Урок "Е. Портер «Полліанна». Полліанна та її друзі. Роль Полліанни у житті міста"

Про матеріал
Продовження знайомства з героями роману Е. Портер "Полліанна". Та дізнаємось про позитивні зміни в житті мешканців міста Белдінґсвіль завдяки "Грі в радість". Полліанна стала, немовби, рятівником для мешканців: вона навчила їх бачити позитив у всьому, знаходити хороше навіть у негараздах, а найголовніше – навчила радіти життю
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури в 5 класі

Тема: Е. Портер «Полліанна». Полліанна та її друзі. Роль Полліанни у житті міста.

 

Мета: продовжити знайомство із розділами твору «Полліанна»,  сприяти розумінню глибини закладеної у творі ідеї; формувати навички виділення головних епізодів та деталей, характеризування образів; вміння оцінювати моральних якостей персонажів твору; виховувати почуття радості, доброти і турботи про інших, оптимістичне світобачення; виховувати гарне ставлення до власного життя та до оточуючих, навчитись здійснювати самооцінювання результатів власних дій.

 

Обладнання: підручники, роздруковані ілюстрації до книги «Полліанна».

 

Тип уроку: формування та застосування навичок, умінь та знань.

 

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
  2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель:

  • Сьогодні на уроці знову мова піде про Полліанну Віттієр. Нас чекає зустріч з дивовижною дівчинкою та її друзями. А чому дивовижною? Бо вона змогла навчити людей бути щасливими та радіти кожній хвилині свого життя. Як ми всі знаємо, обов’язком дорослих є - виховування дітей. Проте, бувають випадки, коли діти здатні виховати дорослих. Давайте простежимо, як Полліанна змінила життя мешканців містечка і подарувала їм усім радість.

 

  1. РОБОТА НА УРОЦІ.
  1. Учитель:
  • Ми з вами повернемося в місто, у якому розгортаються події твору. Зараз пограємо у гру «Впізнай героя твору» і, завдяки цій грі, зможемо познайомитись поближче з жителями цього міста.

Гра «Впізнай героя твору»:

  1. Стримана, сувора, одинока нещасна жінка з почуттям обов’язку; носить похмурий одяг, не посміхається, не плаче. (міс Поллі)
  2. Сердита та дратівлива хвора жінка, яка лежала у темній кімнаті і не дозволяла відчиняти вікна; до неї ніхто не любив заходити. (місіс Сноу)
  3. Добра, привітна, любить говорити про особисте життя інших; не любить ранки по понеділках та своє ім’я. (Ненсі)
  4. Одягалася лише в чорне та тужила за померлим чоловіком. (вдова Бентон)
  5. Сварилась зі своїм чоловіком та хотіла розлучитись з ним. (місіс Пейсон)
  6. Добрий, чуйний, завжди привітний; страждав від самотності, почувався нещасним, бо кохав жінку, з якою їх розділило давнє непорозуміння. (лікар Чилтон)

 

  1. Учитель:

Бесіда з учнями.

  • А що можна сказати про жителів містечка? Життя в них було нудне і одноманітне, тому і люди були похмурі, нещасні та самотні. Що ж потрібно людині для того, щоб бути щасливою? (друзі та порозуміння з іншими).
  • Як ви вважаєте, чи правда дружба може змінити когось на краще? Так, і ми доведемо це на прикладі героїні твору – місіс Сноу .
  • Як ви вважаєте, чи можна навчити місіс Сноу «грати в радість»?

Відшукаймо відповідь у тексті.

Чи можна навчити місіс Сноу грати в радість?

Місіс Сноу: «…до вечора квітка все одно зівяне».

Полліанна: «…тоді щодня у візі зяювляються нові».

Місіс Сноу: «…все одно зачіска довго не протримається».

Полліанна: «…тоді я зможу зробити вам зачіску знову».

Місіс Сноу: «…меня ніколи не подобалось моє чорне волосся».

Полліанна: «Я обожнюю чорне волосся!», «…на білій подушці воно має кращий вигляд, аніж світле».

ТАК!

 

Зміни, які відбулись з місіс Сноу:

  1. Навчилася радіти
  2.  Припинила сумувати
  3. Почала виявляти інтерес до життя.

 

  1. Учитель:
  • Щойно ми з вами переконалися в тому, що дружба може змінити життя людини на краще. Дружба між Полліанною та жителями міста Белдінґсвіль виникла завдяки «Грі в радість». У чому її суть?

«Гра в радість» – це вміння бачити позитивне у навколишньому світі; вміння бути щасливим, незважаючи на життєві негаразди; вміння любити і дарувати свою любов іншим.

  • «Гра в радість» - це особистий винахід письменниці Елеанор Портер. Тому саме роман «Полліанна» приніс їй славу та всесвітнє визнання.

 

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

              Учитель: 

  • Діти, ви помітили як змінилися жителі після спілкування з Полліанною?
  1. Тітка Поллі – стала доброю, турботливою, чуйною, навчилася бути щасливою;
  2. Містер Пендлтон – став люблячим батьком для усиновленого хлопчика Джиммі;
  3. Лікар Чилтон – порозумівся з коханою жінкою та одружився з нею;
  4. Місіс Сноу – стала уважною та терпимою до оточуючих, почала в'язати для дітей притулки;
  5. Священик – усвідомив свою роль в житті мешканців міста;
  6. Ненсі – нарешті полюбила своє ім’я.

 

  • Давайте складемо та запишемо у зошити опорну схему «Як Полліанна змінила місто та її жителів».

Схема «Як Полліанна змінила місто та її жителів»:

 

Як Полліанна змінила місто:

  • Подружила жителів містечка
  • Навчила любити життя у всіх проявах
  • Навчила не здаватись у скрутній ситуації
  • Подарувала «Гру в радість»

 

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

Учитель:

  • Як ви зрозуміли, ким стала Полліанна для жителів містечка Белдінґсвіль?

(Полліанна стала, немовби, рятівником для мешканців: вона навчила їх бачити позитив у всьому, знаходити хороше навіть у негараздах; а найголовніше – навчила радіти життю).

  • Це здається неймовірним, але ця маленька дівчинка навчила все місто радіти. І це все завдяки її вмінню спілкуватись, щирості та небайдужості до інших.

А тепер давайте перевіримо, чому ви навчились у Полліанни та зіграємо в одну гру.

Гра «Радість від Полліанни».

Закінчить речення позитивно, у «стилі» Полліанни:

  1. Я отримав двійку у школі – це радість, бо… (…тепер я зможу краще підготуватись до уроку та отримати гарну оцінку);
  2. Батьки забороняють мені грати у комп’ютерні ігри більше, ніж годину в день – це для мене радість, бо… (…тепер зможу пограти зі своїми друзями на свіжому повітрі / зайнятись своїм улюбленим хобі…)
  3. Батьки відмовляються купувати багато солодощів та солодку газовану воду – це для мене радість, бо… (…мої зуби не болітимуть і мені не треба буде відвідувати стоматолога).

 

             Учитель:

  • Діти, подивіться уважно на дошку і дайте відповідь на одне з трьох питань:
  1. На уроці мені дуже сподобалось…
  2. Завдяки Полліанні я зрозумів(ла), що…
  3. Полліанна навчила мене…

 

  • Дуже дякую вам за нашу плідну роботу на уроці. Як казала Полліанна: «Треба любити все, що є справжнім життям. Життю не можна навчитися, треба просто жити і радіти». Сподіваюсь, ці слова стануть вашим життєвим кредо.

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Напишіть міні-твір: «Щасливою людина може вважатися, якщо…»

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
16458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку