

коло хрону покрутилось

та в церкві освятилось. (Писанка)

Переглянемо мультфільм «Писанка — чарівне яйце» за посиланням.  www.youtube.com/watch?v=LI4SZtt3Npo

Вправа «Магічний кубик»

   ● Яка частина мультфільма тобі сподобалася найбільше?

●● Про що це відео?

●●● Що нового ви дізналися ?

●●●● Які вчинки персонажів тобі запам′яталися ?

●●●●● Які запитання ти хочеш поставити персонажам ?

●●●●●● Над чим варто задуматися після перегляду мультфільма ?

 

Як ви вже знаєте, прикрашене яйце є одним з основних символів цього свята. Існує багато легенд про походження цього свята.

(Робота в групах – діти отримують картки з текстом, знайомляться з ним та розповідають однокласникам.)

 

Гуцульська легенда про виникнення писанки

Невдовзі після свого Воскресіння Христос переміг диявола й закував його дванадцятьма залізними ланцюгами в підземеллі під Голгофою, за дванадцятьма залізними дверми, котрі замкнено на дванадцять залізних замків. Але нечистий іще має силу, день і ніч він рветься на волю, розгриз уже одинадцять залізних замків і злизав одинадцять залізних дверей. Ще мить — і впаде остання, дванадцята перепона. Вирветься тоді диявол на білий світ, і настане світові кінець. Але саме в цю мить дзвонять у церкві дзвони, люди вітаються словами "Христос воскрес!" і обдаровують одне одного писанками. Тоді враз поновлюються  всі двері й замки. Отож сидіти там, за ними дияволу довіку — поки люди на землі писатимуть писанки й вітатимуть одне одного з Великоднем.

 

Легенда з Київщини про виникнення писанки

Коли Ісус Христос ходив зі св. Петром по землі, то вони проходили через одне село, а там юдеї були. Побачили вони Христа, та й почали камінням та грудками шпурляти в Нього. І як торкнеться камінь Ісусової одежі — зробиться з того каменя писанка, а як торкнеться грудка, то перетвориться на крашанку. Св. Петро позбирав усе те до кишені, а пізніше людям роздав. З того й пішов звичай готувати писанки та крашанки до Великодня.

 

Галицька легенда

Писанки вперше з'явилися як дяка доброму чоловікові. Коли Спаситель ніс хреста на гору Голгофу, то стрів чоловіка, що саме ніс яйця в кошику до Єрусалима на продаж. Чоловік бачив, як тяжко Ісусові нести хрест, поставив свій кошик у рові при дорозі, а сам кинувся помагати Спасителеві. Ішли вони й разом несли хреста аж на Голгофу. Коли ж Ісуса вже розіп'яли, пригадав той чоловік за свій кошик, та й повернувся на те місце, де його поставив. Приходить, дивиться, а в кошику всі яйця — пописані та й пофарбовані. Не поніс він їх більше продавати, а повернувся додому та й тримав як пам'ятку, бо мав те чудо за дяку від Христа за те, що допоміг нести хрест. Від того й пішло фарбування та писання яєць на Великдень.

 

       А чи знаєте ви, що означають орнаменти на писанках? Ось деякі з них:

Писанка - символ Всесвіту. Українська писанка має понад 100 символічних малюнків. Кривулька, наприклад, знаменує нитку, вічність сонячного руху. Безконечник – символ початку і кінця. Тригер, або триніг, символізує небо, землю і повітря, або ж повітря вогонь і воду.

Колесо — знак безперервного відродження життя.

Сонце — символ світла й життя.

Хрест — символ Всесвіту, 4 пір року, 4 сторін світу.

Спіраль – символ родючості, знак зародження нового життя.

Грабельки — символ дощу, води, що сходить із неба до землі і єднає землю з небом (або ж дівчину із хлопцем).

Дерево життя — символ природи.

Зоря — знак неба.

Дуб – символ сили.

Голуб – символ душі.

Гілка — охорона проти хвороб.

Сосна – символ здоров’я.

Виноград — символ роду.

Крапочки - символ родючості.

Риба — символ води, життя і здоров’я.

Півень — охоронець добра.

Олень — пов'язаний зі світлом, він є рятівником-переможцем.

Робота в групах «Розмалюю писанку»

Діти отримують паперові заготовки яєць та протягом 3-4 хвилин розмальовують свої писанки. Демонструють свої витвори однокласникам, пояснюють, що означають використані ними символи та кольори

  1. П′ята сторінка « Великодній тиждень»

У Великий понеділок –потрібно закінчити всі роботи по дому: відремонтувати, пофарбувати, прибрати.

У Великий вівторок - потрібно закінчити всю роботу, яка пов'язана з одягом – прання, прасування тощо.

У Велику середу - з дому виносять останнє сміття. Також починають готувати яйця до фарбування, запасаючись усім необхідним.

У Чистий четвер - прийнято купатися до сходу сонця. У церквах запалюють свічки, які потрібно зберегти і принести додому, так як така свічка буде захищати будинок від пожежі протягом всього року. Також в цей день починають пекти паску.

 

У Страсну п'ятницю - не можна нічого робити по дому, а також співати, танцювати і навіть просто слухати музику. На згадку про муки Христа забороняється їсти до того моменту, як увечері в церкві під час богослужінь винесуть Плащаницю.

У Велику суботу- готують все для святкового столу, а також продовжують фарбувати яйця.

Закінчується Страсний тиждень Великим Воскресінням – Великоднем. В цей день закінчується Великий піст.

  1. Шоста сторінка «Великодній кошик»

 Крісло автора.

Розкажіть, що у вашій родині кладуть до Великоднього кошика.

C:\Users\UserWin7-2018\Pictures\images.jpg

--Які ще великодні традиції вам відомі? Як святкують Великдень у вашій родині?Складіть коротку розповідь.

 

 

 

 

 

7. Сторінка «Вікторина»

Наступна сторінка нашого журналу має назву «Вікторина»

1.Де вона проходить-

Там травиця сходить

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.(Весна)

2. Я дерево – символ.Зі мною в руках

Великдень зустрічають у наших краях. (Верба)

3. Чим відрізняється писанка від звичайного яйця?

4. Як розписують писанки?

5. Які орнаменти наносять на писанку?

6. Чим відрізняються між собою: писанка, крашанка, дряпанка, крапанка?

7. Чи можна читати писанки?

8. Які узори ви знаєте на писанках? («Безконечник», «Берегиня», «Небесні олені», «Сосонка»  і інші).

9. Коли не можна писати писанку і чому? (Коли ти з кимось посварився чи був у гніві, адже писанка – символ добра і сонця).

10. Коли яйце перестає бути простим? (Коли на яйце нанесли орнамент).

11. Як довго можна зберігати писанку? (Якщо середину сирого яйця видути, писанку можна зберігати дуже довгий час).

11. Які природні фарби для писанкарства ви знаєте? (Коричнева - з лушпиння цибулі, жовта - з кори молодих яблуневих віток, чорна - з підсоленого відвару молодої вільхи...).

  5.Підведення підсумків.Рефлексія.

     Створення лепбука «Великдень»

Ось і закінчили ми роботу над усним журналом. Всі матеріли які ми опрацювали сьогодні ми розкладемо по кишеньках і створимо лепбук «Великдень»

Метод «Шість капелюхів

Білий. Про що сьогодні дізналися? Яка нова інформація була для вас?

Червоний. Які почуття у вас викликав наш сьогоднішній урок?

Чорний. Що не сподобалося?

Жовтий. Що сподобалося? Що зробили найкраще, найшвидше?

Зелений. Що ви б змінили? Чого не вистачило вам під час нашого уроку?

Синій. Які знання ви візьме надалі у своє життя з нашого уроку?

 

Вправа «Рука»

Продовжіть речення:

Мій настрій…

Мені було цікаво…

Мені було важко…

Мені не сподобалося…

Я хочу..

Вправа « Розмова по телефону»

Розкажіть своїм близьким про найцікавіше на уроці. Розпочинати словами : « Уявляєш, а ми сьогодні на уроці…»

6.Самооцінювання

Вправа «Квітка засвоєння»

Оберіть пелюстки, які демонструють вашу роботу на уроці.

Зелений – все зрозуміло.

Синій – майже все зрозуміло.

Жовтий – зрозуміло частково.

Оранжевий – дещо зрозуміло.

Червоний- нічого не зрозуміло.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ З КЛАС

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ppt_x

Номер слайду 5

Вправа «Смайлик»rrrrr

Номер слайду 6

Вправа «Корзина побажань»

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Гра «Зайве слово»

Номер слайду 11

Яє…ко дор…ге ох…ороняєві..ок кр..щий ми..итися в..сна гар..а вір..ли

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вправа «Задом наперед»ьнедкиле. В, ахса. П, яліден анбре. В, серксо. В сотсир. Х, акнаси. П

Номер слайду 14

Вправа«Конструктор»е л В к е и н ь д е

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Перша сторінка « З історії свята»

Номер слайду 17

Друга сторінка «ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ВЕЛИКДЕНЬ»

Номер слайду 18

Третя сторінка «ХРИСТОС ВОСКРЕС»rrrrr

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Четверта сторінка«Писанка»r

Номер слайду 21

Що означає візерунок на писанці.«Дерево життя» На писанках його зображують у вигляді вазону з уквітчаним деревцем, що символізує рід, родину (батькой, мути та діти).

Номер слайду 22

Що означає візерунок на писанці.«Зоря, Ружа» Вона вважається символом кохання (писанка з ружею в подарунок вважалась освідченням в почуттях).

Номер слайду 23

Що означає візерунок на писанці.«БЕЗКОНЕЧНИК» У більшості випадків безконечник на писанці — це лінія білого, жовтого чи оранжевого кольору, яка символізує життя.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

r

Номер слайду 26

П'ята сторінка«Великоднійтиждень»

Номер слайду 27

Шоста сторінка «Великодній кошик»

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Сьома сторінка « Вікторина»

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

style.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 36

zip
Додано
20 березня
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку