Конспект
уроку з фізичної культури
з елементами футболу в 4-му класі
Тема уроку: Футбол «Техніка ведення та подачі м`яча»
Мета уроку: закріпити уміння і навички з техніки ведення, передачі та зупинки м'яча, розвивати спритність і швидкісно-силові якості, удосконалювати фізичну підготовленість учнів засобами футболу, виховувати почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги, поваги один до одного.
Завдання уроку:
Тип уроку: навчально-ігровий
Форми, методи та прийоми навчання:
- ігрові технології;
- елементи тренінгу;
- робота в парах;
- групові;
- відновлювальні дихальні вправи – руханки.
Місце проведення: спортивний зал школи
Інвентар: 10-12 футбольних м’ячів (на 2 учнів – 1 м’яч), 4-5 напівнакачаних м’ячів, ворота, фішки, гімнастичні лави, кубики, 2 комплекти форми, стійки.
Тривалість : 45 хвилин
Структура уроку
№ |
зміст |
дозування |
організаційно- методичні вказівки |
1 |
І. Підготовча частина
Організаційний момент Шикування, привітання, повторення правил з техніка безпеки під час ігри на уроці, стройові вправи
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Футбол з'явився в Україні наприкінці 19 століття. Найвідомішими футболістами України були Валерій Лобановський, Олег Блохін, Анатолій Дем'яненко, Олег Протасов, Леонід Буряк. З них: Литовченко Геннадій – уродженець міста Дніпродзержинська, Протасов, Дем`яненко - мешканці Дніпропетровська. На сьогодні вам більше знайомі такі відомі футболісти, як Андрій Шевченко, Сергій Ребров, Євген Коноплянка, Роман Зозуля, Олександр Шовковський, Вадим Євтушенко з П`ятихаток. Усі вони були такими самими учнями, дуже любили уроки фізкультури, тренувалися в секціях, спортивних школах, робили ранкову гімнастику, займалися різними видами спорту, надаючи перевагу футболу, дотримувалися режиму дня і до того ще й вчилися добре. Своїх успіхів вони досягли завдяки працелюбності, відданості футболу, а головне, вони багато тренувались самостійно. І сьогодні я пропоную вам перевтілитись у справжніх футболістів і побувати на справжньому спортивному тренуванні. Якщо готові до тренування – ми починаємо.
|
10 хв.
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд та чіткість виконання стройових вправ.
Мета розповіді – сприяє виникненню у дітей мрії досягти успіхів у спорті, а також віри в те, що це можливо.
Наголосити, що серед них головним є формування уміння займатися фізичними вправами самостійно.
|
2
|
Вимірювання ЧСС
|
6 сек. |
|
3 |
Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя Вправи для формування правильної постави та профілактика плоскостопості. Різновиди ходьби (на носках, п’ятках, на зовнішній та внутрішній стороні стопи, напівприсід, повний присід)
|
2 кола |
Дотримуватися дистанції.
Слідкувати за правильною поставою |
4 |
Різновиди бігу у повільному темпі по колу (ЧСС за 6 с) Вправа на відновлення дихання Дихальна фізкультхвилинка «М'яч» Хід вправи: уявіть, що у вас у руках м'яч. Зробіть глибокий вдих і виконайте команду «М'яч пробитий» – зі звуком «с-с-с» починайте випускати потроху повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м'яч. |
3 кола
30 сек. |
Дотримуватися інтервалу |
5 |
Зупинка по периметру зала, ЗРВ на місті: 1.В.п. ноги на ширину пліч, руки на пояс На кожний рахунок перенесення ваги тіла з однієї ноги на іншу через пліє. 2.В.п. ноги на ширину пліч, руки в сторони: 1-зігнутим ліктем правої руки торкнутися коліна зігнутої лівої ноги; 2-в.п. 3-4 те саме з іншої сторони; 3.В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1-присід в пліє; 2-встати, підняти стегно лівої ноги; 3-4-те саме другою ногою
|
6-8 раз
6-8 раз
6-8 раз |
При виконанні вправи спину тримати рівно (без нахилу вперед)
Підйом з положення пліє виконувати разом з підняттям ноги |
6 |
ІІ. Основна частина
|
25 хв. |
|
7 |
Застосування учнями вмінь і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок «Фінт відходом» - імітація обведення суперника
|
5 хв. |
Заснований на несподіваній та швидкій зміні напрямку руху. Під час атаки суперника спереду застосовується ухід випадом. Після реакції суперника і його переміщення у бік випаду слід різким поштовхом лівої ноги зробити крок праворуч.
|
8 |
Імітація удару по м`ячу який знаходиться в нерухомому стані
|
4 хв. |
«удари» робити з місця, з 2-3 кроків та з розбігу |
9
|
«Зроби пас» -передача м’яча внутрішньою стороною ступні правої ноги партнеру, зупинка підошвою
|
4 хв. |
Поєднувати зупинки і удари по м`ячу без ведення |
10 |
«Лабіринт» - ведення м`яча «лабіринтом» внутрішньою стороною стопи, обведення кубиків
|
4 хв. |
Ведення здійснюється несильними ударами по м`ячу правою, лівою ногою |
11 |
«Удари на точність» - удари по м`ячу лівою правою ногою (м`яч в сітці закріплений до стійки)
|
4 хв. |
Робота в парах, слідкувати за правильністю передачі м`яча |
12 |
«Удар по «воротах» - удари м`ячем в перевернуту гімнастичну лаву
|
4 хв. |
Виконувати з 2-3 кроків, цілити у ціль (перевернута гімнастична лава) |
|
ІІІ. Заключна частина Творче застосування узагальнених умінь |
10 хв. |
|
13 |
Рухлива гра «Вибий гравця» Діти розташовані в центрі майданчика – задача вибиваючих попасти м’ячем у гравця
|
5 хв. |
М’яч посилаємо несильним ударом ноги |
14 |
Перешикування в коло Руханка на відновлення дихання: Раз! Два! Всі присіли, Потім в гору підлетіли. Три! Чотири! Нахилились Із струмочка гарно вмились. П`ять! Шість! Всі веселі Крутимось на каруселі. Сім! Вісім! В поїзд сіли Ніжками затупотіли. Дев’ять! Десять! Час настав Повернутися до справ.
|
2 хв. |
Слідкувати щоб діти правильно повторювали рухи за вчителем |
16 |
Вимірювання ЧСС |
6 сек. |
|
17 |
Підведення підсумків уроку Рефлексія. Завершилось тренування у спортивному залі. Усі гравці мають потенціал для того, щоб стати футболістом. Потрібно тільки розвивати свої якості та задатки. Для мене – всі достойні футбольної команди. Але після кожного тренування та футбольного матчу завжди проводиться аналіз. Закінчить речення
Організаційний вихід із залу |
1-2 хв. |
Оцінювання учнів |