Урок "Формування Китайської цивілізації"

Про матеріал
Тема. Формування Китайської цивілізації Мета: проаналізувати природно-географічні умови Китайської цивілізації; охарактеризувати життя давніх китайців; дати уявлення про особливості суспільного ладу Китаю; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  аналізувати природно-географічні умови Індії;  характеризувати суспільний устрій та повсякденне життя в Давньому Китаї;  показувати на карті місце розташування Давнього Китаю. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Формування Китайської цивілізації

Мета: проаналізувати природно-географічні умови Китайської цивілізації; охарактеризувати життя давніх китайців; дати уявлення про особливості суспільного ладу Китаю; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           аналізувати природно-географічні умови Індії;
  •           характеризувати суспільний устрій та повсякденне життя в Давньому Китаї;
  •           показувати на карті місце розташування Давнього Китаю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

1. Історичний диктант.

  1. Племена, що прийшли до Індії з північного заходу у середині ІІ тис. до н.е. (арії)
  2. Очільник племен у аріїв. (раджа)
  3. Священні тварини аріїв. (коні та корови)
  4. Корінне населення Індії. (дравіди)
  5. Священні книги аріїв. (Веди)
  6. Мова аріїв. (санскрит)
  7. Верства в індійському суспільстві. (варна)
  8. Божество, з тіла якого постали верстви індійського населення. (Брахма)
  9. Приписи, у яких прописувалися правила життя суспільства. (приписи Ману)
  10.                      Релігія, що виникла на основі змішування вірувань аріїв та дравідів. (індуїзм)
  11.                      Засновник буддизму. (Гаутама)
  12.                      Онук Чандрагупти. (Ашока)
  1. Взаємоперевірка.
  2. Оберіть ілюстрації, які на вашу думку, доцільно використовувати під час розповіді про суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії. Складіть за ними стислу розповідь.

Картинки по запросу брахмани  Картинки по запросу кшатрії   Картинки по запросу мумія

Картинки по запросу саркофаг  Картинки по запросу будда   Картинки по запросу ступа в санчи   Картинки по запросу ступа баби яги   Картинки по запросу біблія

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Пазли».

Ділю клас на групи 4 дитини. Кожна отримує «пазли». Зіюравши їх, вивішують на дошці.

  • Які зображення ви отримали?

Картинки по запросу китайський дракон розмальовка Картинки по запросу малюнок по крапках панда Картинки по запросу бамбук розмальовка E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\5.png

  • Які асоціації виникли у вас?
  • Чи відомо вам, з якою країною вони пов’язані? (Китай)
  • Що вам відомо про Китай?
  • Сьогодні ми познайомимося з природно-географічним розташуванням Китаю, історією його виникнення, повсякденне життя давніх китайців та особливості соціального устрою у Давньому Китаї.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте карту та дайте відповіді на запитання.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\6.jpg

  • Знайдіть на північному сході від Індії Китайську рівнину.
  • Назвіть та покажіть дві найбільші річки Давнього Китаю. (Хуанхе, Янцзи)
  • Де беруть початок ці річки? Куди вони впадають?
  • Визначте місце розташування Давнього Китаю.
  • Які моря омивають кордони Піднебесної імперії? (Південнокитайське, Східнокитайське, Жовте)
  • Чи сприятливими, на вашу думку, були природно-географічні умови Давнього Китаю для землеробства?
  • Чи збігаються кордони Давнього Китаю з кордонами сучасної країни?
  • Чи збільшилася територія Китаю?
  1. Кероване читання (с. 88 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Поміркуйте, що сприяло різноманітності природних умов на півострові.
  • У якій частині півострова, на вашу думку, процвітало землеробство? Чому?
  1. Аналіз ілюстрацій.
  • Розгляньте світлини.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\fd99446bc_660x300.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\gim-2486.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\im578x383-rais_autotravelblog.ru.jpg  E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\sbir-tea4.jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\3zLSHPXZgKX47WPVNhS-cg.jpg Похожее изображение

  • Зробіть висновок про те, чим займалися давні китайці.
  1. Вибіркове читання (с. 88 – 89 підручника).
  • Зачитайте речення, які відповідають зображеним ілюстраціям.
  • Чому, на вашу думку, у різних частинах півострова вирощували різні зернові культури?
  • Яка з них стала культовою для Китаю?
  1. Робота зі схемою.
  • Розгляньте схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\Drthstey.jpg

  • Проаналізуйте суспільний устрій Давнього Китаю.
  • Користуючись текстом підручника визначте становище кожного зі станів.
  • Яка роль у суспільстві належала родам?
  • Хто такий ван?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Хмаринка слів».
  • Розгляньте хмаринку слів. Обведіть ті, що стосуються вивченої теми.
  • Одним реченням розкажіть про нього.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\Klassichieskoie oblako #7.jpg

  1. Робота в парах.
  • Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з інформацією.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\qr-code.png

  • То чи по праву, на вашу думку, Китай вважається батьківщиною шовку?
  • До берегів якої річки, згідно легенди, дружина імператора привезла секрет вирощування шовкопряда? Чому?
  1. Підсумки уроку.
  1. Прийом «Анекта».

На уроці я працював

Своєю працею на уроці я

Урок для мене видався

За урок я

Мій настрій

Матеріал уроку для мене був

Домашнє завдання мені здається

Активно/пасивно

Задоволений/незадоволений

Коротким/довгим

Стомився/не стомився

Зрозумілий/незрозумілий

Корисний/некорисний

Цікавий/нудний

Легкий/важкий

Цікавий/нецікавий

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 28 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 січня 2020
Переглядів
4419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку