Урок "Довгі та короткі звуки"

Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва для учнів 1 класу НУШ на тему "Довгі та короткі звуки" з використанням цеглинок Lego
Перегляд файлу

Тема:  Довгі  та  короткі  звуки.

Мета уроку :

Навчальні:  дати загальне  уявлення  про  тривалість  

                      музичних  звуків, ритм;

                    Виховні: виховувати  любов  та  інтерес  до  музики.

Розвиваючі: розвивати  ритмічний слух, увагу, вміння

                        висловлювати  свою думку та почуття

Корекційні  завдання: корекція  дикційно – співацького                  

                      апарату  та фонематичного  слуху;

                  -  корекція  правильної  постави  під  час   

                       співу;

                    -  корекційний  розвиток  моторних   функцій 

                      і  дихання;

 

Наочні  посібники: сніжинок, паровозик з вагонами.

Музичний  матеріал : Роберт Шуман «Дід Мороз», пісня «Морозець»,

Т. З. Н. : ноутбук, телевізор.

Хід   уроку :

 

І. Організаційний момент.  Музичне  вітання .

Добрий день, добрий  час!

Вже  зима  іде  до  нас.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

  • Сьогодні  ми  з  вами  помандруємо  у  гості. Вам 

цікаво хто  нас  сьогодні  чекає? Отже, відгадайте  загадку.

Завірюха, сніг кружляє,

Морозець, ой – ой, щипає.

В  річці – крижана  вода,

Вже  до  нас  прийшла … (зима).

  • Так, зима! Гарна  пора  року! Нас  усюди 

супроводжує  музика, вона  створює  святковий  настрій. А з чим  у  вас  асоціюється  зима? (Зі святами, морозом, снігом, сніжинками.)

  • Давайте з вами помандруємо потягом країною «Зимонька».

ІІІ. Слухання  музики  п’єса Роберта  Шумана  «Дід  Мороз».

- Яким  ви  уявляєте  Діда  Мороза: добрим, злим, веселим, щедрим?

- Доберіть  слова, які  характеризують  музику: схвильована, сумна, спокійна, похмура, стрімка, бадьора, рішуча.

- Якими  звуками  створено  музичний  «портрет» Діда  Мороза: гучними чи тихими, високими  чи  низькими?

- Позначте  піднятою  рукою, коли  змінюється  характер  музики.

Фізкультхвилинка «Годинник»

ІV. Вивчення  нового  матеріалу.

  • Тітонька  зима  до  нашого  приходу  одягла  довге 

плаття, а її  подруги  сніжинки – короткі. Заплела  зима  у  свої  коси  довгі  стрічки, а друзі – короткі.

 Музичні  звуки  теж  бувають  довгі (їх  ще  називають  ТА і позначають  І) і короткі (ТІ – ТІ, позначають  П).

 1.Ритмічні  вправи (Зошит, с.    ).

Чергування  звуків  різної  тривалості  у  музиці  називаються  ритмом.

 - А тепер в зошитах сніжинками зобразимо такий ритм Ті-ті-та, та-ті-та

Спочатку проплескаємо цей ритмічний рисунок.

Маленькі сніжинки – це короткі звуки, великі – довгі звуки

 Фізкультхвилинка «Змія»

V. Розучування  пісні «Морозець».

- А чи знаєте ви з якої пісні цей ритм, який ми зобразили сніжинками?

 1.Виконання  пісні  вчителем.

- Яка  це  пісня? Чи  сподобалась  вона  вам?

- Як  потрібно  її  виконувати?

 2.Вивчення  пісні з рухами.

VI. Веселі нотки. Гра з «Лего»

- Візьмемо Лего і розставимо його як звукоряд, від ноти до до ноти ля. До – червоний, ре-оранжевий, мі-жовтий, фа – зелений, соль – голубий, ля – синій.

 Вчитель говорить назви нот, діти показують кольорові деталі Лего.

А тепер покажемо деталями з Лего ноти першої фрази пісні «Морозець».

VII. Підсумок  уроку.

  • Тітонька  зима  дуже  вдячна  вам  за  гарний  урок.
  • Який  настрій  подарувала  вам  наша  подорож?
  • Що  нового  дізналися  на  уроці?
docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
1807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку