Урок "Імперія Цінь і Хань"

Про матеріал
Тема. Імперія Цінь і Хань Мета: визначити хронологічні межі правління династій Цінь та Хань; охарактеризувати діяльність династій Цінь та Хань; простежити територіальні зміни Китайської цивілізації за правління різних династій; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  визначати хронологічні межі правління династій Цінь та Хань;  характеризувати діяльність династій Цінь та Хань;  показувати на карті територіальні зміни Китайської цивілізації за правління різних династій. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Імперія Цінь і Хань

Мета: визначити хронологічні межі правління династій Цінь та Хань; охарактеризувати діяльність династій Цінь та Хань; простежити територіальні зміни Китайської цивілізації за правління різних династій; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           визначати хронологічні межі правління династій Цінь та Хань;
  •           характеризувати діяльність династій Цінь та Хань;
  •           показувати на карті територіальні зміни Китайської цивілізації за правління різних династій.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Кросворд навпаки».
  • На основі отриманого на минулому уроці матеріалу сформулюйте запитання до розгаданих слів кросворду.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\14. Імперія Цінь і Хань\Рисунок1.png

 

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті:
  • головні річки Китайської цивілізації;
  • район виникнення найдавнішої Китайської цивілізації;
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Прочитайте твердження.
  • Ті, що вважаєте вірними, позначте зеленим кольором, хибні – червоним.
  • А наприкінці уроку, ми перевіримо ваші здогадки.
  • Для правління імператор мав отримати «мандат Неба».
  • Китайці створили Велику китайську стіну для охорони від кочівників.
  • Китайці будували гробниці-піраміди.
  • Великий шовковий шлях отримав свою назву від того, що по всій його протяжності розташовувалися фабрики з виробництва шовку.
  • Китайські імператори мали дружелюбні стосунки із сусідами.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з таблицею (с. 90 підручника).
  • Розгляньте таблицю.
  • Назвіть дві перші династії.
  • Хто та коли об’єднав усі китайські землі?
  • Чому, на вашу думку, період отримав назву «Воюючих царств»?
  1. Кероване читання (с. 90 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Чому територія Китайської держави постійно змінювалася?
  • Яку роль в історії Китаю відіграла династія Чжоу?
  • Яке значення китайці надавали Небу?
  1. Аналіз ілюстрації.
  • Розгляньте ілюстрацію.
  • Поміркуйте, та назвіть, що бачите одним словом-іменником.
  • Охарактеризуйте зображене одним прикметником.
  • Поміркуйте, для чого було зведено дану споруду.
  1. Робота в парах.
  • Ознайомтеся з додатковою інформацією.

Будівництво Великої Китайської стіни — історичний підхід

Історики всього світу зійшлися на думці, що Велику Китайську стіну почали будувати приблизно в III столітті до нашої ери. В силу військових історичних подій, глобальне будівництво переривалося і змінювало керівників, архітекторів і підхід до нього в цілому. На цьому ґрунті досі ведуться суперечки на тему: хто побудував Велику Китайську Стіну?

Архіви і дослідження дають привід вважати, що Велика Китайська стіна почала створюватися за ініціативою імператора Цинь Ши-хуанді. До такого кардинального рішення правителя підштовхнув період Воюючих царств, коли в ході тривалих боїв 150 держав Піднебесної Імперії скоротилися в 10 разів. Підвищена небезпека кочових варварів і загарбників лякала Імператора Циня, і він доручив полководцеві Мен Тягну очолити масштабне будівництво століття.

Не дивлячись на погані гірські дороги, вибоїни і ущелини, перші 500 робочих попрямували до північної частини Китаю. Голод, нестача води і важка фізична праця вимотували будівельників. Але, по всій східній строгості, незгодних жорстоко карали. З часом кількість рабів, селян і солдатів, які будували Велику Китайську стіну, збільшилася до мільйона осіб. Всі вони працювали цілодобово, виконуючи вказівку Імператора.

В ході будівництва використовувалися прути і очерет, які скріплювалися глиною і навіть рисовою кашею. Місцями просто трамбовалась земля або створювалися насипи з гальки. Піком будівельного досягнення того періоду стали глиняні цеглини, які тут же висушували на сонці і викладалися ряд за рядом. Після зміни влади, починання Циня продовжила династія Хань. Завдяки їх сприянню, в 206-220 р. до н. е., стіна простяглася ще на 10 000 км, а на певних ділянках з’явилися сторожові вежі. Система була така, що з однієї подібної «вишки» можна було побачити дві, що стоять поруч. Таким чином і здійснювалася комунікація між стражниками.

Джерело: https://businessvisit.com.ua/uk/blog/hto-i-navishho-pobuduvav-veliku-kitajsku-stinu/

  • То хто ж і навіщо почав будівництво Великої китайської стіни?
  • Хто її будував?
  • У яких умовах відбувалося будівництво?
  • Чому стіна отримала свою другу назву – «найбільше кладовище у світі»?
  1. Робота з таблицею.
  • За допомогою інформації підручника на с. 90 – 92, заповніть таблицю.

 

Династія Цінь

Династія Хань

Засновник

Ін Чжен

Лю Бан

Час існування

221 р. до н.е. – 206 р. до н.е.

206 р. до н.е. – 220 р. н.е.

Основні досягнення

  • територію держави поділив на 36 областей;
  • владу розділено на цивільне та військову;
  • запроваджено єдину систему мір;
  • затверджено перелік ієрогліфів та правила їх написання;
  • розбудовано систему доріг;
  • збудовано канал, який з’єднував головні річки;
  • побудовано Велику китайську стіну.
  • скасовано жорстокі закони попередників;
  • зменшено податки;
  • роздано землі знаті селянству;
  • створено кінноту; винайдено стремена;
  • прокладено Великий шовковий шлях.
  • Визначте причини занепаду династій Цінь та Хань.
  • Яке значення мав Великий шовковий шлях для Китайської цивілізації?
  1. Перегляд відеоролику.
  • Прогляньте відеоролик.

https://www.youtube.com/watch?v=DbrOtEUaT1U

  • З якою метою її було створено?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Хронологічна задача.
  • Розвяжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки років тому було утворено першу Давньокитайську імперію? Скільки років вона проіснувала?

  1. 2018 + 221 = 2238 років тому було утворено династію Цінь.
  2. 221 – 202 = 19 років проіснувала перша імперія Цінь.
  1. Робота з контурною картою.
  • Виконайте завдання на контурній карті.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\11560915.jpg

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю» (перевірка).
  • Для правління імператор мав отримати «мандат Неба». +
  • Китайці створили Велику китайську стіну для охорони від кочівників. +
  • Китайці будували гробниці-піраміди. +
  • Великий шовковий шлях отримав свою назву від того, що по всій його протяжності розташовувалися фабрики з виробництва шовку.
  • Китайські імператори мали дружелюбні стосунки із сусідами.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 29 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Прус Оксана
    Дякую, чудова розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гладка Світлана Миколаївна
    Гладка Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зимня Ганна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
5870
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку