Тема. Рослинність Красноградщини
Мета:
Очікувані результати.
Учні зможуть:
типів рослинності на території краю
Обладнання: карта рослинності Харківської області, довідники, Червона
книга України, ілюстрований матеріал
Зміст і структура заняття
« Хвилинка поезії»
Вмійте любити природу
Вам у походи ходити
І мандрувати, любі діти.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави…
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
(П. Сотниченко)
- Чого вчить нас цей твір
III. Актуалізація опорних знань і умінь учнів
« Інтелектуальна розминка»
1. Назвіть види рослинності, які супроводжують вас по дорозі до школи?
2.Які породи дерев можна побачити в наших лісах?
3. Які рослинні угруповання зустрічаються в нашому краї?
4. Чому саме такі?
5. Від чого це залежить?
IV. Вивчення нового матеріалу
« Слово вчителя»
Рослина створена природою з користю, а завдання людини – це зрозуміти їх призначення, оскільки рослинний світ – це величезна аптека для всіх живих організмів.
Ще древні римляни навесні відзначали спеціальне свято на честь богині Флори яка відповідала за цвітіння колосся, квітів і садів. Дещо пізніше на її честь називали весь рослинний світ. І тепер флора – це вся сукупність видів рослин, яка склалася історично. Рослинність, в свою чергу, – це сукупність рослинних угруповань нашої планети загалом або окремих регіонів чи місцевостей.
Завдання.
Рідкісні рослини |
Лікарські рослини |
- Пригадайте, які чинники впливають на нерівномірність поширення рослинних угруповань?
(Учні виконують завдання, заповнюючи пелюстки символічної квітки.)
V. Закріплення вивченого
« Творча лабораторія»
-А зараз створимо картину «Квітуча галявина», яка буде нам нагадувати про красу й неповторність природи нашого краю. Хай вона не буде схожою на справжню, але це буде та картина, яка живе у вашому доброму серці. Візьміть намальовані силуети рослин, напишіть коротко:
«Що особисто я можу зробити для того, щоб зберегти красу природи для нащадків?»
-Яка чудова вийшла картина! Вона символізує ваше бережливе відношення до природи, любов до чарівного світу рослин.
Для чого нам потрібно вивчати рослинний покрив?
У природі все тісно взаємопов’язане між собою. Людина є частиною природи. Їй потрібно, щоб шуміли ліси, щоб було чистим повітря.
VI. Підсумок
Було цікаво, бо …
Я вважаю, що …..
Примусило мене задуматися?