Урок "Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. Знаходження значень виразів із двома однаковими змінними."

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з математики в 3 класі НУШ на закріплення розв'язування задач на знаходження суми двох добутків. А також на складання обернених задач до задач на знаходження суми двох добутків. В конспекті показана робота на розвиток автоматизованих навичок усних обчислень; на знаходження значень виразів з двома однаковими змінними. Весь урок супроводжується сюрпризними моментами для зацікавлення учнів математикою.
Перегляд файлу

Урок з математики

Тема: Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків. Задачі, обернені до задач на знаходження двох добутків. Знаходження значень виразів з двома однаковими змінними.

Мета: актуалізувати знання про групи взаємопов’язаних величин, правила їхнього знаходження; актуалізувати уміння розв’язувати складені задачі на знаходження суми двох добутків, вміння складати обернені задачі; ознайомити учнів із оберненим задачами до задач на знаходження суми двох добутків, у яких шуканою величиною є величина одиниці вимірювання та кількість предметів; узагальнити план розв’язування обернених задач на знаходження суми двох добутків; формувати вміння знаходити значення виразів з двома однаковими змінними; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати охайність, старанність.

Обладнання: ілюстративний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математика.

Хід уроку:

І. Вступна частина

1. Організація класу

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляємось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб нам не було мороки –

Всі готові до уроку?

Тож гаразд часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

2. Виходить Цариця Математика (сюрпризний момент уроку).

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна

Міркуймо - швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

(Вчитель пропонує Математиці побувати у нас на уроці і поділитись сюрпризами і завданнями, які вона принесла у кошику)

- Діти, ви бачите на дошці перевернуті листи, вони з’явились, коли в класі нікого не було, а Математика ще записку принесла в своєму кошику (читаю).

«Любі учні 3-Б класу, працюйте старанно і всі листи поступово вам відкриються, а поки це – ТАЙНА…»

Веселі Сніговики

3. Перевірка домашнього завдання.

4. а) Показую 4 батончика і 2 пачки печива.

- Скільки коштують 4 батончика в задачі? (36 грн)

- Скільки коштують 2 пачки печива? (20 грн)

- А скільки мама заплатила за всю покупку? (56 грн)

б) Покажіть корінь розв’язку рівнянь за допомогою математичних віял.

с = ? (4)                к = ? (6)                 р = ? (9)                 а = ? (4)

5. Усні обчислення: виконай арифметичні дії. Потрібно знайти значення веселих і грайливих повітряних зміїв.

а) 9 • 4 : 6 – 27 : (12 - 9) : 9 = 5

б) (26 + 37) :7 : 3 • 8 : (12- 6) • 1 = 4

6. Усний математичний диктант (презентація)

1) Маса кошика полуниці 4 кг. Яка маса 5 таких кошиків? (20 кг)

2) Мама купила 3 пакети соку. Всього мама купила 6 л соку. Скільки літрів соку в кожному пакеті? (2 л)

3) Стрічку завдовжки 12 м Оленка розрізала для віночка на 6 рівних частин. Якої довжини стрічки для віночка отримала дівчинка? (2 м)

4) Токар виготовив 56 деталей, виточуючи щогодини по 7 деталей. Знайдіть час роботи токаря. (8 год)

5) Для виготовлення 1 кг крохмалю потрібно 6 кг картоплі. Скільки кілограмів крохмалю отримають із 30 кг картоплі? (5 кг)

6) Скільки шоколадок купив Тарасик, якщо за всю покупку він заплатив 36 грн, а ціна шоколадки 9 гривень? (4)

7) Ціна чайника становила 72 грн. На розпродажу вона змінилась на дев’яту частину від попередньої ціни. На скільки менше став коштувати чайник?

8) Марічка прополола 6 кущів картоплі, що становило сьому частину від усіх кущів рядка. Скільки кущів картоплі у рядку?

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків, складати обернені задачі (зошит посібник с.58 №2)

1) Склади задачу за кожним коротким записом. Перевір, чи правильно зазначено плани розв’язування задач у коротких записах. Обґрунтуй свою думку. Що спільне в задачах? Чи є між ними якийсь зв’язок?

Узагальнені плани розв’язування таких задач.

І.

 

Продуктивність праці (шт.)

Час роботи (год)

Загальний виробіток (шт.)

І

4 шт.

2 год

?

?

ІІ

6 шт.

3 год

?

 Оленка і Миколка виготовляли коробки для іграшок. Дівчинка працювала 2 години і за годину склеювала 4 коробки, а хлопчик працював 3 години і склеював за годину 6 коробок. Скільки коробок виготовили діти?

ІІ.

 

Продуктивність праці (шт.)

Час роботи (год)

Загальний виробіток (шт.)

І

4 шт.

2 год

?

26

ІІ

?

3 год

?

Оленка і Миколка виготовляли коробки для іграшок. Дівчинка працювала 2 години і за годину склеювала 4 коробки, а хлопчик працював 3 години. Скільки коробок за годину склеював Миколка, якщо всього діти виготовили 26 коробок.

ІІІ.

 

Продуктивність праці (шт.)

Час роботи (год)

Загальний виробіток (шт.)

І

4 шт.

2 год

?

26

ІІ

6 шт.

?

?

 

Оленка і Миколка виготовляли коробки для іграшок. Дівчинка працювала 2 години і за годину склеювала 4 коробки, а хлопчик за годину клеїв 6 коробок. Скільки годин працював Миколка, якщо всього діти виготовили 26 коробок.

- Ви впізнали першу задачу? (це задача на знаходження суми двох добутків).

- Які три взаємопов’язані величини є в задачі?

- Яка це задача? (складена)

- Із скількох простих задач вона складається? (із трьох простих задач)

- Розв’яжіть цю задачу.

2)  Ознайомлення з оберненими задачами

- Які це задачі по відношенню до першої задачі? (обернені)

- Порівняйте першу і другу обернені задачі. Що в них спільного? (Загальний виробіток, продуктивність і час роботи Оленки)

- Яке шукане число в 1-й оберненій задачі? (продуктивність праці Миколки)

- А яке шукане число в 2-й оберненій задачі? (час роботи Миколки)

3) Розв’язування задач

І варіант розв’язує першу обернену задачу;

ІІ варіант розв’язує другу обернену задачу.

2. Склади та розв’яжи рівняння за кожним текстом.

1) Невідоме число збільшили у 7 разів, до одержаного результату додали 23 й отримали 44

х • 7 +23 = 44

2) Від числа 12 відняли добуток невідомого числа та числа 3 й одержали 9.

12 – х • 3 = 9

3) Знайдіть значення виразу зі змінною

24 : а + а • 3, якщо а = 6, а = 8, а = 3.

- На ваших партах стоять веселі сніговічки, які ви зробили на уроці дизайну і технологій, але сьогодні вони принесли вам завдання на знаходження значення виразу із двома однаковими змінними, для кожного ряду своє завдання.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Удосконалення обчислювальних навичок.

1) «Ланцюжок прикладів»

- Сніговики принесли ще одне завдання. Розв’яжіть ланцюжок прикладів та дізнайтесь висоту найбільшого сніговика в Україні.

- 2012 році на території туристичного комплексу «Буковель» зліпили найбільшого сніговика в Україні. Його висота без капелюха сягала 4 м 85 см. У ліплені брали участь усі охочі.

ІІІ. Заключна частина

  1. «Колесо фортуни» (колесо крутиться ):

--  найбільше запам’яталося на уроці…

--  найбільше сподобалося…

--  сьогодні я дізнався про…

--  мені було складно…

--  тепер я зможу…

2. Підсумок уроку: Ви всі добре працювали, старалися, були активними. Математика, наша гостя, дуже задоволена. Вона принесла вам невеликі солодкі призи, а я звільняю вас від домашніх завдань з математики на завтра (гостя роздає цукерки).

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку