Виховна година на тему: “ Абетка здоров’я”

Про матеріал
дати поняття про харчування, як складову здоров’я людини, навчити правильно обирати продукти для збалансованого харчування, яке є запорукою здоров’я; розвивати уміння висловлювати власну думку; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

 

 

 

Виховна година на тему:

“ Абетка здоровя

 

 

 

 

 

 

 

Мета: дати поняття про харчування, як складову здоров’я людини, навчити правильно обирати продукти для збалансованого харчування, яке є запорукою  здоров’я; розвивати уміння висловлювати власну думку; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Тип заняття: виховна година з елементами рольової гри.

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Добрий день! Вже всі проснулись?

Встали рано, посміхнулись?

На сусідаподивіться

Та до сонця потягніться.

Один одного вітаєм

І за парти всі сідаєм.

  1. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація роботи.

Сьогодні за статистикою кожна 3 дитина має проблеми зі здоров’ям. Багато факторів впливає на це: екологія, здоров’я батьків,умови проживання та інше. Більшість з них ми, на жаль, не в змозі змінити, саме тому, саме тому нам доводиться пристосовуватися. Але існуюють і такі  складові здоров’я, які напряму залежать від кожної людини, наприклад, правильний режим харчування.

1.Проблемне питання для обговорення класу:

- Для чого людина взагалі їсть? Навіщо, на вашу думку, потрібна їжа? (Можливі відповіді: щоб бути сильним, щоб рости, щоб бути гарним, щоб бути енергійним….).

Учитель: Тобто, їжа повинна приносити користь організму! А чи завжди відбувається саме так, чи буває по-іншому? (відповіді учнів)

Учитель: Їсти потрібно не все, а лише такі продукти, які приносять користь, а цеозначає, що слід харчуватися правильно, лише за такої умови їжа не буде шкодити здоров’ю.

2.Робота в групах

Спробуйте скласти правила здорового харчування, а перше з них ви можете відгадати у головоломці на ваших столах

 

М

Р

У

К

И

Й

Ю

И

Ї

Ж

Е

П

Д

Е

Р

Е

( Мий руки перед їжею)

Діти зачитують складені правила, а учитель відкриває на дошці, закриті раніше правила).

  1. Мий руки перед їжею.
  2. Уживай різні корисні продукти.
  3. Харчуйся 4-5 разів на день.
  4. Не переїдай.
  5. Їжу пережовуй ретельно.

Розглянувши правила здорового харчування, порівняйте їх з рекомендаціями героя нашого слайду . ( На екрані товстун в оточені тістечок, цукерок та іншого, а поряд написаний вірш).

Жуй на уроці бутерброд,

А вдома каші повен рот

Ковтни, щоб не жувати!

З’їж кільце ковбаси,

Та ще й у ліжко попроси, коли захочеш спати!

Цукерки, печиво, торти

Їж вранці, вдень, також вночі

На скатертину суп розлий,

Як їсти йдеш, то руки мий!

  • Скажіть, які правила порушив герой? Які наслідки, на вашу думку, будуть у цього персонажа? (Відповіді дітей)
  • Що потрібно змінити герою? Яким має стати його харчування?

Учитель: Щоб здоров’я було відмінним, харчування має бути повноцінним. Що означає термін “повноцінним”? (Відповіді)

В продуктах, які ми вживаємо, містяться поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, які і складають основу повноцінного харчування.

    Ви бачите на дощці потяг” повноцінне харчування”. Давайте з вами розподілим продукти до наших вагонів.

 

 

 

У вас на столах є хмаринки. Перегорніть їх і ознайомтеся з інформацією.

  • А тепер пограємо у гру “ Знайди пасажира”. Нам необхідно розсадити у наші вагончики “ пасажирів”- продукти харчування, які містять те, що вказано на вагонах.

Загадки

  • Росту на грядці, квітну, в’юся і борщ попасти не боюся. Змагатись з м’ясом моя доля, а люди звуть мене …..(квасоля)
  • А я рідка немов водиця, салат без мене не годиться. Бо все змастити моя мрія. Я жир по імені…..( олія)
  • Візьміть лопати – й на городи, смачні копати вуглеводи. В мішку, як пані, їду з поля, завжди в пошані….(бараболя)
  • Без цукру я завжди скучаю, тож швидче дайте мені чаю. Я ж вітамінів вам сто тонн! Усі впізнали? Я ….(лимон)
  • Мене, біленьке наливали, пили поживні мінерали. Маленькі дітки й кіт Мурко. Всім на  здоров’я - …(молоко)

У вас на столах є назви інших продуктів. Обговоріть у групах і помістіть їх у потрібний вагон: риба, мясо, вершкове масло, насіння соняшникове, мед, тістечко, полуниця, мандарини, морква, буряк, гарбуз.

( кожна з груп озвучує результати роботи)

Учитель: Ми вже з вами усвідомили, які саме необхідні організму речовини містить їжа, але її поділяють на 6 різних груп.

1 Молочні продукти

2 Мясні продукти, яйця, бобові, горіхи

3 Продукти із зерна

4 Фрукти

5 Овочі

6 Цукор, мед

 Завдання группам

  • Вам необхідно написати якумога  більше продуктів з тої групи, назва якої є на картці у вас на столі. ( Діти пишуть, а потім озвучують)

Учитель: Ви добре попрацювали, показали знання різноманітних продуктів і страв. Спробуйте проаналізувати раціон наших героїв на слайдах, врахувавши, щоповноцінним харчування може називатися лише за умови, якщо до нього включені продукти з усіх груп. Розкажіть, які наслідки для здоров’я може це мати.

Діти аналізують, роблять висновки

Учитель: Хто з дітей вибрав найкращі продукти для свого здоров’я? Чому?

Пыдсумок уроку:

Заповныть картки

  1. Ми  їмо, щоб мати енергію

Так    ____     Ні_____

  1. Їсти необхідно не менше _______ разів на день.
  2.  Щоб бути здоровим, харчування має бути______________
  3. При повноцінному харчуванні мають вживатися продукти з ____ груп.
  4. Джерело енергії – це……
  5. Матеріалом для росту людини являються__________
  6. Для роботи сердця, мязів, дихання необхідні________
  7. Зміцненню здоровя сприяють____________________

Взаємоперевірка

Вчитель: Гадаю, що це заняття стало для вас корисним. Тож на заключення нашої роботи напишіть, що вам запамяталося найбільше і що  б ви хотіли побажати своїм друзям.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гладка Оксана Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кальчик Ірина Вікторівна
    Дякую Вам за гарний матеріал. Бажаю успіхів у праці.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
4109
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку