Урок фізичної культури

Про матеріал
Основною формою фізичного виховання школярів, яка забезпечує необхідний рівень знань, умінь і навичок, передбачених навчальною програмою, є урок фізичної культури. Класифікація уроків з фізичної культури виділяє п'ять їх типів. У фізичному вихованні прийнята єдина схема (структура) урочних занять, яка складається із трьох частин.
Перегляд файлу

Урок фізичної культури

Основною формою фізичного виховання школярів, яка забезпечує необхідний рівень знань, умінь і навичок, передбачених навчальною програмою, є урок фізичної культури.

Класифікація уроків з фізичної культури виділяє п'ять їх типів:

  • вступний урок - проводиться на початку навчального року чи на початку навчальної чверті;
  • навчальний - засвоєння нового матеріалу;
  • тренувальний - повторення і закріплення матеріалу;
  • контрольний урок - перевірка знань, умінь і навичок, а також рівня фізичної підготовки учнів;
  • навчально-тренувальний урок змішаного типу.

Вступні уроки

Вступні уроки проводять на початку навчального року, чверті або перед вивченням матеріалу нових розділів програми. На вступному уроці вчитель проводить бесіду – ознайомлює учнів із завданням і змістом уроків на навчальний рік, а також з вимогами, що ставляться до уроків.

Впровадження та використання інноваційних технологій дає можливість встановити в своїй       роботі різні форми взаємодії «учитель-учень», що дає можливість вчителеві зпрогнозувати позитивне ставлення учнів до уроку фізичної культури та спорту.

Навчальні уроки

На навчальних уроках вивчення техніки фізичних вправ здійснюється у продовж перших двох етапів процесу навчання – початкового і поглибленого розучування.

Навчальні уроки переважно спрмовані на засвоєння техніки виконання вправ, виявлення помилок під час виконання вправ та їх усунення. Широко використовуються прийоми страхування, самострахування, взаємонавчання, активізація учнів, повідомлення теоретичних відомостей.

Тренувальні уроки

Тренувальні уроки проводяться переважно з метою закріплення і вдосконалення фізичних вправ, розвитку фізичних якостей.

Основна мета цих уроків – завершити формування рухової навички в циклі навчання окремо взятої фізичної вправи з наступним переходом її в рухове уміння вищого порядку. На тренувальних уроках учні закріплюють навички  володіння технікою дії відповідно до досягнутого ступеня розвитку індивідуальних здібностей, розширюють діапазон варіативності техніки дій для ефективного використання її в різних умовах і з максимальним проявом фізичних якостей, а також проведення вихідних і підсумкових тестувань.

 

 

Контрольні уроки

Контрольні уроки проводяться після проходження частини і розділу програми в кінці чверті. Вони направлені на виявлення успішності і підготовленості учнів, перевірки засвоєння знань, вмінь та навичок. Контрольний урок може бути проведений у вигляді спортивних змагань.

Комбіновані уроки

Комбіновані уроки включають у себе вивчення нового, повторення і вдосконалення раніше вивченого на попередніх заняттях. Вони найбільш розповсюджені в школі.

На кожному уроці вирішується багато завдань, але акцентується увага лише на основних для даного завдання. Саме таких завдань пов’язаних із навчанням, може бути на уроці не більше двох-трьох.

Структура уроку

У фізичному вихованні прийнята єдина схема (структура) урочних занять, яка складається із трьох частин:

  • підготовчої,
  • основної,
  •  заключної.

Зміст

Дозування

Організаційно – метод.вказівки

Підготовча частина 10-12хв.

 

 

Основна частина   25-35хв.

 

 

Заключна частина   2-3хв.

 

 

 

Підготовча частина уроку

Основне завдання підготовчої частини уроку - це налаштування учнів на заплановану діяльність.

У підготовчій частині уроку вирішуються і освітні завдання такі як: формування в учнів навичок правильної постави, удосконалення координації рухів, навчання стройових вправ та інше.

Найбільш типовий варіант побудови підготовчої частини наступний: шикування учнів, здача рапорту, повідомлення основних завдань уроку, виконання стройових і ЗРВ.

Загальнорозвиваючі вправи можна проводити на місці та в русі як з предметами так і без них, з використанням парних та групових вправ, із включенням нескладних акробатичних та танцювальних вправ.

 

 

Основна частина уроку

В основній частині, яка триває 25-35 хвилин, вирішуються головні завдання уроку: розвиток вольових і фізичних якостей учнів,формування життєво необхідних і спортивних рухових навичок.

Призначення цієї частини уроку направлене на оволодіння навчальним матеріалом програми з фізичної культури, куди входить придбання учнями спеціальних знань (теоретична підготовка), а також формування різних рухових вмінь та навичок, їх удосконалення.

Заключна частина уроку

На заключну частину уроку відводиться відносно мало часу.

В цій частині розв'язуються дуже важливі завдання:

  •  сприяння відновленню фізичної працездатності і психічної діяльності (розрядка);
  • підведення підсумків.

    Учитель повинен висловити своє ставлення до всього, що було сказано на занятті: оцінити дисципліну учнів, їх активність, очікуваний і фактичний результат заняття. Дати завдання для самостійної роботи.

Методи організації діяльності учнів на уроці

Фронтальний - виконання вправи всіма учнями одночасно під керівництвом учителя.

Груповий метод організації  - клас об'єднують у групи (відділен­ня), кожна з яких займається на своєму  приладі. Через певний час групи міняються місцями.

Потоковий метод - учні одну і ту ж вправу виконують по черзі, один за одним, безперервним потоком (можливість слідкувати за індивідуальним виконанням вправ). Таких потоків може бути два, три в залежності від конкретних умов.

Метод колового тренування полягає в тому, що учнів поділяють на групи (4-8 груп) за фізичною підготовленістю. Кількість груп залежить від кількості місць занять (станції). На кожній станції учні виконують вправу або кілька вправ. Потім за сигналом учителя кожна група учнів переходить на інше місце занять.

 Ігровий метод - застосовується для проведення рухливих ігор та різних естафет (можна застосовувати в усіх частинах уроку).

Появу інтерактивних форм діяльності учнів на уроках фізичної культури можна визнати як тенденцію в діяльності вчителів у контексті особистісно зорієнтованої педагогічної парадигми та розвитку в них креативного мислення.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ставер Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Черненко Любов
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
13388
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку