ТКІ-б з всесвітньої історії в 6 класі Дата
Тема. Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація
Мета. познайомити учнів з історією фінікійських міст – держав; визначити на карті місце розташування фінікійських міст – держав; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «колонія», «колонізація», «місто – держава»; розвивати вміння аналізу історичних явищ, виховувати інтерес до минулого людства.
Очікувані результати. після цього уроку учні зможуть: називати час коли припадає розквіт Фінікії, де розташовувалася ця держава, особливості господарювання; як було винайдено пурпур та фінікійський алфавіт.
Обладнання. мультимедійна дошка, атлас, підручник, роздатковий матеріал
Етапи |
Зміст роботи |
Діяльність учнів |
Ключові та предметні компетенції, наскрізні змістові лінії |
І – виклад нового матеріалу |
І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь Виконання рівневих тестових завдань Дод. 1 ІІІ. Повідомлення теми та мети, мотивація навчальної діяльності. Визначення очікуваних результатів.
ІV. Вивчення нового матеріалу шляху. V. Підсумок етапу, вияснення незрозумілого. |
Учні відповідають на питання вчителя
Учні записують тему і план уроку
|
спілкування державною мовою
Інформаційно-цифрова |
ІІ – само- заглиблення |
І. Постановка й вибір завдань. 1) Вправа «Злови помилку». Опрацюйте матеріал підручника і виправте помилки у тексті (Дод 2) 2) Робота з картою 1 Використовуючи карту атласу, визначте, яке море омиває береги Фінікії. 2. З’ясуйте, яким буде клімат країни, що розташована на морському узбережжі. 3. Поміркуйте, чому жителям Фінікії важко було займатися землеробством і скотарство. 4. Позначте на контурній карті основні напрями фінікійської колонізації ІІ. Обговорення напрацьованого матеріалу, вияснення незрозумілого. |
Учні самостійно опрацьовують матеріал і дають відповідь на питання вчителя, працюють з контурною картою
|
Уміння вчитися впродовж життя
Логічна, комунікатив-на, просторова |
ІІІ – практичний
|
Закріплення вивченого матеріалу. 1) Дайте визначення термінам метрополія, колонізація. Запишіть їх у зошити. 2) Опрацюйте джерела і дайте відповідь на питання (Дод 3) До дж.1 Виберіть товари, що міг перевозити корабель. Свою відповідь поясніть. До дж. 2, 3 1. Про що йдеться у джерелах? 2. Чи існує подібне явище в наш час? 3. Як можна оцінити дії фінікійців? 4. Чого нас вчать ці історії?
|
Учні дають визначення термінам і записують їх у словники, опрацьовують джерела і дають відповідь на питання до них
|
Соціальна та громадянська компетентно-сті Логічна, комунікатив-на
Аксіологічна
|
ІV – контрольно- діагностичний |
І. Узагальнення вивченого на занятті. Метод «П’ять пальців » Перед вами лежать аркуші. На аркуші паперу обведіть ліву руку. Кожен палець – це певна позиція, з приводу якої необхідно висловити свою думку. Великий – для мене було цікавим дізнатись про… Вказівний – спілкування було… Середній – мені не сподобалось… Безіменний – моя оцінка психологічної атмосфери…1 - 10 Мізинець – я хотів(-ла) більше дізнатись про… ІІ. Підсумок заняття. Оцінювання. Рефлексія.
|
Бесіда Учні відповідають на питання вчителя
|
Логічна, комунікатив-на |
Домашнє завдання:
ДОД 1
Тести
1.Яка річка протікає в Єгипті?
А) Ніл, Б) Ганг В) Інд Г) Тигр
2.Які дві річки протікають в Дворіччі?
А) Інд і Ганг Б) Дніпро і Тиса В) Тигр і Євфрат Г) Янцзи і Хуанхе
3.Що у Дворіччі називали «деревом життя»?
А) дуб Б) вербу В) горіх Г) фінікову пальму
4. Як греки назвали Дворіччя?
А) Месопотамією, Б) Дельта, В) Шадуф Г) Долина.
5. Головний храм у Дворіччі – це
А) Зикурат Б) Храм В) Піраміда Г) Церква
6. Як у Дворіччі називалась писемність:
А) Клинопис Б) Алфавіт В) Ієрогліфи Г) Веди
Дод2
Впіймай помилку
Фінікія розташовувалась вздовж східного узбережжя Чорного Середземного моря. Країну захищав Ліванський кедр хребет. Недостатньо вдосталь було місця для пасовищ та полів. Найбільшими містами Фінікії були Бібл, Тір, Вавилон, Фіви, Урук. Основними заняттями фінікійців були ремесло, землеробство, скотарство, будівництво кораблів, торгівля, друкарство.
Дод 3
Текст № 1
Фінікійських купців усюди зустрічали радісно… Очі жінок спалахували вогнем,
як побачать бурштинові намиста, золоті та срібні браслети з ліпними візерунками,
сережки, прикрашені розетками з блакитних сапфірів, червоних карбункулів і зелених
смарагдів, найтонші покривала і пурпурні тканини… матері нерідко забували про
дітей і згадували про них лише тоді, коли корабель фінікійських гостей разом з їхніми
дітьми був уже далеко в морі.
Текст № 2
Фрагмент з «Одіссеї» Гомера:
Вмілий в обманах з’явився до мене якийсь фінікієць,
Хитрий шахрай, що біди не одній вже накоїв людині.
Словом облесним умовив мене він поїхати разом
До Фінікії, де в нього й будинки були, і маєтки...
В Лівію взяв мене він з кораблем мореплавним, облудно
Радячи з ним і мені свій вантаж переправити разом,
Сам же за ціну велику продати мене намірявся.
Запитання до джерел
1. Про що йдеться у джерелах?
2. Чи існує подібне явище в наш час?
3. Як можна оцінити дії фінікійців?
4. Чого нас вчать ці історії?