Урок "Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. "

Про матеріал
Урок для 7 класу за творчістю Дж. Олдріджа "Останній дюйм". Містить проблемні завдання, іннноваційні методи та прийоми викладу матеріалу.
Перегляд файлу

1

 

 Учитель: ШСШ № 1

  Дмитренко Ю.М.

Тема. Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини,

подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

Мета: проаналізувати оповідання “Останній дюйм”,навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, вміння обстоювати власну думку;виховувати повагу до батьків,бажання зробити перший крок до подолання сімейних конфліктів.

Тип уроку: вивчення художнього твору.

Обладнання: портрет Дж. Олдріджа, мультимедійна презентація, текст твору, учнівські ілюстрації, колаж ‘’Щасливі миті мого життя.”

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

1. Робота з кроссенсами до твору.

     Кожній групі було домашнє завдання створити кросенс (асоціативний ряд) за життєписом Дж. Олдріжда та змістом оповідання «Останній дюйм». Представник від кожної групи презентують роботи.

2. Робота з епіграфом.

                                       Останній дюйм, який розділяє всіх і вся, нелегко подолати"

                                                                                                               Дж. Олдрідж

3. Життя! Яке воно непередбачуване, мінливе, бурхливе. І так хочеться, щоб воно було наповнене тільки щасливими хвилинами, приємними моментами. Але трапляється так, що ці хвилини затьмарюють сімейні негаразди, прикрощі, і найстрашніше – непорозуміння між батьками та дітьми.

4.Відеоролик "Батьки і діти"

5. Метод «Прес»

-Які стосунки ідеальні між дітьми та дорослими?

6. Метод «Коло думок».

Відверті, теплі, дружні…

ІІІ. Оголошення теми, мети, мотивації навчальної діяльності учнів.

- За допомогою слів-помічників сформулюйте мету сьогоднішнього уроку(аналізувати, вдосконалювати, визначити, обговорити)

 

- Батьки і діти. Як часто ми не розуміємо один одного. Що розділяє батьків і дітей? Погляди на життя? Чому виникає відчуження? Який рецепт досягнення порозуміння в сім"ї?

На ці важливі питання ми спробуємо дати відповіді на сьогоднішньому уроці.

IV.Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Робота з текстом

-Хто є головними героями оповідання?    

-Що можна сказати про стосунки в сім’ї героїв?

-Зачитайте, як автор говорить про батьків Деві?

-Яким було ставлення батьків до Деві?

-У чому причина таких стосунків? (вони не розуміють один одного)

2.Проблемне питання

-Чому виникає непорозуміння, відчуження між батьками і дітьми?

3. Утворити ланцюжок Причини непорозуміння у стосунках: Самотність, недовіра, байдужість, зрада, конфлікт, непорозуміння, відчуження

Отже, ми з’ясували причини непорозуміння між батьком і сином. Що ми можемо їм порадити?

Рецепт  1 Знаходити порозуміння

4. Бесіда з учнями

-Куди вирушили герої оповідання? (узбережжя Червоного моря)

-З якою метою?

-Чи небезпечна ця поїздка?

-Як почуває себе у польоті хлопчик?

-Як ви думаєте, що його більше лякає – політ на літаку чи ситуація, коли вони з батьком лишаються наодинці?

-Як батько ставився до сина під час польоту? ( зачитати)

Рецепт № 2 Бути уважними і терплячими одне до одного.

-Що трапилося з Беном під час поїздки? (напали акули)

-Як повів себе Деві?(зачитати)

Рецепт № 3 Не впадайте у відчай

-Чи вдалося врятуватися Бенові й Деві? Яка спільна дія зблизила батька й сина? (Вижити)

Рецепт № 4 Ніколи не втрачайте бажання жити.

-Що змінилося у стосунках батька й сина?

-Що розгледів батько в своєму хлопчикові? (зачитати)

Рецепт № 5 Бути уважними до близьких людей.

5.Проблемне питання

-Яку ситуацію пропонує використати Дж.Олдрідж для подолання відчуженості між батьком і сином? (використовує екстремальну ситуацію)

-Пригадайте твори, в яких герої потрапляли в екстрим.ситуації? (Робінзон Крузо, Жага до життя, 15 капітан).

Наші герої теж опинились в екстремальній ситуації, за крок від загибелі. Що їм можна порадити в даній ситуації?

Рецепт № 6 Найдорожче – це життя.

6. Слово вчителя

.А зараз згадаємо про математику.Візьміть лінійку, олівець і накресліть відрізок, що означає 1 дюйм (2,5см), адже вдома вам було завдання з’ясувати лексичне значення слова дюйм.

Дюйм   (від голл. , буквально – великий палець) – одиниця довжини в англ.системі мір, рівна 1/12 фута, або 2,54 см.

-Яке враження справив на вас відрізок? Великий він чи ні?

7.Слово вчителя

Дюйм – зовсім невеличка відстань, але іноді вона перетворюється на прірву, яку і впродовж життя люди не можуть здолати.

-Яке значення має дюйм в оповіданні? На початку твору – це професійна оцінка льотчиком важливості останнього дюйма при посадці, а у кінці твору мить до загибелі або порятунку, до налагодження стосунків  (с. 169 підручника)

V. Закріплення знань, умінь та навичок учнівє

Творче завдання.

Якби нам випала можливість погортати  альбом сім’ї Деві, як ви думаєте, які фото ми б там побачили?

Давайте пригадаємо і ми щасливі миті нашого життя.

Колаж “Щасливі миті мого життя”(діти презентують свої фото)

VI. Підсумок уроку.

  1. Вправа «Продовжити речення..»
  • Щастя для мене – це…?
  1. Слово вчителя.

     У кожній родині свій рецепт щастя і своє бачення того, якими мають бути правильні сімейні стосунки. Як то кажуть, чужа сім’я — темний ліс. Однак не можна заперечити того, що сім’я не може існувати без взаємної поваги, взаєморозуміння і готовність знаходити компроміс.

VII. Домашнє завдання.

Дати десять порад Бену і  Деві для налагодження стосунків (письмово).

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
9 жовтня 2021
Переглядів
2363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку