3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок "Формування здорових стосунків"

Про матеріал
Тема. Формування здорових стосунків Тип уроку: засвоєння нових знань Мета: • навчальна – дати поняття про «стосунки», «здорові стосунки»; розширити знання учнів про роль здорових стосунків у житті людини; • розвивальна – розвивати принципи формування здорових стосунків; • виховна – виховувати розуміння цінності дружби та теплих стосунків з батьками та однолітками.
Перегляд файлу

                     Урок 23

                     Клас: 9

Тема. Формування здорових стосунків

Мета:

  • навчальна – дати поняття про «стосунки», «здорові стосунки»; розширити знання учнів про роль здорових стосунків у житті людини;
  • розвивальна – розвивати  принципи формування здорових стосунків;
  • виховна – виховувати розуміння цінності дружби та теплих стосунків з батьками.

Обладнання: Основи здоров’я: підручник для 9 кл. загальноосв. навч. закл. / І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Вид-во «Алатон», 2017; робочий зошит

Основні поняття і терміни: «стосунки», «здорові стосунки»; формула трьох «К».

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Перевірка наявності учнів;
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Активізація опорних знань і практичного досвіду учнів

Бесіда. Запитання:

1.Що таке спілкування?

2. Що таке ефективне спілкування?

3. Що таке вербальне та невербальне спілкування (приклади)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Коли люди знайомляться, спілкуються, разом живуть, навчаються або працюють, між ними виникають стосунки. Інакше кажучи, стосунки – це зв’язок між людьми, які добре знають одне одного.

Деякі стосунки формуються за нашим бажанням, інші – незалежно від того, хочемо ми цього чи ні.

Якщо між людьми склалися здорові стосунки, вони відчувають потребу у спілкуванні і сумують, коли змушені розставатися. Здорові стосунки ґрунтуються на взаємоповазі, довірі, турботі й чесності.

Для нездорових стосунків характерні підозрілість, егоїзм, бажання контролювати і підкоряти. Як ви вже зрозуміли сьогодні ми поговоримо про стосунки.

 

ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Тема. Формування здорових стосунків

Завдання: ознайомитися з поняттями такі як «стосунки», «здорові стосунки», з'ясувати за допомогою чого формуються  здорові стосунки.

 Здорові стосунки – запорука щасливого й успішного життя. Науковці стверджують, що вони сприяють зменшенню кількості стресів і хвороб, зростанню популярності і впевненості в собі. У дорослому житті вони сприяють авторитету, вищому рівню фінансового благополуччя, стабільності в подружньому житті, самоповазі й усвідомленню сенсу життя. Люди, яким вдалося встановити здорові міжособистісні стосунки, краще задовольняють власні потреби, повніше реалізують себе, легше долають труднощі і розв’язують проблеми.

 

Складання таблиці  «Види міжособистісних стосунків»

  • Знайомі це люди, яких ми знаємо на ім’я, з ким можемо поговорити, коли випаде нагода (сусід, однокласник, колега по роботі тощо). Такі стосунки зазвичай мають поверхневий характер.
  • Друзі це люди, з якими ми добровільно встановлюємо тісний особистий контакт.
  • Близькі це люди, з якими у нас найбільш довірливі стосунки. Стосунки з близькими людьми різняться найбільшим ступенем відданості та відкритості. Близькі люди проводять разом багато часу, довіряють одне одному найпотаємніше і вважають такі стосунки особливими.

 

Робота з підручником ст. 150 стартове завдання 1.

 

Прочитайте вірш Ліни Костенко «Довіра».

1. Що, на вашу думку, сприяє виникненню довіри? Що може

її зруйнувати?

2. Назвіть інші ознаки здорових стосунків (щирість, повага,

відповідальність, відчуття безпеки...).

3. Поміркуйте, що вони означають (наприклад, повага —

сприймати друзів такими, які вони є; відчуття безпеки —

не боятися розкритися перед другом...).

 

VІ. Оздоровча вправа (фізкультхвилинка)

 

Формування здорових стосунків робота з підручником ст. 152.

 Якщо між людьми склалися здорові стосунки, вони відчувають потребу в спілкуванні і сумують, коли змушені розлучатися. Нездорові стосунки характеризуються підозрами, егоїзмом, бажанням усе контролювати і підпорядковувати.

 

Ознаками здорових стосунків є:

Надійність і обов'язковість. У здорових стосунках люди знаходять задоволення в тому, щоб дбати одне про одного. Вони ніколи не відмовляються допомогти і не соромляться звертатися по допомогу. Вони також завжди намагаються виконувати свої обіцянки, навіть якщо обставини змінилися і це вимагає більше зусиль, ніж передбачалося раніше.

Чесність є важливим складником здорових стосунків. Якщо люди чесні одне з одним у словах і вчинках, стосунки між ними зміцнюються. Обман, навпаки, здатний зруйнувати стосунки.

Довіра. У здорових стосунках люди здатні довіряти одне одному. Вони діляться інформацією про своє особисте життя і вірять, що інші люди не використовують цю інформацію проти них.             

Взаємоповага. У здорових стосунках люди завжди демонструють повагу одне до одного. Навіть якщо їхні думки не збігаються, виявилися різні політичні погляди або уподобання в музиці, вони не стануть загострювати увагу на відмінностях, а постараються знайти щось спільне у спірній ситуації.

Важливим компонентом соціальної зрілості є здатність будувати і підтримувати здорові стосунки. Для цього потрібно володіти багатьма життєвими навичками, найважливішими з яких є навички комунікації, кооперації і компромісу.

 

Складання таблиці Формула трьох «К»

Здорові стосунки = Кооперація + Комунікація + Компроміс

Кооперація — означає діяти як одна команда, використовувати синергію для досягнення спільної мети.

Комунікація — означає бути відкритим до спілкування, не замикатися в собі, завжди обговорювати з близькими те, що

вас хвилює.

Компроміс — означає необхідність розв’язувати проблеми у стосунках шляхом взаємних поступок

 

Стосунки з однолітками

У підлітковому віці відбувається розвиток самосвідомості і визначення ідентичності. Підліток «приміряє» на себе різні соціальні ролі, шукає відповіді на запитання: «Хто я?», «Який я?», «Ким я хочу бути?», «Якою людиною хочу стати?», «Яка у мене буде сім'я? » Ідентичність підлітка формується під впливом його соціального оточення, особливо стосунків з однолітками. Підлітки люблять спілкуватися з однолітками. У процесі такого спілкування вони набувають неоціненний емоційний досвід і задовольняють чимало потреб: у безпеці, повазі, належності до групи. Це допомагає їм розвинути важливі соціальні навички: вміння бути членом команди, знаходити баланс між власними інтересами та бажаннями інших людей.

 

Приятельські стосунки – стосунки між однолітками, які мають спільні інтереси і захоплення, але не обов'язково глибокі емоційні зв'язки. Наприклад, можна дружити з однокласником або товаришем по футбольній команді і спілкуватися з приятелями у кафе, на шкільних дискотеках, у соціальних мережах. Приятельські стосунки можуть перерости у близьку дружбу, що передбачає міцні емоційні зв'язки. На відміну від приятелів, у друзях більше цінується індивідуальність. Звичайного учасника компанії може замінити хтось інший – і майже нічого не зміниться. Друг сприймається як унікальне придбання.

 

Дружба – це вагомі стосунки між людьми, основані на спільності інтересів, взаємній відкритості, довірі, готовності надавати підтримку. Близькі друзі почуваються комфортно, ділячись своїми думками, почуттями і таємницями. Вони довіряють і надають одне одному емоційну підтримку. Коли виникають проблеми у стосунках, друзі намагаються розв’язати їх і помиритися. Деякі дружні стосунки, формуючись у школі, можуть зберігатися впродовж усього життя.

 

Вправа «Час спілкування»

Мета: навчити учасників прийомам активного спілкування один з одним.

Учасникам пропонується поспілкуватися протягом 3 хв. Для цього вони об’єднуються в пари (за розрахунком на 1-ий – 2-ий) і обговорюють питання на задану тему («Моє майбутнє», «Мої проблеми та страхи» тощо). Тренер спостерігає за тим, щоб між співрозмовниками не виникало пауз.

Після завершення діалогу учасники об’єднуються в дві підгрупи (група перших номерів і група других). Кожній з підгруп дається завдання обговорити й на аркуші формату А3 записати складену «Скарбничку труднощів у спілкуванні», після чого представляють її.

Запитання для обговорення:

-    Чи важко спілкуватися на задану тему?

-    Чи виникали у вас труднощі під час спілкування?

-    Які емоції у вас виникали під час виконання завдання?

-    Чи дізналися ви про щось нове, що пригодиться вам у подальшому?

 

Стосунки з батьками

Батьки – це зразок, приклад для наслідування, втілення кращих особистісних якостей, модель взаємин з іншими людьми і джерело життєвого досвіду і знань. Однак у підлітковому, а особливо у старшому підлітковому (юнацькому) віці, батьки вже не є для підлітка таким абсолютним авторитетом, як у дитинстві. Прагнення до наслідування і ступінь ідентифікації з батьками помітно знижуються, а прикладом і моделлю для наслідування починають виступати інші люди — дорослі, «кумири» з числа відомих акторів, спортсменів, співаків, однолітки. Разом з тим підлітки хочуть мати таких батьків, які «подають гідний приклад для наслідування».

 

VІІ. Осмислення, узагальнення та систематизація знань

 

Здорові стосунки ґрунтуються на взаємній повазі, довірі, турботі й чесності.

Спілкування з однолітками — одне з головних джерел інформації для підлітків.

Теплі й щирі стосунки з членам родини є однією з найважливіших потреб і життєвих цінностей. Вони потрібні людині в будь-якому віці, а тим більше в підлітковому, коли вона ще не готова до самостійного життя

 

VІІІ. Підбиття підсумків

  • Вправа «Мікрофон» «Сьогодні я дізнався про..»
  • Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів.

X. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати матеріал підручника §23

 

1

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку