Урок економіки в 11 класі "Економічна ефективність"

Про матеріал
Економічна ефективність. Розподіл, обмін та споживання. формування вміння розкривати зміст та давати оцінку економічній ефективності, розглядати розподіл,обмін та споживання як взаємопов`язані процеси, розглянути основні форми власності. Розкрити роль основних суб'єктів економічного процессу; пояснити сутність економічних систем, їх фундаментальні засади; знати, як виглядає економічний кругообіг для різних економічних систем, з`ясувати принципи існування ринкової економіки.
Перегляд файлу

Тема:  Економічна ефективність. Розподіл, обмін та споживання. Мета: формувати вміння  розкривати зміст та давати оцінку економічній ефективності; розглядати розподіл,обмін та споживання як взаємопов`язані процеси; розглянути основні форми власності. Розкрити роль основних  суб'єктів економічного процессу; пояснити сутність економічних систем, їх фундаментальні засади; знати, як виглядає економічний кругообіг для різних економічних систем, з`ясувати принципи  існування ринкової економіки. Розвивати вміння порівнювати економічні системи, визначати економічну ефективність, аналізувати, робити висновки з теми;

Виховувати          вміння        зіставляти   особисті      потреби      з        економічними можливостями їх задоволення, бережливе ставлення до власності.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: Підручник "Економіка" за ред. І.Ф. Радіонової; Схеми кругообігів; ІКТ: презентація згідно теми уроку.

 

Структура уроку:

1.Організаційні моменти (привітання, перевірка відсутніх);

2.Мотивація навчальної діяльності (повідомлення мети і завдання уроку) - запис на дошці;

3.Вивчення нового матеріалу.

1.)Вступ (Розповідь вчителя)

В умовах обмеженості виробничих ресурсів та задоволення безмежних потреб людства вкрай необхідно використовувати ці ресурси ефективно. У найширшому розумінні ефективність-це співвідношення результатів і витрат. Результати економічної діяльності втілюються в продуктах, призначених для задоволення потреб,а витрати  пов’язані з використаними ресурсами. Ефективність виробництва визначається за формулою: Е=Q:C, де Еефективність виробництва, Q - кількість одиниць створеної продукції, Свитрати виробничих ресурсів. Створений виробничий продукт рухається далі в обміні, розподілі та споживанні.

Економічне життя будь-якого суспільства є певним чином організоване. Спосіб цієї організації називається економічною системою. Розкрити спосіб організації - означає показати, як узгоджується діяльність багатьох суб'єктів економічних відносин, хто є власником виробничих ресурсів та яким чином вони потрапляють до виробників, перетворюючись згодом на речі та послуги для споживачів. За цими критеріями розрізняють економічні системи. 2.)Основні суб'єкти економічного розвитку Бесіда з класом.

Що таке економічний процес?

Господарювання?

(Організована,     цілеспрямована,     продуктивна     діяльність     людей    для

задоволення економічних та близьких до них потреб.) Наведіть приклади учасників господарської діяльності?

(Окремі люди, їхні об'єднання, підприємства, установи, державні організації, уряд та ін.

Усі, хто самостійно приймає і реалізує економічні рішення на власний ризик, складає господарські плани та втілює їх у життя належать до суб'єктів господарювання (суб'єкт/в економічного процесу). Залежно від ролі, цілей і масштабів участі в економічному процесі розрізняють три основні групи економічних суб'єктів: (записати в зошитах) (слайди 8-12)

Домашні господарства (окремі люди, сім'ї), які є власниками приватних коштів та належного їм майна. Його головна економічна функція - кінцеве споживання продуктів і послуг вироблених підприємствами, корпораціями, організаціями, фірмами, компаніями.

Підприємства (організації, фірми, компанії, корпорації) - це організації різних форм власності і різних розмірів, які виробляють товари чи надають послуги з метою наступної їх реалізації на ринку для отримання прибутку. Державні установи й організації - це неприбуткові бюджетні організації, які здійснюють державне управління країною й економічного на всіх рівнях - від місцевого до загальнонаціонального (місцеві органи самоврядування, місцеві державні адміністрації, адміністрація Президента України, Міністерства, Кабінет Міністрів - Уряд України, Верховна Рада України).

3.)Власність економічних суб'єктів

Власність - це сукупність прав окремої людини, групи людей, держави щодо володіння, розпорядження та використання економічних ресурсів. (Які ви знаєте економічні ресурси?) 4.)Об'єкти власності  (слайд 13)

(Запис на дошці, в зошитах)

Основні форми власності (слайд 14)

 (Запис на дошці, в зошитах.)

5.)Економічний кругообіг Функціонування будь-якої економіки ґрунтується на взаємозв'язаному русі економічних ресурсів, споживчих благ (продуктів) і доходів. Такий рух називається економічним кругообігом. Він є складним. Його порушення у будь-якій ланці означає "хворобу" економіки.

(Робота з підручником ''Загальна економіка" за ред. І.Ф. Радіонової (стор. 57, схема 12; схема 13, стор. 16).

Схема "Кругообіг у плановій економіці"; схема "Кругообіг у ринковій економіці" (слайди 15-17) 4.Закріпляючий етап уроку

Моделі планової (командної), ринкової та змішаної економіки (слайд 6)

 

5.Підсумки вивчення нового матеріалу. Робота з класом:

Що ми називаємо економічною системою?

Економічна система - упорядкована система зв'язків між виробниками і споживачами матеріальних і нематеріальних благ і послуг;

-складна система функціонування економіки, яка ґрунтується на взаємопов'язаному русі економічних ресурсів, споживчих благ (продуктів) і доходів;

-спосіб організації економічного життя будь якого суспільства.

Визначення економічних систем

(запис в зошитах)

Традиційна економіка - економіка в якій традиції, звичаї та досвід попередніх поколінь визначають характер використання економічних ресурсів.Ринкова економіка - економічна система, що базується на приватній власності та її розвиток регулюється виключно цікавим механізмом.Командна (планова) економіка - економічна система, яка базується на державній власності та централізованому управлінні. Змішана економіка - економічна система, яка базується на різних формах власності, а її розвиток регулюється ринком, традиціями та державними рішеннями.

Наведіть приклади країн різних економ, систем? (Робота з політичною картою світу).

 

6.Підсумки уроку (оцінювання учнів)

 

7.Домашнє завдання:

Зробити пояснення до схем кругообігу планової і ринкової економіки (усно);

Вивчити терміни нової теми (конспект);

Вміти визначати економічну систему різних країн світу.

 

Додаток:

 

 

pdf
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
6 квітня 2019
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку