Урок-дослідження "Площі геометричних фігур"

Про матеріал

Урок на українознавчій основі з використанням інноваційних методів навчання, розробка площ клумб за допомогою геометричних фігур. Структура уроку містить перевірку домашнього завдання, актуалізацію опорних знань з данної теми з використанням відповідності між фігурами та їх площами, робота в групах та обчислення площ цих фігур.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Маріупольська загальноосвітня школа I-III ступенів №15

Маріупольської міської ради Донецької області»

 

 

 

 

 

 

Міжнародний конкурс «Українознавчі пріоритети

навчально-виховного процесу»

 

Тема методичної розробки уроку

«Урок-дослідження. Площа геометричних фігур

у проектній діяльності»

( 8 клас )

 

 

 

Учитель математики вищої категорії

Леус Ганна Федорівна

Учитель математики I категорії

Білоусова Світлана Олександрівна

 

 

 

 

 

м. Маріуполь

2018 р

Вступ (передмова) – опис методики проведення уроку

Урок – це логічно закінчений, обмежений тимчасовими рамками етап навчально-виховного процесу. Він складається з перевірки домашнього завдання, на якому застосовуються міжпредметні зв’язки з актуалізації опорних знань, з проектної діяльності і самостійної роботи.

Після перевірки домашнього завдання учні, розглянувши малюнки, знаходять необхідні співвідношення між зображеною фігурою і площею, надають відповідь, яка приводить їх до слова «клумба». Клумба – це квітник, який має форму замкнутої геометричної фігури.

Вміння обчислювати площі фігур має велике практичне значення. На уроці застосовується проектна діяльність, в якій учні повинні обчислити раціональним способом площі геометричних фігур, з яких створені клумби.

Наступним кроком є самостійна робота, де учні розв’язують задачі на площі фігур та застосовують їх властивості. На етапі закінчення уроку учні роблять висновки, що для виконання завдань потрібно не тільки знати формули площ фігур, але і вміти логічно мислити й правильно обчислювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна частина (розробка уроку)

Тема.

Урок-дослідження. Площі геометричних фігур у проектній діяльності.

Мета.

1) Узагальнити і систематизувати знання формул площ фігур, формувати вміння та навички застосовувати їх під час розв’язування задач;

2) Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, самостійну навчальну діяльність, математичне мовлення, увагу;

3) Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення геометрії, формувати співробітництво вчителя і учнів, вміння працювати в групах, створювати сприятливий психологічний мікроклімат.

Тип уроку.

Урок узагальнення та систематизації знань.

Методи і форми проведення.

Метод застосування теоретичних знань на практиці, метод розповіді, бесіда, співпраця в групах, індивідуальна і групова форма.

Обладнання

Підручник з геометрії 8 класу, зошит, олівець, лінійка, ручка, щоденник, мультимедійна дошка, проектор.

План проведення

1. Оргмомент (2 хв)

2. Перевірка домашнього завдання (3 хв)

3. Актуалізація опорних знань (5 хв)

4. Групова форма роботи – дослідження площ фігур у проектній діяльності (20 хв)

5. Завдання додому (1 хв)

6. Підсумок уроку (2 хв)

7. Рефлексія (1 хв)

8. Самостійна робота (11 хв)

3

Розгорнутий план уроку

I. Оргмомент.

Привітання учнів, налаштування на добрий настрій, взаємоповагу, порозуміння. Перевірити підготовку до уроку і відсутніх.

II. Перевірка домашнього завдання.

Учитель. Україна – як багато в цьому слові: любов, щирість, талановитість, прагнення до кращого життя. Україна – більша за площу у Європі, 603 700 ( Додаток 1 ). Слайд на мультимедійній дошці – карта Європи.

Вчитель запитує в учнів, яке було домашнє завдання. Учні відповідають, що знаходили з інтернет-джерел площі Європи, України, Маріуполя і районів, і відповідали на запитання:

1) Яку частину від площі Європи займає Україна?

Площа Європи – 10 176 246

Площа Україна – 603 700

603 700 : 10 176 246 0,06

Відповідь: 0,06

2) У скільки разів площа Маріуполя менше площі України?

Площа Україна – 603 700

Площа Маріуполя – 135

603 700 : 135 4,47 рази менше

Відповідь: 4,47

3) Яку частину від площі Маріуполя займає наш Приморський район?

Площа Маріуполя – 135

Площа Приморського району – 23

23 : 135 0,17

Відповідь: 0,17

 

4

Учитель . Зараз у нашому місті існує багато проектів із створення нових парків, з реконструкції старих парків, насадження дерев. Щоб наше місто стало квітучим, зеленим, дуже гарним і красивим, давайте попрацюємо.

III. Актуалізація опорних знань з теми «Площа фігур»

На слайді намальовані 5 геометричних фігур і записані формули площ цих фігур. Треба знайти співвідношення між фігурою і формулою площі, де кожній формулі відповідає буква (Додаток 2). На цю роботу відводиться 5 хвилин.

Учитель: «Яке ви знайшли слово?»

Учні: «Клумба»

IV. Проектна діяльність учнів (групова форма робота)

Щоб висадити квіти на клумбах треба мати комбінації геометричних фігур. Давайте поділимося на 5 груп по 5 учнів, в кожній групі пропонуємо проект клумби трьох кольорів. Через 10 хвилин представник групи підходить до мультимедійної дошки і доповідає, як група знайшла площі запропонованих фігур (Додаток 3, 4, 5, 6, 7). Оцінка за урок складатиметься з самостійної роботи та роботи в групах, в яких повинні бути виконані обчислення площ запропонованих фігур.

Рефлексія

Після виступів представників груп учитель запитує учнів:

1) Який виступ був найкращим?

2) Яка з груп підійшла більш раціонально до обчислення площ фігур?

3) Площа якого кольору обчислювалася складніше?

4) Де в житті вам можуть знадобитися набуті навички?

Учитель. Зараз запишемо домашнє завдання.

Задачі з підручника 852, 855; обчисліть площі паралелограма і трапеції.

V. Індивідуальне оцінювання – самостійна робота

Останнім кроком нашого уроку є написання самостійної роботи. Учні не тільки обчислюють площі фігур, але й застосовують властивості

5

бісектриси кута, ознаки паралельності  прямих, ознаки рівності трикутників, співвідношення у прямокутному трикутнику. Задачі на мультимедійній дошці. Треба знайти площі заштрихованих фігур, рисунки малювати не треба, писати тільки розв’язки с поясненнями (Додаток 8).

VI. Підсумок уроку

На уроці ви здобували навички проектної діяльності, співпрацювали у групах, писали самостійну роботу. У майбутньому хтось з вас зможе працювати дизайнером, а може архітектором для того, щоб зробити наше місто більш привабливим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Бібліографія

1. Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 року №804.

2. Карта Європи.

3. А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір, Геометрія, Харків «Гімназія», 2016.

4. Статистичний збірник «Регіони України», 2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7


ДОДАТОК 1. Карта Європи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8


ДОДАТОК 2. Завдання на відповідність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9


ДОДАТОК 3. Проект клумби трьох кольорів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10


ДОДАТОК 4. Проект клумби трьох кольорів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11


ДОДАТОК 5. Проект клумби трьох кольорів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12


ДОДАТОК 6. Проект клумби трьох кольорів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13


ДОДАТОК 7. Проект клумби трьох кольорів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14


ДОДАТОК 8. Самостійна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку