Урок фізичної культури в 1-А класі
Тема: Вправи для опанування навичками володіння м’ячем.
Урок фізичної культури в 1-А класі
Тема: Вправи для опанування навичками володіння м’ячем.
Завдання уроку:
Освітні: продовжити формувати навички володіння м’ячем: тримання, передача м’яча в колі,шерензі, колоні , передача м’яча в парах; забезпечення рухового режиму кожного учня протягом всього уроку;
Оздоровчі: сприяти розвитку фізичних якостей: швидкості, спритності, координації рухів; формувати правильну поставу та сприяти запобіганню плоскостопості; впровадження системних дихальних вправ під час виконання учнями навчальних завдань; поєднання фізичних навантажень та позитивних емоційних вражень у першокласників;
Виховні: Виховувати вольові якості: бажання бути уважними, чітко виконувати кожну вправу, оволодівати прийомами самотренування та самоконтролю.
Інвентар: гумові м’ячі, фішки, свисток, сніжки(виготовлені із вати), музичний центр.
№ пп |
Зміст уроку |
Дозування |
Методичні рекомендації |
||
Підготовча частина 10-12 хв |
|||||
1 |
1.Організаційний момент Ось дзвінок сигнал нам дав, Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Урок скоріше починаймо! 2.Шикування в шеренгу, привітання.(загадка) Круглий, гарний і легенький високо літає Йому діти дуже раді,бо ним кожен грає. 3.Повідомлення завдань уроку.(показ сніжки) 4.Інструктаж БЖД 5. Наш девіз: Всі ми звикли до порядку Разом робимо зарядку Дружимо зі спортом всі Ми великі молодці. 6.Стройові вправи: повороти на місці ліворуч, праворуч, кругом. |
0.5 хв.
0,5 хв.
1 хв. 0,5хв
0,5хв.
0,5хв |
Фронтальний метод організації діяльності. Звернути увагу на спортивний одяг і взуття. Чіткість виконання.
Повторити правила безпечної поведінки під час виконання стройових вправ,вправ з м’ячем.
Чіткість виконання команд |
||
2.
|
1.Ходьба,різновиди ходьби : - на носках; - на п’ятах; -на зовнішній стороні стопи. -на внутрішній стороні стопи. -напівприсіді; руки на поясі. 2.Повільний біг, різновиди бігу: -біг приставним кроком; -по купинкам -з викиданням прямих ніг вперед 3.Ходьба. Відновлювальні вправи. 4.Дихальні вправи.« Годинник» Стати прямо, руки опустити, ноги нарізно. Розмахуючи прямими руками назад і вперед, (вдих-видих), промовляти: «тік-так». |
2хв.
|
Потоковий метод руки на поясі. руки за голову. Руки в сторони Координація рухів Контролювати дистанцію. Правильність виконання Руки на пояс Спина рівна, дихання рівномірне.
Повторити 6-8 разів.
Спину тримати рівно |
||
3. |
Вправи для профілактики плоскостопості-ходьба по коврикам і мішечкам
|
1хв. |
Потоковий метод організації діяльності учнів Контролювати дистанцію та правильність виконання вправи. |
||
4. |
Перешикування з колони по одному в колону по два. |
0,5хв |
Ходьба за направляючим на середину зали і перешикування |
||
5. |
Загальнорозвивальні вправи на місці з м’ячами 1)В.п: ноги нарізно; руки з м’ячем внизу 1-нахили голови вперед; 2- назад; 3-ліворуч; 4-праворуч. 2)В.п.- основна стійка, м’яч спереду. 1-2- відставляючи праву ногу назад на носок, м’яч угору, потягнутися, прогнутися і подивитися на м’яч . Те саме з другої ноги. 3)В.п.-основна стійка, м’яч угорі. 1-відставляючи праву ногу в сторону на носок, нахил праворуч, дивитися на м’яч 2-в.п.Те саме в іншу сторону. 4) В.п. Ноги нарізно, руки з м’ячем за головою.1-нахил вперед , м’яч перед собою.2.В.п. 3- те ж саме.4-В.п. 5).В.п.-основна стійка, м’яч унизу. 1-випад правою ногою вправо, м’яч вправо на випрямлені руки. 2- В.п.3-випад лівою ногою в сторону, 4-В.п. 6).В.п.- ноги нарізно,м’яч внизу 1- присіли , руки випрямлені вперед з м’ячем .2-В.п. 7).В.п.-стійка ноги нарізно, м’яч затиснутий між гомілками, руки на поясі. Виконати близько 10 стрибків, утримуючи м’яч між гомілками. 8).В.п.-ноги на ширині плечей. Перекочування м’яча плавними поштовхами обома або однією рукою між стопами ніг. |
4-6р
4-6р
6-8р
6-8р.
6-8р.
6-8р.
До10р.
До10р.
|
Дотримуємося повної амплітуди рухів.
Контролювати чіткість та правильність виконання вправи
Ноги в колінах не згинати
Руки не згинати в ліктях. Чіткість виконання вправи.
Відведення прямих рук в сторону
міцно утримувати м’яч Спина рівна
стрибки на носках
контролювати рух м’яча, координацію рухів
|
||
6. |
Вправи на розвиток уваги: 1. В.П. – О.С., 1 – руки на пояс, 2 – руки до плечей, 3 – руки за голову, 4 – на голову, 5 – руки вниз.
|
0,5хв.
|
Гра «Вправні ручки», швидке виконання рухів. Вчитель виконує вправу асинхронно, діти по команді |
||
Основна частина 20-22хв.
|
|||||
1.
|
1.Передача м’яча в колоні, шерензі ,в колі, по одному праворуч, ліворуч, 2. Підкидання м’яча двома, однією рукою; ловіння двома.(на місці,) 3.Перекидання м’яча в парах( від грудей, з-за голови) 4.Удари м’яча об підлогу однією та двома руками;
Звернення уваги на сніжки,які були продемонстровані на початку уроку. - Що сталося із сніжками? - Чому вони зникли?
|
2-3хв.
2-3хв.
6-8хв.
2-3хв. |
Інструктаж з БЖД. Змагальний метод.
М’яч над собою, контролювати силу кидка м’яча. Робота в групах. М’яч тримати на рівні грудей. Руки зігнуті, пальці широко розставлені. Лікті опустити вниз, м’язи рук розслаблені. Не бити по м’ячу, а штовхати його внизу; Явище природи - при підвищенні температури сніг має властивість танути. Що й сталося з нашими сніжками. Але ми не сумуємо адже є дуже схожі кульки-сніжки, виготовлені з вати , вони стануть в пригоді. |
||
2.
|
Рухлива гра «Веселі сніжки» Клас ділиться на дві команди і розміщуються по обидві частини зали. Кожна команда отримує по 15 кульок-сніжок. Умови гри: потрібно якомога більше перекинути сніжок на територію суперника. По сигналу гра закінчується і перемагає та команда, яка найбільше перекинула сніжок. Підсумок гри. |
4хв. |
Розвиток спритності, швидкості. Інструктаж з БЖД під час гри. Виховувати дружні стосунки, вміння працювати в команді злагоджено і чітко. |
||
3. |
Вправи на розслаблення.
Стати прямо, руки опущені, ноги разом. Зробити вдих, потім нахил тулуба в сторону - видих, руки ковзають вздовж тулуба, при цьому голосно промовляти: «с-с-с-с». |
1хв. |
|
||
Заключна частина 3-5 хв. |
|||||
|
1. Шикування в шеренгу. 2. Підбиття підсумків уроку 3.Пісня з елементами фізичних рухів «Як здоровим хочеш бути, зроби так…». Вихід із зали.
|
0,5хв 1хв 1,5 хв. |
Відзначити роботу кращих учнів
Музичний супровід. Діти повторюють рухи за учителем.
|
||