Урок "Конфлікти і здоров'я"

Про матеріал

Тема уроку: Конфлікти і здоров'я.

Мета уроку: поглибити знання в учнів про конфлікти, формувати в учнів причини їх виникнення, стадії розвитку, розвивати навички запобігання конфліктам та конструктивного їх розв'язання, виховувати терпимість, співпереживання.

Обладнання: підручник, зошит, картки із завданням в групі, таблиця «Кроки до розв'язання конфліктів»

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати: учні повинні знати що таке конфлікт, причини виникнення конфліктів, наслідки конфліктів; називавати способи подолання конфліктних ситуацій; вміти пояснювати, чому важливо вміти розв'язувати конфлікти; розповідати, як поводитись у конфліктній ситуації; наводити приклади конструктивного розв'язання конфліктів.

Перегляд файлу

Урок 23

 7 клас

Тема уроку:  Конфлікти і здоровя.

Мета уроку: поглибити знання в учнів про конфлікти, формувати  в учнів причини їх виникнення, стадії розвитку, розвивати навички запобігання конфліктам  та конструктивного їх розв’язання, виховувати терпимість, співпереживання.

Обладнання: підручник, зошит, картки із завданням в групі, таблиця «Кроки до розв'язання конфліктів»

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати: учні повинні знати що таке конфлікт, причини виникнення конфліктів, наслідки конфліктів; називавати способи подолання конфліктних ситуацій; вміти пояснювати, чому важливо вміти розв’язувати конфлікти; розповідати, як поводитись у конфліктній ситуації; наводити приклади конструктивного розв’язання конфліктів.

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент.

Привітання. Добрий день!

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Про що йшла розмова на попередніх  уроках?     Інд. експрес - опитування
  2. Чому боротися зі стресом за допомогою стимуляторів небезпечно для здоров’я?
  3. Що таке керування стресами ?
  4. Назвіть приклади  ефективних  та безпечних  способів  керування стресом?

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

За східною легендою, одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Створили зірки, сонце, моря, гори, квіти, хмари, людину і Істину. Однак постало питання: куди заховати її щоб людина не змогла її відшукати? їм забажалось продовжити шлях пошуку Істини.

 «Давайте сховаємо її на найвищій гірській вершині», — сказав один.

« Давайте сховаємо її на далекій зірці», — запропонував другий.

«Давайте покладемо її на дно найглибшої безодні» «Давайте заховаємо її на зворотньому боці Місяця». А наймудріший Бог сказав: «Ні. Ми заховаємо Істину в серці людини, тоді вона шукатиме її у всьому Всесвіт, не знаючи, що носить її постійно в собі».  Отож,  шукати істину слід в собі.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

З перших днів життя людина починає пізнавати світ. Цей процес здійснюється за допомогою спілкування з оточуючим, світом, що є життєвою потребою кожної людини в будь-якому віці. Особливо важливим воно стає в підлітковому віці, у якому зараз перебуваєте ви.

Вправа «Мозковий штурм»

У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка? (Відповіді учнів.)

Чимало хлопчиків і дівчаток легко знаходять собі друзів. Вони люблять спілкування, їм подобається знайомитись з новими людьми. Але є діти, яким важко знайти собі справжнього друга. Є й такі, що зовсім не вміють товаришувати, часто сваряться.

Що таке сварка?

Інформаційне повідомлення «Що таке конфлікт» (актуалізувати знання учнів із даної теми)

У перекладі з латини «конфлікт» (conflictus) означає «зіткнення».

Конфлікти виникають тоді, коли в суперечність вступають інтереси і бажання однієї людини (наприклад, якщо вона одночасно хоче подивитися цікавий фільм і підготуватися до контрольної) або інтереси і бажання двох чи більше осіб чи соціальних груп.

Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти є ознакою зрілої особистості. Воно допомагає розбудовувати здорові стосунки і підтримувати високий рівень благополуччя.

  Конфлікт – це відсутність згоди між двома або більше сторонами (особами).

Конфлікт – ситуація, в якій кожна із сторін прагне зайняти позицію, несумісну і протилежну по відношенню до інтересів іншої сторони.

Конфлікт – це добре або погано?

Що таке причини конфлікту?

Причини виникнення конфліктів

 Конфлікти трапляються постійно, їх мало хто любить, більшість людей намагаються зрозуміти, як жити без конфліктів . щоб навчитися безконфліктно спілкуватися, слід зрозуміти причини виникнення конфліктів. 

Таблиця причин:

  1. Об'єктивні причини;
  2. Організаційно-управлінські причини;
  3. Соціально-психологічні причини;
  4. Особистісні причини;

Давайте визначимо стадії розвитку конфліктів. Робота з підручником ст. 195 

  1. Складання схеми «Стадії розвитку конфліктів»

Оздоровча вправа « Глибоке дихання»

 Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збудження. Як іж  емоції супроводжують конфлікт? (негативні, гнів, злість, роздратування. розчарування, сум)

Учені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить для організму безслідно. Тому пропоную і нас трішки розслабитися  і зняти напруження.

 Мета: навчитись контролювати емоції та знімати напругу.

Коли ми кимось ображені чи злі на когось в пориві агресії не можемо контролювати свої емоції та вчинки. Тому часто робимо те, про що згодом жалкуємо. Тому ми зараз навчимося знімати напругу і контролювати свої емоції.

Дихання заспокоює нервову систему, допомагає вирівняти емоції. Коли ми глибоко дихаємо, то позбуваємося думок, які нас хвилюють, відчуваємо, що можна контролювати свої думки, а не підкорятися їм.

Глибоко вдихніть носом, порахуйте до 8, потім повільно випускайте повітря через рот, при цьому рахуйте до 16. Відчуйте, як зникає напруга.

Висновок: я думаю, що цей простий прийом допоможе вам в певній ситуації контролювати свій емоційний стан.

Запитання учням:

  •              Чи були ви коли-небудь учасниками якогось конфлікту?
  •              Що спричиняє конфлікти?  (хтось не поступився місцем, книж­кою, м'ячем; хтось розкрив чиюсь таємницю; хтось не погодився з думкою іншого; хтось на когось придумав прізвисько; хтось пе­реміг у грі, а хтось програв тощо.)

Робота з підручником ст. 196 мал. 68

  1. Складання схеми « Способи розв'язання конфліктів»

 Конструктивне розв'язання конфліктів. Використання 6 кроків.

  Робота  в групах

Ситуація 1. Ти стоїш у черзі за квитком. Раптом до хлопця, що стоїть попереду тебе, підійшли знайомі, і він пропустив їх уперед.

Ситуація 2. Під час перерви у дверях їдальні відштовхнули, щоб стати першими в черзі.

Ситуація 1. Однокласник почав звинувачувати тебе в тому, чого ти не робив.

Ситуація 2. Однокласникам, ставлення яких одне до одного недружнє, доручили разом працювати над спільним проектом.

V . Практична робота . Способи конструктивного розв'язання конфліктів ст 198 мал. 69.

VІ Підсумок уроку. Рефлексія

Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон»

  1. Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді?
  2. Чи було б цікавим шкільне життя, якби у класі навчалися лише хлопчики або тільки дівчатка?
  3. У які ігри ви граєт з друзями?
  4. У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Які вони?

Зворотний зв’язок.Обміняйтеся своїми «сердечками» із найкращими побажаннями.

Ритуал прощання «Ритуал прощання» Діти, разом беруться за руки, легко ними похитують і з посмішкою про мовляють: «Усім, усім, до побачення!»

1

 

docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку