Урок факультативного курсу на тему " Рослинність Красноградщини "

Про матеріал
Факультативний курс «Мій рідний край – Красноградщина» Харківська область ( фізична географія) розрахований на вивчення у 8 класі. Програма факультативу побудована на основі краєзнавчого принципу та націлена, перш за все, на формування конкретних знань та загально географічних уявлень, створення умов для розвитку в учнів демократичних цінностей, патріотичних почуттів, посилення інтересу до вивчення географії рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Рослинність  Красноградщини

Мета:

  • розширити уявлення учнів про рослинний світ рідного краю, про користь, яку вони приносять людям;
  • розвивати вміння пояснювати залежність їх поширення від комплексу фізико-географічних чинників і діяльності людини;
  • виховувати естетичні почуття, бажання брати участь у природоохоронній діяльності

Очікувані результати.

Учні зможуть:

  • називати представників рослинного світу поширених в нашій місцевості,  зникаючих та рідкісних видів;
  •  розпізнавати  види  рослин,  занесені  до  Червоної  книги України й Харківської області;
  •  проаналізувати  карту  рослинності  області,  вплив господарської діяльності на її рослинний покрив; 
  • зробити висновки про закономірності поширення основних

типів рослинності на території краю

Обладнання: карта  рослинності  Харківської  області, довідники, Червона

                      книга України, ілюстрований матеріал

 

Зміст  і структура заняття

  1.                     Організаційний момент
  2.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

« Хвилинка поезії»


Вмійте  любити природу

Вам у походи ходити

І мандрувати, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

(П. Сотниченко)


 

- Чого вчить нас цей твір

   III.       Актуалізація опорних знань і умінь учнів 

     « Інтелектуальна розминка»

1.  Назвіть види рослинності, які супроводжують вас по дорозі до школи?

2.Які породи дерев можна побачити в наших лісах? 

3.  Які рослинні угруповання зустрічаються в нашому краї? 

4.  Чому саме такі? 

5.  Від чого це залежить?

     IV.       Вивчення нового матеріалу

     « Слово вчителя»

Рослина створена природою з користю, а завдання людини – це зрозуміти їх призначення, оскільки рослинний світ – це величезна аптека для всіх живих організмів.

Ще древні римляни навесні відзначали спеціальне свято на честь богині Флори яка відповідала за цвітіння колосся, квітів і садів. Дещо пізніше на її честь називали весь рослинний світ. І тепер флора – це вся сукупність видів рослин, яка склалася історично. Рослинність, в свою чергу, – це сукупність рослинних угруповань нашої планети загалом або  окремих регіонів чи місцевостей.

 

         «Подорож за картою»

 Завдання.

  1. Назвати  основні   рослинні угруповання  поширені в нашому районі.
  2. Назвати  рослини,  занесені  до  Червоної  книги України,  реліктові  й  ендемічні  рослини
  3. Інформаційна довідка:
  4. Рослинність переважно одноманітна: переважають злакові трави ( тонконіг вузьколистий , костриця борозниста, пирій), бобові (лядвенець рогатий, конюшина лучна, тимофіївка лучна, ковила українська), решта трав полин австралійський, деревій, подорожник, цикорій, кульбаба лікарська, шавлія лучна, березка польова. 
    Землі  Красноградщини багаті лікарськими рослинами, які мають цілющі властивості.
  5. « Творче завдання»
  6. Користуючись довідниками, складіть опис рідкісних та лікарських рослин, що зростають у нашій місцевості

Рідкісні рослини

Лікарські рослини

 

 

 

 Прийом «Кубування»

 

- Пригадайте, які чинники впливають на нерівномірність поширення рослинних угруповань?

(Учні виконують завдання, заповнюючи пелюстки символічної квітки.) 

 

S5001846

V. Закріплення вивченого

« Творча лабораторія»

-А зараз  створимо  картину  «Квітуча  галявина»,  яка  буде  нам нагадувати про красу й неповторність  природи  нашого краю. Хай вона не буде схожою на справжню, але це буде та картина, яка живе у  вашому доброму серці. Візьміть намальовані силуети рослин, напишіть коротко:

«Що  особисто  я  можу  зробити для того, щоб зберегти красу природи  для нащадків?»

-Яка чудова вийшла картина! Вона символізує ваше бережливе відношення до природи, любов до чарівного світу рослин.

Для чого нам потрібно вивчати рослинний покрив?

У природі все тісно взаємопов’язане між собою. Людина є частиною природи. Їй потрібно, щоб шуміли ліси, щоб було чистим повітря.

 

             VI. Підсумок

Прийом «Мікрофон»

Було цікаво, бо …
Я вважаю, що …..
Примусило мене задуматися?

 

docx
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку