Супрун Ірина Миколаївна,
учитель образотворчого мистецтва
вищої кваліфікаційної категорії
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №8,
Світловодської міської ради,
Кіровоградської області
Образотворче мистецтво. 7 клас.
Тема: Фітодизайн. Виконання колективного проекту «Букет».
Мета: Закріплювати поняття про дизайн, ознайомити з поняттям фітодизайну, вчити створювати колективний проект, закріплювати поняття про різні техніки виконання, застосовувати на практиці отримані знання;
розвивати фантазію, спостережливість, пам'ять, відчуття композиції, колористичної гармонії, комунікативну та творчу компетентність;
виховувати інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи, повагу один до одного під час роботи в групах, естетичні смаки.
Обладнання : ілюстрації натюрмортів відомих художників із квітами, технологічні карти по виготовленню різних квітів з паперу, схеми букетів .
Матеріали та інструменти: ватман, кольоровий папір, картон, ножиці, клей, фарби.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Сьогодні у нас незвичайний урок,
До світу фантазії зробимо крок.
Із творчістю ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
Це час міркувань, наполегливий час –
Цікаві завдання чекають на вас!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Перед вивченням нової теми давайте згадаємо, що ми знаємо з теми «Дизайн».
-Що таке дизайн?
-Які є види дизайну?(Складання «асоціативного куща»)
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
-Сьогодні ми з вами познайомимось ще з одним видом дизайну, вивчимо способи складання квітів у букет та виконаєм колективний проект «Букет».
ІV. Вивчення нового.
1.Усний виклад нового матеріалу.
-Люди здавна захоплювалися квітами. Адже квіти – це не просто рослини, а те, що приносить в цей світ красу і радість. Природа подарувала нам велику різноманітність такої краси.
-Поети оспівують красу квітів у віршах, про них складаються пісні. Які вірші або пісні про квіти знаєте?
2.Показ репродукцій
-Художники в своїх полотнах змальовують квіти, передаючи їх красу. Познайомтесь з репродукціями художників, які прославляють красу квітів.
Ван Гог «Соняшники»
К. Білокур «Квіти за тином», «Півонії»
І. Левітан «Волошки»
Т. Яблонська «Польові квіти»
Клод Моне «Букет»
-Ось що говорила про квіти видатна українська народна художниця Катерина Білокур (з її творами ви тільки що познайомилися): «Ой, які ж ви гарні, квіточки мої, діточки, красунечки ви мої. Я на вас ніколи не надивлюся, я вами не налюбуюся….Малювала, сидячи біля стеблинки з квіткою з натури. Зірвана квітка – вже не квітка…»
-Як ви могли помітити, в своїх картинах К. Білокур могла об’єднати квіти різних пір року.
3.Ознайомлення з поняттям «фітодизайн», типами складання квітів у букет.
а) Жодне свято не проходить без букета квітів, і, даруючи їх, ми навіть не замислюємось, що гарний букет – це, перш за все, мистецтво, яке пройшло довгий шлях свого розвитку.
-Фітодизайн – це мистецтво складання квіткових композицій, букетів, декорування приміщень живими рослинами, створення зимових садів, озеленення терас, балконів.
б) Ознайомлення з різними типами складання квітів у букет.
-Існує багато різних типів складання букетів (показ схем: серпоподібна, віялоподібна, кругла, вертикальна)
V. Практична робота, поточний інструктаж.
1.Об’єднання в групи, повторення правил роботи в групах.
-Ви будете працювати в групах, тому пам’ятайте про наші золоті правила роботи в групах:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися , а бачити.
Не просто творити, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
2.Розподіл завдань по групах.
-Переходимо до завдань для кожної групи.
-І,ІІ,ІІІ групи виготовляють квіти з паперу в різних техніках. ІV група обирає , за якою схемою буде виконаний колективний «Букет», виготовляє вазу для нього та листки. Коли І,ІІ,ІІІ групи виготовлять квіти, передають їх ІV групі, представники якої оформлять в єдину композицію відповідно до задуму.
3.Ознайомлення груп з технологічними картками.
-Кожна група отримує технологічні картки, відповідно до яких виконує завдання (вчитель роздає кожній групі технологічні картки).
-Успіхів і натхнення у виконанні творчої роботи!
V. Оцінювання, підсумок уроку.
-Молодці. Справились із завданням. Ваш гарно виконаний проект може стати прикрасою класу до жіночого свята, яке наближається.
VІ. Д/з
VІІ. Прибирання робочих місць.