Виховна година на тему: “ Абетка здоров’я”

Про матеріал
дати поняття про харчування, як складову здоров’я людини, навчити правильно обирати продукти для збалансованого харчування, яке є запорукою здоров’я; розвивати уміння висловлювати власну думку; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

 

 

 

Виховна година на тему:

“ Абетка здоровя

 

 

 

 

 

 

 

Мета: дати поняття про харчування, як складову здоров’я людини, навчити правильно обирати продукти для збалансованого харчування, яке є запорукою  здоров’я; розвивати уміння висловлювати власну думку; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Тип заняття: виховна година з елементами рольової гри.

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Добрий день! Вже всі проснулись?

Встали рано, посміхнулись?

На сусідаподивіться

Та до сонця потягніться.

Один одного вітаєм

І за парти всі сідаєм.

  1. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація роботи.

Сьогодні за статистикою кожна 3 дитина має проблеми зі здоров’ям. Багато факторів впливає на це: екологія, здоров’я батьків,умови проживання та інше. Більшість з них ми, на жаль, не в змозі змінити, саме тому, саме тому нам доводиться пристосовуватися. Але існуюють і такі  складові здоров’я, які напряму залежать від кожної людини, наприклад, правильний режим харчування.

1.Проблемне питання для обговорення класу:

- Для чого людина взагалі їсть? Навіщо, на вашу думку, потрібна їжа? (Можливі відповіді: щоб бути сильним, щоб рости, щоб бути гарним, щоб бути енергійним….).

Учитель: Тобто, їжа повинна приносити користь організму! А чи завжди відбувається саме так, чи буває по-іншому? (відповіді учнів)

Учитель: Їсти потрібно не все, а лише такі продукти, які приносять користь, а цеозначає, що слід харчуватися правильно, лише за такої умови їжа не буде шкодити здоров’ю.

2.Робота в групах

Спробуйте скласти правила здорового харчування, а перше з них ви можете відгадати у головоломці на ваших столах

 

М

Р

У

К

И

Й

Ю

И

Ї

Ж

Е

П

Д

Е

Р

Е

( Мий руки перед їжею)

Діти зачитують складені правила, а учитель відкриває на дошці, закриті раніше правила).

  1. Мий руки перед їжею.
  2. Уживай різні корисні продукти.
  3. Харчуйся 4-5 разів на день.
  4. Не переїдай.
  5. Їжу пережовуй ретельно.

Розглянувши правила здорового харчування, порівняйте їх з рекомендаціями героя нашого слайду . ( На екрані товстун в оточені тістечок, цукерок та іншого, а поряд написаний вірш).

Жуй на уроці бутерброд,

А вдома каші повен рот

Ковтни, щоб не жувати!

З’їж кільце ковбаси,

Та ще й у ліжко попроси, коли захочеш спати!

Цукерки, печиво, торти

Їж вранці, вдень, також вночі

На скатертину суп розлий,

Як їсти йдеш, то руки мий!

  • Скажіть, які правила порушив герой? Які наслідки, на вашу думку, будуть у цього персонажа? (Відповіді дітей)
  • Що потрібно змінити герою? Яким має стати його харчування?

Учитель: Щоб здоров’я було відмінним, харчування має бути повноцінним. Що означає термін “повноцінним”? (Відповіді)

В продуктах, які ми вживаємо, містяться поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, які і складають основу повноцінного харчування.

    Ви бачите на дощці потяг” повноцінне харчування”. Давайте з вами розподілим продукти до наших вагонів.

 

 

 

У вас на столах є хмаринки. Перегорніть їх і ознайомтеся з інформацією.

  • А тепер пограємо у гру “ Знайди пасажира”. Нам необхідно розсадити у наші вагончики “ пасажирів”- продукти харчування, які містять те, що вказано на вагонах.

Загадки

  • Росту на грядці, квітну, в’юся і борщ попасти не боюся. Змагатись з м’ясом моя доля, а люди звуть мене …..(квасоля)
  • А я рідка немов водиця, салат без мене не годиться. Бо все змастити моя мрія. Я жир по імені…..( олія)
  • Візьміть лопати – й на городи, смачні копати вуглеводи. В мішку, як пані, їду з поля, завжди в пошані….(бараболя)
  • Без цукру я завжди скучаю, тож швидче дайте мені чаю. Я ж вітамінів вам сто тонн! Усі впізнали? Я ….(лимон)
  • Мене, біленьке наливали, пили поживні мінерали. Маленькі дітки й кіт Мурко. Всім на  здоров’я - …(молоко)

У вас на столах є назви інших продуктів. Обговоріть у групах і помістіть їх у потрібний вагон: риба, мясо, вершкове масло, насіння соняшникове, мед, тістечко, полуниця, мандарини, морква, буряк, гарбуз.

( кожна з груп озвучує результати роботи)

Учитель: Ми вже з вами усвідомили, які саме необхідні організму речовини містить їжа, але її поділяють на 6 різних груп.

1 Молочні продукти

2 Мясні продукти, яйця, бобові, горіхи

3 Продукти із зерна

4 Фрукти

5 Овочі

6 Цукор, мед

 Завдання группам

  • Вам необхідно написати якумога  більше продуктів з тої групи, назва якої є на картці у вас на столі. ( Діти пишуть, а потім озвучують)

Учитель: Ви добре попрацювали, показали знання різноманітних продуктів і страв. Спробуйте проаналізувати раціон наших героїв на слайдах, врахувавши, щоповноцінним харчування може називатися лише за умови, якщо до нього включені продукти з усіх груп. Розкажіть, які наслідки для здоров’я може це мати.

Діти аналізують, роблять висновки

Учитель: Хто з дітей вибрав найкращі продукти для свого здоров’я? Чому?

Пыдсумок уроку:

Заповныть картки

  1. Ми  їмо, щоб мати енергію

Так    ____     Ні_____

  1. Їсти необхідно не менше _______ разів на день.
  2.  Щоб бути здоровим, харчування має бути______________
  3. При повноцінному харчуванні мають вживатися продукти з ____ груп.
  4. Джерело енергії – це……
  5. Матеріалом для росту людини являються__________
  6. Для роботи сердця, мязів, дихання необхідні________
  7. Зміцненню здоровя сприяють____________________

Взаємоперевірка

Вчитель: Гадаю, що це заняття стало для вас корисним. Тож на заключення нашої роботи напишіть, що вам запамяталося найбільше і що  б ви хотіли побажати своїм друзям.

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку