Допомогти учням з'ясувати зміст понять «друг», «товариш», «приятель»; розширювати словниковий запас увічливих слів; виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів, бути самому справжнім другом.
Основи здоров’я Підготовчий клас
Тема. Друзі. Правила товаришування.
Мета: допомогти учням з'ясувати зміст понять «друг», «товариш», «приятель»; розширювати словниковий запас увічливих слів; виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів, бути самому справжнім другом.
Обладнання: запис пісні «Справжній друг», малюнки друзів — героїв мультфільмів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Горобцям не до науки,
Ох, давно вже терплять муки.
Горобчиха зве до діла:
«Швидше, швидше не лініться,
І читати всі навчіться!»
Ну, а ми всі — школярі.
Нам навчаться слід в порі.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Яку роботу ви виконуєте вдома? Як допомагаєте батькам?
- Поясніть прислів'я.
● Бджола мала, а й та працює.
● Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
● Коли в домі лад — усі живуть дружно і щасливо.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
►► Створення проблемної ситуації
- Таня і Наталя мешкають в одному будинку, в одному під'їзді, обидві на восьмому поверсі. Вони разом ідуть до школи, завжди разом повертаються додому. І тому називають себе «друзями-нерозлийвода».
- А як ви гадаєте? (Міркування дітей.)
- Ми сьогодні повинні з'ясувати: кого називають справжнім другом?
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Слухання пісні «Справжній друг». Обговорення
- Що йдеться у пісні про друга?
- Кого можна назвати справжнім другом?
- Справжній друг завжди поруч. Він допоможе, порадить, виручить, підтримає словом і ділом, поділиться всім, розділить з вами радість і смуток.
2. Робота за малюнками із зображенням героїв мультфільмів.
Бесіда про дружбу, товаришування
- Хто зображений на малюнках?
- Як звати цих друзів?
- Чи є у вас такі друзі?
- Чи можете ви себе назвати справжнім другом? Подумайте про це і зробіть висновок.
- Що вам потрібно змінити у своїй поведінці стосовно своїх друзів, однокласників?
V. Фізкультхвилинка
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1. Обговорення ситуацій
- До вас у клас прийшла нова учениця. Як ви будете поводитися, щоб стати їй другом чи подругою?
- Що означає дружити?
2. Гра «Чарівні окуляри»
Правила гри. Діти передають одне одному окуляри і розповідають тільки хороше, що бачать у своєму однокласникові.
3. Складання правил товаришування
● У ставленні до інших будь чесним, уважним, доброзичливим.
● Ніколи не дозволяй собі насміятися над недоліками інших.
● Не намагайся бути кращим за всіх.
● Не соромся поступитися іншому.
VII. Підсумок уроку
- Що кожен з вас узяв для себе з уроку?
- Що б ви порадили тим дітям, які ще не мають справжнього друга? (Обговорення ситуацій, зображених на малюнках.)