Урок "Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку зарубіжної літератури для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
Перегляд файлу

Тема. Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта

Мета: ознайомити з твором-бестселером Сігела «Історія одного кохання»; розвивати вміння характеризувати образи твору, використовуючи цитати; сприяти розвитку читацьких компетенцій, творчих здібностей учнів, уміння формувати й висловлювати свої думки; виховувати  почуття  доброго  ставлення  до  людей,  здатність до сильних і щирих почуттів.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань і розвитку на їх основі умінь і  навичок

Обладнання: фотоілюстрації Е.Сігела, виставка його книг, відеоролик "Lave Story", Музика Френсіс Лея із кінофільму «Історія кохання», міні – презентації.

Епіграф:                                  Кохання – це коли  не треба говорити «пробач»

                                                                                   (Ерік Сігел «Історія одного кохання»)

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Слово вчителя

Кожна людина має свій шлях у житті, шлях радості  й печалі, турбот і піклувань, любові і розчарування, шлях вічності. Кожен шукає в житті собі друга, партнера, того, хто здатний зрозуміти, розділити радощі та печалі. Усі ми прагнемо любові, прагнемо любити і хочемо, щоб любили нас, а для цього потрібен об’єкт нашої любові. Саме це штовхає нас шукати ту єдину (єдиного), котра стане втіленням наших мрій і сподівань.

На попередньому уроці ми подорожували сторінками роману Еріка Сігела «Історія одного кохання»

2. Пропоную згадати сюжет твору, переглянувши відеоролик "Lave Story"

3. Розгадавши  кросворд, ми дізнаємося, про що ми будемо сьогодні говорити.

1. Головна героїня роману є студенткою коледжу…                                                                                                         2. Ім'я головного героя                                                                                                                                                     3. Хобі головного героя                                                                                                                                                          4. Олівер – студент   університету…                                                                                                                                     5. Кого Олівер назвав «чотириоким гризуном науки»?                                                                                                      6. Де знаходиться пекарня Філа?                                                                                                                                             7. Хвороба, яка призводить Дженні до смерті

 

 

Р

Е

Д

К

Л

І

Ф

Ф

 

 

О

Л

І

В

Е

Р

Х

О

К

Е

Й

 

 

Г

А

Р

В

А

Р

Д

Д

Ж

Е

Н

Н

І

 

 

 

К

Р

Е

Н

С

Т

О

Н

Л

Е

Й

К

Е

М

І

Я

 

 

Отже, сьогодні ми будемо говорити про кохання, про таке кохання, коли не треба говорити «пробач».

Непроста у нас буде розмова.  Хочеться підняти дуже важливі питання, відповіді на які, здавалося б, знайти легко, але насправді – непросто.

Сподіваюсь, що наш урок буде вдалим. Тож усім успіхів!

4. Словникова робота

Кохання або любов - почуття глибокої сердечної прихильності до особи іншої статі.  (Тлумачний словник)

5. Цікаві факти

Любов внесена до реєстру захворювань Всесвітньою організацією охорони здоров'я. Міжнародний шифр хвороби  F.63.9 -  «Розлади звичок та спонукань, неуточнені».

Загальні симптоми:

  • нав'язливі думки про іншого;
  • різкі перепади настрою;
  • перевищене почуття власної гідності;
  • "себежаль";
  • безсоння;
  • необдумані, імпульсивні вчинки;
  • перепади артеріального тиску;
  • головний  біль;
  • алергічні реакції.

 

Дні року присвячені коханню

Любов (Агапе) — Римська, 9-річна дівчина підліток, християнська мучениця, що постраждала в гоніннях імператора Адріана, одна з трьох дочок, разом з Вірою і Надією, святої Софії Римської. Дні пам'яті в Православній церкві 17 (30) вересня, в Католицькій 1 серпня і 30 вересня

14 лютого — міжнародний День всіх закоханих, День святого Валентина

6. Асоціативна розминка

Які асоціації викликає у вас слово "кохання" ?   (любов, щастя, побачення, ніжність, бажання бути поруч, печаль, ревнощі, подарунки, самопожертва, поцілунки….)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Запис теми уроку в зошити

ІV. Сприймання та засвоєння навчального матеріалу

  1. Складання "сюжетного  ланцюжка" 

«Порушена  послідовність».

  • Дженні погоджується на навчання у Парижі
  • Розвиток  стосунків закоханих
  • Випробування хворобою
  • Перша зустріч
  • Проблеми (соціальна нерівність сімей)
  • Випробування шлюбом і бідністю

Очікувані відповіді

  • Перша зустріч
  • Розвиток  стосунків закоханих
  • Проблеми (соціальна нерівність сімей)
  • Дженні погоджується на навчання у Парижі
  • Випробування шлюбом і бідністю
  • Випробування хворобою
  •  

2.  Виразне читання уривку твору вчителем

"Жила собі дівчина. Дожила до двадцяти п'яти років і померла. Що кажуть у таких випадках? Що була вона вродлива. І розумна. Що любила Моцарта, Баха, бітлів. І мене..."

3. Евристична бесіда

- Про кого ці слова? (Дженні)                                                                                                                                            - Хто їх говорить? (Олівер)                                                                                                                                                   -  Як починається історія Олівера і Дженні?

3.1. Читання в особах.

Від слів: « Дайте мені «Пізнє середньовіччя»… до слів «От вам і доказ, –доказ того, що ви дурний».  

  Дайте мені «Пізнє середньовіччя».                                                                                                                               Вона скоса глянула на мене:                                                                                                                                                             Хіба у вас немає бібліотеки?                                                                                                                                           Наскільки мені відомо, студенти Гарварда мають право користуватися вашою бібліотекою.                                                                                                                             Ви мені про закон, містере Шпаргалето, а я вам — про етику. У вас у Гарварді — п'ять мільйонів книжок. А у нас тут — злиденні кілька тисяч.                                                                                                                Ото ще надлюдина в спідниці. Це з тих, мабуть, що вважають: якщо студенток у Редкліффі вп'ятеро більше, ніж студентів у Гарварді, то це означає, що дівчата вп'ятеро розумніші від хлопців. За інших обставин я залюбки позбиткувався б з неї — я це вмію,— але сьогодні мені дозарізу потрібна була та клята книженція.                                                                                                                                                           Слухайте, мені дуже потрібна та клята книженція.                                                                                                   Чи не можна без вульгарностей, містере Шпаргалето?                                                                                         Чого це ви охрестили мене Шпаргалето?                                                                                                                Того, що вигляд у вас такий: багатий, та дурний,— відповіла вона, знімаючи окуляри.                                                                                                                                                 От і не вгадали. Я бідний, але розумний.                                                                                                                    Це я бідна і розумна, містере Шпаргалето. А ви — ні.                                                                                    Вона виклично дивилася на мене своїми карими очима. Ну гаразд, оте «багатий» я б іще проковтнув, але за «дурного» спуску не дам, і гарні очі тебе не виручать.                                                                                 Який це йолоп сказав вам, що ви розумні? — питаю.                                                                                       Я сама знаю. От з вами я, приміром, і кави за одним столом не пила б.                                                            А я вас ніколи й не запросив би.                                                                                                                               От вам і доказ,— зраділа вона,— доказ того, що ви дурний.

- Які стосунки склались між Олівером і Дженніфер спочатку?

4. Робота в групах

Опишіть героїв твору

1 група

Дженні Кавіллері

"чотириокий  Гризун  Науки"

"надлюдина в спідниці"

"А от вбрання її не викликало в мене захвату; як на мій смак, воно було аж надто богемне."

"Я американка італійського походження"

"А курси лекцій слухає такі, що на них простий смертний не потикається"

"..ти належиш до династії мільйонерів, а я « соціальний нуль»

"Та це ж мала  Кавіллері , гордість і окраса нашої вулиці !"

"Ти любиш ставити на місце інших , але не любиш, коли на місце ставлять тебе"

- Що можна сказати про Дженніфер? Про що мріяла дівчина?

(Студентка музичного факультету Редкліффського коледжу, мама загинула в автокатастрофі, виховував батько, батька називає просто Філ, з бідної сім'ї, живе самостійним життям, багато працює, за її власними словами вона повний «соціальний нуль». планує їхати вчитися до коледжу в Парижі, і вже отримала стипендію,  спочатку вона відноситься до роману з Олівером як до легкого флірту, але потім любов повністю захоплює її.)

2 група

Олівер Барретт

"... я ж бо  звик скрізь бути першим. Гени, фамільна спадковість! "

"... того, що вигляд у вас такий: багатий, та дурний..."

"От і не  вгадали. Я бідний і розумний"

"... занесений до Списку пошани деканату за успіхи у навчанні"

"Боже, як я ненавиджу, коли мене так називають. Ненавиджу отой "титул" і схований у ньому принизливий натяк на різницю між мною і старим"

- Якщо ти одружишся з нею тепер, у тебе не зостанеться ні цента за душею.

- Татуню, в мене зостанеться душа. Але ти не знаєш, що таке душа

- Яким перед читачем постає Олівер? Чим він захоплювався? (Він син мільйонера, 20 років. Студент Гарвардського університету, занесений до списку пошани деканату за успіхи у навчанні  1961, 1962,1963 рр., гравець хокейної команди університету1962, 1963 рр. Вважає, що перед ним відкриті всі двері. А усі дівчата в захваті від нього.   Щиро закохується в Дженніфер.)

3 група

Як ви гадаєте, чи змогло б щось, окрім смерті, розлучити Олівера і Дженніфер?

Очікувані відповіді.

Не змогло б, герої занадто кохали один одного. Могли заради один одного пожертвувати найважливішими речами і заповітними  мріями у своєму житті. Всі проблеми, які випадали на їхню долю, вони долали разом. Уміли підставити плече один одному. І були переконані, що кохання – це коли не треба говорити «пробач».

Робота з текстом: цитатне підтвердження думки

***

– Ей, – окликнув я. – Ти хочеш взяти з собою що-небудь особливе?                                                                               – Що? Ні. – Вона похитала головою, потім, ніби згадавши, додала, - тебе.

***

– Я кохаю тебе не просто так.                                                                                                                                                     – В якому сенсі?                                                                                                                                                                      – Я ДУЖЕ кохаю тебе.

***

4. Коло Вена

Дженні

 

Олівер

 

СПІЛЬНЕ

Наполегливість, розум, атеїсти, підтримка один одного, сильні

 

Займається музикою

Вперта

Бачить у всьому позитив

 

 

Грає в хокей

Гордий

Затятий

Не хоче визнавати очевидні речі  атько його  любить)

 

 

4.1. Проблемне питання

- Чому вони  різні і водночас такі схожі ?

Очікувана  відповідь   Протилежності   притягуються.

- Подумайте, чому Олівер і Дженні, знаючи, що у них різне соціальне походження, вирішили одружитися?

(Тому що вони люди нового покоління, котре прагне просто до щастя. У них була віра в те, що кохання здатне подолати будь-які перешкоди і різне соціальне походження не може стати їм на заваді.)

- Як ви вважаєте, чи щасливі Олівер і Дженніфер?

- Що для Дженніфер і Олівера означало слово кохання? (Кохання для них  було настільки справжнім, що він заради неї пішов на конфлікт із своїми батьками, а вона заради нього відмовилась від своєї мрії побачити Париж. Так, вона померла, вона не побачила Париж. Та чи це головне в житті?)

4 група

Батьківська любов  (дослідження стосунків між дітьми і їхніми татами)

"Дженні - Філ"

американець італійського походження

пече тістечка

донька звертається просто "Філ"

" Тато любить  bambino. І ніщо в світі не могло переконати її в іншому"

батько забороняє сідати за кермо після смерті матері

приймає вибір доньки , підтримуючи її в усьому

5 група "Олівер - його батько"

Батько – Берретті ІІІ – спортсмен у минулому, зараз банкір і очільник Корпусу миру,  американець із титулами

мільйонер

син звертається "сер"

"у кам'яній масці"

"примушує бути правильним "

хоче зробити своїм спадкоємцем

примчав на допомогу синові, дізнавшись про хворобу Дженні

"А потім я зробив те,  чого ніколи не робив у його присутності, а тим більше в його обіймах. Я заплакав."

Очікувана відповідь

Батьки  обоє люблять своїх дітей, але по-своєму.

5. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Чи задумуємось ми над швидкоплинністю життя у щасливі хвилини ?

- Яка ж тема та провідна ідея твору ?

      (Тема твору - розповідь про зворушливе справжнє кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Він заради нього пішов на конфлікт з родиною, а вона пожертвувала своєю мрією.

     Ідея роману – кожна людина заслуговує на щастя, навіть таке коротке як у Дженні Кавіллері.)

  1. Прототипи героїв твору. ( Учнівська презентація)

Учитель. Письменнику, який    одержимий ідеєю створення благородних героїв, доводиться вигадувати сюжети і щось запозичувати з власного життя, а щось із життя знайомих. У нас сьогодні на уроці присутні учні, які точно знають, хто став прототипом героїв Еріка Сігела .

  1.                   Презентація індивідуального творчого завдання: «Міні-проект «Прототип головної героїні роману Е. Сігела «Історія одного кохання»

V.  Підсумки  уроку. Оцінювання

Отже, ми сьогодні говорили про кохання . Яке воно кохання?

  1. Складіть сенкан

1 рядок – одне  слово-тема  (іменник)                                                                                                                                     2  рядок – два  слова  (прикметники, означення  теми)                                                                                                            3  рядок – три  слова (дієслова, активність, дія)                                                                                                                            4 рядок – чотири слова (фраза, якою висловлюється розуміння теми)                                                                                                                       5  рядок – одне  слово  (іменник - синонім, асоціація до теми)

КОХАННЯ                                     

Казкове й неосяжне                                     

ощасливити, відмовитись. підтримати

Утримати його можуть одиниці    

Мрія                                                 

КОХАННЯ

 Щире, справжнє

Підносить, окрилює, зникає

Мить, що триває вічність

Щастя

  1. Слово учителя. Незважаючи на трагічний кінець, ця книга змушує повірити в реальну любов. Ця книга  приклад того ЯК треба любити і ЩО робити з цією любов'ю. Коли циніки говорять, що ідеальних пар не буває, бо це романтичний міф, смію заперечити, що в житті такі пари є. Хоч і не такі яскраві, як у літературі чи в кінематографі, бо життя – це все-таки не література, воно складніше й заплутаніше за найскладніший роман. А дана книга дуже нагадує життя, де не закриєш сторінку, бо страшно чи нецікаво.   Тому сучасні  Олівери та Дженні ходять серед нас, страждають, ревнують, спокійні і пристрасні. Та їхні пристрасті недоступні для сторонніх очей, як усе глибоко інтимне, сховане від чужих поглядів.

Як і будь-яка книга, цей твір навчає нас цінувати своє життя, ловити в ньому кожну мить, кожну секунду проживати із задоволенням та з користю, розуміти, що воно може скінчитися у будь-яку мить. Бо інакше, може бути занадто пізно щось сказати, зробити, запропонувати…

VІ. Домашнє завдання

- Завдання творчого характеру:

Написати есе «Кохання – це коли не треба говорити «пробач».

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
18 серпня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку