Працюючи над проблемним запитанням на уроці учні самостійно виводять формулу для обчислення площі паралелограма, спираючись на вже відомі факти, раніше вивчені формули.
Тема: Площа паралелограма
Мета: Навчальна. Вивести формулу для знаходження площі паралелограма, формувати навички розв’язування задач із використанням отриманої формули.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, пам’ять, кругозір учнів, вміння працювати в групі.
Виховна. Виховувати цікавість, допитливість.
Тип уроку: формування нових знань, умінь та навичок.
Вид уроку: дослідницька робота.
Обладнання: паперові моделі паралелограмів, ножиці, маркери.
Види роботи: групова робота, колективна робота.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Запитання до класу:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Проблематизація.
Як, використовуючи формулу площі прямокутника і властивості площі фігури, знайти площу паралелограма?
(Якщо дану фігуру розбито на частини, які є геометричними фігурами, то площа даної фігури дорівнює сумі площ одержаних фігур)
ІV. Об’єднання дітей у групи,
Для розв’язання даної проблеми учні об’єднуються у дві групи. Групам роздаються паперові моделі паралелограма зі сторонами а та b і висотою h, ножиці, маркери, папір.
Розглядаються два варіанти:
1 варіант 2 варіант
Вчитель наводить учнів на думку, що з паралелограма можна зробити прямокутник, розбивши його на частини.
Зробивши з паралелограма прямокутник, учні роблять висновок, що площа паралелограма зі стороною а і висотою h, дорівнює площі прямокутника зі сторонами а і h.
Позначивши в першому варіанті сторону основи а, а висоту – ha, а в другому варіанті – бічну сторону b, а висоту – hb, учні роблять висновок, що
Sпар-ма = а ha
Sпар-ма = b hb
V. Презентація роботи
Групи по черзі представляють свою роботу біля дошки, використовуючи моделі, з якими вони працювали.
Перша група представляє утворений прямокутник зі сторонами h та а, друга група – прямокутник зі сторонами h та b.
Робота першої групи: Робота другої групи:
VІ. Спільна робота класу над поставленою задачею
Вчитель: Якщо площу одного паралелограма можна виразити двома способами, використовуючи різні елементи даної фігури (S = а ha , S = b hb), то можна і прирівняти праві частини даних формул.
а ha = b hb
Яка пропорція випливає з даної рівності?
Висновок: Сторони паралелограма обернено пропорційні його відповідним висотам.
VІІ. Аналіз роботи проектних груп та оцінювання роботи учнів.
Запитання до класу
VІІІ. Домашнє завдання