Урок: "Фізичні та хімічні явища. Практична робота №2."

Про матеріал
Повторити і поглибити знання про фізичні і хімічні явища, з’ясувати їхні відмінності; експериментально з’ясувати ознаки хімічних реакцій; продовжити формування навичок роботи з хімічними речовинами і лабораторним устаткуванням.
Перегляд файлу

Тема. Фізичні та хімічні явища. Практична робота №2.

Мета: повторити й поглибити знання про явища, навчити розрізняти фізичні та хімічні явища; розвивати в учнів уміння застосовувати набуті знання під час виконання завдань, сформувати вміння спостерігати й фіксувати результати дослідів; виховувати уважність, активність.

Ключові компетентності: предметна, інформаційно- цифрова, соціальна та

 громадянська, загальнокультурна.

Тип уроку: урок-практикум.

Обладнання на столах учнів:  штатив з пробірками, лабораторний штатив, гумова пробка з газовідвідною трубкою, скляна паличка.

І.Організаційний момент

З курсу біології ви знаєте, що гусінь завдає школи рослинному та тваринному світу, а також людям. Нам з вами випала місія захистити листя від шкідників. Щоб гусінь перетворилася на гарних метеликів, вам треба бути на уроці уважними, активними, уміти спостерігати, робити висновки, узагальнювати.

Відповісти на всі «Чому?», «Що?», «Навіщо?» та «Де?» ми зможемо лише тоді, коли  хімія  перестане бути для нас загадкою, а «заговорить», відкривши всі свої таємниці. Тож вирушаймо до пізнання хімічних таємниць.

ІІ. Актуалізація знань

1.Гра «Пригадайка» (здогадайтеся, про що йдеться)

- Хоч сам не біжить, а стояти не велить. (мороз)

- Червоне коромисло, через ріку повисло. (веселка)

- Доки батько народився, син по світу находився. (вогонь та дим)

- Сидить дід за подушками і стріляє галушками. (град)

- Живе – лежить, а помре – побіжить. (сніг)

- Червоний гість дерево їсть. (вогонь)

Питання до учнів

Як називаються процеси, що відбуваються у природі? (явища)                                       

 

2. Інтерактивна вправа «Хмара

3.  Презентація: приклади фізичних та хімічних явищ у природі.

4.Гра «Хімічне лото» (робота у парах, скласти слова)

Ознаки хімічних реакцій: колір, осад, запах, теплота, світло, газ.

5.Самостійна робота

Із запропонованих явищ вибрати: І варіант – фізичні явища,

                                                      ІІ варіант – хімічні явища.

1) Вибух динаміту;                                                         

2) тверднення розплавленого парафіну;                      

3) підгоряння їжі на сковороді;

4) утворення солі при випаровування морської води;

5) розшарування струшеної суміші води та олії;

6) вицвітання забарвленої тканини на сонці;

7) перебіг електричного струму в металі;

8) горять іменинні свічки.


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Хімія є наукою експериментальною, і в процесі її вивчення виконується велика кількість лабораторних і практичних робіт, які дозволяють краще усвідомити сутність того чи іншого процесу.
Сьогодні ми з вами продовжуємо вчитися розрізняти фізичні та хімічні явища, а допоможе нам в цьому хімічний експеримент, який лежить в основі практичної роботи № 2, тема якої… (Оголошення теми уроку).
Крім того, ми не повинні забувати, що хімія – одна з небезпечних наук, тому існують правила, яких необхідно дотримуватися, щоб уникнути нещасних випадків. Правила ці досить прості, але дотримуватись їх слід дуже суворо, особливо під час виконання експерименту. (Оголошення мети і завдань уроку).

IV. Виконання практичної роботи

1.Правила техніки безпеки

Шість  НЕ.  (кросворд)

  1.     Заборона на харчування в класі.
  2.     Заборона на вживання рідини.
  3.     Заборона-вказівка до дій з залишками речовин.
  4.     Заборона знаходження над посудом, у якому відбувається перетворення речовин.
  5.     Не будь надто цікавим – не … у посудину з реагентами.
  6.     Для визначення властивостей речовин ніколи не …

н

е

ї

ж

н

е

п

и

й

н

е

з

л

и

в

а

й

н

е

н

а

х

и

л

я

й

с

я

н

е

з

а

г

л

я

д

а

й

н

е

п

р

о

б

у

й

н

а

с

м

а

к

         
 

2.Гра «Вічний пошук» (назвати хімічне обладнання)

Ворона – а + казка – зка.   (воронка)

Пробка – ка + дірка – д.    (пробірка)

Штаб – б + актив – ак.  (штатив)

Цифра менше чотирьох + мачо – о.  (тримач)

3.Практична робота. ( М.-В.М. Савчин, підручник «Хімія» ,7 клас, стор.102)

Детальний опис цієї практичної роботи наведено в підручнику.

Оформлення роботи: заповнюється таблиця.

  п/п

Що роблю?

Що спостерігаю?

Висновки

Дослід 1.

 

 

 

Дослід 2.

 

 

 

Дослід 3.

 

 

 

 

Загальний висновок (відповісти на запитання)

V. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

1.Що нового ви дізналися на уроці?

2.Які явища називаються фізичними?

3.Які явища називаються хімічними?

4.Які ознаки хімічних явищ ви знаєте?

5.Що сподобалось на уроці?

VI. Домашнє завдання: §13, впр.3,4,5. Навчальний проєкт. ( стор. 104)

Список використаної літератури:

Інтернет-ресурси:

Видавництво “Освіта”: http://www.prosv.ru/

Википедія: http://ru.wikipedia.org/wiki/

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
23 лютого
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку