Юр’ївський ліцей
Юр’ївської селищної ради
Урок
фізичної культури
з елементами футболу для учнів 7 класу
вчитель: Половинко А.І.
Завдання:
Місце проведення : спортивний зал школи.
Інвентар: 5 футбольних м’ячів, 6 маркерів, 5 манішок.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
|
І. Підготовча частина ( 14 хв) |
||||
1. |
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів |
1 хв |
Із залученням учнів |
|
2. |
Правила поведінки і техніка безпеки під час уроку з футболу. Коротка цікава інформація про регулювання гри у футбол за допомогою свистка. До 1878р. футбольний суддя не бігав по полю, як тепер, а поважно сидів у кріслі на трибуні. Але звідти не завжди можна було помітити те або інше порушення правил, тому вирішили « спустити» арбітрів на землю. Ось тут і стався повчальний для історії футболу прецедент. Одного разу матч судив полісмен. Під час гри на полі почалася бурхлива бійка. Але суддя не розгубився: він вихопив з кишені поліцейський свисток, і над полем рознеслася грізна трель. Від несподіванки забіяки остовпіли і порядок було швидко повернено. З того часу усі футбольні судді озброїлися свистками. Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10с. |
2 хв |
Виконувати вправи за вказівками вчителя
Отриманий результат помножити на 6. У нормі -70-80 уд/хв. |
|
3. |
Виконання стройових вправ: повороти на місці, крок вперед, крок назад, поворот праворуч, приставний крок вправо, приставний крок вліво |
15 с |
Чітко виконувати стройові вправи |
|
4. |
Ходьба:
|
По 15 с |
У колону по одному. Спину тримати прямо |
|
5. |
Біг:
Біг-гра « Коловорот». Клас повільно біжить. Останній починає обганяти всіх за сигналом. Як тільки він стає першим, останній знову обганяє клас. Гра продовжується, доки направляючий не стане першим.
|
2 хв
2х10м |
Темп середній
Перший сигнал - зупинка стрибком.
Другий сигнал – біг далі. Звернути увагу на дотримання дистанції між учасниками гри 1,5м |
|
6. |
Вправи на відновлення дихання: 1-2 – вдих, ніби нюхаємо квітку;
3-4 – видих, ніби гасимо свічку. |
3-4 рази |
Руки через сторони вгору. Руки через сторони вниз.
|
|
7. |
Перешикування з колони по одному в колону по два поворотом ліворуч.
|
1 хв. |
|
|
8. |
Загально- розвиваючі вправи на місці: * В.п. – стійка: ноги нарізно, руки на пояс. Колові оберти головою: 1-4 – в ліву сторону; 5-8 – в праву сторону. * В.п. – те саме, рухи головою вперед –назад, вліво-вправо. 1-2 – нахил вперед-назад; 3-4 – нахил вліво-вправо. * В.п. – стійка: ноги нарізно, руки на поясі: 1- поворот тулуба направо, розвести руки ривком в сторони ; 2-в.п.; 3-4 – те саме, в іншу сторону. * В.п. – основна стійка. Колові рухи руками у боковій площині: 1-4- вперед; 5-8 –назад. * В.п.- ноги на ширині плечей, руки вперед – в сторони:
лівої долоні; 2-в.п.; 3- 4 – те саме, в іншу сторону. * В.п. – ноги нарізно. Нахилитися, взятися
за ноги біля гомілкоступного суглоба і, не розгинаючи ніг, пройти кілька кроків уперед, випрямитися. * В.п. – випад правою ногою вперед, руки на стегні: 1,2,3- пружні рухи з надавлюванням на ногу; 4- стрибком зміна положення ніг. Підстрибування на місці з підтягуванням колін до живота. |
10-12 разів
10-12 разів
8-10 разів
10-12 разів
8-10 разів
3-4 кроки
10-12 разів
10-12 разів |
Груповий метод. Тулуб тримати рівно. Темп повільний.
Ноги не відривати від землі.
Тулуб тримати рівно. Стежити за амплітудою рухів.
Долоні на рівні плечей. Коліно опорної ноги не згинати.
Кроки робити невеликі.
Спину тримати рівно.
Використовується загальний метод. |
|
ІІ. Основна частина ( 26 хв) |
||||
1. |
Розминка з м’ячем. Гра « Злови м’яч». Учні розділені на дві колони і стоять на відстані 4 м одна від одної, перед кожною командою учень з м’ячем. За сигналом учень виконує удар по нерухомому м’ячу внутрішньою частиною ступні першому із своєї команди. Учень, який приймає м’яч, зупиняє його підошвою, повертає внутрішньою стороною ступні і біжить у кінець колони. Гра закінчується, коли останній із учасників команди відіб’є м’яч ведучому. Гра « М’яч у коло». Перешикування з колон у два кола. 5 учнів стоять у колі, а один - у центрі. За сигналом учителя учень, який стоїть у центрі, дає пас кожному гравцеві по черзі, які відбивають м’яч центровому. Гра закінчується тоді, коли центровий дасть пас кожному учасникові та візьме м’яч у руки. |
4 хв
2-3 рази
2-3 рази |
М’яч передається тільки внутрішньою стороною ступні, а зупиняється підошвою. Зберігається відстань між учнями 0.5 м.
Відстань між гравцями 3-4 м. |
|
2. |
Перешикування у дві шеренги. Удари по м’ячу головою. Інформація про техніку виконання удару головою по м’ячу. Ефективні способи ведення гри. Їх використовують як завершальні і для передач партнеру. Виконують без стрибка і у стрибку. Найчастіше застосовують удари середньою і боковою частиною лоба. Удар серединою лоба в опорному положенні.
лобом м’яча, рухати голову вперед.
|
7 хв
5-6 разів
7-8 разів
7-8 разів
7-8 разів |
М’яч накидати прямими руками.
В.п.- стійка з розташуванням ніг у невеликому кроці. Приймаючи м’яч , не міняй положення тіла, зігни ноги в колінах і подай корпус трохи назад . М’яч бити в сторону партнера . |
|
3. |
* Вкидання м’яча із-за бокової лінії. Правила вкидання із-за бокової лінії: щоб вкинути м’яч у гру, треба двома руками кинути його вперед із-за голови. В момент випускання м’яча із рук, обидві ступні повинні торкатися землі. Це єдиний спосіб поновлення гри, при якому нерухомий м’яч вводиться в гру руками.
Кидок починається з енергійного випрямлення ніг, тулуба, рук і завершується кистьовим зусиллям у бік вкидання. |
5 хв
7-8 разів |
Робота в парах. Один вкидає, а другий зупиняє його внутрішньою стороною ступні і повертає партнеру. Потім партнери міняються ролями. |
|
4. |
Дві колони учнів. У кожній колоні по 5 учнів. Колони стоять напроти одна одної на відстані 5м. Учень з першої колони веде м’яч в колону напроти і за метр від них передає першому учневі з протилежної колони, і навпаки.
фішки на відстані 1,5 м одна від одної. |
4 хв |
М’яч вести тільки внутрішньою поверхнею ступні. Працює ліва і права ноги. Учні по черзі обводять кожну фішку внутрішньою поверхнею ступні і передають у колони навпроти. |
|
5.
6. |
Учні розділені на дві команди. Навчальна гра у футбол.
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
6 хв |
М’яч забитий у ворота внутрішньою стороною ступні, вважається за два. Вчити дітей переходити на вільне місце для отримання передачі від партнера. Отриманий результат помножити на 6. У нормі-120-140 уд/хв. |
|
ІІІ. Заключна частина ( 5 хв) |
||||
1.
2. |
Вправа на увагу та на відновлення дихання:
Далі вправа виконується у зворотньому напрямку. Починати з руки, яка закінчила рух. Вимірювання ЧСС за 10 с.
|
3-4 рази |
Спочатку вправу виконувати повільно, а потім швидше.
Отриманий результат помножити на 6. У нормі-90-100 уд/хв. |
|
3. |
Шикування , підведення підсумків уроку, оцінювання . |
3 хв |
|
|
4. |
Домашнє завдання. Вправи для розвитку спритності та координації рухів ( стрибки з імітацією ударів головою). Знайти повідомлення про кращих футболістів України. |
|
|
|