Клас: 9
Вчитель: Медвідь О.А.
Тема уроку: Ескізний малюнок проектованого виробу. Розробка необхідних документів для виготовлення виробу.
Базові інноваційні технології:
Розвиваюча технологія:
1.Проектна діяльність є спеціально організованим видом діяльності що зорієнтована на виявлення сутнісних характеристик предмета пізнання (об'єкта проектування ). Такою характеристикою є відповідна технологічна документація проекту.
2.Навчання розумовим операціям аналізу, планування та рефлексії;
3.Стимулювання оволодіння учнями знаннями, уміннями та навиками, необхідними для реалізації проектів, тобто навиками роботи з графічними документами та виконання елементів графічної документації.
Інтерактивні методи навчання:
1.Загальне коло.
2.Мозковий штурм.
Навчальна мета:
Мета вчителя: Навчати учнів виконувати ескізи виробів, які виконуються по темі: "Проектування та виготовлення ялинкової іграшки." Запропонувати учням самостійно розробити технологічну документацію власного варіанта виробу на основі аналогів або за власним задумом.
Мета учня :.Виконати ескіз власного варіанта ялинкової іграшки. Визначити послідовність виконання технологічної документації.
Виховна мета уроку:
Виховувати акуратність та охайність при виконанні графічної документації проекту.
Розвиваюча мета:
Розвиток концентрації уваги та логічного мислення в процесі розробки виробу по заданій темі.
1.Роздатковий матеріал та інше обладнання уроку:
1) Ескізи різноманітних ялинкових іграшок з різних матеріалів.
2).Технологічні картки виготовлення іграшок з доступних матеріалів.
3) Інформаційні картки та електронні каталоги :Ялинкові іграшки..
2.Наочні посібники:
Промислові зразки ялинкових іграшок. Іграшки, які є об'єктами художніх народних промислів.
3.Технічні засоби навчання:
1) Комп'ютер, каталоги ялинкових іграшок, створені учнями за матеріалами мережі Інтернет.)
2) Набори інструментів для обробки різних матеріалів у навчальній майстерні.
4.Практичні роботи:
1) Виконання ескізу ялинкової іграшки.
2) Розробка власного варіанта виробу.
3) Робота над елементами в залежності від вибраного варіанту.
5.Види і методи перевірки та закріплення знань, вмінь, навиків учнів
1) Перевірка готовності до уроку, перевірка виконання поставленого
завдання ( Виконання ескізу виробу за відповідними стандартами технічної документації, наявність або відсутність каталогу аналогів іграшок.).
2) Усні – фронтальна бесіда, контроль знань матеріалу теми.
Тип уроку: урок – практикум.
Хід уроку
1.Організація роботи учнів.
2.Актуалізація опорного досвіду учнів:
1) Перевірити наявність в учнів каталогу ялинкових іграшок.
2) Рефлексія
- Для чого необхідні ялинкові іграшки?
- Із яких матеріалів виготовляють ялинкові іграшки?
- Які види іграшок ви можете назвати?
3.Мотивація навчально – трудової діяльності
Ялинкові іграшки є виробами, які мають певну художньо – естетичну цінність, тому їх конструювання та виготовлення має велике значення для розвитку конструктивних вмінь і навиків особистості.
4.Практична робота.
1) Завдання
- Вибрати власний варіант виконання поставленого завдання.
- Знайти в Інтернеті промислові та народні ялинкові іграшки.
- Провести аналіз знайдених аналогів, визначити, яку іграшку ви маєте бажання виготовити.
- Виконати роботу над виготовлення виробу або елементів виробу.
Можливі варіанти виконання завдання:
2) У навчальній майстерні виготовляємо окремі деталі або іграшки в цілому.
5. Аналіз результатів роботи.
Рефлексія.
- Чи можемо ми спроектувати іграшки, які не мають аналогів?
- Як це зробити
- Яким чином ми можемо застосувати національні традиції при виготовленні ялинкових іграшок?
Оцінювання результатів роботи на уроці.
6. Завдання додому.
Виконати роботу над власним варіантом виробу. Підготувати робочі матеріали для виготовлення виробів.