Підсумковий урок: "Чотирикутники"

Про матеріал
Мета: підвести учнів до систематизації знань про чотирикутники; перевірити знання та вміння застосувати їх під час розв’язування задач та практичних завдань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку:

 

 

Чотирикутники

Підсумковий урок геометрії у 8 класі з використанням інтерактивних технологій

 

 

 

Учителя математики

 

НВК №2 м. Немирова

Капітули Оксани Григорівни

 

 

 

Тема: Чотирикутники

Підсумковий урок із застосуванням інтерактивних технологій

Мета: підвести учнів до систематизації знань про чотирикутники; перевірити знання та вміння застосувати їх під час розв’язування задач та практичних завдань;  розвивати творче мислення учнів, створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, шляхом організації взаємодії учнів між собою, моделювання життєвих ситуацій; виховувати розуміння значимості геометрії як науки серед інших наук, сприяти створенню атмосфери співробітництва, вчити спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, цінувати думку інших.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: таблиці з чотирикутниками, українськими прислів’ями, реферати учнів, роздатковий матеріал: картки різного кольору для об’єднання учнів у групи, завдання для індивідуального тестування, збірники завдань, аркуші ватману, фломастери.

Девіз уроку:

Якщо не висловлено різних думок, немає з чого вибрати краще.

 

І. Актуалізація опорних знань

1. Метод «Мікрофон»

Девіз:

Знання збираються по краплині, як вода в долині.

Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон. Учні повинні говорити швидко, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.

 

Запитання до учнів

  1. Яку тему ми зараз вивчаємо?
  2. Що називається чотирикутником?
  3. Назви сусідні сторони даного чотирикутника.

 

  1. Назви протилежні сторони даного чотирикутника.
  2. Назви його сусідні вершини.
  3. Назвати його протилежні вершини.
  4. Що називається діагоналлю чотирикутника?
  5. Назвати діагоналі даного чотирикутника.
  6. Назвати пари внутрішніх односторонніх кутів при паралельних прямих a і b та січній с.
  7. Назвати пари внутрішніх різносторонніх кутів.
  8. Назвати пари відповідних кутів.
  9. Що ви знаєте про ці кути?
  10. Чи паралельні прямі a і b, якщо 3 = 300, а5 =1500?

  1. Чи паралельні прямі a і b, якщо 0, а 6 = 700?
  2. За рисунком визначте, чи паралельні ВС і АD?

  1. Чи паралельні прямі АВ і СD?
  2. Чому дорівнює D?
  3. З якими видами чотирикутників ви познайомились?

2. Повідомлення учнів з тем: «Як виникла геометрія?», «Походження геометричних термінів»

ІІ Відпрацювання навичок

Робота в малих групах. «Карусель»

Девіз:

Один розум добре, а декілька – краще.

Учнів об’єднуємо в гетерогенні (різні за рівнем знань) групи по 4 – 5 осіб за кольором розданих учителем карток.

У кожній групі розподіляються обов’язки.

  1. Спікер – зачитує завдання групі, організовує порядок виконання завдання, призначає доповідача, в кінці уроку дає оцінку роботи в класі, а також якості підготовки до уроку кожного члена групи (від 1 до 3 балів).
  2. Секретар – веде записи результатів роботи групи.
  3. Посередник – стежить за часом.
  4. Доповідач – чітко висловлює думки групи, доповідає про результати роботи групи.

Кожній групі дається аркуш ватману і фломастер такого ж кольору, як і їх картки.

Завдання групам

Перша група – паралелограм.

Друга група – прямокутник.

Третя група – ромб.

Четверта група – квадрат.

За 2хв треба обговорити і записати схематично на аркуші означення цього чотирикутника.

Після цього треба передати аркуш наступній групі за годинниковою стрілкою, а на отриманому аркуші написати схематично властивість тієї фігури, чи яка накреслена на ньому і т.д.

Коли до кожної групи повернеться аркуш з її початковим завданням, учні групи повинні переглянути всі записи, можливо, доповнити й підготуватись до виступу.

Потім дається слово по черзі доповідачу від кожної групи, і він розповідає про властивості даної фігури, вказує на можливі неточності в записах інших груп, висвітлює основні моменти доведення даних властивостей.

       Решта учнів слухають, ставлять запитання.

Узагальнення

Запитання вчителя

  1. Сформулюйте властивості, які справедливі для всіх розглянутих чотирикутників.
  2. Які властивості справедливі тільки для прямокутника й квадрата?
  3. Які ви можете назвати властивості, притаманні тільки одній з вивчених фігур?

ІІІ. Розв’язування вправ

  1.                   Усні задачі (рисунки підготовлені на картках)

Чи правильно виконано рисунки? Які допущені помилки в зображенні паралелограмів?

                  

7. Знайти кути паралелограма, якщо один з його кутів дорівнює 600

8. Знайти кути паралелограма, якщо сума двох його кутів дорівнює 1400

9. Знайти кути паралелограма, якщо один з його кутів на 500 менший за другий

10. Знайти кути паралелограма, якщо два його кути відносяться як 5 : 13

Далі розв’язуються усні задачі, які учні підготували вдома для своїх товаришів.

 

  1.                   Розв’язування задач за готовими рисунками (2 команди)

 

Завдання 1-й команді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2-й команді

IV. Перевірка знань кожного учня. Самостійна робота

Девіз:

Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим.

  1. Графічний диктант

У клітинках таблиці поставити «+», якщо твердження правильне, і «-», якщо неправильне.

     1

     2

     3

     4

     5

     6

 

 

 

 

 

 

 

  1. Якщо діагоналі чотирикутника рівні, то цей чотирикутник є прямокутником;
  2. Якщо в чотирикутнику діагоналі перпендикулярні, то цей чотирикутник не ромб;
  3. Кожний квадрат є прямокутником;
  4. Існує ромб, який є квадратом;
  5. Якщо в паралелограмі діагоналі не рівні, то він не може бути прямокутником;
  6. Існує квадрат, який не є ромбом.

 

  1. Взаємоперевірка

Учні перевіряють роботи один одного за таблицею відповідей, яку відкриває вчитель.

 

V. Закріплення знань та застосування їх на практиці

Девіз:

Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також вміти користуватися нею.

1. Практична робота

1) Користуючись вивченими властивостями, визначити центр чотирикутника, вирізаного з паперу (учням роздаються паперові паралелограми, квадрати, ромби, прямокутники).

2) Щоб вирізати прямокутник з аркуша картону, який має вигляд чотирикутника неправильної форми, тесля провів його діагоналі й від точки перетину цих діагоналей у різні боки відклав відрізки однакової довжини, а потім послідовно з’єднав кінці  цих відрізків. Чи правильно це?

3) Трьом шевцям дали завдання: перевірити, чи має кусок тканини форму квадрата.

Перший склав її по діагоналі і пересвідчився, що протилежні сторони співпали.

Другий склав її по діагоналі, а потім склав ще раз, щоб співпали кінці цієї діагоналі.

Третій склав тканину спочатку по одній діагоналі, а потім по іншій і перевірив, щоб в обох випадках сторони співпали.

Який спосіб найбільш надійний?

  1. Самостійна робота. Робота в зошитах

Учні самі вибирають складність завдання.

Складність 1. (1 бал)

Периметр паралелограма дорівнює 32 см. Одна з його сторін дорівнює 6 см. Знайти довжини інших сторін.

Складність 2. (2 бали)

 KLMN – ромб. Знайти KNM

Складність 3. (3 бали)

Бісектриса кута прямокутника, периметр якого дорівнює 182 мм, поділяє його сторону в точці перетину у вершинні 3 : 2.  Знайти довжину сторони прямокутника (два випадки)

Самоперевірка (вчитель відкриває розв’язання задач, що записані на закритій дошці).

VI. Підсумок уроку

Девіз:

Кажи не чого вчився, а чого пізнав.

Учні відповідають на запитання вчителя:

  • Що цікавого дізналися ви сьогодні на уроці?
  • Що сподобалось найбільше?

Виставлення оцінок

Спікер кожної групи оцінює роботу товаришів.

Бали за всі види робіт сумуються, і виставляється оцінка за урок кожному учню.

VII. Домашнє завдання.

Повторити теоретичний матеріал

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 квітня 2019
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку