Урок .Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

Про матеріал
У розробці уроку у процесі пошуково-дослідницької діяльності розкривається таємниця золотого жука і вирішується основна проблема уроку: що допомогло головному героєві оповідання знайти скарб. Аналізуючи твір, автор розробки використовує різні форми і методи роботи з учнями на уроці
Перегляд файлу

ТЕМА. Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

Мета

Ознайомити учнів з історією написання оповідання Едгара По «Золотий жук», здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність.
Аналізуючи оповідання, проводити літературні паралелі, формувати знання про детектив, як літературний жанр;
Розвивати навички аналізу ключових епізодів, переказу твору, усного мовлення, виразного читання, логічного мислення, пам’ять;
Виховувати естетичний смак, загальну культуру, любов до читання.

Обладнання уроку

портрет Едгара По, текст оповідання «Золотий жук», ілюстрації до оповідання, картки.

Хід уроку

I.Організаційний момент
Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Інтерактивна вправа «Хорове читання вірша»
Учитель :

Діти,візьміться за руки з сусідом по парті і хором прочитайте поезію.
Візьмімося за руки !
Надійно і дружно,
Мости побудуймо.
Міцні – дуже-дуже.
Мости,щоєднають
Знання і уміння,
Збудуймо,додавши
Наснаги й терпіння.
Завдання:Діти,знайдіть у вірші ключові слова.(Знанняі уміння).Підберіть до слова знання синонім(інтелект). Для чого ви ходите до школи? (Щоб отримувати знання, щоб використовувати їх у своєму житті, у майбутньому, щоб бути компетентним у самостійному житті).

II.Мотивація навчально їдіяльності
Учитель: Кожен з Вас, мабуть, любить пригоди.
1)Які асоціації викликає у Вас це слово? (Таємниця,загадковість)
2)А чи любите Ви читати книги про пригоди?
Учитель: Мабуть, Вам теж хочеться пригод,Вас тягне в далекі мандрівки.

III.Актуалізація набутих знань
Учитель: Діти,у 6 класі ви прочитали ряд пригодницьких творів,тож згадайте ї хі дайте відповіді на запитання.
1)Перерахуйте пригоди Робінзона Крузо.
2)Завдяки чому вдалося вижити Робінзонові на безлюдному острові?
(Працелюбності,наполегливості)
3)Що допомогло в складних ситуаціях прийняти вірне рішення Діку Сенду?
(Фізична сила,знання,старанність,сміливість,розум,відповідальність).

IV.Оголошення теми й мети уроку (Запис в зошит дати та теми)
Учитель: Д. Дефо,Р.Стівенсон, Ж.Верн уміло, яскраво зображують надзвичайні пригоди своїх персонажів,показують, завдяки чому їх герої перемагають усі труднощі.
А сьогодні на уроці ми дізнаємося, як і завдяки чому , головному героєві оповідання вдалося знайти скарб.
Проблема: Що допомогло головному героєві оповідання «Золотий жук» знайти скарб?

V.Формування нових знань, умінь та навичок.
Учитель: Ви отримали випереджувальне завдання : прочитати оповідання Едгара По «Золотий жук»
Учитель: Геніальний американський письменник Едгар По у своєму оповіданні «Золотий жук» створив атмосферу таємничості, загадковості. Автор спочатку інтригує читача і тримає його в постійній напрузі. Як авторові вдається засобами мистецтва відтворити цю таємничість подій, образів, розкрити таємницю золотого жука ? Сьогодні ми станемо дослідниками і шукачами скарбів,і, проаналізувавши твір,знайдемо зерно істини в оповіданні.
Групи дослідників: учні-літературознавці,учні-біологи та учні-географи.

На урок ми запросили досвідчених детективів – Шерлока Холмса та Доктора Ватсона,які установлять,як головний герой твору розгадав таємницю золотого жука.
Сюрпризом для всіх буде запрошення на наш урок-дослідження автора твору Едгара По.
Журналісти візьмуть інтерв’ю у нашого поважного гостя.
Інтерв’ю. (Рольова гра)
Журналіст : Я Вас вітаю ,шановний Едгаре Аллане ! Ми дуже раді зустрічі з Вами Хотілося б почути від Вас особисто історію створення оповідання «Золотий жук»
Едгар По : Я з задоволенням розповім Вам, як працював над оповіданням.
Журналіст : Відомо,що Ви отримали гарну освіту.
Які навчальні предмети Вам найбільше подобалися ?
Едгар По : Я захоплювався літературою,зачитувався книгами історичної тематики,вивчав латинь,історію,фізику,астрономію,ботаніку,хімію,медицину,у вільний час писав вірші.
Журналіст : Коли Ви почали писати,в якому жанрі ?
Едгар По : Почав писати рано .Спочатку писав вірші,а з 1832 року звернувся до жанру новели . Написав чотири новели. Писав оповідання, поеми, статті.
Журналіст : Розкажіть нам,будь ласка ,історію створення оповідання «Золотий жук»
Едгар По : Матеріал для написання новели «Золотий жук» був підготовлений мною задовго до її написання .У моєму творі є згадка про форт Моултрі, який знаходився на острові,де була хижина Вільяма Леграна.
Я проходив службу в Моултрі, і багато місцевих картин я взяв звідти і використав у своєму оповіданні.У червні 1843 року я закінчив написання «Золотого жука», за якого я отримав премію 100 доларів як за найкраще оповідання. Мій твір мав великий успіх..Він допоміг популяризувати криптографію і таємне письмо.
Журналіст : Дуже вдячна Вам,пане Едгаре, за цікаву розповідь.
Експрес-опитування
1)Яке Ваше враження від прочитаного оповідання Едгара По «Золотий жук»?
2)Які герої найбільш Вам сподобались ? Чому ?
3)Які події твору викликали усмішку ?
4)Як Ви думаєте,чому оповідання має назву «Золотий жук» ?
(З жука все починається,він постійно знаходиться у центрі уваги,ним захоплюються та ненавидять).

Учитель: У творі, який Ви прочитали, зображені події, пов’язані з процесом розслідування, розкриттям таємниці золотого жука. А це головні ознаки літературного детективу.
Учень – літературознавець
Едгар По – основоположник інтелектуального детективу.У жанрі детективу працювали Артур Конан-Дойль,Г.Кіт Честертон, В.Коллінз. Історія детективного жанру простежується з глибокої давнини. Його елементи з’являються ще у Біблії (Історія про Каїна та Авеля). Але датою народження детективу вважається 20 квітня 1841 року,коли було надруковано перше оповідання Едгара По «Вбивство на вулиці Мор».
Словникова робота. Детектив ( з англ.detective – агент розшуку;з лат.detection – розкриття) – один з різновидів пригодницької літератури,у якому описуються події,пов’язані з процесом розслідування й розкриття якогось злочину або таємниці.
Головні ознаки літературного детективу :
1)В основі детективного жанру – захоплива інтрига,навколо якої розгортаються події ;
2)У центрі – опис певної загадкової події та епізод переслідування злочинця;
3)У творі діють : детектив,помічник детектива,злочинець і жертва;
4)Мотиви злочину – гроші,влада,страх;
5)Сюжет – розслідування злочину;
6)Фінал – злочинець визначений,зло карається.

Детективи працюють за методом дедукції – від загального до конкретного.

Учитель :А чи тільки детективні твори писав американський письменник?
Учень – літературознавець : Едгар По писав ще й вірші.Один із них «Ельдорадо».
Ельдорадо – це легендарна країна золота й коштовного каміння,яку шукали в Америці іспанські завойовники
 

Учитель : В одному з листів Едгар По писав про сучасне йому покоління : «Ми створили для себе аристократію доларів.Людина з тугим гаманцем ,як правило,має обмежену душу».

Чи є такою людиною головний герой оповідання «Золотий жук?»

Робота в групах
Складіть візитку до оповідання «Золотий жук».
I група. Визначити тему та ідею твору.
IІ група . Визначте основну думку..
3група . Визначте сюжет та композицію.
IV група. Визначте жанр твору, його особливості.
Метод «Мозкова атака»
Отже,головна тема оповідання «Золотий жук» – пошуки скарбу.
Складіть сенкан до слова « скарб».

Скарб
Дорогоцінний,яскравий
Шукати,знаходити,ділити
Скарб знаходився під тюльпановим деревом
Знахідка

Творче індивідуальне завдання
Картка 1 Виберіть із запропонованих значень слова «скарб» те,що розкриває зміст оповідання «Золотий жук»
Скарб :
1)Коштовності
2)У переносному значенні . Духовні та культурні цінності,які створила людина.
3) У переносному значенні . Хто-що-небудь надзвичайної цінності з винятковими достоїнствами.
4)Пожитки,господарчі речі.
5)Кошти.

Фізхвилинка

Наш Пухнастик потягнувся,
Раз – нагнувся,два – нагнувся,
Руки в сторону розвів –
Мабуть,щось він загубив,
А щоб щось то відшукати,
Треба нам навшпиньки встати.

Учитель: Щоб вирішити головну проблему оповідання,нам необхідно детально дослідити текст твору «Золотий жук» ; прослідкувати рух думки головного героя Леграна крок за кроком і відповісти на питання :» Завдяки чому Вільям Легран розгадує таємницю золотого жука 
Спочатку з’ясуємо ,що це за дивний острів,де відбуваються події,у якому стилі поданий опис.
Слово географам - дослідникам.
(Робота з картою)
I учень – географ : В експозиції оповідання для створення достовірності автор використовує реальні географічні назви .Салівановий острів (англ.Sulivan’sIsland) – площа 8,5 км квадратних – острів в Атлантичному океані,штат Кароліна (США),розташований в гирлі гавані Чарльстона.
Його названо в честь капітана Флоренса О’Салівена,який прибув сюди одним з перших і заснував ірландське поселення в Чарльстоні.
Форт Моултрі – місце військової служби Едгара По з листопада 1872 р. По грудень 1888 р.
IIучень – географ :Опис острова в тексті :
1)Це дуже цікавий острів.
В довжину він тягнеться милі на 3 і складається з одного морського піску.
Ширина – десь четверть милі.Від материка він відділений ледве помітною протокою.Дерев на острові мало,ростуть погано.
На заході острова,де є форт Моултрі,можна побачити карликову пальму.Весь острів покритий зарослями мирта висотою 15-20 футів.
Учитель :.Ось на цьому острові і поселився в хатині головний герой – Вільям Легран.
Коментоване читання. Бесіда за змістом прочитаного
1)Що ви можете сказати,яким був Легран?
2)Яким його Ви бачите, як його описує оповідач ?
3)Дайте оцінку особистості Леграна.
( він добре освічений,наділений великими здібностями,у нього було багато книг.Любив полювати,ловити рибу,бродити по прибережному піску,зарослями,шукаючи раковини і комах.У нього була колекція комах.)
4)Кого він цим нагадує ?
(Кузена Бенедикта,одного з героїв роману Жуль Верна «П’ятнадцятирічний капітан»,улюбленим заняттям якого було колекціонувати комах. Ентомологія – наука,яку він обожнює).
5)Що ви дізналися з оповідання про Джупітера?
(Старий негр,який був відпущений на волю до того, як сім’я Леграна збідніла,але Джупітер не полишив їх сім’ю,весь час був поряд з Леграном,постійно його підтримував)
6)Що сталося несподіваного в цей день,коли оповідач прибув до Леграна?
( Легран знайшов жука,зовсім невідомого науці.Він був надзвичайної краси)
Учитель : Про різних жуків у своїх творах писали : Ф.Кафка ,В.Пельвін ,Г.Андерсен, А.КонанДойль .
А яким же зображений жук у Едгара По ?
Що ж такого дивовижного було у цьому жуку ?
Знайдіть і зачитайте в тексті опис жука.
(Учні зачитують уривки з тексту)
«Він яскраво-золотої барви,завбільшки з великий горіх і має дві чорні,як вугіль, цятки вгорі на спині,а третю таку саму – внизу. Вусики тоненькі, «жук із щирого золота»,все до цятки в ньому золоте,усередині й зверху .Надкрильця мають такий металевий відблиск, якого Ви ще ніколи не бачили.Жук був схожий на череп з кістками.Цей жук принесе мені багатства,поверне родові маєності.Він із «щирого золота».)
Називається цей жук Scarabaeu scaputhominis.
Дослідники–біологи
I учень – біолог : Скарабей священний (ScarabaeusSacer)
IIучень – біолог : Чи вигадав цього жука Едгар По ?
Опис золотого жука у Едгара По майже співпадає з жуком скарабеєм в реальності. Нереальним є тільки велика вага.
Більше всього цей жук схожий на один з американських видів Plusiotis (Scarabacidae)
Золотий хрущ з цього роду здається виготовленим із чистого золота,хоча вага його не більша за інших жуків.
У жука Едгара По на надкрилках є темні плями,які відсутні у срібного та золотого виду Plusiotis , тому вважали,що Едгар По змішав ознаки двох різ У книзі рекордів Гіннеса жука сімейства Scarabacidae визнано найсильнішою твариною,у відношенні до своїх розмірів.
IIучень – біолог : Скарабей священний був у Стародавньому Єгипті предметом культу.
Навіть священний бог Хепрі ,бог вранішнього Сонця, зображувався у вигляді скарабея,або людини з головою скарабея. Фігурки скарабея виготовлені з дорогоцінного каміння,використовували в якості прикрас.
Учитель: Чи вигаданий золотий жук у повісті ?( жук вигаданий, хоча схожий на скарабея)
Мікрофон
1)Навіщо Едгару По потрібно було вигадувати такого жука ?
(Щоб ентомолог Легран звернув увагу на його незвичайність.Адже він мав велику колекцію комах,тож звичайний жук його б не зацікавив).
2)Підберіть слова ,якими б можна було охарактеризувати жука
(Незвичайний, золотий, важкий, схожий на череп, не такий, якусі)
3)Як пов’язані між собою поняття «важкий,золотий,схожий на череп» зі словами «Пірати», «Смерть» ?
(Пірати наживали багатство, граючи зі смертю, вбиваючи людей, граблячи їх. Леграну вдалося розгадати загадку пірата й знайти його багатства)
4)Чому оповідач вирішив допомогти Легранові, хоча й не вірив в успіх експедиції ?
5)Як поставилился до скарбу Легран,Джупітер,оповідач?
Творче індивідуальне завдання

Картки
1)Від імені оповідача розкажіть про експедицію на острів (від I особи – я,ми)
2)Схематично позначте на дошці риси характеру Леграна ,завдяки яким йому вдалося знайти скарб пірата ?
(Допитливий,уважний,освічений ,мав знання з різних предметів,цілеспрямований,вміє фантазувати, кмітливий, вміє логічно мислити, спостережливий)

Учитель: Сюжет оповідання «Золотий жук» побудовано так, що читачі спочатку дізнаються про місце знаходження скарбу капітана – пірата Кіда, про експедицію Леграна, Джупітера та оповідача на острів, про розкопки скарбу під тюльпановим деревом. А вже в другій частині ми дізнаємося, завдяки чому Легран зміг розгадати таємницю золотого жука. Слово шукачам скарбів
I шукач скарбів.
(«Легран через Джупітера передав для мене листа,у якому запросив у хатинку у важливій справі. Я подумав, що з Леграном щось трапилося, адже він написав, що це справа надзвичайної важливості. Джупітер сказав ,що Легран себе погано почуває,весь час пише якісь цифри на дошці,сам білий,наче гусак»
Джупітер вважав, що Леграна вкусив жук,якого він знайшов,бо він йому навіть снився. Коли ж ми прибули з Джупітером до Леграна, я побачив ,що на його обличчі була «якась мертва блідість,очі запали і сяяли якимось гарячковим вогнем».
Легран показав мені жука і був упевнений, що цей жук «з чистого золота»,що він принесе йому щастя,і він зможе повернути втрачений родовий маєток.
Жук був надзвичайно важкий,але надзвичайної краси.
Легран попросив мене допомогти йому і запросив мене в експедицію на материк, бо я був єдиний, кому він довіряв. Я не відмовився, бо Легран мені дуже подобався, як людина. Тож ми втрьох з собакою,взявши коси і лопати,відправились в дорогу.
Легран бережливо ніс жука .Ми йшли довго, пройшли високим берегом і попали в пустельний край,де не ступала людська нога .Потім ми дібралися до плато, яке зарослолісом. Джупітер викошував стежину до тюльпанового дерева».)
II шукач скарбів(Джупітер): Тюльпанове дерево було височенне, вище дуба та інших дерев.
Воно відрізнялося своєю величезною кроною,надзвичайною красою, чарівністю. Це було дійсно гігантське дерево. Легран попросив мене залізти на тюльпанове дерево, взявши з собою жука, якого я так боявся. Але заради Леграна я був готовий на все.
Тюльпанове дерево було дуже старе,на ньому було дуже багато коротких сучків.
Мені було важкувато забратися на це дерево. Легран наказав мені порахувати кількість гілок на сучку, добратися до сьомої,а потім полізти по сухій гілці доти,поки вона триматиме мене. Я, добравшись до кінця гілки, побачив там череп,прибитий цвяхом до неї.
Тоді Легран наказав мені знайти ліве око у черепі,пропустити через нього жука і опустити вниз на шнуркові.
З’явився жук на шнуркові. Легран викосив траву, забив пакілець, де упав жук випустив землемірну стрічку, відпустив її на 50 футів, потім забив 2 пакільця, виміряв ще 4 фута в діаметрі, взяв лопату і разом зі мною почав копати. Копали десь 2 години, але ніяких ознак скарбів не було видно. Легран був надзвичайно розчарований. Вирішили повернутися додому. Коли пройшли десь 100 кроків, Легран повернувся до мене і сказав: «Покажи, де твоє ліве око». Він згадав що я був шульгою, тому виявилося, що я пропустив жука через праве око. Знову почалися пошуки скарбів,все повторилося знову.
I шукач скарбів : Ми намалювали коло, почали копати .Спочатку відкопали 2 людських скелета,декілька золотих монет,потім дерев’яну скриню дуже міцну – 3,5 фута,висотою – 2,3 фута,закований залізом,з боків – 6 залізних кілець.
Коли ми все ж таки відкрили його,то побачили надзвичайний скарб – гори золота й дорогоцінного каміння. Скриня була заповнена до країв : одних золотих монет було на суму 150 тисяч доларів, бриліантів – 110,ні одного дрібного,18 рубінів,310 ізумрудів,21 сапфір,1 опал,багато золотих прикрас,200 обручок,сережок,золотих ланцюжків 30 шт.,83 великих розп’ять,5 золотих кадил,величезна золота чаша,дві рукоятки від шпаг.
Вага – 350 англійських фунтів ,197 годинників, прикрашених дорогоцінним камінням,всього було коштовностей на суму 1,5 мільйона доларів.

Учитель: Отже, скарб знайдено. Легран повернув свою спадщину, став дуже заможною людиною.
Учитель: За допомогою чого Вільям Легран зумів розгадати таємницю золотого жука ? Знання з яких наук використав Легран, шукаючи скарби ?
Для вирішення цієї проблеми ми запросили на урок двох відомих детективів :
Шерлока Холмса і доктора Ватсона , які візьмуть участь у засіданні круглого стола.(Всі учні класу)

Інсценізація
Шерлок Холмс : Вітаю Вас, шановне товариство!
Я думаю,що нам сьогодні доведеться визначити,як і завдяки чому Легран відгадав таємницю золотого жука. Я б хотів відновити весь логічний ланцюжок відкриття таємниці.
Доктор Ватсон : Вітаю Вас,колего ! Я хочу дізнатися все ж таки, як Легран зумів знайти скарб і став дуже заможною людин
Шерлок Холмс : Ми знаємо, що Легран на березі моря у старому човні знайшов жука,але віддав його лейтенантові Дж. із форту .На клаптику паперу він намалював жука,щоб показати його другу.
Літературознавець: Так,так,але на малюнку невідомо звідки з’явилось зображення черепа. Звідки ж воно взялося ?
Шерлок Холмс : Я вважаю, що Легран зрозумів, що череп виник під впливом тепла. Отже,ланцюжок такий : холодна погода,вогонь у каміні,Ньюфаундленд,який хотів обійняти оповідача,а той підвів руку близько до вогню.
Доктор Ватсон : Так, так…Череп – це ж емблема піратів !!! Малюнок, який виник під впливом тепла, як же він туди потрапив ? Пергамент не використовують для звичайних записів.

 Шерлок Холмс: Шановний докторе Ватсоне ! Нагріваючи пергамент далі, Легран побачив ще одне зображення у протилежному куті від черепа.
Спочатку подумав,що це коза,але потім,придивившись,розсміявся.
Це було не козеня ! Він зіставив два слова : kid (козеня) і Kidd (ім’я пірата)
Географ: Отже,ці слова написані англійською мовою ! Це говорить про те, що містер Легран знав історію, хімію, англійську мову. Він установив, що існують певні хімічні сполуки,за допомогою яких можна писати таємно і на папері,і на пергаменті.
Доктор Ватсон: Ви молодець, юний друже !
Думки Леграна завжди випереджують події. Зображення черепа в протилежному куті перетворилась на герб. Значить, він добре знав геральдику – науку про герби. Біолог : Містер Легран вважав, якщо є печатка,підпис,то повинен бути і документ – лист.
Шерлок Холмс :Отже, Легран працює з пергаментом далі,але бруд покриває його і заважає .Знаючи, що пергамент – це шкіра теляти, Легран миє його під водою і підігріває на пательні. Таким чином, йому вдалося побачити текст. Подивіться на нього уважно, він зашифрований/ Доктор Ватсон : Пам’ятаєте, Легран говорив, що це і є криптограма.
Отже,це доводить, що Легран знав добре криптографію – науку навмисного кодування тексту з метою зробити його незрозумілим.
Літературознавець: До речі,цю криптограму Легран вважав неважкою,а шифр – примітивним і промовляє слова : «Навряд чи розум людини,якщо його спрямують відповідно,не зміг би розгадати…»
Доктор Ватсон :Отже,побачивши текст записки,Легран зрозумів,що це суцільний рядок,тобто неможливо знайти слово,що складається з однієї літери,наприклад, займенник «Я». Тому,я думаю ,що, Легран почав рахувати однотипні знаки і склав таблицю.
Шерлок Холмс : Так,так довелося попрацювати містеру Леграну немало.Він довго,мабуть,розмірковував,встановлював зв’язок подій,зіставляв,підраховував кількість знаків у криптограмі,виділяв потрібне,доки нарешті прочитав таємничий запис : «Добре слово в Єписковім заїзді на чортовому сідалі 21 градус і 13’ (мінут) північ – північ – схід,головний сук,сьома гілка, стріля з лівого ока мертвої голови,пряма лінія від дерева через постріл на 50 футів.»
Географ : Я думаю,що загадка,як була, так нею і залишилась.
Доктор Ватсон : Але я думаю ,що Легран – дуже уперта людина.Думки Леграна йдуть далі,він розмірковує,що можуть означати слова «Єписковий заїзд», «мертва голова», «чортове сідало».І тут він теж вийшов переможцем,зумів відшукати зміст тексту.
Літературознавець : Але ж Легран не зміг спочатку визначитися зі знаками в реченні.Все ж таки,він скористався знаннями психології людини : щоб ускладнити розгадку,людина впадає в крайнощі : там,де потрібно ставити крапку,людина зробить навпаки,тобто розташує букви тісніше. Таких місць у тексті – 5.У нього 5 речень перетворюються на 5 сходинок.
Шерлок Холмс : Так,але ще Легран дізнається від місцевих жителів,що «Дім Єпископа» - це висока скеля дивної форми,а «чортів стілець» - камені,на цій скелі,що ззовні нагадують крісло, а ось «гарне скло» в перекладі зі сленгу (жаргону) моряків – підзорна труба.
Географ : Я думаю,містере Шерлоку,що у Леграна були добрі знання з топографії. Бо він добре орієнтувався на місцевості за орієнтирами (21 градус і 13 мінут) на північ – північ – схід,використовуючи компас.
Біолог1: А я звернув увагу на те,щоЛегран спочатку побачив на дереві якусь білу пляму,а коли відрегулював підзорну трубу, то зрозумів,що це людський череп,розміщений на сьомій гілці тюльпанового дерева.
А підзорна труба– це оптичний прилад,а оптика – це розділ фізики.Отже, містер Вільям Легран був опізнаний з фізики.
Біолог 2:Для того,щоб визначити,що то за білий предмет був на дереві,що побачити його на великій відстані можна тільки тоді,коли він білого кольору. Легран скористався знаннями з анатомії людини,.бо особливістю людських кісток є те,що під впливом дощів та вітрів вони не темніють,а навпаки – стають білішими.
Шерлок Холмс :Отже,всі орієнтири знайдено,залишається тільки знайти місце,де заховали пірати скарби.Для цього треба було «стріляти з лівого ока мертвої голови» і далі «прямо від дерева через постріл на 50 футів»
І щоб правильно побудувати пряму ,вирахувати кут, визначити напрям,Леграну знадобилось знання з тригонометрії.
Доктор Ватсон :Геніально.Але спроб було дві.Адже Джупітер переплутав ліве і праве око,бо був шульгою.Коли ж знайшли скарб, виявилось,щоЛегран і оповідач – справжні нумізмати: вони з легкістю впізнали старовинні коштовності,французькі,англійські,іспанські монети.
Шерлок Холмс : Отже,скарби знайдено .Весь процес, всі дослідження,все розкриття таємниці спиралося на закони логіки.
Я думаю,що містер Вільям Легран був надзвичайно розумною,мудрою людиною і в процесі розкриття таємниці опирався на глибокі знання .

Учитель : Отже, дослідивши текст оповідання «Золотий жук», ми можемо відповісти на головне запитання :
1)Що допомогло герою розгадати таємницю ?
(Знання.Знання з різних наук,предметів,дисциплін)
2)Скажіть,діти,як на латинській мові буде звучати слово «знання» ?
(Intelectus)
3)Яку людину можна назвати інтелектуальною ?
(Яка багато знає..Інтелект – це база,яку людина повинна постійно використовувати та примножувати)
Отже,ми можемо сказати,що Едгар По – засновник інтелектуального детективу.
Інтелектуальний детектив – це детектив,у якому таємниця розкривається завдяки знанням,інтелекту
(Запис в зошити)
4)Чим же відрізняється головний герой оповідання» від людей з тугим гаманцем, чи був обмеженою людиною Легран? Звернення до епіграфу уроку:»Коли у людей є знання, вони завжди вийдуть переможцями».

Підбиття підсумків уроку.

1)Чи збулися Ваші очікування ?
2)Чи хотіли б Ви мати такі ж знання,які мав містер Вільям Легран ?
3)Над чим Ви замислились ?

Домашнє завдання
Написати твір – роздум на тему : «Навіщо людині потрібні знання 

 

Список використаної літератури

 

1. Таємниці золотого жука (за повістю Е. По «Золотий жук») [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://ukrtvory.in.ua/tayemnici-zolotogo-zhuka-za-povistyu-e-po-zolotij-zhuk/.
2. По Е. А. Золотий жук [Електронний ресурс] / Едгар Аллан По – Режим доступу до ресурсу: https://www.ukrlib.com.ua/books-zl/printout.php?id=310&bookid=5.
3. Зарубіжна література 7 клас - О.М. Ніколенко - 2015 рік ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://zarlit.com/textbook/7klas_1/24.html.
 

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
2026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку