Виховна година на тему:
“ Абетка здоров’я”
Мета: дати поняття про харчування, як складову здоров’я людини, навчити правильно обирати продукти для збалансованого харчування, яке є запорукою здоров’я; розвивати уміння висловлювати власну думку; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Тип заняття: виховна година з елементами рольової гри.
Хід заняття
Добрий день! Вже всі проснулись?
Встали рано, посміхнулись?
На сусідаподивіться
Та до сонця потягніться.
Один одного вітаєм
І за парти всі сідаєм.
Сьогодні за статистикою кожна 3 дитина має проблеми зі здоров’ям. Багато факторів впливає на це: екологія, здоров’я батьків,умови проживання та інше. Більшість з них ми, на жаль, не в змозі змінити, саме тому, саме тому нам доводиться пристосовуватися. Але існуюють і такі складові здоров’я, які напряму залежать від кожної людини, наприклад, правильний режим харчування.
1.Проблемне питання для обговорення класу:
- Для чого людина взагалі їсть? Навіщо, на вашу думку, потрібна їжа? (Можливі відповіді: щоб бути сильним, щоб рости, щоб бути гарним, щоб бути енергійним….).
Учитель: Тобто, їжа повинна приносити користь організму! А чи завжди відбувається саме так, чи буває по-іншому? (відповіді учнів)
Учитель: Їсти потрібно не все, а лише такі продукти, які приносять користь, а цеозначає, що слід харчуватися правильно, лише за такої умови їжа не буде шкодити здоров’ю.
2.Робота в групах
Спробуйте скласти правила здорового харчування, а перше з них ви можете відгадати у головоломці на ваших столах
М |
Р |
У |
К |
И |
Й |
Ю |
И |
Ї |
Ж |
Е |
П |
Д |
Е |
Р |
Е |
( Мий руки перед їжею)
Діти зачитують складені правила, а учитель відкриває на дошці, закриті раніше правила).
Розглянувши правила здорового харчування, порівняйте їх з рекомендаціями героя нашого слайду . ( На екрані товстун в оточені тістечок, цукерок та іншого, а поряд написаний вірш).
Жуй на уроці бутерброд,
А вдома каші повен рот
Ковтни, щоб не жувати!
З’їж кільце ковбаси,
Та ще й у ліжко попроси, коли захочеш спати!
Цукерки, печиво, торти
Їж вранці, вдень, також вночі
На скатертину суп розлий,
Як їсти йдеш, то руки мий!
Учитель: Щоб здоров’я було відмінним, харчування має бути повноцінним. Що означає термін “повноцінним”? (Відповіді)
В продуктах, які ми вживаємо, містяться поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, які і складають основу повноцінного харчування.
Ви бачите на дощці потяг” повноцінне харчування”. Давайте з вами розподілим продукти до наших вагонів.
У вас на столах є хмаринки. Перегорніть їх і ознайомтеся з інформацією.
Загадки
У вас на столах є назви інших продуктів. Обговоріть у групах і помістіть їх у потрібний вагон: риба, мясо, вершкове масло, насіння соняшникове, мед, тістечко, полуниця, мандарини, морква, буряк, гарбуз.
( кожна з груп озвучує результати роботи)
Учитель: Ми вже з вами усвідомили, які саме необхідні організму речовини містить їжа, але її поділяють на 6 різних груп.
1 Молочні продукти
2 Мясні продукти, яйця, бобові, горіхи
3 Продукти із зерна
4 Фрукти
5 Овочі
6 Цукор, мед
Завдання группам
Учитель: Ви добре попрацювали, показали знання різноманітних продуктів і страв. Спробуйте проаналізувати раціон наших героїв на слайдах, врахувавши, щоповноцінним харчування може називатися лише за умови, якщо до нього включені продукти з усіх груп. Розкажіть, які наслідки для здоров’я може це мати.
Діти аналізують, роблять висновки
Учитель: Хто з дітей вибрав найкращі продукти для свого здоров’я? Чому?
Пыдсумок уроку:
Заповныть картки
Так ____ Ні_____
Взаємоперевірка
Вчитель: Гадаю, що це заняття стало для вас корисним. Тож на заключення нашої роботи напишіть, що вам запамяталося найбільше і що б ви хотіли побажати своїм друзям.