Урок-екскурсія до зоопарку

Про матеріал
Урок-екскурсія до зоопарку. До уроку додаються фотографії з екскурсій дітей у початкових класах.
Перегляд файлу

Тема: екскурсія у зоопарк

Мета: сформувати уявлення учнів про зоопарк; дати поняття, що таке «Зоопарк»; розширити поняття про свійських і диких тварин та їхній спосіб життя; розширити дитячий кругозір. Розвивати пам'ять, спостережливість, мислення, зв'язне мовлення. Виховувати дбайливе ставлення до живої природи, любов до тварин.

Хід екскурсії

I Організаційний момент.

  1. Загадка

Я кудись ходив із татом,

Звірів бачив там багато:

Мавпу, тигра, крокодила,

А птахів там різних - сила!

Слон водою нас облив.

Де я був? Куди ходив?

                                 (Зоопарк)

 

  1. Правила поводження під час екскурсії.

1. Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил

дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

2. Без дозволу вчителя не залишати місця перебування.

3. В разі поганого самопочуття негайно повідомити вчителя.

4. Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження

вчителя.

5. Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
6. Візьми чисту воду для пиття та миття рук

II Повідомлення теми і мети уроку. Загальна мотивація.

Бесіда.

  1. - Де можуть жити тварини? (Відповіді дітей)
  2. Як називається місце де живуть дикі тварини яких ми можемо побачити і підійти розглянути їх? ( Зоопарк)
  3. Хто з вас був вже у зоопарку?
  4. Чи хочете побувати там ще раз?
  5. Що означає слово «Зоопарк»?

 

Зоопа́рк (зоологічний парк) — територія, спеціально створена людиною, з будівлями і обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин.

Зоопарк — одна з унікальних лабораторій зі збереження різноманітності тваринного світу і музей живої природи, створений людиною, має науково-просвітницьке значення.

Зоологічні парки створюються з метою організації екологічної освітньо-виховної роботи, створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видів тварин, збереження їх генофонду, вивчення дикої фауни і розробки наукових основ її розведення у неволі.

 

 

III Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

  • Отже ми приїхали у зоопарк. Тут тварини живуть у вольєрах. За ними доглядають працівники, дбають про них, годують, лікують, прибирають.
  1. Правила поводження відвідувачів у зоопарку.
  • Знаходитися поруч з дорослими і далеко від них не відходити.

 

  • Не дражнити тварин.

 

  • Не підходити близько до вольєру з тваринами.

 

  • Не годувати тварин.

 

  • Голосно не розмовляти та не кривлятися з тварин.

 

  • Бути завжди обережним та не відволікатись .

 

  1. Організований перехід до вольєрів з тваринами.

А) Вольєри з ведмедями.

 Відгадайте загадку:

Взимку спить цей звір в барлозі

І прокинутись невзмозі.

Смокче лапу уві сні.

Хто це? Підкажіть мені.

                                       (Ведмідь)

- Перша тваринка яку ми сьогодні побачимо це ведмідь.

     Ведмідь є найбільшим наземним хижаком нашої планети, з’явившись на Землі приблизно 6 мільйонів років тому, він відразу став уособленням могутності та сили.

     Ведмеді є всеїдними тваринами, які люблять поласувати, як різною лісовою дичиною (зайці, олені, козулі, лосі, всі можуть стати здобиччю ведмедя), так і соковитими ягодами і плодами. Не відмовляться вони і від риби, до речі деякі ведмеді відмінні рибалки, і вправно ловлять рибу в річках та озерах. Також як справжні ласуни ведмеді люблять мед, чим часом дуже нервують лісових бджіл (улюблений дитячий мультик про Вінні Пуха і його похід за медом має під собою цілком реальну основу).

      Зимова сплячка ведмедя може тривати до 200 діб. Готуючись до неї, ведмеді з осені активно запасаються жиром, причому це критично важливо для ведмедя.

Б) Загін з віслюками.

Відгадайте загадку:

Сірий, та не вовк,

 

Длинноух, та не заєць,

 

З копитами, та не кінь.

 

                             (Віслюк)

 

      Віслюк дуже витривалий. Його працездатність відносно своїх скромних розмірів вища, ніж у коня. Окрім того, у нього дуже міцні копита, які звичайно не потребують підковування.

Віслюк значно менш вибагливий до корму, ніж кінь, і краще переносить спрагу. Менше хворіє. І все ж він краще себе почуває в країнах з сухим і теплим кліматом. Там він і зараз широко розповсюджений.

Весела спокійна, витривала та дуже контактна - вона полюбляє спілкуватися з дітьми.

Улюблені страви:

овес, ячмінь, кукурудза, висівки, макуха, сіно.

 

Улюблені розваги:

спілкуватися з дітьми, позувати для фото.

В) Відділення з птахами.  Страуси .

Відгадайте загадку:

 

Птах цей довгі ноги має,

Голову в пісок ховає,

Хоч і швидко він біжить —

В небеса не полетить!

Я догнати намагаюсь,

Та швидкий, як вітер…

(Страус)

Довгошиїй, довгоногий,

Мчить, як вітер, край дороги,

Тільки куряву здіймає.

Птах, однак, цей не літає.

Має голову маленьку,

Вкриту пухом, всю чорненьку.

Схожий пух на діадему…

Познайомтесь: це – птах…

(Ему)

 

     Африканський страус — останній представник сімейства страусиних на Землі. Всім відомо, що літати він не вміє, зате надзвичайно швидко бігає. Але це далеко не єдині його особливості. Цей птах може похвалитися й іншими рекордними здібностями та характерними рисами....

Цікаві факти:

  1.  Незважаючи на свою назву, африканський страус мешкає не тільки в Африці, але і на Близькому Сході....

 

  1. Страус є володарем найбільших очей серед всіх наземних істот. Їх діаметр становить 5 див. Цікаво, що розмір його мозку менше, ніж розмір очей..
  1. 4. Мало хто не знає, що страуси — лідери з бігу серед птахів. Вони здатні розвивати швидкість до 70 км/год, Але це ще не все — вони можуть різко змінювати напрямок без уповільнення, що дозволяє їм відірватися від погоні. Страусенята в місячному віці вже здатні обігнати багатьох тварин у світі, адже вони бігають зі швидкістю до 50 км/год....
  2. Основною їжею страусів є рослини, однак вони можуть харчуватися і комахами, рептиліями, гризунами. Щоб перетравлювати жорстку їжу, вони ковтають дрібні камені, шматки дерева і навіть залізо....
  3. Страуси не тільки великі, але і дуже сильні. Удар їх лапи може серйозно поранити або вбити лева. Також вони становлять загрозу і для людей, якщо останні проявили агресію або господарюють на території самця....
  4. Найвпізнаваніша особливість страусів — занурення голови у пісок — це омана. У природі ці птахи ніколи так не надходять. Однак вони можуть притиснути голову до землі, щоб стати менш помітними або відпочити після тривалого бігу...
  5. Страусині яйця можуть бути різних кольорів: від білого (африканський страус) до темно-зеленого (Ему, звичайний Казуар) і жовто-золотистого (Нанду).

Зовні ему дуже схожий на африканського страуса.

Живуть вони невеликими групами по 7-10 особин. Розмовляють між собою гучними звуками, схожими на барабанний бій, «бум-бум» або рохкання. Вночі сплять дуже неспокійно, прокидаючись по 6-8 разів. Ему довго не засиджується на одному місці, а кочує в пошуках їж

арчуються птахи рослинами, насінням, комахами і дрібними ящірками. Можуть довго обходитися без води.

Яйця ему темно зеленого або синього кольору. Важить одне яйце 700-900 грам, що приблизно дорівнює 10-ти курячим яйцям.

Г) Пелікани.

В нього дзьоб ніби мішок

Для всіляких іграшок.

Він йому немов карман.

Чудо-птиця ……. .

                            (Пелікан)

     Рожевий відтінок пір’я з’являється у птахів у шлюбному вбранні на третьому році життя. пелікан Молоді птахи мають сірувато – буре забарвлення.

     Рожевий пелікан – один з найбільших птахів в Україні, його маса сягає 11 кг, довжина тіла до 175 см, а розмах крил понад 3 м. пелікан 3Живляться виключно рибою, яку здобувають, заганяючи її на мілководдя.

     Пелікани мають великий мішок на горлі, що допомагає їм хапати рибу поблизу поверхні води. Крім того, в цей мішок птахи пелікани  набирають воду, щоб охолодитися у спекотну пору.           Пелікани полюють зграями. Зграя оточує на воді рибу і плескаючи крильми звужує коло, зганяючи рибу в його центр. Коли здобич збивається в щільну зграю, птахи одночасно занурюють дзьоби у воду і виймають рибу пелікан 6своїми підзьобними мішками.

Причиною скорочення чисельності цих птахів стало навіть не полювання на них. Пелікани дуже полохливі, і в таких випадках полишають гнізда і перебираються на нові місця. Там вони не встигають вивести потомство.

IV Систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.

  1. Розповідь вчителя

     Ми з вами побачили багато різноманітних птахів і тварин. Якісь тварини і птахи вам відомі, а деякі ви побачили в перший раз. Мета будь-якого зоопарку – не лише збирати рідкісних тварин, щоб на них дивилися люди, а й рятувати їх. Майже кожна тваринка має свою сумну історію: на них полюють, вони стають рідкісними, а деякі види і зовсім зникають. Нажаль страждає більше тварин ніж можуть помістити зоопарки, тому ми повинні берегти тварин і піклуватись про них.

 

  1. Гра «Вгадай тваринку»

Один учень показує тваринку жестами і мімікою, інші учні відгадують, що це за тварина і називають її.

  1. Бесіда.
  • Де ми сьогодні побували?
  • Що таке «зоопарк»?
  • Для чого існує зоопарк?
  • Чи сподобалась вам наша екскурсія?

V Домашнє завдання

Намалюйте тваринку яка вам найбільше сподобалась і складіть усну розповідь про неї.

VI Підсумок уроку.

Всі тварини потребують нашого піклування, турботи, любові. Маю надію, що після нашої екскурсії, ви зрозумієте як потрібно ставитись до тварин і живої природи в цілому.

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
3749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку