Тема уроку:
Чотирикутники
Підсумковий урок геометрії у 8 класі з використанням інтерактивних технологій
Учителя математики
НВК №2 м. Немирова
Капітули Оксани Григорівни
Тема: Чотирикутники
Підсумковий урок із застосуванням інтерактивних технологій
Мета: підвести учнів до систематизації знань про чотирикутники; перевірити знання та вміння застосувати їх під час розв’язування задач та практичних завдань; розвивати творче мислення учнів, створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, шляхом організації взаємодії учнів між собою, моделювання життєвих ситуацій; виховувати розуміння значимості геометрії як науки серед інших наук, сприяти створенню атмосфери співробітництва, вчити спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, цінувати думку інших.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: таблиці з чотирикутниками, українськими прислів’ями, реферати учнів, роздатковий матеріал: картки різного кольору для об’єднання учнів у групи, завдання для індивідуального тестування, збірники завдань, аркуші ватману, фломастери.
Девіз уроку:
Якщо не висловлено різних думок, немає з чого вибрати краще.
І. Актуалізація опорних знань
1. Метод «Мікрофон»
Девіз:
Знання збираються по краплині, як вода в долині.
Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон. Учні повинні говорити швидко, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.
Запитання до учнів
2. Повідомлення учнів з тем: «Як виникла геометрія?», «Походження геометричних термінів»
ІІ Відпрацювання навичок
Робота в малих групах. «Карусель»
Девіз:
Один розум добре, а декілька – краще.
Учнів об’єднуємо в гетерогенні (різні за рівнем знань) групи по 4 – 5 осіб за кольором розданих учителем карток.
У кожній групі розподіляються обов’язки.
Кожній групі дається аркуш ватману і фломастер такого ж кольору, як і їх картки.
Завдання групам
Перша група – паралелограм.
Друга група – прямокутник.
Третя група – ромб.
Четверта група – квадрат.
За 2хв треба обговорити і записати схематично на аркуші означення цього чотирикутника.
Після цього треба передати аркуш наступній групі за годинниковою стрілкою, а на отриманому аркуші написати схематично властивість тієї фігури, чи яка накреслена на ньому і т.д.
Коли до кожної групи повернеться аркуш з її початковим завданням, учні групи повинні переглянути всі записи, можливо, доповнити й підготуватись до виступу.
Потім дається слово по черзі доповідачу від кожної групи, і він розповідає про властивості даної фігури, вказує на можливі неточності в записах інших груп, висвітлює основні моменти доведення даних властивостей.
Решта учнів слухають, ставлять запитання.
Узагальнення
Запитання вчителя
ІІІ. Розв’язування вправ
Чи правильно виконано рисунки? Які допущені помилки в зображенні паралелограмів?
7. Знайти кути паралелограма, якщо один з його кутів дорівнює 600
8. Знайти кути паралелограма, якщо сума двох його кутів дорівнює 1400
9. Знайти кути паралелограма, якщо один з його кутів на 500 менший за другий
10. Знайти кути паралелограма, якщо два його кути відносяться як 5 : 13
Далі розв’язуються усні задачі, які учні підготували вдома для своїх товаришів.
Завдання 1-й команді
Завдання 2-й команді
IV. Перевірка знань кожного учня. Самостійна робота
Девіз:
Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим.
У клітинках таблиці поставити «+», якщо твердження правильне, і «-», якщо неправильне.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Учні перевіряють роботи один одного за таблицею відповідей, яку відкриває вчитель.
V. Закріплення знань та застосування їх на практиці
Девіз:
Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також вміти користуватися нею.
1. Практична робота
1) Користуючись вивченими властивостями, визначити центр чотирикутника, вирізаного з паперу (учням роздаються паперові паралелограми, квадрати, ромби, прямокутники).
2) Щоб вирізати прямокутник з аркуша картону, який має вигляд чотирикутника неправильної форми, тесля провів його діагоналі й від точки перетину цих діагоналей у різні боки відклав відрізки однакової довжини, а потім послідовно з’єднав кінці цих відрізків. Чи правильно це?
3) Трьом шевцям дали завдання: перевірити, чи має кусок тканини форму квадрата.
Перший склав її по діагоналі і пересвідчився, що протилежні сторони співпали.
Другий склав її по діагоналі, а потім склав ще раз, щоб співпали кінці цієї діагоналі.
Третій склав тканину спочатку по одній діагоналі, а потім по іншій і перевірив, щоб в обох випадках сторони співпали.
Який спосіб найбільш надійний?
Учні самі вибирають складність завдання.
Складність 1. (1 бал)
Периметр паралелограма дорівнює 32 см. Одна з його сторін дорівнює 6 см. Знайти довжини інших сторін.
Складність 2. (2 бали)
KLMN – ромб. Знайти KNM
Складність 3. (3 бали)
Бісектриса кута прямокутника, периметр якого дорівнює 182 мм, поділяє його сторону в точці перетину у вершинні 3 : 2. Знайти довжину сторони прямокутника (два випадки)
Самоперевірка (вчитель відкриває розв’язання задач, що записані на закритій дошці).
VI. Підсумок уроку
Девіз:
Кажи не чого вчився, а чого пізнав.
Учні відповідають на запитання вчителя:
Виставлення оцінок
Спікер кожної групи оцінює роботу товаришів.
Бали за всі види робіт сумуються, і виставляється оцінка за урок кожному учню.
VII. Домашнє завдання.
Повторити теоретичний матеріал