Урок « Дослідження . Розробка міні-проєкту з утилізації побутових відходів»

Про матеріал
Урок з елементами емпауермент-педагогіки. Учні отриму.ть випереджальне завдання: провести домашній аудит «Я і моя родина». Методи і методичні прийоми: проблемно-пошуковий, робота в групах, проектна робота. Дидактичні матеріали: роздруківки з QR-кодами (додатки); картки червоного, жовтого і зеленого кольору (усім учням), , створені командами плакати з міні-проектами, кошик із різноманітними відходами. Обладнання: проєктор або інтерактивна дошка (за наявності); доступ до мережі Інтернет; смартфони зі сканерами QR-кодів.
Перегляд файлу

                                                            Дроняк А.П. - учитель-методист, учитель географії СЗШ №41

 6 клас.   Розділ IV. «Планета людей».  Тема 3 «ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ».                Урок  2.   Тема уроку « Дослідження . Розробка міні-проєкту з утилізації побутових відходів»

Мета: навчальна: ознайомити учнів з поняттями «відходи», «утилізація», «рециклінг»; поглибити знання  учнів про види господарської діяльності людини,  в результаті якої  утворюються  відходи; сформувати уявлення про склад твердих побутових відходів, необхідність їх сортування,  переробки і утилізації; розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, логічно мислити, здійснювати пошук інформації у різноманітних джерелах, розвивати комунікативну компетентність та навички здорового способу життя; виховна: виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища і свого здоров'я; мотивувати учнів до зменшення кількості відходів.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

 Методи і методичні прийоми: проблемно-пошуковий, робота в групах, проектна робота.

Дидактичні матеріали: роздруківки з QR-кодами (додатки); картки червоного, жовтого і зеленого кольору (усім учням), , створені командами плакати з міні-проектами, кошик із різноманітними відходами.

Обладнання: проєктор або інтерактивна дошка (за наявності); доступ до мережі Інтернет; смартфони зі сканерами QR-кодів.

Методичний коментар: залежно від обраних вправ учитель роздруковує в необхідній кількості відповідні дидактичні роздаткові матеріали (QR коди, таблиці), подані в додатках. Для візуалізації та кращого сприйняття учнями нової інформації бажано щоб  урок супроводжувався відео сюжетами, QR коди яких є в додатках до уроку. Для того, щоб створити творчу атмосферу для взаємодії дітей, учнівські парти можна розташувати як 4 осередки.

 

                                                                           Хід уроку

I.Організація діяльності учнів.

•Поділ на групи був на попередньому уроці (при вході в клас учні обирали собі бейджик із зображеннями хмаринки, квітки, краплинки чи  листочка).  Таким чином створено 4 групи дослідників.

•Повідомлення теми, пояснення змісту діяльності учнів на уроці, чого  вони повинні    досягнути в результаті уроку, що від них очікує вчитель,   чого очікують самі учні.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Вправа «Світлофор». Учні отримали випереджальне завдання: провести домашній аудит «Я і моя родина». На уроці кожен учень отримує три  картки: червоного, жовтого і зеленого кольору. Вчитель зачитує твердження, якщо в аудиті учнів  відповідь «так», то учні піднімають зелену картку, «ні» - червону, «часто» - жовту. Ведеться підрахунок карток різних кольорів по кожному питанню. Окрім того, учні підраховують свої бали (кожна відповідь «так» - 2 бали, «часто» - 1 бал, «ні» - 0 балів).

 

 

 Домашній аудит «Я і моя родина»

Твердження

              Так

                 Ні

            Часто

У моїй родині сортують сміття для переробки

 

 

 

У моїй родині збирають використаний папір

 

 

 

Я використовую папір ще раз  з іншого боку

 

 

 

Харчові відходи ми збираємо окремо

 

 

 

Моя сім'я компостує відходи

 

 

 

Ми не купуємо поліетиленові пакети, а носимо з собою сумку для покупок

 

 

 

У моїй сім'ї віддають перевагу багаторазовим товарам

 

 

 

Ми віддаємо непотрібні речі тим, хто може ними скористатись

 

 

 

 

Вчитель підводить підсумки аудиту по класу і вітає учнів, котрі набрали найбільшу кількість балів. По підсумкам аудиту робимо висновки.

ІII. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів    

   Вчитель.  Щодня людство на планеті споживає велику кількість природних ресурсів. 94 % із них перетворюються згодом на відходи, і лише 6% із них стають корисними для людей продуктами. Кожен українець щороку викидає  220- 300 кг сміття! А якщо ще врахувати будівельне сміття, то  ця цифра зросте  втричі! Цифри вражаючі!  Але чи може  людина зменшити кількість цих відходів? Про це ми сьогодні з вами і поговоримо.

«Перегляд відеоматеріалів» (на вибір вчителя). Можна  заходити за QR- кодом з додатку.

  • Соціальний відеоролик про сортування сміття (4хв)  Додаток 1.
  • Відеоролик «Навколишнє середовище: рятувати чи дбати?».  Проект Connect ED за підтримки США.    Додаток 2

  ІV. Організація проектної діяльності. Захист учнівських міні-проєктів.

1)Вправа  «Викликаю асоціацію» Вчитель пропонує учням висловити асоціації, які викликають у них наступні слова:   «відходи», «утилізація», «рециклінг».  

2)  Захист учнівських міні-проектів.                                                                                                                              На попередньому уроці учні були об’єднані у 4 групи: «Пластик», «Скло», «Папір», «Метал».  Кожна група отримала випереджальне завдання – підготувати міні-проект з утилізації побутових відходів. На представлення проекту групі виділяється 5-6 хвилин. Учні створюють плакат, у якому зібрана інформація по даній темі і «захищають» свою тему.

Під час виступу група демонструє свій плакат, відбувається обговорення. Вчитель спонукає учнів до дискусії, підводить їх до аналізу власних звичок і способу життя. Для візуалізації та кращого сприйняття учнями нової інформації,  в кінці кожного виступу доцільно  переглянути короткі відеоролики, посилання на які представлено у додатках.

Теми досліджень:                                                                                                                                       1)Сортування, зберігання і утилізація паперу (група «Листочок»).                                                    2)Сортування, зберігання і утилізація пластику (група  «Квітка»).                                               3)Сортування, зберігання і утилізація скла (група «Хмаринка»).                                                  4)Сортування, зберігання і утилізація металу (група «Краплинка»). 

3)«Перегляд відеоматеріалів» (на вибір вчителя). Можна  заходити за QR- кодом з додатку.

  • Відеоролик про переробку паперу в Україні (3 хв.)                          Додаток 3.
  • Відеоролик про переробку пластикової пляшки в Україні (3 хв.)  Додаток 4.
  • Відеоролик про переробку скла в Україні (3 хв.)                               Додаток 5.
  • Відеоролик про переробку металу в Україні (3 хв.)                           Додаток 6.

     Вчитель. 29 Червня 2017 депутати Львівської міської ради затвердили концепцію сортування твердих побутових відходів у м. Львові.                                                                                                                   Як зазначено, концепція полягає у сортуванні твердих побутових відходів на такі фракції:                   1.1. Суха фракція – відходи виробів з пластику, скла, паперу, дерева, металу тощо.                                1.2. Мокра фракція – відходи від продуктів харчування (органічні відходи).                                               1.3. Небезпечні для довкілля відходи – відпрацьовані електричні лампи з вмістом ртуті, енергетичні відпрацьовані батарейки.                                                                                                                                           1.4. Інші відходи відповідно до актуальних європейських норм.                                                                  Згідно з концепцією буде розроблено схему розміщення сортувальних станцій для сортування сухої фракції твердих побутових відходів. А як ви вдома сортуєте сміття? Чи у своєму повсякденному житті ви заміняєте  одноразові речі на речі з довготривалою експлуатацією? Давайте переглянемо ваші короткі  відеоролики «Відходи – в доходи» в Tik Tok.

4)Презентація коротких відеороликів «Відходи – в доходи», створених учнями класу  у  Tik Tok і їх обговорення.

 V. Підведення підсумків.

Вправа «Перевтілення»                                                                                                                                     Вчитель.   Кожен предмет у світі, не хоче стати непотрібним сміттям, а хоче довго бути корисним. У мене на столі є кошик, в якому зібрані предмети, які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був…, я хотів би, щоб з мене зробили… (Вчитель по черзі показує предмети, а учні відповідають)

Запитання:                                                                                                                                                                           • Чи легко вам було відчути себе непотрібним?                                                                                                        • Чи допомогла вам отримана сьогодні інформація у вашій відповіді?

VI. Самооцінка і оцінка роботи .

Вчитель оцінює участь учнів у роботі над  міні-проектом і його захисті на уроці, враховуючи презентацію відеороликів учнів  у Tik Tok.

Вправа «Мікрофон»

Учні оцінюють свою роботу на уроці, відповідають на питання:                                                                          • Яких умінь і навичок я набув, працюючи на уроці?                                                                                                 • Чи достатньо  я докладаю зусиль для збереження довкілля і сортування відходів?        

 

 

 

 

             ДОДАТКИ   

       

Додаток 1. Соціальний ролик про сортування сміття (4хв)   

 

       

Додаток 2. Відеоролик «Навколишнє середовище: рятувати чи дбати?».  Проект Connect ED за підтримки США (3 хв.)                                                                                                      

 

Додаток 3. Відеоролик про переробку паперу в Україні (3 хв.)

 

Додаток 4. Відеоролик про переробку пластикової пляшки в Україні (3 хв.) 

 

 

Додаток 5. Відеоролик про переробку скла в Україні (3 хв.)    

 

 

      

   Додаток 6. Відеоролик про переробку металу в Україні (3 хв.)                                          

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
1433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку