План -конспект відкритого уроку за казкою Оскара Уайльда "хлопчик-Зірка". Твір має має глибокий виховний зміст, тому підібравши різні види роботи, його можна донести до учнів.
Тема: Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя
Мета: формувати ключові компетентності: Спілкування державною
мовою: сприймати, розуміти інформацію державною мовою; усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди. Уміння вчитися впродовж життя: читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо; постійно поповнювати власний словниковий запас; Соціальна та громадянська компетентності: уникати дискримінації інших під час спілкування; Математична компетентність: виокремлювати головну та другорядну інформацію; Обізнаність та самовираження у сфері культури: дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини;
Очікувані результати: учень вміє переказувати текст казки; висловлює власне ставлення до подій у творі; дає характеристику персонажам, оцінює їхні вчинки, моральні якості; узагальнює прочитане, роботь висновки.
Обладнання: презентація до уроку з дидактичними завданнями, відеозапис фрагментів з фільму «Хлопчик-Зірка», ілюстрації до казки, два малюнки зірки, малюнок вази.
Тип уроку: формування компетентностей.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань
1.Гра «Малюнки-асоціації» (слайди 2-4)
(За допомогою презентації демонструються по черзі малюнки, діти повинні пов'язати їх з казкою)
2.Літературний диктант «Так» чи «Ні» (5 слайд)
ІІІ.Перевірка домашнього завдання.
1.Учні демонструють свої ілюстрації до казки.
ІV.Мотивація навчальної діяльності.
V.Повідомлення теми, мети уроку.
VІ.Вступні вправи.
1.Словникова робота (6 слайд)
Еволюція – це розвиток, який тісно пов'язаний із поступовим рухом вперед до кращого. (діти записують у зошити)
2.Робота над характеристикою образу Хлопчика-зірки.
-Діти, коли ми вперше знайомимось з хлопчиком –зіркою?
-Яким він стає, коли дорослішає?
-Зачитайте його опис?
-А чи такі гарні вчинки робить хлопчик?
-Назвіть ці вчинки? Як ви їх оцінюєте?
-А який найгірший вчинок зробив хлопчик? (образив матір)
3.Перегляд відео фрагмента «Хлопчик –Зірка на початку твору»
4.Обговорення.
V.Пробні та тренувальні вправи.
1.Інсценізація уривку з казки «Діалог матері і хлопчика-Зірки»
2.Обговорення інсценізації.
3.Проблемні запитання.
-Чи усвідомив Хлопчик – Зірка, за що його покарано?
(Так. «…я відмовився від рідної матері і прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею».)
(Ні, він зрозумів, що нещастя є йому покаранням, і цей Хрест потрібно нести самому. Тому він відмовляється від підтримки наймолодшої доньки Лісоруба. Він повинен сам заслужити прощення у своєї матері. )
4.Поетична хвилинка
Вірш „ Яке найкраще слово в світі “
Яке найкраще слово в світі?
Раз мудрий хтось спитав в людей.
„ Здоров’я , “– відповів недужий.
„ Ні, молодість, “– сказав старий.
„ Найкраще – хліб, “– жебрак говорить.
„ Перемога “– відповів солдат.
„ Найкраще воля, “– раб промовив.
„ Ні – правда!“– вигукнув мудрець.
Аж тут озвався несміливо
Сирітка, ще малий хлопчак:
„ Найкраще в світі слово – мама!“
І всі сказали: „ Мама?! Так!!!“
3.Перевірка випереджувального завдання.
(діти вдома письмово давали відповідь на запитання «За що ми любимо своїх батьків»)
5.Метод «Гронування»
- тож давайте підсумуємо, яким був хлопчик-зірка на початку твору? (на дошці малюнок зірки, учні записують риси характеру)
6.Спостереження над змінами в образі Хлопчика-Зірки.
-Який перший вчинок показує, що Хлопчик-Зірка почав змінюватися?
-які ще гарні вчинки він почав робити?
-Чи знайшов свою матір?
-Яким він був королем?
7.Перегляд відео фрагменту казки «Хлопчик-Зірка в кінці твору»
8.Метод «Гронування»
(на дошці малюнок ще однієї зірки, діти пишуть риси характеру хлопчика після його зміни)
-давайте порівняємо риси характеру на початку казки і в кінці, вони однакові чи різні?
- То відбулася еволюція з образом хлопчика чи ні?
VІ.Творчі вправи.
1.Прийом «Зоряний букет для мами»
(учні на зірках пишуть гарні слова для матусь і прикріплюють на дошку, де малюнок вази)
VІІ.Рефлексія.
1.Вправа «Займи позицію»
-діти, вийдіть до дошки і станьте біля тієї зірки з рисами характеру Хлопчика, які вам подобаються більше і ви б хотіли бути такою людиною. Поясніть свій вибір.
VІІІ.Домашнє завдання.
-повторити тему «Усна народна творчість», підготуватися до контрольної роботи.