Урок. Дріжджі — одноклітинні гриби

Про матеріал
Ознайомлення учнів із одноклітинними грибами, їхніми середовищем існування, процесами життєдіяльності, будовою, роллю в природі.
Перегляд файлу

Дріжджі — одноклітинні гриби

Цілі уроку:

освітня: ознайомити учнів із одноклітинними грибами, їхніми середовищем існування, процесами життєдіяльності, будовою, роллю в природі;

розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення та вміння аналітично мислити;

виховна: виховувати розуміння важливості існування для нашої планети всіх живих організмів, які на ній існують.

Обладнання і матеріали: плакати або слайди презентації із зображеннями одноклітинних грибів та їхнього середовища існування, зображення процесів виготовлення хліба і пива, підручник.

Базові поняття і терміни уроку: одноклітинні гриби, дріжджі, ядро, брунькування, бродіння, хліб, пиво, харчова промисловість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної Діяльності учнів

Бесіда

Які представники одноклітинних рослин вам відомі?

Які особливості будови мають різні одноклітинні рослини?

Які органели руху використовують одноклітинні рослини?

Навіщо одноклітинним організмам потрібні очка та пластиди?

Чим гриби відрізняються від рослин?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Дріжджі належать до групи одноклітинних грибів, які втратили міцеліальну будову, бо середовищами їхнього проживання стали субстрати рідкої або напіврідкої консистенції, що містять у великій кількості органічні речовини.

Дріжджі — це гриби, які живуть протягом усього або більшої частини життєвого циклу у формі окремих поодиноких клітин. Розміри дріжджових клітин становлять у середньому від 3 до 7 мкм в діаметрі, але зустрічаються деякі види, клітини яких можуть досягати 40 мкм. Дріжджові клітини нерухомі і мають овальну форму. Хоча міцелію дріжджі не утворюють, у них є всі ознаки і властивості грибів. Ці гриби використовують органічні речовини для

отримання вуглецю і необхідної для життєдіяльності енергії. Для дихання дріжджам потрібен кисень, але його за відсутності багато видів факультативних анаеробів дріжджових грибів отримують енергію в результаті бродіння з утворенням спиртів. Бродіння дріжджів призупиняється або припиняється зовсім, якщо кисень починає надходити до зброджуваного субстрату, адже дихання — ефективніший процес для отримання енергії. Розмноження дріжджів здійснюється брунькуванням (поділом). Можливий і статевий шлях розмноження. Зигота, яка при цьому утворюється, трансформується в «сумку», у якій містяться 4–8 спори. В одноклітинному стані дріжджі здатні здійснювати вегетативне розмноження. Так можуть брунькуватися спори або зиготи. Певні види дріжджів здавна використовуються людиною під час виготовлення вина, пива, хліба, квасу, промислового виробництва спирту, тощо. Деякі види дріжджів застосовують у біотехнології завдяки їхнім важливим фізіологічним особливостям. У сучасному виробництві, використовуючи дріжджі, отримують харчові добавки, ферменти, ксиліт, очищають воду від забруднення нафтою. Але є і негативні властивості дріжджів. Деякі види дріжджів здатні викликати в людей захворювання, бо є факультативними, або умовно патогенними мікроорганізмами. До таких захворювань належать кандидоз, криптококоз, пітіріаз.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

Бесіда

Які представники одноклітинних грибів вам відомі?

Які особливості будови мають одноклітинні гриби?

 Як розмножуються одноклітинні гриби?

 Яке значення для людини мають одноклітинні гриби?

 Яке значення в природі мають одноклітинні гриби?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити відповідний матеріал з підручника.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку